בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הגיגים על נושא משמעת...

Homelander​(שולט)
לפני 20 שנים • 20 באפר׳ 2004

הגיגים על נושא משמעת...

Homelander​(שולט) • 20 באפר׳ 2004
היום במסגרת המכינה, אחד המרצים הראה לנו את הסרט הנחשול ולאחר מכן פיתח שיחה שגרמה לי לחושב על נושא המשמעת.

בתחילת השיחה היה וויכוח ביני לבין אותו המרצה- הלה טען שמשמעת היא דרך יעילה וטובה לאסוף לעצמך אנרגיה בעוד אני וטבעי המרדני במיוחד, התווכחתי איתו וטענתי שמשמעת דוקא גורמת לפרט לקיבעון שמדכא אותו ומפריע לו לאסוף אנרגיה, זה יותר כמו רובוט חסר כוח משל עצמו.
בסרט אנו רואים את אותו המורה שמתחיל להכניס לתודעת התלמידים שבכיתתו את נושא המשמעת והם הולכים איתו בזה.
מה שגורם לגל עצום שסוחף עוד ועוד אנשים שמצטרפים לאותו הנחשול ופשוט עושים ככל שהמורה מבקש ואותו הנחשול "דורש" ללא חשיבה עצמית ואינדיבידואליות.
ובכן, יש כאן את שני הדברים: מצד אחד אכן כוח עצום שסוחף את כולם, אבל מצד שני כל הכוח הזה מרוכז בידיו של אותו המורה ששיכרון הכוח קצת מערפל את משבותיו ורק אחרי תהליך כלשהו הוא מבין שזו לא הדרך.

אז מה דעתי?
לדעתי, כאשר אתה מחדיר באדם אחר משמעת, אתה אכן מקבל את כוחותיו והאנרגיות שלו, אבל מצד שני אתה מדכא אותו והוא לא מרוויח מזה אלא מפסיד את אותם האנרגיות שאתה משתמש בהן לטובת עצמך.
אבל זה לא הוויכוח- המרצה טען שמשמעת עצמית (גם בעזרת גורמים חיצוניים- כמו הצבא לדוג'), היא כלי יעיל לאיסוף אנרגיות לעצמך- ועל זה אני לא הסכמתי ועדיין לא מסכים איתו.
אני מאמין שכדי לאסוף אנרגיות אתה צריך לעשות מה שלדעתי אתה צריך לעשות כדי לקבל כל מה שברצונך, להאמין שאתה יכול ולרצות בכך באמת.
אבל הוויכוח שלנו היה יותר פרטני-
המרצה טן שעניין איסוף האנרגיה תלוי גם ביציבה ובתנועות שלך ועל זה אני מסכים איתו, אבל אז הוא נתן באמת את הדוג' של עמידה צבאית: עמידת נוח ועמידת דום. לטענו אפשר לצבור אנרגיה מעמידה כזו ולדעתי דוקא אתה חוסם כך את האנרגיה ואני אסביר-
אחת הדרכים הפיזיות לקבל מבחוץ אנרגיה היא דרך הידיים ואם אתה מחזיק את ידיך בעמידת נוח, או מצמיד אותן לצידי הגוף בדום אתה חוסם את כפות הידיים ממגע עם מה שסביבך ולכן אתה חוסם את קבלת האנרגיה שלך.

אז ברור למה עניין המשמעת הוא נושא טעון שצריך לבדוק אותו בתחום הBDSM, אבל אתם בטח שואלים למה עניין היציבה זה גם-כן חשוב? ואני אסביר, כאשר אנו כובלים את השפחות ואת העבדים (בצורה פיזית ממש) או מצווים עליהם לכרוע וכד', אנחנו בעצם דורשים מהם להיות ביציבות שחוסמות את קבלת האנרגיה מבחוץ וזה לא תק רק בקשירות, זה גם תקף כאשר אנו מכריחים אותם להיות סגורים בכלוב לדוג'.
אבל אנחנו בBDSM בעד ניתנת שיוויון גם לעבד וגם לאדון- המערכת יחסים לפי BDSM אמורה להיות הדדית, שכולם ירוויחו ממנה מה שברצונם.
עכשיו, כל אדם צריך אנרגיה בלעדיה הוא אינו יכול לחיות, אז האם לאדונים מותר לקחת את זה מעבדיהם? ולו גם באופן זמני או בצורה קבועה?


