שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

בדס"מ, ה"כלוב" ו....קונפורמיזם מחשבתי.

kasandra​(מתחלפת){jegularis}
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

:)

kasandra​(מתחלפת){jegularis} • 18 ביולי 2010
הערה ל''קסנדרה'': נכון שבקהילת השליטה ישנם בני מעמדות סוציו-אקונומיים שונים, אבל כל עוד לאדם יש רגשות אשמה לגבי מהותו, הוא תקוע בפאזה רגשנית של צידוקים מיסטיים לגבי גורלו ומעשיו (קצת כמו טלנובלה) - ובכך, הוא חי את חיי הרגש שלו ברמה של ''רומן למשרתות'', והדבר הופך אותו לבן מעמד נמוך, ללא קשר לכמות הכסף בחשבון הבנק שלו/ה.


אכן נכון ,כול עוד לבנאדם יש רגשות אשם מעצם ההתקיימות הלא נורמטיבית שלו ,לא משנה במה היא (יכולה להיות בחירת מקצוע לא סטאנדרטי,בחירת חוג חברתי אחר וכו לא בהכרח עניין של העדפת מיניות אחת על אחרת),הבנאדם לא מגיע למקום של להפנים ולהבין את עצמו וחיי חיים של לנסות להיות בסדר עבור אלה שמלך התחילה לא היו בסדר עבורו בשיפוטיותם.
רק ברגע שמבינים שמשחקים של להוכיח משהו למישהו או למי יש גדול יותר לא מקדמים לשום מקום,כי זה מחזיר לאותה הנקודה של חיפוש אחר ההצדקה ,קבלה ,הבנה ,ושויוניות שאינה קיימת,בין היתר כי אחרים לא הגיעו למקום של בשלות בלהעניק אותה.
(עולם של מבוגרים שבסופו של דבר לא סגרו בעצמם את מעגליי הילדות האישיים שלהם,אז הם לא מסוגלים לראות מחוץ ללוף העצמי הזה עבור אחרים)
"רומן למשרתות"- הוא מקרה קלאסי של נסיון לזכות באושר שחולמים עליו אבל לא מאמינים שאכן באמת ראוים לו,וזה רק מחזיר אותי למה שאמרתי במקור בסופו של דבר הכלוב האישי של כולנו הוא בראש האישי שלנו ,זה לא עניין לא של מעמד סוציאואקונומי ולא של השכלה עליונה,כמו של עצם חופש פנימי בפניי עצמו.
מה שאנחנו בפנים ואיך שאנחנו מוציאים את זה כלפיי חוץ מעמיד אותנו במעמד שאליו אנחנו שייכים באמת-המהות הפנימית שלנו.
הוא​(שולט)
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

אי אפשר

הוא​(שולט) • 18 ביולי 2010
שלא להגיב ללהג שכזה " אכן נפוץ שהשינויים הגדולים באים מחוץ לנורמה - מחוץ לקופסא. זה לא אומר שכל מה שמחוץ לקופסא הוא טוב, להפך הרוב רע. אין קהילת הכלוב לקחה על עצמה את המשימה לעשות הכל הפוך. הקהילה מקבלת שחלק מהדברים הטובים נמצאים מחוץ לנורמה (כמו בדסמ). כמובן שאין זה אומר שכל מה שמחוץ לנורמה הוא טוב. "

ממש תאטרון אבסורד אם ככ נפוץ ששינוי וקדמה נמצא מחוץ לקופסא כיצד באותה נשימה החלטת שרב מה שנמצא שם הוא"רע" . רע למי ואל סמך מה .כמוכן בשם מי אתה מדבר "קהילת הכלוב" . טיפ ידידותי לך איש צעיר וזה לא נאמר בהתנשאות-גם אויל מחריש לחכם יחשב.

