ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

בדס"מ, ה"כלוב" ו....קונפורמיזם מחשבתי.

אדון בועל בתשוקה
לפני 14 שנים • 12 ביולי 2010

בדס"מ, ה"כלוב" ו....קונפורמיזם מחשבתי.

אדון בועל בתשוקה • 12 ביולי 2010
אני מודה : המחשבה הזאת מלווה אותי מתחילת הכתיבה שלי ב"כלוב". יש פה פרדוקס שאני מתקשה להבין אותו:
האבות המייסדים של הבדס"מ כמו סאד ומאזוך היו נון-קונפורמיסטיים לעילה ולעילה. הם חבטו בכל קלישאה חברתית ובכל מוסכמה חברתית , גם בעצם התנהלותם החברתית וגם בכתיבתם.

והנה, מיד כשאתה נכנס ל"כלוב" אתה נתקל בפרץ כזה של קונפורמיות ושמרנות מחשבתית שלא תמצא בשום מקום אחר ( אולי רק בקהילות חרדיות -קיצוניות ) . כל דיעה חריגה מוחרמת כאן , אחת ושתיים, מי שלא מגיב "בהתאם לכללי הטקס" לבלוג כזה או אחר - תגובתו נמחקת מיד , ורחמנא ליצלן, הוא נחסם. לא פחות ולא יותר.
כלל ידוע הוא שמי שפועל לסתימת פיות של הזולת ומי שחוסם דיעה חריגה - לא בטוח בדיעותיו שלו - ולמעשה הוא פחדן כרוני המתבצר בביצת הדיעות הפרטיות שלו.

לא שאני מצר במיוחד, על חסימות ומחיקות ושאר מרעין בישין מסוג זה, אני קרוב לוודאי האיש הכי "חסום" כאן והכי "נמחק" כאן - אבל באתה מידה האיש הכי נקרא כאן. אבל , דחיל רבאק - איך באותה שעה שבה אתם חוסמים ומוחקים, באותה שעה ממש , אתם טוענים להיותכם, נצר לנון-קונפורמיזם של סאד ומאזוך....???!!!!
ראובן
לפני 14 שנים • 16 ביולי 2010
ראובן • 16 ביולי 2010
אדון בועל בתשוקה,

אני כותב לך, לאחר שהשמרנות וההתלהמות פה, הובילו למחיקת פוסט חשוב-יחסית שלי (''נס של אהבה'', שעסק בהיבטים פוליאמוריים באהבתם של בעל ואישה, המקיימים חיי משפחה 'וניליים').

לרוב, איני מסכים עם דעותיך, אולם במקרה של ''משטרת המחשבות'' פה, אני מסכים בהחלט. כעת, לאור כתיבתך ניכר שאתה אדם משכיל - לכן אני מתפלא שלא הבנת בעצמך מדוע דווקא כאן - במקום שחרת על דגלו את קבלת העצמי והאחר/ת - ישנה שמרנות כה רבה. אנסה להציע מספר רעיונות בנוגע לכך:

1. כתבת על דה סאד ו-מאזוך: שניהם בני המעמדות הגבוהים - דה-סאד אציל, מאזוך מהבורגנות האוסטרית. שניהם אנשים משכילים אשר קידשו את אורח חייהם הפרטי ושילמו עליו מחיר כבד (דה-סאד היה חבוש בכלא, מאזוך חי כעבד לאישתו פאני, תחת חוזה כובל). קהילת השליטה הישראלית נבדלת מהם מאוד. רוב הנוכחים במדיום האינטרנטי מגיעים ממעמד הביניים הנמוך, דבר שאינו מאפשר (לרוב) חריגה מגבולות הנורמה - וזאת מפאת חוסר בהשכלה רחבה (היחשפות מורגלת למגוון רעיונות, דעות וסגנונות חיים), וגם - חוסר בזמן (כבילה לסגנון חיים פרולטרי/ סמי-פרולטרי, אינה מאפשרת התעמקות בסגנון חשיבה עצמאי וסגנון חיים אישי).

