שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

''ידיד נפש''

Brave Dwarf
לפני 14 שנים • 28 ביולי 2010

Re: הסיפור האישי: קדימון

Brave Dwarf • 28 ביולי 2010
ראובן כתב/ה:


גמד אמיץ, שאלת מה לא בסדר בעצם קיומו של ''ידיד הנפש''. חשוב עליך במשמרת, ובה בעת המלאכית המושלמת שלך מדברת במסנג'ר או אפילו בטלפון, עם גבר המכנה אותה בשמות חיבה פרטיים, גבר לו היא מספרת את סודותיה ואת הדברים שאתה עושה איתה. ה''ידיד'' כמובן מקשיב בהבנה... מזדעזע למשמע דברים מסוימים... מחמיא למשמע אחרים ובאופן כללי מתחזה להיות אדם מבין ונאור, איש-סודה. הבעיה פה היא, שהגבר הזה מפתח עם אהובתך שפה אינטימית, החותרת להחליף את השפה האינטימית שלך איתה בבוא העת. מקווה שעניתי לך.

(ההדגשות הן שלי כמובן)

כן, ותודה ראובן.

"גבר לו היא מספרת את סודותיה ואת הדברים שאתה עושה איתה"
ראובן, (למרות שמה זה קשה לי להתנסח כרגע. אני שבוז לחלוטין, מתנצל) אשיב לך מהלב אל המסך וכדי לא להביך את בכוח המוח ואת Cauchy מרגע זה ואילך אקרא לנפש "פרה על גלגלים". ברור שמה שתיארת (חוץ מזה שזה מרח אותי על המסך כמו חמאה) בלתי מתקבל על הדעת יותר מהדבר הכי בלתי מתקבל על הדעת בעולם. אבל לא כי אוי לו לאותו ידיד-פרה-על-גלגלים אלא כי ברגע בו אנג'לינה, תחת לדבר אתי על העניינים שבינו לבינה – כלשונך, תבחר באחר "לחלוק עמו את סודותיה" וגרוע מכך, את האינטימיות שלנו, זה נגמר. זהו, כשלתי במילוי תפקידי כחבר, בעל, בן זוג אהוב ואוהב וכלל אין מה לדבר על ה"שפה האינטימית" שלנו כי היא פגה באותו רגע כלא הייתה. אבל בו, באותו ידיד, אין פגם אם כל חטאו הוא שהיווה אוזן קשבת למכאוביה או הרהוריה של עלמה (גם אם בעמקי נשמתו טיפח תקווה והחצין אותה פה ושם) כי אם לא היה, אחר היה בא.

וזאת גם הייתה השאלה ששאלתי מעלה. מהי אותה פרה על גלגלים ולמה יש לדסקס אותה עם איזה ידיד פונקציונאלי. כי אני מעולם לא מצאתי לנכון למנוע ממנה לפנות לאנשים אחרים ופי כמה וכמה לרכוש חברים חדשים או לתחזק חברויות ישנות. ההפך הוא הנכון.

אז כן, מסכים אתך ש"זה לא בסדר". אנחנו רק חלוקים על מי נופל האשם.

(ו- יו, איך אתה יוצא יבש כמו ברווז ממים מכל השרשורים הפסיכים הללו. קבל ח"ח ואת קנאתי הכנה)
נוריתE
לפני 14 שנים • 28 ביולי 2010
נוריתE • 28 ביולי 2010
אזוקה כתב/ה:
נוריתE כתב/ה:
ראובן
למה? "מתחזה"? כאילו
קשה לתפוס את הקונספט שלבנאדם אחד באמת אכפת ממשהי ? וגם אם יש להוא זה או האו הוא כשלהו
אג'נדה מסויימת,ממעבר ללהקשיב ולתמוך,זה לא יפליא אותי ואם הוא לא מזיק או חופר זה לא רע,
אתה כאילו או שאולי לא כאילו בא פה להזהיר נשים מפני אותם ידידים ממתינים בצד,אבל מוציא פה את ציבור הנשים נשלטות ושלא, כמטומטמות, בקביעה שלך שהכל העמדות פנים והם ,רק ממתינים..
וחבל. תן לנו (בניגוד לאמז''בז),קצת קרדיט?.