נונ קונפורמיות לטעמי אינה נעוצה במעמד או מצב כספי היא תלויה מצד אחד
בסקרנות כמבנה אישיות . ברצונו של אדם ללמוד ולחקור.
ומצד שני יכולתו של אותו אדם להאמין בעצמו לחצות מחסומי אשמה, נידוי ועכבות.
כך נבקע גרעין , כך חוזר בשאלה פורץ את גבולותיו, כך נשחטות פרות ומתנפצים מיתוסים לגבי מיניות.
זה כנראה לא תופס לגבי אנשים שנמצאים כאן שלא ממש מבינים את מהות הבדסמ.
הם כאן מסיבות אחרות.
Cauchy{Venus Blue}
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

Re: מה קשור (גרירה לוגית)

Cauchy{Venus Blue} • 18 ביולי 2010
ראובן, אין פה עניין של רשע. הרבה אנשים באתר רואים ב'חוכמה' שהוצגה (בעיקר על ידי הכותב הראשון) מעין אמת כואבת אבל נכונה. חשוב היה לי להוכיח שלא מדובר על אמת אלא סתם על כואב. אגב, זו המשמעות האמיתית מאחורי המשפט 'לא מאמין ששחיתות היא הכרח של הצלחה'.

לא הייתי יוצא כך אל מול סתם פוסט שקרי. אבל פה מדובר על פוסט של אדם שרגיל לפגוע בחברה והודעה שקוראת לבגידה על אף ההבנה הזועקת מן הטקסט של הבעיתיות באקט האמור. זו המקבילה לדמוקרטיה מתגוננת - אני מקבל את האחר בתנאי שהוא לא גורם נזק משמעותי לחברה שלי.

לגבי שאר הפרופיל אני אגיב בקצרה, אתה צודק שהניסוח הוא ניסוח של אתר היכרויות. אתה טועה בעניין הערכים והמוסר, הם סימפטום של אגדות ילדים - אני הנסיך הטוב (לא עניין של דת).

בניתוח האחרון הוכחת בדיוק את מה שאמרתי קודם לכן. לראייתך מי שמחפש בחורה נאמנה למעשה מחפש בחורה בעלת ביטחון עצמי נמוך, שכן אדם מוצלח בוודאי בוגד. (פסקה 3 בהודעה המקורית). ט.ל.ח.

עכשיו אנשים יוכלו לקרוא את דבריי ואת דבריך ויוכלו לבחור מה נראה להם יותר נכון. לפחות יש להם את הבחירה.

הערה פילוסופיות משהו: עשה רושם שאתה רואה בהצמדות למוסר וערכים כתחליף למשמעות. אדם תמיד מוצא משמעות בהצמדות לרעיון כלשהו (זה נקרא אמונה). לכל אדם יש אמונה (גם אתאיסט - אפשר לפתוח על זה פוסט נפרד). לכן האמונה בערכים הינה משמעות טובה יותר (בעיני) מכל משמעות אחרת ששמעתי עליה.


אה, לעניין התוכן. התיאורים שתארת ב1 ו3 נכונים לכל בני האדם. הם מסבירים בין היתר גם את הדעות שלך, וכמובן את השאיפה לנונ-קונפורמיזם. 2. אפקט העדר הוא אקפט אנושי שמשפיע גם על בעלי החשיבה הביקורתית. מדובר בצורך פסיכולוגי להשתייך ובכך לקבל תחושת ביטחון.

ראובן כתב/ה:
הרי כעת,

כאשר גורשנו מגן העדן (''נס של אהבה''), כל שנותר לנו הוא פטפטת של סריסים. מצורפת 'חפירה' לעיונכם:

1. ''בכוח המוח'' מכובדתי, שאלת קודם מה הקשר בין צורך ב-SM לבין נאורות. התשובה היא, שעל מנת להתקיים כזרם תרבותי, ה-SM זקוק למידה של נאורות (בדיוק כמו קהילת הגייז, למשל). אחרת, אנו נידונים לעשות את מעשינו אך ורק בחדרי חדרים ובוודאי שלא בפרהסיה, במסיבות ובאתר וירטואלי. שאלי את עצמך: האם תחת משטר דתי (סנהדרין, ש''ס) הייתה מותרת פעילותנו? כיום, דעת הציבור סובלת את מעשינו ובזכותה מתאפשר הדיון הזה. אנו ניזונים מ''קבלת האחר'' של כלל הציבור אולם בתורנו, מגלים אפס סובלנות לחריגים. זוהי קמצנות רגשית.