אני רוצה שתחשבו על כל הנ"ל ותספרו לי מה דעתכם.
להתראות.
HotQueen​(שולטת){תחת השמש}
לפני 20 שנים • 24 באפר׳ 2004
נשמע שהיה לכם שיעור מעניין. זה סרט חשוב שמדגים איך בעצם מתחילה נהירה המונית, איך בעצם בצורה כזו התחיל היטלר, והמורה בשיעור היסטוריה פשוט הדגים להם, דוגמא שחרגה מהשיעור, מהכיתה ומכלל בית הספר.
לענייננו אנו, בבדס"מ לדעתי אין שוויון. זה אמור להיות הדדי רק בכך שצד אחד ישלוט וצד אחד מסכים להשלט. הרצון להשלט הוא גם הרצון להיות מה שהשולט רוצה שתהייה. זה מקום אחר לגמרי. ואתה מסכים להיות במקום בו זכויותיך נשללות ממך לפרק זמן מסויים. זהו ההבדל העיקרי והמשמעותי .אנרגיות? בדס"מ זה רק אנרגיות. חיוביות כמובן...

flower3.gif
Homelander​(שולט)
לפני 20 שנים • 24 באפר׳ 2004

:-)

Homelander​(שולט) • 24 באפר׳ 2004
מעניין... ארגיות חיוביות? את משוכנעת?
תחשבי על האקטים השונים בBDSM אלו הם אינם דברים חיוביים בצורתם ודרכם- הם באים אולי (ואני אומר אולי כי זה בהחלט תלוי במבצעים) ממקום חיובי, אך הם בהוויתם אינם חיובים כלל?
להיפך, אני חושב שאחד הדברים היפים בBDSM זה האופל שסביב זה, התחברות לצד יותר פראי ויצרי של האדם.
אבל זו לא התחברות לטוב, זו התחברות דוקא מהמקום השלילי במטרה להשיג דברים טובים- זה מה שמיוחד בBDSM.

ובנוגע לשיוויון- עצם העובדה שאת ממלאת לנשלט את רצונו להישלט והוא ממלא לך את רצונך לשלוט- היא שיוויונית; על כבר דיברתי רבות, אנחנו לא באמת שולטים ומכאיבים זה הכל משחק וטוב שכך, אבל תזכרי שללא נשלט לא תוכלי למלא את רצונך לשלוט.
lori{ע_מ}
לפני 20 שנים • 25 באפר׳ 2004
lori{ע_מ} • 25 באפר׳ 2004
אני גם חושבת שיש שיוויוניות מסויימת בBDSM
אני נותנת לאדם אחר לשלוט בי, אילולא הנתינה הזאת, והרצון שלי להתמסר לו- לא הייתי נשלטת שלו ומן הסתם לא היתה מערכת יחסים.
BDSM אחרי הכל זהו סוג של משחק תפקידים, אנחנו לא חיים בתוך איזה סרט (אולי יש כאלו שכן אבל זה לא קשור כרגע). זה למעשה משחק תפקידים כשלכל אחד "ניתן" תפקיד מוגדר מראש, כשולט\נשלט...

לגבי "האנרגיות", לא מסכימה עם כך שקבעת שאין אנרגיות חיוביות בBDSM.

"להיפך, אני חושב שאחד הדברים היפים בBDSM זה האופל שסביב זה, התחברות לצד יותר פראי ויצרי של האדם.
אבל זו לא התחברות לטוב, זו התחברות דוקא מהמקום השלילי במטרה להשיג דברים טובים- זה מה שמיוחד בBDSM. "

עם החלק הראשון של המשפט אני מאוד נוטה להסכים, אך אני חולקת על החלק השני. מדוע קבעת שזה התחברות ממקום שלילי?
כאן אולי זה המקום לחשוב מאיפה מגיע הBDSM אצל כל אחד. יש כאלו שאצלם זה מגיע ממקום שלילי ואז התוצאה אצלם עשויה להיות לרוב שלילית או שזה עשוי באמת להביא אותם למקום חיובי. מן "חויה מתקנת".
אבל אני נוטה להאמין שאצל רוב האנשים זה מגיע מתוך מקום חיובי שהם יודעים להפיק כמה שיותר הנאה מכך. (כך אני מאוד מקווה בכל אופן).