מנסיון שלי (ואני מסתכנת פה,אבל החלטתי שאוקיי) הבחירה שלי בידידים,לאורך כל השנים,היתה טובה ומוצלחת הרבה יותר מבחירתי באדונים, כי בידיד ,את מחפשת את הבנאדם שיהיה לך נוח איתו,כמו שאת ואין לך צורך בהעמדות פנים ובמישחקים וכשאת באה לבחור לך אדו(ןאו אפילו סתם "בוי פריינד")אז העמדות פנים ומשחקים הם לפעמים נחוצים,כי הצפיות,הן אחרות,זה הכל.

ידיד לפעמים עשוי להיות,בהשאלה,"זיון", הרבה יותר טוב,בשעת הצורך מאשר חבר או אדון לצורך הצורך של עינינו,כי שוב,הרבה מהמשחקים ומההעמדות פנים הדרושים ונחוצים לשם שימור מערכת ,הם מיותרים .


לדעתי הוא לא בא להזהיר את הנשים אלא את השולטים שלא ייתנו לנשלטות לדבר עם שולטים.
זה נובע מחוסר ביטחון בעצמו ובנשלטת.
שולט שמגיע למצב בו הנשלטת מעדיפה לשתף אחר מעל פניו סימן שהוא לא ידע להוביל נכון,שיבדוק את עצמו.
יש גם כאלה שהם ידידי נפש ממקום נקי ואף אומר שגם אם יש לו כוונה נסתרת אך לא מתערב ולבסוף אחרי פרידה כן מציע אין פסול בזה כי אולי בינהם זה כן יצליח.
לא חושבת שנשלטת צריכה בהעמדות פנים עם אדונה כי אם זה מה שקורה הקשר לא בריא ובטוח שיתפרק לבסוף.


זה שלראובן,היתה פה אג'נדה
זה כבר היה ברור,אנשים לפעמים,מביאים פה נושאים מתוך מונולוג אישי
ואקרא את הסיפור שלו ואחליט אם איך להגיב,אם בכלל.

אבל הקטע הזה,של העמדות פנים,בייחוד בקטע כמו שלנו, של השליטה/כניעה, זה כבר ברור לי ממזמן
גם אם ישנם כאלו שלא יסכימו איתי
בכל קשר ישנן העמדות פנים ומשחקים קטנים שבאים מתוך הכרחים שונים, ולפעמים בכדי לשמור על הקשר עצמו
אין ברירה,ישנה איזו שהי א מערכת ציפיות מגדירות מובנית שצריך בתוכה לבנות קשר ואנחנו לא תמיד "מתאימים לתבנית"

משתדלים וכמה שיותר מכירים לעומק אולי בשלב כל שהו אין צורך בזה. אבל זה נתון לדיון.
לדוגמה קטנטנה,נישלטת שנכנסה לקשר מתוך ידיעה מלאה שהשולט שלה אין לו כוונות רומנטיות זוגיות לגביה, תעמדי פנים שהיא מסכימה איתו כי היא פשוט רוצה להיות איתו זה,קורה
כמו למשל אם הוא נשוי היא שכנע אותו ואת עצמה אולי שממש לא מפריע לה שהו אחוזר לאישתו
או שהי אתחזיק עם זה מעמד או שלא, או שהיא תתודה בסופו של דבר ותעמוד בפני התוצאה של חיתוך הקשר או שהי א תחזיק מעמד ותשתוק עד שיישבר לה. אין בריריות לפעמים תמיד תהיה התיקווה שעם הזמן הוא ישנה את דעתו....
זה ההבדל הגדול .
בפני ידיד אמתי אין צורך בהעמדות פנים האלו כי טיב הקשר והציפיות ממנו,הם שונים לחלוטין

בסיפור של ר. עד כמה שהבנתי מקריאה חטופה
הידיד של זוגתו נכנס בניהם כדי לעשות מחטף
וזה באמת לא נחמד
בלשון המעטה וזה חורה לו,ברמות והוא מוציא פה קיטור
אבל לבוא לעשות השלכות כוללניות על טיבם של ידידים בכלל ככלל
ולהזהיר שולטים שיחזיקו את הנישלטות שלהם קצר ובבידוד
למה כי יכול לקרות
זה בא מתוך נקודת מבט של חוסר ביטחון עצמי שלא לדבר על חוסר יכולת לבטוח במי שעומדת ממולך שזה גרוע בפני עצמו
כי בסוף היום למרות ואף על פי הכל קשר שאין בו ביטחון הדדי ויכולת לבטוח ולדעת גם מתי לשחרר את הרצועה,סופו באמת יהי במיטה של הידיד ולא בשלך.