הרשי לי לחלוק עליך, לגבי רף ההתלהמות בפוסט המקורי. כאשר ''פסיכיאטר מתורבת'' כותב תגובה בנוסח ''נס של שרמוטה'', הדבר בהחלט אינו נעים - כי לא כולנו מורגלים, או רוצים להיות מורגלים, בשפתם של תגרנים. בנוסף, אני לחלוטין מסכים עם המשתמע מדבריך - שהייתה זו טעות להעלות את הסיפור ולמשוך אליו את העין הציבורית. הטעות כולה שלי.

***

2. ''Cauchy'', שורת הסיכום שלך טובה בעיני. יחד עם זאת, ראה כיצד אתה מתייהר בחכמתך ו''מתרגם'' את אב''ב ואותי, תוך סילופים קשים. הדבר חמור משום שאתה אכן נבון, ומשתמש בתבונתך כדי להתרשע. כדי להמחיש לך איך הדבר מרגיש, מצורף בסוף תגובתי ''תרגום'' לפרופיל שלך.

אבל ברצינות, עיקר הדברים הוא: פסקה 1 - אנחנו שבויים של מה שהורו לנו לחשוב שנכון. אנו אכולי רגשות אשמה בגלל שאין ביכולתנו לחיות לפי ערכים אלו. פסקה 2 - הציונות מושתתת על רעיון ההזנק, החשיבה הרעננה וכו', אבל החיים בפועל בישראל, מתקיימים על המנעד שבין טהרנות אמריקאית-נוצרית לבין פרימיטיביזם ערבי. פיסקה 3 - היות ואנו מסורסים מבחינה של מחשבה חופשית, אנו מאמצים אל ליבנו את השקרים החברתיים המקובלים בחדוות-עבדים (פשוט, אין לנו ברירה אחרת - הרי לא לימדו אותנו חשיבה ביקורתית).

הערה ל''קסנדרה'': נכון שבקהילת השליטה ישנם בני מעמדות סוציו-אקונומיים שונים, אבל כל עוד לאדם יש רגשות אשמה לגבי מהותו, הוא תקוע בפאזה רגשנית של צידוקים מיסטיים לגבי גורלו ומעשיו (קצת כמו טלנובלה) - ובכך, הוא חי את חיי הרגש שלו ברמה של ''רומן למשרתות'', והדבר הופך אותו לבן מעמד נמוך, ללא קשר לכמות הכסף בחשבון הבנק שלו/ה.

R



נ.ב
אנליזה אנתרופולוגית לפרופיל-רשת של סאדו-מזוכיסט ישראלי בן עשרים וחמש:

Cauchy
שם בדוי, במקור שמו של מתמטיקאי. מרמז על אהבת-חוכמה וחוסר מקוריות ביצירת העצמי.

ויז'ואל: זוג יונים בתוך מגרעת בחומה.
תצלום המלמד על שאיפה לסדר הרמוני - האידאליזציה של רעיון האהבה מנכיחה מחסור עתיק באהבה בשר ודם, וכנראה גם כמיהה נסתרת לחיק האם.

בחור בעל ערכים
אוצר מלים המלמד על רקע באתרי היכרויות נורמטיביים ו/או רקע דתי. מיקום המשפט מלמד על חסך גדול בתחושת משמעות אישית.

מאמין בטוב לב ולא מאמין ששחיתות היא הכרח של הצלחה
טוב לב מוצג כאידיאל נעלה ובלתי מושג - ובהתאמה סבירות גבוהה להתנהגות מפוקפקת בפועל. האזכור השלילי של ''שחיתות'' מלמד על התנהגות מופקרת מתמשכת, מתוך געגוע ל''סדר הישן והטוב''. יתכן קיומו של תסביך-אם ושאיפה (נכזבת) לחזור להתנהגות אירוטית מקובלת.

