שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

כל מילה מיותרת

זאלופון​(שולט)
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010
זאלופון​(שולט) • 30 באוג׳ 2010
אני לא חושב שהעילה לביטול התקצוב רלוונטית לזכותה של המדינה לעשות זאת. אני, למשל, בעד ביטול או הפחתת התקצוב של התיאטראות בלי שום קשר לעמדות שמביעים אמנים מסוימים, פשוט כי כספי ציבור הם משאב מוגבל ויש מקומות חשובים יותר להשקיע אותם לטעמי (למשל, להשאיר אותם אצל האזרח המסכן מלכתחילה).

כן אפשר להתווכח על השאלה האם עילה זו או אחרת לשלילת תקצוב היא צודקת, אבל הזכות של המדינה לבטל תקצוב, בוודאי של מותרות, היא אלמנטרית. באותו אופן אפשר להתווכח על השאלה האם להחרים את אריאל זה צודק או לא, אבל אין ולא צריך להיות ויכוח על זכותו של אמן להחרים את אריאל אם ככה בא לו.

(יכול להיות שבדיוק לזה התכוונת ב"זכות מוסרית" בניגוד לסתם "זכות". אם כן אז סתם חידדתי דברים לעצמי icon_smile.gif )
Seth
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010
Seth • 30 באוג׳ 2010
Mephisto כתב/ה:

אז מה נעשה? נשב ונגרב"צ עד שמשהו יקרה מאליו? עד שיכפו עלינו פתרון? עד שתיפול פצצה איראנית? עד שיגיע המשיח ויעלים את הפלסטינים?


אתה נשמע לי קצת בלחץ אז קודם כל נסה להרגע.
הדבר האחרון שאנחנו צריכים כאן זה אנשים בפניקה.
הייתי מכניס כאן משהו על כדורים אבל נראה לי שזה מתחיל לשעמם את הקהל.

ממליץ לך לחזור ולהעמיק היטב בדברי שכן עניתי כבר על שאלתך.
אם עדיין תתקשה בהבנת הנקרא אנסה לפשט את הדברים עבורך.
Beta Male
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010
Beta Male • 30 באוג׳ 2010
זאלופון כתב/ה:
אני לא חושב שהעילה לביטול התקצוב רלוונטית לזכותה של המדינה לעשות זאת. אני, למשל, בעד ביטול או הפחתת התקצוב של התיאטראות בלי שום קשר לעמדות שמביעים אמנים מסוימים, פשוט כי כספי ציבור הם משאב מוגבל ויש מקומות חשובים יותר להשקיע אותם לטעמי (למשל, להשאיר אותם אצל האזרח המסכן מלכתחילה).

כן אפשר להתווכח על השאלה האם עילה זו או אחרת לשלילת תקצוב היא צודקת, אבל הזכות של המדינה לבטל תקצוב, בוודאי של מותרות, היא אלמנטרית. באותו אופן אפשר להתווכח על השאלה האם להחרים את אריאל זה צודק או לא, אבל אין ולא צריך להיות ויכוח על זכותו של אמן להחרים את אריאל אם ככה בא לו.

(יכול להיות שבדיוק לזה התכוונת ב"זכות מוסרית" בניגוד לסתם "זכות". אם כן אז סתם חידדתי דברים לעצמי icon_smile.gif )


שוב,אני מסכים איתך. בדיוק כמו שאני מתנגד לתיקצוב בני ישיבה חרף היותי מאמין בואכה אדם מסורתי,אני מתנגד לתקצוב של תיאטראות מסחריות אך לא על זה הויכוח.
הזכות היא ברורה וחוקית אלא שמחר היא יכולה להיות מסיבות אחרות,למשל כי מנכ"ל אחד התיאטראות הביע עמדה פוליטית שלא מקובלת על הממשלה (ולא עשה עם זה כלום,לא חרם ולא נעליים). לא יקרה? הכל יכול לקרות פה
בכל מקרה המחאה הולכת ומחריפה וכולת עכשיו המון אנשי תרבות
Mephisto​(שולט)
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010
Mephisto​(שולט) • 30 באוג׳ 2010
Seth כתב/ה:
Mephisto כתב/ה:

אז מה נעשה? נשב ונגרב"צ עד שמשהו יקרה מאליו? עד שיכפו עלינו פתרון? עד שתיפול פצצה איראנית? עד שיגיע המשיח ויעלים את הפלסטינים?


