לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

פתולוגיה של שינאה

נוריתE
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010

פתולוגיה של שינאה

נוריתE • 12 ביוני 2010
אני לא אביא פה מאמרים משכילים וחכמים, ולא אמירות או תיאוריות גדולות,שכוללות הרבה מילים ארוכות ומינוחים חברתיים סוציולוגיים מסובכים,
זאת לא אני,
אני רק אביא ,בפשטות,(אנסה)את הדעות שלי שעשויות ועלולות להרגיז פה כמה וכמה אנשים, אבל אני מקבלת את זה,כי זה חלק,בעצם,ממה שאביא פה.חלק(ופה כן)אינטגרלי.

בזמן האחרון התנהל פה ובכלל בציבור, מאבק סמוי ולא סמוי,סביב המצעד, בכל מני חזיתות
כי המצעד קרב בא והלך
ועד לשנה הבאה, סביר שהכל ישוב פה, ובכלל,להירגע,בנושא, אבל זה נושא חשוב. לי בכל אופן.

"כולנו " יודעים בברור,למה "הם" שונאים "אותנו",את
המלט'בים בלשון הפולטקלי קורקט המאגדת החדשה
, ובכלל את כל מה ששונה מהם ולכן לא מקובל,עליהם,(!)
וכולנו כבר יודעים לפרוטרוט מי אילו האנחנו המלטבים החדשים.מקובל,מובן,ברור,גם,
אין וויכוח
לא,מצידי
(שמעתן בנות? אין ויכוח)

אז...
למה? "הם" שונאים "אותנו"?
כי הם פרמיטיבים,חשוכי מוחין צרי דעות,על רקע "דת מין ו,גזע" (ואני מפשטת בכוונה)
הם לא מסוגלים ולא רוצים להבין להסכים ולקבל את השונה מהם כי זה מאיים עליהם,מכל מיני סיבות,על רקע ד'מג....היינו מסתפקים רק בהבנה בצידם אפילו,דיינו. קבלה והסכמה הן הרבה יותר מסוכבכות ואי אפשר לכפות אותן בכוח,כי אז נהפוך להיות כמוהם,למעשה.אם תחשבו על זה לרגע,בהגיון.ונאחנו זה לא הם.

האמת היא,ונודה שגם "אנחנו" שונאים "אותם" ,כי הם כל כל הלעייל שפה,הם מאיימים עלינו ועל חרותו וזכותנו הבסיסיות, ואני ממש לא צינית פה.זה אמיתי ,לא? הם נכנסים לנו לחיים בצורה אישית,ממסדית/דתית, מרוכזת .מונעים מאיתנו המון דברים ששיכים לנו בזכות כמו לכל אדם אחר,וגם שונאים אותנו בצורה קולקטיבית.עיוורת,חטא על פשע.
הם מאיימים עלנו הם,שונים.

אבל תשימו לב,שבדרך כלל לא שומעים מהם בכלל,הם די שקטים אפילו למעשה,
הם יוצאים לאור ,בצורת המון מתלהם קולקטיבי מפחיד,חמוש בזפת נוצות ולפידים מילוליים וירטואלים,
רק כשהם קוראים משהו בעיתון או ברשת או רואים בחדשות,משהו שמרתיח
את דמם ודורך להם על אצבעות הרגליים,והיבלות, ונדחף להם
בפנים, בכל פינה,אם ירצו ואם לא.הם לא יכולים לברוח מזה.הם לא יכולים להעמיד פנים שזה,לא קיים,
האמת היא,
שקולם נשמע ברמה,רק כש"אנחנו" יוצאים לרחוב כדי להפגין ולהראות להם אותנו במלא הדרנו השונה והשנוא עליהם והמפחיד אותם,
אבל זכותנו המלאה לעשות את כל זה,זאת מטרת ההפגנה הפומבית להראות ולהראות,שידעו שהם בכל שינאתם העיוורת לא יעצרו בעדנו ולא ימנעו מאיתנו
לא לחיות את חיינו כרצוננו וגם לא להפגין את הזכות הזאת בפומבי. הם לא יעצרו אותנו.