2. ספרטניות כחלק מההוויה הישראלית-יהודית: התודעה הקולקטיבית הישראלית עסוקה בתסביך רדיפה, ובהתאמה היותנו ממוקדי-הישרדות. כל רעיון חדשני, בוודאי בהקשר המיני, נחשב כגחמה הסוטה מאידאל ההזדווגות וטיפוח הדור הבא של בשר תותחים. בהקשר זה, בהיותנו רדופים, אנו מאמצים את זהות ''רודפינו'', וכופים על עצמנו קשיחות ספרטנית, אשר באה לביטוי מובהק גם בארחות המין שלנו.

3. היעדר ערכים המוביל לשמרנות-יתר: צא וראה, כיצד רוב חברי קהילת השליטה סובלים מכך שהערכים הנורמטיביים אינם תקפים לגביהם: מבחינת דימוי גוף, מבחינת ליבידו, מבחינת תקשורות בין-אישית. במצב של מחסור בערכים, נוצרת קהילת תמיכה אשר נצמדת למעט הערכים ה''מקובלים'' שהיא יכולה לנכס לעצמה. מחסור בערכים מביא לפטישיזציה של ערכים - והדבר מוליד היפר-שמרנות, אפילו בנסיבות ליברליות יחסית כגון ''הכלוב''. בנוסף, שים לב שאתר ''הכלוב'' הוא המיינסטרים של קהילת השליטה הוירטואלית - ובעליו מעוניינים לשמר את מעמדם זה, גם אם במחיר חופש הביטוי של חבריו, לעתים.


R
Brave Dwarf
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010
Brave Dwarf • 17 ביולי 2010
מבלי לפגוע בשניכם –
לא יכולתי להתאפק מלהצביע על דוק של אבסורד שבסמיכותן של שתי תגובות אלו (של אב"ב וראובן) זו לזו. והרי מי אם לא אב"ב פתח פה אינסוף שרשורים והעיר אינסוף הערות בגנותן של פוליגמיה ושל בגידות בסצנה (שלא להתביית על פוליאמוריה, ראובן, המדברת על ריבוי אהבה, לעומת אב"ב המבטל את קיומה של אהבה בבסיס לטיעוניו). אולי אני טועה, אבל נדמה לי שטוב שאב"ב לא הגיב בשרשור ההוא, ראובן, כי תגובתו לא רק שהייתה כוללת את תיאוריית השמ"ד (עמה אני מסכים חלקית כמו גם עם ביטול האהבה שהזכרתי קודם) אלא גם הופכת את כל השרשור שלך למיני מלחמה.

לדעתי ה"שמרנות כה הרבה", ראובן, נובעת לא מכך ש"רוב הנוכחים במדיום האינטרנטי מגיעים ממעמד הביניים הנמוך, דבר שאינו מאפשר (לרוב) חריגה מגבולות הנורמה" אלא כי כפי שהעולם שמחוץ לכלוב אינו מורכב ממאזוך ומדה-סאד, כך גם הכלוב או הקהילה מורכבים מנציגי הכלל. למרות שאני כן מסכים אתך שיש לצפות מקהילה העוסקת בנושאים החורגים מהנורמה שתהיה מעט יותר פתוחה כלפי הסטיות ממנה.

היעדר ערכים מוביל לשמרנות-יתר? ריתק אותי ההסבר שלך ואני יודע שאשוב אליו בחמישית מחר ולו רק כדי לנסות ולשכנע את עצמי שאכן לא בסתם עדריות או תואמנות מדובר.


אדון בועל בתשוקה. כשקראתי את המשפט: "אני קרוב לוודאי האיש הכי "חסום" כאן והכי "נמחק" כאן". צחקתי מכל הלב. זה נכון ולא קרוב לוודאי. אבל בוא נפריד בין תגובותיך בבלוגים לבין אלו שאתה מגיב באתר. הבלוגים, עד כמה שזה נשמע מוזר, למרות היותם פומביים, בעיניי הכותבים נחשבים למרחב פרטי ומכיוון שכך מכילים בתוכם את נימי נפשו העדינים והרכים ביותר של החולק ולכן גם פגיעים מעבר להגיון. באתר, לעומת זאת, כפי שכתבתי לראובן מעלה, שולטת עדריות בדיוק וכפי שהיא שולטת מחוץ לגבולותיו. מה עוד שהכלוב מעולם לא התיימר להיות נציגם של מאזוך ו/או של דה-סאד אלא מהווה לא יותר מנתח מעולם המתנהל מחוצה לו. או דוגמית של תבל בעלת נטיות מיניות מסוימות.