"עכשיו, כל אדם צריך אנרגיה בלעדיה הוא אינו יכול לחיות, אז האם לאדונים מותר לקחת את זה מעבדיהם? ולו גם באופן זמני או בצורה קבועה? "

אני מקווה שהבנתי את השאלה הזאת נכון.
אם כן, זוהי תשובתי: אישית? אני לא אוהבת את הרעיון שאדון יכול לקחת את האנרגיה של הסאב. מניחה שהאנרגיה הזאת היא מעין "החמצן" של הסאב. אבל אני לא רואה את האנרגיה הזאת קשורה למשמעת. כשאדון "מאלף" את מי שתחתיו לעשות כל מה שהוא רוצה הוא לא לוקח אנרגיה, בכל מצב סאב יכול לקום וללכת. הוא לא מאבד את עצמו ואם כן זה חבל..
מקווה שלזה התכוונת.
Homelander​(שולט)
לפני 20 שנים • 27 באפר׳ 2004
Homelander​(שולט) • 27 באפר׳ 2004
תשובה נאה, אכן, אך בסופה הגבת ממקום של אי-הבנה (של כוונתי) דוקא ולכן אבהיר.

"כאן אולי זה המקום לחשוב מאיפה מגיע הBDSM אצל כל אחד. יש כאלו שאצלם זה מגיע ממקום שלילי ואז התוצאה אצלם עשויה להיות לרוב שלילית או שזה עשוי באמת להביא אותם למקום חיובי. מן 'חויה מתקנת'.
אבל אני נוטה להאמין שאצל רוב האנשים זה מגיע מתוך מקום חיובי שהם יודעים להפיק כמה שיותר הנאה מכך. (כך אני מאוד מקווה בכל אופן). "
אני מאמין שBDSM מגיע לכולם ממקום חיובי, אני מאמין באדם בכלל, אך זה סיפור אחר...
אבל האמצעים שבהם משתמשים, הם אמצעים שלילים- אמצעים של אלימות ורדיה, שוב זהו כל היופי.

ובנוגע לאנרגיות- שוב חלה אי-הבנה.
חשוב לזכור שכאשר אנו מדברים על אנרגיות, אנו מדברים על משהו לא-מוחשי, הוא לא נבלם ע"י אמצעים מוחשים ולא מתקבל על-ידם.
ולכן נשאר עצם האקט- הפעולה שאנו עושים כדי לקבל\לקחת או להתשמש באנרגיה.
עצם האקט בBDSM (בזרם העוסק בשליטה לדקדקנים שבנינו), הוא אקט של כבילה, של כליאה, של חסימה, אקט כזה חוסם אנרגיות כפי שהוא חוסם השפעות אחרות.
Tame
לפני 20 שנים • 27 באפר׳ 2004
Tame • 27 באפר׳ 2004
בעניין של משמעת,
משמעת עצמית לדידי היא כלי נהדר, לאו דווקא ל"איסוף אנרגיה" (אני חושב שכאן אתה והמרצה קצת הגדרתם שונה את המושג) אלא יותר לניצול יעיל של האנרגיה שלך. אין ספק ששליטה עצמית מוסיפה מאוד לכאריזמה של מנהיג.
בקשר למשמעת כלפי אנשים אחרים, כשזה מגיע מבחוץ באמת יש סיכון לחנוק יצירתיות, עם זאת כשאין משמעת בכלל קיים סיכון להתפזרות והתפרקות של הקבוצה, כאן לדעתי חייבת להימצא נקודת איזון כלשהי בין השניים.
ואם להשליך את הכל על בדסמ.
אפשר לומר שרק מי ששולט בעצמו נמצא מתאים לשלוט באחרים (אף אחד לא היה רוצה שהדום שלו יאבד שליטה באמצע הסשן, זה יכול להיות מסוכן - אולם הדבר תקף גם ברמות פחות אקסטרימיות).
ובעניין של משמעת כלפי הנשלט, זה כבר העניין של שליטה מנטאלית ואחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לספייס.