ואז "הם" יוצאים,בכל כוחם החשוך המאיים המפחיד ה-פרימיטיבי, הם יוצאים כדי להפגין ולהראות את זכותם,הם ,להביע את הדעות שלהם,בפומבי ובגדול ובקול רם,גם
אין שום חוק שמונע מאיתנו לצאת לרחוב
אבל מצד שני אין שום חוק שמונע גם "מהם" "לצאת לרחוב".להפגין ולהראות את דעותיהים הם חשוכות ומאיימות,ככל שתיהינה.

ואז אנחנו תוהים ולא מבינים למה? למה?הם שונאים אותנו כל כך ובקול כזה רם,בייחוד ובמיוחד,בזמן שאנחנו יוצאים לרחוב המציאותי והוירטואלי.כשזאת זכותנו האישית והחוקית.

זה "לא בסדר"? זה לא? PC? לא,הוגן? לא נאור ?נכון, ושלא תחשבו לרגע שאני מצדיקה או מסכימה עם החושך הזה,
אבל זה לא לא חוקי.

שיוויון זכוויות מוחלט בלי הבדל "דת מין וגזע,"ה דמוקרטיה וחופש הביטוי במלא תפארתם.
אבל,אם נדרוש לסתום להם את הפה ולאסור עליהם להביע ולהגיד את דעתם,כי לנו,היא לא מתאימה,
האם לא נהפוך אנחנו, להיות "הם"???

ועד כמה שזה ישמע מרגיז לאוזנים אחדות,זה נכון. "יציאה" גוררת "יציאת נגד" מאבק פומבי, מביא בהכרח מאבק פומבי שכנגד לו, ולעיתים גם שינאה,גוררת שינאה,מה שמכונה באנגלית "מעגל מרושע".

כל מי שרוצה להאבק על זכויותיו ולהפגין אותן צריך גם להיות מוכן למאבק נגד ולקבל אותו "כמו גבר"
ולא לתהות בתמימות נאיבית,"למה זה קורה לי"? ובתכלס,במציאות,
המאבק האמיתי,זה שבאמת משנה דברים,אפילו אם מאוד לאט,נעשה מאחורי הקלעים,אישי,בבתי משפט ובארכאות ובכל מקום שבו עם קצת רצון סבלנות וסובלנות והרבה נחישות ואורך רוח ,השינוי הרצוי אכן יקרה.בסופו של דבר.וזה מוכח.

לא?

(נו,מודה,פשטות והפשטת ייתר,לא היתה פה)
נילי ונילי
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010
נילי ונילי • 12 ביוני 2010
אם הבנתי אותך נכון את מדברת על כך שהמצעד גורר אחריו גל נגדי של התנגדות ללהט"בים (לא מלטבים). תקני אותי אם אני טועה.

אחת ממטרות המצעד היא חשיפה לאור של הומופוביה מוסווית, כזו שמסתירה את עצמה ביומיום אבל היא קיימת.

אם את מסתכלת על המצעד כמקרה פרטי של תנועות הפועלות מתוך אידאולוגיה של אי-אלימות את יכולה לראות את זה בצורה כוללת יותר. תנועות אי-אלימות פועלות כדי לחשוף אלימות מוסתרת, שלא ניתן להבחין בה. לשם השוואה- גנדי צעד בלבן מול הבריטים וחשף את האלימות שבקולוניאליזם הבריטי שהתיימר, עד אז, להיות נאור ולמען הילידים. אנרכיסטים נגד הגדר, למשל, יתקרבו לגדר ברמה כזו שכוחות הבטחון יאלצו להשתמש נגדם בכח על מנת למנוע את המשך התקרבותם, ובכך יחשפו את האלימות המוסווית שבקיום ותחזוק גדרות וכיבוש העם הפלסטיני.

באותו אופן צועדים במצעדי הגאווה "מתקרבים אל הגדר" בצורה שמאלצת כוחות הומופובים להשתמש בגלוי באלימות שלהם, ולחשוף אותה. זו לא תופעת לוואי מצערת של המצעד, אלא אחת המטרות המוצהרות שלו.
GlenRoth
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010
GlenRoth • 12 ביוני 2010
אם הבנתי אותך נכון, את מדברת על כך שאחת המטרות המוצהרות של המצעד היא "להתקרב אל הגדר" בצורה שמאלצת כוחות הומופובים להשתמש בגלוי באלימות שלהם, ולחשוף אותה.

אם כך אני מניח, לו היה מגיע אדם פאנאט ומשליך רימון לתוך ההמון זו היתה נחשבת הצלחה, לתפישתך, לא? גם במחיר פצועים או אפילו הרוגים חלילה.. הנה! חשפנו את האלימות המוסווית...