וגם הגמד פה למעלה צדק.

וזה לא מדובר כמו שכבר כתבתי ,רק על קשר בידיטסמי
נוריתE
לפני 14 שנים • 28 ביולי 2010

Re: המושג הזה "ידיד נפש"...

נוריתE • 28 ביולי 2010
אדון בועל בתשוקה כתב/ה:
המושג הזה "ידיד נפש" הוא כמובן עוד ביטוי לאתוס היהודי-נוצרי הכוזב של הפרדה בין גוף לנפש. באמצעות "ידיד הנפש" היחסים בין המינים מגיעים לפיצול "המושלם", לשסעת ( סכיזופרניה ) בהגלמותה: של לזיין או להזדיין עם אחדים/ות לנהל שיחות נפש עם "ידידי/ות נפש" אחרות ולעיתים ( וב"כלוב" זה ברוב המקרים ) עוד לנהל משק בית משותף עם עוד דמות נשית אחרת.
דחייתו של האתוס הכוזב הזה, על ידי אימוץ האתוס החליפי , ההלניסטי של אחדות המימדים בין גוף לנפש - מבטלת באחת את האווילות הזאת של "ידיד הנפש" - פתאום מאוד ברור למה אפשר גם לנהל שיחות קרובות עם מישהו וגם, רחמנא ליצלן, להזדיין איתו, ו...השמיים לא יפלו.


אם אתה באמת מנסה
לפחות,תדייק במינוח
זה לא "שסעת"
מכנים את זה דואליות.
MasterKey​(שולט)
לפני 14 שנים • 28 ביולי 2010

Re: הסיפור האישי: קדימון

MasterKey​(שולט) • 28 ביולי 2010
[quote="Brave Dwarf"]
ראובן כתב/ה:


[ כי ברגע בו אנג'לינה, תחת לדבר אתי על העניינים שבינו לבינה – כלשונך, תבחר באחר "לחלוק עמו את סודותיה" וגרוע מכך, את האינטימיות שלנו, זה נגמר. זהו, כשלתי במילוי תפקידי כחבר, בעל, בן זוג אהוב ואוהב וכלל אין מה לדבר על ה"שפה האינטימית" שלנו כי היא פגה באותו רגע כלא הייתה.


מילותך כדורבנות.
קשה לנסח/לפצח את גרעין העיניין טוב יותר מכפי שעשית.
חתול צללים​(לא בעסק){Cypris}
לפני 14 שנים • 28 ביולי 2010
הרי לכם מהלך עניינים שאינו נאה כלל וכלל:

נשלט פוגש שולטת ומשתייך אליה.
לאחר מכן, לא תמיד הנשלט ינתק את קשריו הוירטואליים עם שולטות אחרות.
לא תמיד השולטת שלו תעמוד על כך שהוא ינתק את קשריו הוירטואליים (מסוג זה).

לעתים, אחד הקשרים הוירטואליים הללו, תהפוך ל''ידידת נפש'' עבור הנשלט.
אותה ידידה תקשיב לו בחצי אוזן אולם בעיקר תדבר על עצמה, לעולם לא תציע להיפגש איתו ותמתח עליו ביקורת חדשות לפרקים.
הנשלט יהיה מרוצה, משום שכמו כל גבר גם הוא מאמין בסתר ליבו שעדיף שתי ציפורים על העץ מציפור אחת ביד -
ואילו ''ידידת הנפש'' הינה אדם של כבוד, שלעולם לא תנסה להתקרב.

הדבר מעניק לו תחושה של בטחון וערך עצמי - הנה יש לו ''ידידת-נפש'', שפשוט רוצה לשוחח ולהקשיב ו''אולי גם רוצה דבר או שניים מעבר לכך''.

***

לאחר שמערכת בין השולטת והנשלט מסתיימת, ''ידידת הנפש'' ממשיכה לתמוך בנשלט.
אולם גם כאשר הוא ''מסיים ללקק את פצעיו'', היא נמנעת במופגן מלבוא ולהציע את עצמה בתור השולטת הבאה והנכונה יותר עבורו, ואף מתעלמת במופגן מרמזים עבים אותם זורק הנשלט המאוכזב.
Perplexed
לפני 14 שנים • 28 ביולי 2010

המוסר הכלובי הכפול

Perplexed • 28 ביולי 2010
ני לא יודעת למה כולכם מתלהמים על ראובן כאילו רשם ביקורת ספרותית אוהדת למיין קמפף.