מנגן, מתאמן, אופה קינוחים, מבשל, מלמד, לומד (תמיד) ומשחק (מתי שאפשר)
קריאת חיזור לבנות-זוג פוטנציאליות. הנכסים המוצעים הינם פעלתנות, נהנתנות והשכלה. רשימת הנכסים המכאנית מלמדת על תיעוב עצמי הנובע משעמום.

אה, חתיך
טקטיקת בידול גנטית, הבטחה פרסומית לעונג אסתטי ופוטנציאל לצאצאים. מילת האגביות ''אה'' מסגירה ספקות שכיחים של זכר ביתא.

אהבה היא בעלות הדדית +גבולות: הפרת אמונים
פנייה ממוקדת לקהל יעד של בנות-זוג פוטנציאליות חסרות בטחון עצמי, נקבות גאמא הניזונות על-פי-רוב מתרבות פופ נוצרית. ניכר כי זכר הביתא מוכן להתפשר בבואו לבחור בת זוג, אולם השגת נקבת גאמא, אשר אכן אפשרית לו, רק תתסכל אותו. הדבר הולם את צרכיו המזוכיסטיים ואף יגרום לו לנאוף בהסתר.
פייה{O}
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

אוף טופיק

פייה{O} • 18 ביולי 2010
לצטט פרופיל אישי על גבי הפורום ולמתוח עליו ביקורת בצורת פסיכולוגיה בגרוש מעיד על נבזות וקטנות.
Cauchy{Venus Blue}
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

Re: אי אפשר

Cauchy{Venus Blue} • 18 ביולי 2010
הוא,
האדם במשך אלפי שנות אבולוציה למד לבחור בדברים שכנראה עושים לו קצת יותר טוב, לכן מה שנמצא בחוץ ברובו רע (זה בהנחה שרע וטוב מתחלקים שווה בשווה, סטטיסטית פיזיקלית כנראה יש יותר רע). הקידמה היא גילוי של דבר טוב וחדש (כלומר שלא נמצא בקופסא).
תחשוב על זה כמו לוטו. רוב הטפסים הם סתם בזבוז כסף, אבל טופס אחד הוא ממש ממש מוצלח.

באשר לקהילת הכלוב- שיקום פה אחד שיודה שלקח על עצמו לעשות הכל הפוך או שחושב שאין שום דבר טוב מחוץ לנורמה. אז אני אודה שטעיתי.

הוא כתב/ה:
שלא להגיב ללהג שכזה " אכן נפוץ שהשינויים הגדולים באים מחוץ לנורמה - מחוץ לקופסא. זה לא אומר שכל מה שמחוץ לקופסא הוא טוב, להפך הרוב רע. אין קהילת הכלוב לקחה על עצמה את המשימה לעשות הכל הפוך. הקהילה מקבלת שחלק מהדברים הטובים נמצאים מחוץ לנורמה (כמו בדסמ). כמובן שאין זה אומר שכל מה שמחוץ לנורמה הוא טוב. "

ממש תאטרון אבסורד אם ככ נפוץ ששינוי וקדמה נמצא מחוץ לקופסא כיצד באותה נשימה החלטת שרב מה שנמצא שם הוא"רע" . רע למי ואל סמך מה .כמוכן בשם מי אתה מדבר "קהילת הכלוב" . טיפ ידידותי לך איש צעיר וזה לא נאמר בהתנשאות-גם אויל מחריש לחכם יחשב.

נונ קונפורמיות לטעמי אינה נעוצה במעמד או מצב כספי היא תלויה מצד אחד
בסקרנות כמבנה אישיות . ברצונו של אדם ללמוד ולחקור.
ומצד שני יכולתו של אותו אדם להאמין בעצמו לחצות מחסומי אשמה, נידוי ועכבות.
כך נבקע גרעין , כך חוזר בשאלה פורץ את גבולותיו, כך נשחטות פרות ומתנפצים מיתוסים לגבי מיניות.
זה כנראה לא תופס לגבי אנשים שנמצאים כאן שלא ממש מבינים את מהות הבדסמ.
הם כאן מסיבות אחרות.
הדורבנים​(נשלט)
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010
הדורבנים​(נשלט) • 18 ביולי 2010
סתם על הנ"ב של ראובן:
אחד הכשלים הלוגיים הנפוצים ביותר היא "פנייה להתקפה על היריב".
קושי כתב לגופו של עיניין, ואתה לא. אתה מנסה להלעיג אותו. וממש לשווא, כי הפרופיל שלו ממש מגניב, מצד אחד. ומצד שני זה לא קשור לטיעונים שהוא העלה.
הוא​(שולט)
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