לעניות דעתי זו גישה שמתאימה לחמס (וכמו שציינת גם לשמאל ההזוי), לא למארגני מצעד הגאווה. אפילו לא לאנרכיסטיים הקיצוניים שבהם. אבל אולי אני טועה.

נ.ב. מקווה בכל זאת שלא הבנתי אותך נכון. אם כך אשמח לדעת.
לא קשורה
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010

Re: פתולוגיה של שינאה

לא קשורה • 12 ביוני 2010
נוריתE כתב/ה:
...
אז למה? "הם" שונאים "אותנו"?
כי הם פרמיטיבים, חשוכי מוחין צרי דעות,על רקע "דת מין ו,גזע" (ואני מפשטת בכוונה)
הם לא מסוגלים ולא רוצים להבין להסכים ולקבל את השונה מהם כי זה מאיים עליהם, מכל מיני סיבות,על רקע ד'מג....היינו מסתפקים רק בהבנה בצידם אפילו, דיינו. קבלה והסכמה הן הרבה יותר מסוכבכות ואי אפשר לכפות אותן בכוח, כי אז נהפוך להיות כמוהם, למעשה. אם תחשבו על זה לרגע,בהגיון. ואנחנו זה לא הם.

האמת היא, ונודה שגם "אנחנו" שונאים "אותם" ,כי הם כל כל הלעייל שפה,הם מאיימים עלינו ועל חרותו וזכותנו הבסיסיות, ואני ממש לא צינית פה .זה אמיתי ,לא? הם נכנסים לנו לחיים בצורה אישית,ממסדית/דתית, מרוכזת .מונעים מאיתנו המון דברים ששיכים לנו בזכות כמו לכל אדם אחר,וגם שונאים אותנו בצורה קולקטיבית.עיוורת,חטא על פשע. הם מאיימים עלנו הם, שונים.
...
אבל זכותנו המלאה לעשות את כל זה,זאת מטרת ההפגנה הפומבית להראות ולהראות, שידעו שהם בכל שינאתם העיוורת לא יעצרו בעדנו ולא ימנעו מאיתנו לא לחיות את חיינו כרצוננו וגם לא להפגין את הזכות הזאת בפומבי. הם לא יעצרו אותנו.

ואז "הם" יוצאים,בכל כוחם החשוך המאיים המפחיד ה-פרימיטיבי, הם יוצאים כדי להפגין ולהראות את זכותם,הם ,להביע את הדעות שלהם,בפומבי ובגדול ובקול רם, גם אין שום חוק שמונע מאיתנו לצאת לרחוב אבל מצד שני אין שום חוק שמונע גם "מהם" "לצאת לרחוב".
...
ועד כמה שזה ישמע מרגיז לאוזנים אחדות, זה נכון. "יציאה" גוררת "יציאת נגד" מאבק פומבי, מביא בהכרח מאבק פומבי שכנגד לו, ולעיתים גם שינאה,גוררת שינאה,מה שמכונה באנגלית "מעגל מרושע".

כל מי שרוצה להאבק על זכויותיו ולהפגין אותן צריך גם להיות מוכן למאבק נגד ולקבל אותו "כמו גבר" ולא לתהות בתמימות נאיבית,"למה זה קורה לי"? ובתכלס,במציאות,
המאבק האמיתי, זה שבאמת משנה דברים,אפילו אם מאוד לאט, נעשה מאחורי הקלעים, אישי, בבתי משפט ובארכאות ובכל מקום שבו עם קצת רצון סבלנות וסובלנות והרבה נחישות ואורך רוח ,השינוי הרצוי אכן יקרה.בסופו של דבר.וזה מוכח.

לא?




לא!

תני לי דוגמא למאבק אחד, אחד בלבד, על נורמות של חברה ועל ערכיה, שהוכרע לטובת הצד המופלה לרעה והתרחש מאוחרי הקלעים, בשקט, באופן אישי ורחוק מעין הציבור.

כשמישהו נאבק על נורמות חברתיות, לגיטימיות ציבורית וערכים כללים, הוא לא יכול לנהל את המאבק רחוק מן הגוף שעל דעתו הוא נאבק.
דיון ציבורי, גם אם הוא יהיה מן הסוג הנערך כאן חדשות לבקרים וכולל - הצגת הנושא, שני מצדדים, שלושה מתהלמים, חמישה מיתממים ושישים שבאים בשביל האבקות הבוץ והפופקורן חינם - הוא עדיין ויכוח ציבורי ועדיין מהווה אלמנט משמעותי יותר מדיון כלשהו בדלתיים סגורות.