האיש בסך הכל דיבר על אחת החרדות הכי קיומיות שלנו, אותה חרדה, שהנפש הקרובה לנו תנטוש אותנו, ולא סתם תנטוש, אלא אולי אף לטובת אחר, ולא סתם לטובת אחר, אלא לטובת אחר שאולי אפילו הנו טוב מאיתנו, ולא סתם לטובת אחר שהנו אולי טוב מאיתנו, אלא שלא נצליח אפילו להתמודד עם העלבון.

כל כך קשה להזדהות? כל כך קשה לגייס מעט אמפתיה לחרדותיו ? מה כולכם קפצתם כנשוכי נחש, מה?

אף פעם, מעולם, לא קינאתם לבן/בת זוגכם? כולכם כל כך בטוחים באהבתו ונאמנותו הבלתי מתפשרת, שאתם ישנים את כל לילותיכם בשלווה מוחלטת? אתם תמיד סמוכים ובטוחים, שהוא מפנטז רק עליכם בזמן שאתם שוגלים אותו? אתם יכולים לומר במצח נחושה, שמעולם לא חשדתם, שהוא פוזל לעיתים לעבר חברו/חברתו הטובים, אלו שמעולם לא הזדמן להם למצות איתו ומכאן שהמתח בינהם תמיד נותר? בחיית נו, לא פינטזתם איך אתם עוקרים לאקס/ית את העיניים או שופכים אמוניה לקפה שלו? ובאמת מעולם לא בגדו בכם?

אשריכם שיש לכם כזה בטחון עצמי, מה אומר ומה אגיד. אתם ללא ספק בני מזל.

אבל R הוא אנושי, שלא כמותכם. ויש לו חרדות אנושיים, בניגוד אליכם. אלא שהוא איננו מעז להודות בהם בריש גלי ובישירות, והוא נאלץ לעטוף אותם בסיפור מסגרת על "ידיד נפש" כזה או אחר או נחשים מתחת לסלע (R, יש תפוח בסיפור?).

ואתם, אינכם יכולים לגלות קצת גדלות נפש, ולקרוא מעט מעבר למה שרשום באותיות עצמן, קצת טיפה מעבר לשורות? כל כך קשה לגלות אבירות כלפי נפש מיוסרת? קצת להפגין אמפתיה לנפשו העדינה והאוהבת?

תתביישו לכם. דו פרצופיים בעלי מוסר כפול, חסרי רגישות וחסרי יכולת חמלה. R, אל תיקח איש ללב. הם סתם אכזריים ולא חמודים בכלל. פוי.
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 14 שנים • 29 ביולי 2010

Re: המוסר הכלובי הכפול

בכוח המוח​(שולטת) • 29 ביולי 2010
Perplexed כתב/ה:
ני לא יודעת למה כולכם מתלהמים על ראובן כאילו רשם ביקורת ספרותית אוהדת למיין קמפף. ... תתביישו לכם. דו פרצופיים בעלי מוסר כפול, חסרי רגישות וחסרי יכולת חמלה. R, אל תיקח איש ללב. הם סתם אכזריים ולא חמודים בכלל. פוי.



את באמת חושבת שהניתוח והדרך בה ניתחת אותו משמחים אותו יותר?
את בטוחה שראובן כל כך לא מודע עד שהוא כותב על מחט כשהוא רוצה לכתוב על תחת?
פסיכיאטר מתורבת
לפני 14 שנים • 29 ביולי 2010

ידיד נפש - החלק התרבותי .

פסיכיאטר מתורבת • 29 ביולי 2010
רק סיינפלד ידע לתאר היטב את ידיד הנפש שחיכה שהיא תתגרש כבר כדי - להיות שם בשבילה . או בשבילו .