גם

הוא​(שולט) • 18 ביולי 2010
האדם הלך לראשון לציון לכן אהב גבינה צהובה

תחשוב על זה כמו סקייטבורד גולש גולש בסוף נתקע
Cauchy{Venus Blue}
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010
Cauchy{Venus Blue} • 18 ביולי 2010
fog כתב/ה:
סתם על הנ"ב של ראובן:
אחד הכשלים הלוגיים הנפוצים ביותר היא "פנייה להתקפה על היריב".
קושי כתב לגופו של עיניין, ואתה לא. אתה מנסה להלעיג אותו. וממש לשווא, כי הפרופיל שלו ממש מגניב, מצד אחד. ומצד שני זה לא קשור לטיעונים שהוא העלה.


תודה רבה על המחמאות פוג, רק עכשיו קראתי את מה שרשמת קודם. אין על מרגול. icon_smile.gif
שוסי
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

Re: מה קשור (גרירה לוגית)

שוסי • 18 ביולי 2010
ראובן כתב/ה:
הרי כעת,

כאשר גורשנו מגן העדן (''נס של אהבה''), כל שנותר לנו הוא פטפטת של סריסים. מצורפת 'חפירה' לעיונכם:

1. ''בכוח המוח'' מכובדתי, שאלת קודם מה הקשר בין צורך ב-SM לבין נאורות. התשובה היא, שעל מנת להתקיים כזרם תרבותי, ה-SM זקוק למידה של נאורות (בדיוק כמו קהילת הגייז, למשל). אחרת, אנו נידונים לעשות את מעשינו אך ורק בחדרי חדרים ובוודאי שלא בפרהסיה, במסיבות ובאתר וירטואלי. שאלי את עצמך: האם תחת משטר דתי (סנהדרין, ש''ס) הייתה מותרת פעילותנו? כיום, דעת הציבור סובלת את מעשינו ובזכותה מתאפשר הדיון הזה. אנו ניזונים מ''קבלת האחר'' של כלל הציבור אולם בתורנו, מגלים אפס סובלנות לחריגים. זוהי קמצנות רגשית.

הרשי לי לחלוק עליך, לגבי רף ההתלהמות בפוסט המקורי. כאשר ''פסיכיאטר מתורבת'' כותב תגובה בנוסח ''נס של שרמוטה'', הדבר בהחלט אינו נעים - כי לא כולנו מורגלים, או רוצים להיות מורגלים, בשפתם של תגרנים. בנוסף, אני לחלוטין מסכים עם המשתמע מדבריך - שהייתה זו טעות להעלות את הסיפור ולמשוך אליו את העין הציבורית. הטעות כולה שלי.

***

2. ''Cauchy'', שורת הסיכום שלך טובה בעיני. יחד עם זאת, ראה כיצד אתה מתייהר בחכמתך ו''מתרגם'' את אב''ב ואותי, תוך סילופים קשים. הדבר חמור משום שאתה אכן נבון, ומשתמש בתבונתך כדי להתרשע. כדי להמחיש לך איך הדבר מרגיש, מצורף בסוף תגובתי ''תרגום'' לפרופיל שלך.

אבל ברצינות, עיקר הדברים הוא: פסקה 1 - אנחנו שבויים של מה שהורו לנו לחשוב שנכון. אנו אכולי רגשות אשמה בגלל שאין ביכולתנו לחיות לפי ערכים אלו. פסקה 2 - הציונות מושתתת על רעיון ההזנק, החשיבה הרעננה וכו', אבל החיים בפועל בישראל, מתקיימים על המנעד שבין טהרנות אמריקאית-נוצרית לבין פרימיטיביזם ערבי. פיסקה 3 - היות ואנו מסורסים מבחינה של מחשבה חופשית, אנו מאמצים אל ליבנו את השקרים החברתיים המקובלים בחדוות-עבדים (פשוט, אין לנו ברירה אחרת - הרי לא לימדו אותנו חשיבה ביקורתית).