את צודקת שמדובר במאבק סיזיפי ואיטי, אבל, זירת ההתרחשות שלו חייבת להיות ציבורית.
ולא להגיד משהו בפרום ציבורי כי זה עלול לגרור אמירות נגדיות? בלי אמירות נגדיות ומעשים נגדיים, אין ויכוח, אין חשיפה ואין אפשרות לשנות דבר או לחילופין להכיר את הדעות האחרות (ולא משנה דעתך עליהן) את בעצם מציעה לוותר מראש במקום להתמודד.


דרך אגב, שמת לב, שהטקסט שלך, ב-95% ממנו יכול להתאים לטורקים, פעילי שלום, פלסטינים, ערבים, חרדים, נשים, מזרחים, ימנים, שמאלנים, אתיופים, שחורים, עובדים זרים, הומלסים, איראנים, מוסלמים, נוצרים כורדים, ארמנים, פליטי דרפור, בדסמים, ושאר קבוצות שוליות יותר או פחות?

זה מה שקורה אם לא אומרים דברים ברורים ולא עושים מעשים שנראים לעין הציבורית, הטקסט הופך למשהו שמשרת את כולם ולא משרת בעצם, אף אחד.
נוריתE
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010
נוריתE • 12 ביוני 2010
נילי,לא היה לי מושג,האמת ,שזאת אחת המטרות המוצהרות,אני רק ניחשתי והעלתי השערה,
לתומי חשבתי שצועדים למען שיוויון זכויות הבנה וקבלה, שגאים,במי שאתם ובאורח חייכם,ורוצים להראות בציבור לשמרות ואף על פי השינאה החשוכה לא תשברו ולא תפלו ולא,תוותרו, ואת זה אני מבינה ועם זה מעבר לזה,אני מזדהה.

אבל עם פרובוקציה מיליטנטית מכוונת ,כמו שהבאת,יש לי בעיה,מצטערת,

גנדי,אותו הבאת בתור דוגמה,ותתקני אותי,עם אני טועה, היה אדם שקט צנוע ושוחר שלום ,הוא לא צעד ברחובות בשאגות קרב פרובוקטיביות על מנת לגרות את השלטון הבריטי "להראות את פניו המכוערים האמיתיים" להודים ולעולם, הוא לא ראה בזה צורך,כי הן כבר,היו מוכרות,(גם כאן בארץ טרום הקמת המדינה) הוא דגל במחאה שקטה,ולא אלימה בעליל ,הוא עצמו ערך שביתות רעב וסחף את ההודים אחריו בדרכו שלו שהצליחה."לוחמה פאסיבית"
השקט הביס את הבריטים לא הצעקות.

לעומת זאת למשל,נוסעי המרמרה,שוחרי השלום ההומניטרים הפאציפסטיים,לכאורה, אוהבי האדם
שוחרי זכ ויות האדם הפלסטינאיות ,ורק אילו בלבד.
עשו בדיוק את מה שאת תיארת פה, כמו חבריהם בגדה וביו'שע אותם(?) הבאת כדוגמה משווה????
,הם השליכו עצמם על הגדר ,הקריבו את גופם, ואת חיי חלק מהם,עבור ה-מטרה,600 "שוחרי שלום" אל מול 20-30 חיילים מצוידים באקדחים ורובי צבע
למען ה-מטרה
חשיפת פניו האמיתיים של ה"שטן הציוני" ,שונא הערבים והעולם כולו,שקיים רק בדימיונם הקודח
מיותר לציין
ואת יודעת מה? זה באמת עובד. וואלה,ישראל בשבועיים האחרונים, הפכה בעיניי העולם לדרום אפריקה החדשה,לאירן 2 ,הטבח של המוסלמים בקוסובו,קטן עלינו היום ,אליבא דהעולם.
ולא רק היום.על חלקם.

את משווה את מטרות המצעד לכאלו מטרות? ומצדיקה????? אני ממש לא מאמינה למקרא עיני.