במאמר מוסגר1 אוסיף שלמרות שאיני מאזוך וגם לא דה סאד (לכתוב בקאקי על קירות שְׁבִי, גדול עלי), אני שמח שאתה, אדון בועל בתשוקה, נמצא כאן, מביע את דעתך וגם אם לא תמיד מסכים אתך, אמשיך להלחם על זכותך (ובכך על זכותי ועל זכותם של כמותי, גם אם בדיעבד) לעשות כן.

במאמר מוסגר2 אציין שנורא הצטערתי, ראובן, על כי השרשור ההוא נמחק כי הוא טמן בחובו דעה לא קונבנציונלית ועוד סיפור חיים אחד.
שולה פנינים
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010
שולה פנינים • 17 ביולי 2010
האמנם מדובר באנומליה?
בבסיס התמיהה עומדת הנחה, שמי שהמיניות שלו ו/או הבטים התנהגותיים קשורים רחוקים מהממוצע, בהכרח יהיה פתוח לסטיות מהממוצע בתחומים אחרים ו/או אצל אנשים אחרים.
בעיני כל תכונה מתפלגת נורמלית (ועם כל זה שכולנו ניקים כפולים של כלובי, עדיין מדובר בקבוצת מדגם נאה).
ניקח פתיחות: יש כאן מיעוט חשוך, מיעוט שבעיניו גילוי עריות בין בגירים נשמע סקסי, וביניהם רוב של פתיחות משתנה לפי הנושא.
זכורים לי כמה וכמה שרשורים שגרמו לתגובות נסערות ולא פתוחות בעליל. ההוא עם חיילי צה"ל. ומישהו זוכר את הבחור שגומר מלראות אישה בסנדלי סטילטו רומסת למוות חיה קטנה? כמובן שפותח השרשור נתקל ביותר עגבניות רקובות וירטואליות; ככה זה כשפותחים הרבה שרשורים ומגיבים הרבה באחרים. מצד שני, 1.) תמיד אותם אנשים זורקים את העגבניות, ו-2.) הנה, אתה פה, חי, תוסס, בועט ובעיקר כותב. אז למה אכפת לך?
וכלובי?
תפקידו לא קל בכלל. ולכבודו ולכבוד שבת המלכה אסיים בבדיחה על אותו יהודי שמגיע לכתריאלכלובקה, או לא משנה לאן, מחפש את הגבאי של בית הכנסת ואומרים לו 'ההוא? הגנב, הרמאי? תמשיך הלאה ישר'. הוא הולך הלאה ושואל עובר אורח, 'תגיד לי, כאן גר הגבאי?' ושומע תשובה של 'זה שנתפס בשוחד, שמרמה, כל יום שבת לוקח מהקופה? הכניסה השניה קומה ראשונה מימין.' נכנס ואומר לגבאי, 'תגיד לי, בשביל מה אתה צריך את כל זה?' תשובת הגבאי: 'בשביל הכבוד'.
שבת שלום.
אדון בועל בתשוקה
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010

צר לי שלא קראתי את הפוסט שלך שכותרתו "נס של אהבה"

אדון בועל בתשוקה • 17 ביולי 2010
ראובן כתב/ה:
אדון בועל בתשוקה,

אני כותב לך, לאחר שהשמרנות וההתלהמות פה, הובילו למחיקת פוסט חשוב-יחסית שלי (''נס של אהבה'', שעסק בהיבטים פוליאמוריים באהבתם של בעל ואישה, המקיימים חיי משפחה 'וניליים').

לרוב, איני מסכים עם דעותיך, אולם במקרה של ''משטרת המחשבות'' פה, אני מסכים בהחלט. כעת, לאור כתיבתך ניכר שאתה אדם משכיל - לכן אני מתפלא שלא הבנת בעצמך מדוע דווקא כאן - במקום שחרת על דגלו את קבלת העצמי והאחר/ת - ישנה שמרנות כה רבה. אנסה להציע מספר רעיונות בנוגע לכך:

1. כתבת על דה סאד ו-מאזוך: שניהם בני המעמדות הגבוהים - דה-סאד אציל, מאזוך מהבורגנות האוסטרית. שניהם אנשים משכילים אשר קידשו את אורח חייהם הפרטי ושילמו עליו מחיר כבד (דה-סאד היה חבוש בכלא, מאזוך חי כעבד לאישתו פאני, תחת חוזה כובל). קהילת השליטה הישראלית נבדלת מהם מאוד. רוב הנוכחים במדיום האינטרנטי מגיעים ממעמד הביניים הנמוך, דבר שאינו מאפשר (לרוב) חריגה מגבולות הנורמה - וזאת מפאת חוסר בהשכלה רחבה (היחשפות מורגלת למגוון רעיונות, דעות וסגנונות חיים), וגם - חוסר בזמן (כבילה לסגנון חיים פרולטרי/ סמי-פרולטרי, אינה מאפשרת התעמקות בסגנון חשיבה עצמאי וסגנון חיים אישי).

2. ספרטניות כחלק מההוויה הישראלית-יהודית: התודעה הקולקטיבית הישראלית עסוקה בתסביך רדיפה, ובהתאמה היותנו ממוקדי-הישרדות. כל רעיון חדשני, בוודאי בהקשר המיני, נחשב כגחמה הסוטה מאידאל ההזדווגות וטיפוח הדור הבא של בשר תותחים. בהקשר זה, בהיותנו רדופים, אנו מאמצים את זהות ''רודפינו'', וכופים על עצמנו קשיחות ספרטנית, אשר באה לביטוי מובהק גם בארחות המין שלנו.

3. היעדר ערכים המוביל לשמרנות-יתר: צא וראה, כיצד רוב חברי קהילת השליטה סובלים מכך שהערכים הנורמטיביים אינם תקפים לגביהם: מבחינת דימוי גוף, מבחינת ליבידו, מבחינת תקשורות בין-אישית. במצב של מחסור בערכים, נוצרת קהילת תמיכה אשר נצמדת למעט הערכים ה''מקובלים'' שהיא יכולה לנכס לעצמה. מחסור בערכים מביא לפטישיזציה של ערכים - והדבר מוליד היפר-שמרנות, אפילו בנסיבות ליברליות יחסית כגון ''הכלוב''. בנוסף, שים לב שאתר ''הכלוב'' הוא המיינסטרים של קהילת השליטה הוירטואלית - ובעליו מעוניינים לשמר את מעמדם זה, גם אם במחיר חופש הביטוי של חבריו, לעתים.

צר לי שלא זכיתי לראות את הפוסט שעליו אתה מדבר , למרות שדעתי ברורה: אין דבר כזה הקרוי "אהבה" וממילא נגזר מכך שגם הוואריאציות על "אהבה" כמו פוליאמוריות לא קיימות. פוליאמוריות היא צורה קיצונית של הביטוי המאוד ממשי של יחסי ההיצע והביקוש בכלכלת הרומנטיקה ומעמדה הנחות והולך של האישה בשוק הבשרים.
ובכל זאת חבל שלא זכיתי לקרוא. לא ברור לי, בהנחה שלא ביצעת שם אאוטינג של ממש ולא היו קריאות לאלימות של ממש ולא גזענות , מדוע נמחק הפוסט שלך... אבל כאן כבר התרגלנו, לדיאבון הלב , לכל !!!


R
Lakshmi​(נשלטת)
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010

Re: בדס"מ, ה"כלוב" ו....קונפורמיזם מחשבתי.

Lakshmi​(נשלטת) • 17 ביולי 2010
אדון בועל בתשוקה כתב/ה:
אני מודה : המחשבה הזאת מלווה אותי מתחילת הכתיבה שלי ב"כלוב". יש פה פרדוקס שאני מתקשה להבין אותו:
האבות המייסדים של הבדס"מ כמו סאד ומאזוך היו נון-קונפורמיסטיים לעילה ולעילה. הם חבטו בכל קלישאה חברתית ובכל מוסכמה חברתית , גם בעצם התנהלותם החברתית וגם בכתיבתם.