יְדִיד נֶפֶשׁ, אָב הָרַחְמָן
מְשךְ עַבְדָךְ אֶל רְצונָךְ
יָרוּץ עַבְדָךְ כְמו אַיָל
יִשְתַחֲוֶה מוּל הֲדָרָךְ
כִי יֶעְרַב לו יְדִידוּתָךְ
מִנּפֶת צוּף וְכָל טָעַם
הָדוּר, נָאֶה, זִיו הָעולָם
נַפְשִי חולַת אַהֲבָתָךְ
אָנָא אֵל נָא, רְפָא נָא לָהּ
בְהַרְאות לָהּ נעַם זִיוָךְ
אָז תִתְחֵזֵק וְתִתְרַפֵא
וְהָיְתָה לָךְ שִפְחַת עולָם
וָתִיק, יֶהְמוּ רַחֲמֶיךָ
וְחוּס נָא עַל בֵן אוהֲבָךְ
כִי זֶה כַמֶה נִכְסף נִכְסַף
לִרְאות בְתִפְאֶרֶת עֻזָךְ
אָנָא אֵלִי, מַחְמָד לִבִי
חוּשָה נָא, וְאַל תִתְעַלָם
הִגָלֵה נָא וּפְרשׂ, חָבִיב
עָלַי אֶת סֻכַת שְלומֶךְ
תָאִיר אֶרֶץ מִכְבודָךְ
נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בָךְ
מַהֵר, אָהוּב, כִי בָא מועֵד
וְחָנֵנִי כִימֵי עולָם
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 14 שנים • 29 ביולי 2010

Re: המוסר הכלובי הכפול

בכוח המוח כתב/ה:
Perplexed כתב/ה:
ני לא יודעת למה כולכם מתלהמים על ראובן כאילו רשם ביקורת ספרותית אוהדת למיין קמפף. ... תתביישו לכם. דו פרצופיים בעלי מוסר כפול, חסרי רגישות וחסרי יכולת חמלה. R, אל תיקח איש ללב. הם סתם אכזריים ולא חמודים בכלל. פוי.



את באמת חושבת שהניתוח והדרך בה ניתחת אותו משמחים אותו יותר?
את בטוחה שראובן כל כך לא מודע עד שהוא כותב על מחט כשהוא רוצה לכתוב על תחת?


אני חושבת שזאת היא שכל כך מודעת icon_smile.gif
(מראובן אני דווקא מצפה להיות זה שמסב דיון על מחט לכיוון הדבר המעניין יותר - תחת).
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 14 שנים • 29 ביולי 2010

Re: המוסר הכלובי הכפול

בכוח המוח​(שולטת) • 29 ביולי 2010
יולי Yuli כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
Perplexed כתב/ה:
ני לא יודעת למה כולכם מתלהמים על ראובן כאילו רשם ביקורת ספרותית אוהדת למיין קמפף. ... תתביישו לכם. דו פרצופיים בעלי מוסר כפול, חסרי רגישות וחסרי יכולת חמלה. R, אל תיקח איש ללב. הם סתם אכזריים ולא חמודים בכלל. פוי.



את באמת חושבת שהניתוח והדרך בה ניתחת אותו משמחים אותו יותר?
את בטוחה שראובן כל כך לא מודע עד שהוא כותב על מחט כשהוא רוצה לכתוב על תחת?


אני חושבת שזאת היא שכל כך מודעת icon_smile.gif
(מראובן אני דווקא מצפה להיות זה שמסב דיון על מחט לכיוון הדבר המעניין יותר - תחת).


אם היא כל כך מודעת,
אולי היה עדיף לה לעשות עוד צעד אחד,
לכבד את ראובן שהוא יודע ומבין מה הוא רוצה להחצין, ומה הוא רוצה לשמור לעצמו.
בעצם היא אומרת בדרך פטרונית:
מסכנון שלי, ראובן, מרוב שאתה אנושי וחרד, אתה כותב את הפוסט הזה,
רק בגלל הכאב שלך אתה מנסה למצוא אשמים ולטפול עליהם את האשמה.
בעצם היא אומרת את מה שאחרים אומרים, רק באופן חמור יותר ומקטין -

"האיש בסך הכל דיבר על אחת החרדות הכי קיומיות שלנו, אותה חרדה, שהנפש הקרובה לנו תנטוש אותנו, ולא סתם תנטוש, אלא אולי אף לטובת אחר, ולא סתם לטובת אחר, אלא לטובת אחר שאולי אפילו הנו טוב מאיתנו, ולא סתם לטובת אחר שהנו אולי טוב מאיתנו, אלא שלא נצליח אפילו להתמודד עם העלבון."

רק כשהיא מתיימרת גם להיות טובת לב ומכילה(...), לא כך?


ואז היא גם יכולה לנזוף בשאר שהיו חסרי אמפטיה, ממרום הבנתה..


זה לא מודעות, נדמה לי.