יום אחד בשנה למשך כמה שעות אתם מראים לכולם כמה כולם שונאים אתכם, מוציאים את השינאה לרחובות ביחד אתכם? מתגרים בה,גוררים אותה לאור בכוח? מארון השכחה שבו היתה סגורה,מכריחים אותה לצאת ,משליכים את גופותיכם המעונות על הגדר למען המטרה,להראות שהיא קיימת ,השינאה
ואז רצים לספר לכולם כמה כולם שונאים אתכם? כי הרי הוכחתם את זה בפומבי , הראתם ל-כולם...למשך אולי יומיים וחצי בדיוק , אם בכלל,עד שיבוא ההייפ הבא ויסחוף את כולם להגיב במקום אחר וישכחו אתכם עד להשלכת הגדר שנה הבאה?

זה ניראה לך.הגיוני.? לא לי. זה ייתן משהו למען המטרה הצודקת? ממש לא,שינאה גוררת שינאה אלימות מילולית ופיזית גוררת אחריה עוד ועוד,בכל פעם שאתם משליכים עצמכם על הגדר כדברייך למען המטרה של חשיפת השינאה,אתם רק מנכרים עוד חלק בעם שקודם לא ספר אתכם,אתם מגדילים את ההמון
ואז בשנה הבאה תוכלו לחשוף הרבה יותר שונאים מאשר שהיו לפני שנתיים
אם זאת המטרה,הצלחתם. אבל באמת? זאת? המטרה? ככה תשיגו את מה שבאמת דרוש ונחוץ.?
לא.ממש,לא.
נוריתE
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010

ו..לא קשורה

נוריתE • 12 ביוני 2010
כן ,שמתילב ,והבהרתי פה למעלה במיקרה לפני שקראתי את תגובתך
כי אני לא חושבת שזה שונה, והסברתי למעלה.לא אחזור ואייגע.
בנשימה אחת מבלי לחשוב, הכניסה אתכם ,נילי, לאותה "מיטה"ביחד עם מחבלים וטרוריסטים מתלהמים ,לתוך המון פרוע ומתפרע. וגם את? גם ה9/11 ,היתה לו "מטרה" ....
ואני מודעת מילה במילה,למה אני אומרת כאן. ומקצינה בכוונה, שינאה גוררת ומגדילה שינאת נגד ומהעגל חוזר על עצמו ומתרחב.זה?מה שיעזור??זה?מה שיזזרז את ההצלחה?
די אין לי מילים.

המטרה לא,"תמיד "מצדיקה את כל האמצעים,זאת גישה ..לא ידועת, עקומה,מצטערת, אין לי מילה אחרת,, המאבק האמיתי כן מתנהל מאחורי הקלעים יום יום שעה שעה ולא חמש שעות, יום אחד בשנה, בשקט ובנחישות לא במדיניות חשיפה מתגרה.

דוגמאות? קצת...בכנסת התקבל לאחרונה סוף סוף חוק,מאוד חשוב, שמאפשר טיפולי פוריות ,ללא הגבלה,לזוגות שמתקשים להרות, על חשבון,קופת החולים וביטוח משלים, עד היום אנשים היו צריכים להוציא הון קטן שלא תמיד היה להם,בארץ ובחו''ל
בשביל הזכות שלרובנו היא טיבעית,להרות וללדת ילד. מתי ראית אותם צועקים ברחובות ? גם הם יכלו לצאת להפגין על חוסר הצדק המפלה הזה.. הם הצליחו בשקט.
ונכון "אותם "אף אחד לא שונא,להם,לא מתנכלים, אבל זה?הפך את המאבק שלהם השקט שהצליח לפחות חשוב? לא.
זאלופון​(שולט)
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010

Re: פתולוגיה של שינאה

זאלופון​(שולט) • 12 ביוני 2010
נוריתE כתב/ה:

ועד כמה שזה ישמע מרגיז לאוזנים אחדות,זה נכון. "יציאה" גוררת "יציאת נגד" מאבק פומבי, מביא בהכרח מאבק פומבי שכנגד לו, ולעיתים גם שינאה,גוררת שינאה,מה שמכונה באנגלית "מעגל מרושע".