והנה, מיד כשאתה נכנס ל"כלוב" אתה נתקל בפרץ כזה של קונפורמיות ושמרנות מחשבתית שלא תמצא בשום מקום אחר ( אולי רק בקהילות חרדיות -קיצוניות ) . כל דיעה חריגה מוחרמת כאן , אחת ושתיים, מי שלא מגיב "בהתאם לכללי הטקס" לבלוג כזה או אחר - תגובתו נמחקת מיד , ורחמנא ליצלן, הוא נחסם. לא פחות ולא יותר.
כלל ידוע הוא שמי שפועל לסתימת פיות של הזולת ומי שחוסם דיעה חריגה - לא בטוח בדיעותיו שלו - ולמעשה הוא פחדן כרוני המתבצר בביצת הדיעות הפרטיות שלו.

לא שאני מצר במיוחד, על חסימות ומחיקות ושאר מרעין בישין מסוג זה, אני קרוב לוודאי האיש הכי "חסום" כאן והכי "נמחק" כאן - אבל באתה מידה האיש הכי נקרא כאן. אבל , דחיל רבאק - איך באותה שעה שבה אתם חוסמים ומוחקים, באותה שעה ממש , אתם טוענים להיותכם, נצר לנון-קונפורמיזם של סאד ומאזוך....???!!!!


דחיל רבאק- תפסיק לזיין את השכל...

זה שיש פה אנשים שאוהבים סקס אחר, לא נותן לאף אחד לגיטימציה להתנהג כמו חיות אדם בלי כבוד לאחר.
משתיקים וימישכו להשתיק, בהמות כמוך שחוץ מלדבר שטויות אין לך באמת דעה רלוונטית או מועילה על שום דבר.

הרי שום אג'נדה או אידיאל אין לך ולא ייצגת פה אלא סתם דעות של בן אדם מריר שיותר מדי בחורות סרבו לו...
עצוב.
the rain song
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010

Re: בדס"מ, ה"כלוב" ו....קונפורמיזם מחשבתי.

the rain song • 17 ביולי 2010
אדון בועל בתשוקה כתב/ה:
אני מודה : המחשבה הזאת מלווה אותי מתחילת הכתיבה שלי ב"כלוב". יש פה פרדוקס שאני מתקשה להבין אותו:
האבות המייסדים של הבדס"מ כמו סאד ומאזוך היו נון-קונפורמיסטיים לעילה ולעילה. הם חבטו בכל קלישאה חברתית ובכל מוסכמה חברתית , גם בעצם התנהלותם החברתית וגם בכתיבתם.

והנה, מיד כשאתה נכנס ל"כלוב" אתה נתקל בפרץ כזה של קונפורמיות ושמרנות מחשבתית שלא תמצא בשום מקום אחר ( אולי רק בקהילות חרדיות -קיצוניות ) . כל דיעה חריגה מוחרמת כאן , אחת ושתיים, מי שלא מגיב "בהתאם לכללי הטקס" לבלוג כזה או אחר - תגובתו נמחקת מיד , ורחמנא ליצלן, הוא נחסם. לא פחות ולא יותר.
כלל ידוע הוא שמי שפועל לסתימת פיות של הזולת ומי שחוסם דיעה חריגה - לא בטוח בדיעותיו שלו - ולמעשה הוא פחדן כרוני המתבצר בביצת הדיעות הפרטיות שלו.

לא שאני מצר במיוחד, על חסימות ומחיקות ושאר מרעין בישין מסוג זה, אני קרוב לוודאי האיש הכי "חסום" כאן והכי "נמחק" כאן - אבל באתה מידה האיש הכי נקרא כאן. אבל , דחיל רבאק - איך באותה שעה שבה אתם חוסמים ומוחקים, באותה שעה ממש , אתם טוענים להיותכם, נצר לנון-קונפורמיזם של סאד ומאזוך....???!!!!