ובנושא אחר,
כשאתה מדבר על איסוף אנרגיות דרך כפות הידיים אתה לא מדבר על אותה אנרגיה שאפשר לקבל ע"י עמידה בפוזה מסויימת.
את האנרגיות שאתה מקבל ע"י הטכניקות שהמרצה בשיעור תיאר ניתן להגדיר כיותר "מנטאליות" והן קשורות יותר בתפישה המנטאלית הקולקטיבית של הקבוצה שאתה מנהיג והאינטראקציה שלה עם התפישה שלך והמטרות שלך.
האנרגיות שאתה דיברת עליהן ניתנות להגדרה יותר נכונה ע"י שימוש במונח "אנרגיות אסטראליות" שעל אף שאחת הדרכים הטובות לקבל אותן היא כפות הידיים, ניתן לקבל אותן גם דרך כפות הרגליים שהיא דרך טובה לא פחות (ככה שעמידה בדום לא חייבת להיות מגבלה).
Homelander​(שולט)
לפני 20 שנים • 27 באפר׳ 2004

בנוגע לאנרגיות-

Homelander​(שולט) • 27 באפר׳ 2004
אם כבר הזכרת את האנרגיות האסטרליות, אז גם הראש הוא איבר שדרכו מקבלים אותן.
אבל טעות בידך:
"את האנרגיות שאתה מקבל ע"י הטכניקות שהמרצה בשיעור תיאר ניתן להגדיר כיותר "מנטאליות" והן קשורות יותר בתפישה המנטאלית הקולקטיבית של הקבוצה שאתה מנהיג והאינטראקציה שלה עם התפישה שלך והמטרות שלך. "
הטכניקות של עמידה צבאית (אותן טכניקות שעליהן המרצה דיבר), לא קשורות לקולקטיב- כדי לקבל אנרגיות מהקולקטיב עדיף דוקא לעמוד כך שיהיה מגע זה עם זה.
זה נכון שבסרט הנחשול דובר על אנרגיות שבאות מהקולקטיב, אבל שם אני והמרצה הסכמנו זה עם זה.
העניין שהוא שהמרצה ירד לפרטים והחליט לעסוק גם באותן אנרגיות שאתה מקבל בטכניקות שונות של עמידה, ושם עדיין אין לנו הסכמה (גם לי ולך לא), משום שכדי לקבל כמות גדולה ביותר של אנרגיה בעזרת טכניקות שונות של עמידה ויציבה, לא די בכך שתקבל אנרגיה מהאדמה (כמו בעמידת דום) אתה צריך לקבל גם אנרגיות משאר הסובב אותך ולכן צריך לא לחסום את הידיים והראש בכל-מיני צורות.
Tame
לפני 20 שנים • 27 באפר׳ 2004
Tame • 27 באפר׳ 2004
הממ טוב עכשיו אנחנו גולשים לגמרי, אבל טבען של האנרגיות המנטאליות שונה לגמרי מהאנרגיות האסטראליות, אלו אורכי גל שונים לגמרי והם מתנהגים בצורות אחרות.

בכל אופן אני בטוח שהמרצה לא התכוון לשימוש שאנחנו עושים במילה כשהוא ציין את ה"אנרגיות" אבל אפשר גם לשאול אותו...
Homelander​(שולט)
לפני 20 שנים • 28 באפר׳ 2004

ידידי,

Homelander​(שולט) • 28 באפר׳ 2004
כדי לסגור את הנושא-

כאשר אמרתי למרצה שאני מסכים איתו על עניין הסחיפה של ההמון הוא בעצמו התעקש שיש גם את עניין היציבה- כי הוא רצה ללדון איתנו גם בכך.
את התוצאות אתה כבר יודע ממה שכתבתי עד כה.

יום טוב.
Tame
לפני 20 שנים • 28 באפר׳ 2004
Tame • 28 באפר׳ 2004
יום טוב גם לך icon_smile.gif
ואם בא לך אפשר גם לדון בנושא קצת בפרטי (כי זה קצת גולש ואולי לא יעניין את שאר החברים)
icon_wink.gif