כל מי שרוצה להאבק על זכויותיו ולהפגין אותן צריך גם להיות מוכן למאבק נגד ולקבל אותו "כמו גבר"
ולא לתהות בתמימות נאיבית,"למה זה קורה לי"? ובתכלס,במציאות,

הבעיה היא לא שיש "יציאה" ו"יציאת נגד", אלא שאחת ה"יציאות" הללו מנסה למנוע מהאחרת להתקיים. אי אפשר להשוות "יציאה" שהמסר שלה הוא "עשו מה שאתם רוצים ותנו לנו לעשות מה שאנחנו רוצים" ליציאה שהמסר שלה הוא "עשו מה שאנחנו רוצים ותנו לנו למנוע מכם לעשות מה שאתם רוצים (ובאופן כללי, אם אתם חייבים להיות קיימים, אז תהיו בשקט, כי רק לנו מותר לדבר)".
נוריתE
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010

ועוד משהו

נוריתE • 12 ביוני 2010
העריכה לא עבדה לי .
את הזכרת פה את קבוצות השוליים, וכללת רשימה ארוכה, חלק מהן נוקטות בטאקטיקה שלכם וחלק בכלל לא קשור אליה
אבל הן,הרי "קבוצות שוליים" זניחות לא? שלא כמוכם.
תאמרי לי
במה שונה זכותו של ילד אתיופי ,"כושי"ללמוד בבית ספר ביחד עם כולם ושלא לשמע בשכונה צעקות כושי תחזור לאפריקה
מאלו שלך?
מה שונה זכותו של ילד בן לעובדים זרים,שגדל והתחנך בארץ ולא יודע מה שהו אחר להשאר פה?
להומלסים ולפליטי דרפור אין זכות לחיות? בבית חם ונח עם עבודה וזכויות?
אותם? לא שונאים? כמו אתכם? זה העניין? להם אין מה להוכיח"?

את משווה?אירניים ומוסלמים וערבים וטרוריסטיים ופעילי שלום מיליטנטיים המשליכים עצמם על הגדר למען המטרה(וכן אני צינית פה)
לאתיופים עובדים זרים ו-הומלסים?

שמה אותם באותה רשימת קבוצות שוליות זניחות ? הארמניים שעברו רצח עם נוסח השואה היהודית הם שווי ערך בעינייך ל"לוחמי שלום " פלסטינאים???
נשים?לעומת לוחמי ג'יהד ?
בנשימה אחת?בלי למצמץ?
קראת? לפני ששלחת?במה את שונה פה מכל השונאים שהוצאת אתמול לאור?
או שאולי היית צריכה להפריד את הרשימה?
לשוליות נלחמות ,בעלות מטרה חשובה כמו שלכם שמוכנות גם להשליך עצמן למען המטרה
ושוליות שאפשר לוותר עליהן כי הן שותקות...

כי הרי כולם בסך הכל שוליים ואפשר לוותר עליהם,נכון??? ככה,אמרת. על חלק מהם אני ממש מסכימה וברור ,מי.

די

אמרתי כבר בהתחלה שדברי יוכיחו עצמם גם לגבי תגובות שאבקל פה.
הזוי.
נוריתE
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010

Re: פתולוגיה של שינאה

נוריתE • 12 ביוני 2010
זאלופון כתב/ה:
נוריתE כתב/ה:

ועד כמה שזה ישמע מרגיז לאוזנים אחדות,זה נכון. "יציאה" גוררת "יציאת נגד" מאבק פומבי, מביא בהכרח מאבק פומבי שכנגד לו, ולעיתים גם שינאה,גוררת שינאה,מה שמכונה באנגלית "מעגל מרושע".

כל מי שרוצה להאבק על זכויותיו ולהפגין אותן צריך גם להיות מוכן למאבק נגד ולקבל אותו "כמו גבר"
ולא לתהות בתמימות נאיבית,"למה זה קורה לי"? ובתכלס,במציאות,

הבעיה היא לא שיש "יציאה" ו"יציאת נגד", אלא שאחת ה"יציאות" הללו מנסה למנוע מהאחרת להתקיים. אי אפשר להשוות "יציאה" שהמסר שלה הוא "עשו מה שאתם רוצים ותנו לנו לעשות מה שאנחנו רוצים" ליציאה שהמסר שלה הוא "עשו מה שאנחנו רוצים ותנו לנו למנוע מכם לעשות מה שאתם רוצים (ובאופן כללי, אם אתם חייבים להיות קיימים, אז תהיו בשקט, כי רק לנו מותר לדבר)".