חס וחלילה נצר לחבר'ה האלה ומשנתם....
ועכשיו אני מנסה להבין איזה חידושים הבאת לאתר הזה:
אתה לא אוהב נשים שמנות - באמת חידוש יוצא דופן. מאז בוטיצ'לי בערך לא מחבבים נשים שמנות יותר מידי כאידאל יופי. דיברת בזמן האחרון עם מעצבי אופנה? רוצה שאנסה לארגן לך את מספר הטלפון של טוויגי?
נשים שעברו התעללות בילדותן מגיעות לבדסמ - עוד חידוש מדהים. באמת חסרים מאמרים בפסיכולוגיה שמדברים על הקשר בין ילדותם האומללה של אנשים מסויימים לבין חייהם כבוגרים כמזוכיסטים או סאדיסטים. חסר כאן בלוגים שמעידים על טראומות הילדות של חלק מהאנשים כאן? על מינוני הכדורים שהם לוקחים? על שיחותיהם עם הפסיכולוגים/פסיכיאטריים שלהם? (ודרך אגב, גם גברים סובלים מהתופעה הזאת - לא רק נשים)
אהבה זה קשקוש - גם לא חידוש גדול. אני טוענת אותו דבר, רק אני מתנסחת בצורה שונה ממך.
והרי נגד הפוליגמיה והבגידות אתה יוצא בלהט רב כפי שהגמד כבר ציין.
אל לך להצטער על שהפסדת את השרשור "נס של אהבה" שהיה סוג של שיר הלל לבגידות ולפוליגמיה. לטעמי האישי הנס היחיד שהתרחש שם הוא שלאף עו"ד אין בריכה פרטית בבית בזכות החסכונות של אותו זוג.
החידוש היחיד שאתה מביא הוא הכללה גורפת ללא שום הצדקה. גם אם דבריך אמת הרי שלא נערך סקר רציני ומקיף שיכול להצדיק הכללה שכזאת. תורה ניתנה בסיני למשה רבנו. לא לאפלטון ולא לאותה פרופסורית מכובדת שאתה מביא את ספרה בכל הזדמנות.
אני בעד השמעת כל דעה. גם אם היא קיצונית. אני רק טוענת שטיפת ענווה רצויה מאוד. אילו היית מוסיף מידי פעם את המילה "לדעתי" הכל היה שונה. כי באמת עם כל הכבוד - דבריך, לגיטימיים ככל שיהיו אינם בהכרח אמת ובודאי ובודאי שלא אמת לאמיתה.
חידוש נוסף הוא גסות הרוח בה אתה כותב את דבריך והמאמץ שאתה משקיע בלפגוע באנשים. ובעצם יש כאן עוד אנשים כאלה אז גם זה לא ממש חידוש.
אדון בועל בתשוקה
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010

נדמה לי שההסבר נמצא במקום אחר...

אדון בועל בתשוקה • 17 ביולי 2010
Brave Dwarf כתב/ה:
מבלי לפגוע בשניכם –
לא יכולתי להתאפק מלהצביע על דוק של אבסורד שבסמיכותן של שתי תגובות אלו (של אב"ב וראובן) זו לזו. והרי מי אם לא אב"ב פתח פה אינסוף שרשורים והעיר אינסוף הערות בגנותן של פוליגמיה ושל בגידות בסצנה (שלא להתביית על פוליאמוריה, ראובן, המדברת על ריבוי אהבה, לעומת אב"ב המבטל את קיומה של אהבה בבסיס לטיעוניו). אולי אני טועה, אבל נדמה לי שטוב שאב"ב לא הגיב בשרשור ההוא, ראובן, כי תגובתו לא רק שהייתה כוללת את תיאוריית השמ"ד (עמה אני מסכים חלקית כמו גם עם ביטול האהבה שהזכרתי קודם) אלא גם הופכת את כל השרשור שלך למיני מלחמה.

לדעתי ה"שמרנות כה הרבה", ראובן, נובעת לא מכך ש"רוב הנוכחים במדיום האינטרנטי מגיעים ממעמד הביניים הנמוך, דבר שאינו מאפשר (לרוב) חריגה מגבולות הנורמה" אלא כי כפי שהעולם שמחוץ לכלוב אינו מורכב ממאזוך ומדה-סאד, כך גם הכלוב או הקהילה מורכבים מנציגי הכלל. למרות שאני כן מסכים אתך שיש לצפות מקהילה העוסקת בנושאים החורגים מהנורמה שתהיה מעט יותר פתוחה כלפי הסטיות ממנה.

היעדר ערכים מוביל לשמרנות-יתר? ריתק אותי ההסבר שלך ואני יודע שאשוב אליו בחמישית מחר ולו רק כדי לנסות ולשכנע את עצמי שאכן לא בסתם עדריות או תואמנות מדובר.