הערה ל''קסנדרה'': נכון שבקהילת השליטה ישנם בני מעמדות סוציו-אקונומיים שונים, אבל כל עוד לאדם יש רגשות אשמה לגבי מהותו, הוא תקוע בפאזה רגשנית של צידוקים מיסטיים לגבי גורלו ומעשיו (קצת כמו טלנובלה) - ובכך, הוא חי את חיי הרגש שלו ברמה של ''רומן למשרתות'', והדבר הופך אותו לבן מעמד נמוך, ללא קשר לכמות הכסף בחשבון הבנק שלו/ה.

R



נ.ב
אנליזה אנתרופולוגית לפרופיל-רשת של סאדו-מזוכיסט ישראלי בן עשרים וחמש:

Cauchy
שם בדוי, במקור שמו של מתמטיקאי. מרמז על אהבת-חוכמה וחוסר מקוריות ביצירת העצמי.

ויז'ואל: זוג יונים בתוך מגרעת בחומה.
תצלום המלמד על שאיפה לסדר הרמוני - האידאליזציה של רעיון האהבה מנכיחה מחסור עתיק באהבה בשר ודם, וכנראה גם כמיהה נסתרת לחיק האם.

בחור בעל ערכים
אוצר מלים המלמד על רקע באתרי היכרויות נורמטיביים ו/או רקע דתי. מיקום המשפט מלמד על חסך גדול בתחושת משמעות אישית.

מאמין בטוב לב ולא מאמין ששחיתות היא הכרח של הצלחה
טוב לב מוצג כאידיאל נעלה ובלתי מושג - ובהתאמה סבירות גבוהה להתנהגות מפוקפקת בפועל. האזכור השלילי של ''שחיתות'' מלמד על התנהגות מופקרת מתמשכת, מתוך געגוע ל''סדר הישן והטוב''. יתכן קיומו של תסביך-אם ושאיפה (נכזבת) לחזור להתנהגות אירוטית מקובלת.

מנגן, מתאמן, אופה קינוחים, מבשל, מלמד, לומד (תמיד) ומשחק (מתי שאפשר)
קריאת חיזור לבנות-זוג פוטנציאליות. הנכסים המוצעים הינם פעלתנות, נהנתנות והשכלה. רשימת הנכסים המכאנית מלמדת על תיעוב עצמי הנובע משעמום.

אה, חתיך
טקטיקת בידול גנטית, הבטחה פרסומית לעונג אסתטי ופוטנציאל לצאצאים. מילת האגביות ''אה'' מסגירה ספקות שכיחים של זכר ביתא.

אהבה היא בעלות הדדית +גבולות: הפרת אמונים
פנייה ממוקדת לקהל יעד של בנות-זוג פוטנציאליות חסרות בטחון עצמי, נקבות גאמא הניזונות על-פי-רוב מתרבות פופ נוצרית. ניכר כי זכר הביתא מוכן להתפשר בבואו לבחור בת זוג, אולם השגת נקבת גאמא, אשר אכן אפשרית לו, רק תתסכל אותו. הדבר הולם את צרכיו המזוכיסטיים ואף יגרום לו לנאוף בהסתר.

אתה מביך.
kasandra​(מתחלפת){jegularis}
לפני 14 שנים • 18 ביולי 2010

Re: גם

kasandra​(מתחלפת){jegularis} • 18 ביולי 2010
הוא כתב/ה:
האדם הלך לראשון לציון לכן אהב גבינה צהובה

תחשוב על זה כמו סקייטבורד גולש גולש בסוף נתקע



אני יותר אוהבת את הגרסה של גולש גולש,נתקע,
נפל על התחת למד שיש כליי תחבורה נוספים אחריי החמור icon_razz.gif