אתה מסכים איתי? או שאתה ציני?
רגע...
היו אתמול אי אילו הפגנות נגד,חרדיות או חילוניות שצעקו משהו?סתמו פיות? הרביצו ? ראו את השינאה ברחובות העיר? שמעו אותה?
כל ההתלהמות היא אנונימית באינטרנט רובה, או למשך שתי דקות הוצגה בטלויזיה בצורה מגמתית וצהובה,אם בכלל ועד היום בערב או מחר תעלם.
מצד שני כל האיזור היה מוגן וסגור ,מלא אנשי ביטחון ושוטרים,כמעט כמו ביום של תרגיל העורף,
אם מישהו נמנע ממנו מלהכנס ולהפגין ,זה היו אלו שאותם הם יצאו אתמול לחשוף בציבור.סתמו ל"רשעים"את הפה,אתמול.. הצלחה מוחצת.SAFE ZONE מושלם.
היו הפגנות שנאה בערים אחרות?שלא שמעתי עליהן?אתמול או בכלל?מתי? אני רואה חדשות כל ערב כל בוקר.
אני בטוחה שבעקבות ההוצאה בגדולה לאור של אתמול תפטרנה כל הבעיות .בטוח.

ושוב,אני לא בעד התלהמות מצד אף אחד. מי שקרא את מה שכתבתי על מה שאני ראיתי אתמול ושמעתי בקו 62 יבין. אם לא עד עכשיו?
נילי ונילי
לפני 13 שנים • 12 ביוני 2010
נילי ונילי • 12 ביוני 2010
תשמעי, יש לי מה להגיד על המשטים לעזה בכלל ועל המאווי מרמרה בפרט, אבל הניסיון שלי בכלוב מלמד שברגע שהדיון הזה יגלוש לפוליטיקה אקטואלית הוא יינעל ובזה חסל. בואי נדבר על גנדי והמאבק לשחרור הודו, זה נתפס כנייטרלי יותר ובעייתי פחות.

גנדי אכן היה איש צנוע ושוחר שלום, כפי שציינת בהודעה שלך. הוא פיתח פרקטיקה של התנגדות לא-אלימה שנקראת "סאטיאגרהא" שקשה לתרגם אותה לעברית כי היא מביעה בו זמנית גם סלידה מאלימות וגם מאבק אקטיבי (ולא פאסיבי) בקיומה. אני מזכירה לך (כי בימינו זה קצת נשכח) שגנדי לא רק עסק בשביתות רעב פאסיביות, אלא גם יצא למאבק אקטיבי בבריטים. בין השיאים של המאבק הזה ניתן למנות את צעדת המלח המפורסמת ועוד צעדות.

הבריטים, מיותר לציין, התייחסו לצעדת המלח כפרובוקציה בדיוק כפי שאת מתייחסת כיום לצעדת הגאווה. בעיניי אנשים רבים (בריטים או ישראלים) בעצם קיום המצעד (מלח או גאווה) טמונה פרובוקציה בילט-אין והיא דרשה את חשיפת האלימות. לעומת זאת, בעיניי הצועדים (הודים או הומואים) האלימות היתה קיימת שם גם קודם לכן, אבל היא היתה מוכחשת.

זה לא שבכיבוש הבריטי בהודו לא היתה אלימות, כמובן, אבל היא היתה אלימות שהוסוותה ולא דובר בה. מה שהוציא את האלימות החוצה היו הצעדות (באבו-אבוה הוציא אותה החוצה. הסאטיאגרהאים הכינו את עצמם במדיטציה שבועות מראש לכל מצעד כזה כי שליש מהם לא חזרו מהם בחיים, ואלו שכן חזרו, חזרו בשן ועין. או *רק* עם שן ועין). באופן דומה, העובדה שמצעדי הגאווה מתקיימים בימינו בטריטוריה מוגנת היטב ומאובטחת על ידי המשטרה (טענת כך בעצמך בהודעתך), רק מעידה על כך שקיימת גם קיימת אלימות כלפי להט"בים בחברה שלנו. ביומיום שלנו היא פשוט מוכחשת.


[בפרס הכלוב על הבנת הנקרא של השרשור זוכה, אגב, הגולש ששאל האם רימונים, פצועים והרוגים נחשבים להצלחת המאבק מבחינתי. כן, אכן הבנת נכון את הנכתב. זו אכן נחשבת להצלחה. בכל קנה מידה אפשרי. גם בעיניי גנדי.]