אדון בועל בתשוקה. כשקראתי את המשפט: "אני קרוב לוודאי האיש הכי "חסום" כאן והכי "נמחק" כאן". צחקתי מכל הלב. זה נכון ולא קרוב לוודאי. אבל בוא נפריד בין תגובותיך בבלוגים לבין אלו שאתה מגיב באתר. הבלוגים, עד כמה שזה נשמע מוזר, למרות היותם פומביים, בעיניי הכותבים נחשבים למרחב פרטי ומכיוון שכך מכילים בתוכם את נימי נפשו העדינים והרכים ביותר של החולק ולכן גם פגיעים מעבר להגיון. באתר, לעומת זאת, כפי שכתבתי לראובן מעלה, שולטת עדריות בדיוק וכפי שהיא שולטת מחוץ לגבולותיו. מה עוד שהכלוב מעולם לא התיימר להיות נציגם של מאזוך ו/או של דה-סאד אלא מהווה לא יותר מנתח מעולם המתנהל מחוצה לו. או דוגמית של תבל בעלת נטיות מיניות מסוימות.

במאמר מוסגר1 אוסיף שלמרות שאיני מאזוך וגם לא דה סאד (לכתוב בקאקי על קירות שְׁבִי, גדול עלי), אני שמח שאתה, אדון בועל בתשוקה, נמצא כאן, מביע את דעתך וגם אם לא תמיד מסכים אתך, אמשיך להלחם על זכותך (ובכך על זכותי ועל זכותם של כמותי, גם אם בדיעבד) לעשות כן.

במאמר מוסגר2 אציין שנורא הצטערתי, ראובן, על כי השרשור ההוא נמחק כי הוא טמן בחובו דעה לא קונבנציונלית ועוד סיפור חיים אחד.


ככל שאני מרבה לחשוב על הפרדוקס הזה של קהילה התובעת את סבלנותה של זולתה אך מאידך לא מסוגלת לקיים ולו מראית עין של סובלנות בתוך שורותיה שלה - אני מגיע להסבר מסוג אחר.
הפופולאריות שצבר הבדס"מ בישראל מקורו בעובדה שישראל היא כיום חברה דקדנקטית , שוקעת הצועדת אל אובדנה בתהליך סטיכי שלא ניתן להימנע ממנו. ( מיותר להכביר בענין הסיבות לכך: באופן כללי התמשכותו של הקלוניאליזם הישראלי מביאים את ישראל אל אובדנה ). מבחינה זו ישראל של השנים האחרונות מזכירה לנו יותר מכל את דרום-ויאטנאם לפני קריסתה כפי שזכינו לראות בסרטו הבלתי נשכח של מייקל צ'מינו "צייד הצבאים" וסצינות הרולטה הרוסית שבו. בחברה דקדנטית הסלמתה של השערוריה היא אבן יסוד והיא משמשת צורך אובססיבי של אסקפיזם מהמציאות הדואבת ( במידה רבה זה מזכיר גם את פריחתו של ערוץ 2 בטלוויזיה הישראלית שכולו אסקפיזם טהור ).
לא מפתיע הוא לכן שהבדס"מ מחליף את סצינת חילופי הזוגות הוואנילים בבחינת השערוריה המסלימה את עצמה לדעת. הבדסמ מהווה כיום בישראל צורת בילוי "בורגנית" כמעט. השולי נהפך להגמוני בדומה למכנסוני השורטס הזנותיים שתפסו את מקומם כאופנה הגמונית.
אבל לתהליך הזה שבו הבדסמ הזדחל ללב ליבה של החברה הישראלית - יש גם מחיר. והמחיר הוא רידודו הבלתי נמנע של השיח הבדסמי. כל הרעות החולות של חוסר הסובלנות הישראלי, הפאשיזם, שינאת הזר, הגזענות , חוסר האמון בדימוקרטיה של ממש - מגיעים כיום יחד עם הבורגנות ומה שמתחת לבורגנות שכבר מאכלסים לעייפה את הסצינה הבדסמית שלנו. זה חלק מהמחיר הבלתי נמנע המאפיין את "נצחונו" של הבדס"מ בחברה הישראלית וזה חלק בלתי נמנע בתהליך שקיעתה ואובדנה של המדינה הציונית.
נוריתE
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010

מצ'עמם לו ברמות

נוריתE • 17 ביולי 2010
או שממש?כבר נגמרו לו נושאי הכתיבה?הייתכן הדבר???פשששששששששש

עכשיו הוא יורק לבאר היחידה שעוד מעבירה לו את זה שהוא משתין בתוכה כל הזמן(וזה כבר מזמן,היה צריך להיפסק,כי כבר אין מספיק "כלור", בכדי לנקות את ה"מיים" האלו) icon_rolleyes.gif
היילני
לפני 14 שנים • 17 ביולי 2010
היילני • 17 ביולי 2010
ראובן כתב/ה:
אדון בועל בתשוקה,

אני כותב לך, לאחר שהשמרנות וההתלהמות פה, הובילו למחיקת פוסט חשוב-יחסית שלי (''נס של אהבה'', שעסק בהיבטים פוליאמוריים באהבתם של בעל ואישה, המקיימים חיי משפחה 'וניליים').

לרוב, איני מסכים עם דעותיך, אולם במקרה של ''משטרת המחשבות'' פה, אני מסכים בהחלט. כעת, לאור כתיבתך ניכר שאתה אדם משכיל - לכן אני מתפלא שלא הבנת בעצמך מדוע דווקא כאן - במקום שחרת על דגלו את קבלת העצמי והאחר/ת - ישנה שמרנות כה רבה. אנסה להציע מספר רעיונות בנוגע לכך:

1. כתבת על דה סאד ו-מאזוך: שניהם בני המעמדות הגבוהים - דה-סאד אציל, מאזוך מהבורגנות האוסטרית. שניהם אנשים משכילים אשר קידשו את אורח חייהם הפרטי ושילמו עליו מחיר כבד (דה-סאד היה חבוש בכלא, מאזוך חי כעבד לאישתו פאני, תחת חוזה כובל). קהילת השליטה הישראלית נבדלת מהם מאוד. רוב הנוכחים במדיום האינטרנטי מגיעים ממעמד הביניים הנמוך, דבר שאינו מאפשר (לרוב) חריגה מגבולות הנורמה - וזאת מפאת חוסר בהשכלה רחבה (היחשפות מורגלת למגוון רעיונות, דעות וסגנונות חיים), וגם - חוסר בזמן (כבילה לסגנון חיים פרולטרי/ סמי-פרולטרי, אינה מאפשרת התעמקות בסגנון חשיבה עצמאי וסגנון חיים אישי).

2. ספרטניות כחלק מההוויה הישראלית-יהודית: התודעה הקולקטיבית הישראלית עסוקה בתסביך רדיפה, ובהתאמה היותנו ממוקדי-הישרדות. כל רעיון חדשני, בוודאי בהקשר המיני, נחשב כגחמה הסוטה מאידאל ההזדווגות וטיפוח הדור הבא של בשר תותחים. בהקשר זה, בהיותנו רדופים, אנו מאמצים את זהות ''רודפינו'', וכופים על עצמנו קשיחות ספרטנית, אשר באה לביטוי מובהק גם בארחות המין שלנו.

3. היעדר ערכים המוביל לשמרנות-יתר: צא וראה, כיצד רוב חברי קהילת השליטה סובלים מכך שהערכים הנורמטיביים אינם תקפים לגביהם: מבחינת דימוי גוף, מבחינת ליבידו, מבחינת תקשורות בין-אישית. במצב של מחסור בערכים, נוצרת קהילת תמיכה אשר נצמדת למעט הערכים ה''מקובלים'' שהיא יכולה לנכס לעצמה. מחסור בערכים מביא לפטישיזציה של ערכים - והדבר מוליד היפר-שמרנות, אפילו בנסיבות ליברליות יחסית כגון ''הכלוב''. בנוסף, שים לב שאתר ''הכלוב'' הוא המיינסטרים של קהילת השליטה הוירטואלית - ובעליו מעוניינים לשמר את מעמדם זה, גם אם במחיר חופש הביטוי של חבריו, לעתים.


R



נכון מאוד.
אוסיף שבכל קבוצה ישנה הגמוניה ואת אלה העומדים מנגד או נדחקים לשוליים. גם בתת-התרבות הבדס"מית יש קוצנזוס ומי שחורג ממנו זוכה לגינוי. אין זה מפתיע כלל. גם אין זה מפתיע שאתה, אדון בועל בתשוקה, חסר מודעות וביקורת עצמית ואינך רואה שאתה מהווה את הקונצנזוס ב'כלוב' שהנך כה להוט לצאת נגדו.