אתה נשמע לי קצת בלחץ אז קודם כל נסה להרגע.
הדבר האחרון שאנחנו צריכים כאן זה אנשים בפניקה.
הייתי מכניס כאן משהו על כדורים אבל נראה לי שזה מתחיל לשעמם את הקהל.

ממליץ לך לחזור ולהעמיק היטב בדברי שכן עניתי כבר על שאלתך.
אם עדיין תתקשה בהבנת הנקרא אנסה לפשט את הדברים עבורך.


יאללה, פשט.
בלי בדיחות כדורים.
מה הפתרון שלך?
שוסי
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010
שוסי • 30 באוג׳ 2010
Seth כתב/ה:
Mephisto כתב/ה:

תגיד, איזה כדור צריך לקחת בשביל שיהיה אפשר באמת להאמין שישראל יכולה לבחור אחת מהאפשרויות הבאות:
1) כל הפלסטינים פשוט יעלמו מעל פני האדמה יום אחד.
2) כל הפלסטינים יחליטו לעזוב את השטחים מרצונם.
3) העולם יאשר לישראל לעשות טרנספר למיליוני הפלסטינים.
4) הפלסטינים יסכימו לחיות תחת כיבוש ישראלי ואף פעם לא ידרשו זכות בחירה לכנסת.
5) הפלסטינים ירצו זכות בחירה לכנסת אבל העולם יתמוך בבחירתה המוצדקת של ישראל להמשך האפרטהייד בשטחים ולכן הם לא יקבלו אותה.

אם הכדורים שלקחת גרמו לך להאמין שאחת מהאפשרויות הבאות תתממש אנא ציין איזו מהאפשרויות נבחרה.
אם הזית אפשרות שלא מופיעה ברשימה אשמח לשמוע מה היא.

אני מבין שפתרונות כמו חלוקת הארץ ומדינה פלסטינית לא מקובלים עליך. זה קל. אשמח לשמוע מה כן מקובל עליך.


ראשית, צר לי לאכזב, אני לא מבין גדול בכדורים ולכן אפנה אותך אל הגורמים המקצועיים.

אני [color=red]אאכזב אותך בשנית ואתוודה כי בניגוד אליך - אין לי פתרון קסם לבעיה הפלסטינאית.[/color]אולי נגעת כאן בבעיה האמיתית שלכם שם בשמאל. האמונה העיוורת והפנאטית כי קיים פתרון קסם לבעיה הפלסטינאית.
חלומות שווא על עוד נסיגה ועוד התקפלות שיביאו לאזור הזה שלום ונירוונה נצחית.
חוסר היכולת להתמודד עם המציאות שבמרחק כמה עשרות קילומטרים מכאן מקננת לה ישות אנטישמית – לפי הצהרתה הרשמית.

הלאומיות הפלסטינית היא פיקציה שנוצרה על ידי מדינות ערב לאחר 67 כדרך אפשרית להוציא מידינו את שטחי המולדת שהחזרנו לעצמנו בעקבות הניצחון המוחץ במלחמה. כן כן, אותה מלחמה שבה התאגדו כל מדינות ערב כדי להשמידנו.

לצערי, המפלצת הפיקטיבית הזאת פיתחה חיים עצמאיים וכיום היא עובדה.

ישות שנולדה אך ורק מתוך רצון אחד – סיומה של הציונות.

זה למפיסטו.
ובאשר לחלק השני,אתה טועה ומטעה.
הלאומיות הפלשתיניאית של היום היא אותה אחת שהתקיימה לפני הגירוש הגדול.
לא החזרנו לעצמנו שטחי מולדת-הפקענו שטחים של מולדתם של אחרים תוך כדי הסתמכות על טיעונים מהתנך אשר כביכול נותנים לנו לגיטימציה לגניבה זו.ואם אתה אכן בוחר לראות בתנ"ך את האינידיקציה שלך לקריאת המציאות,נותר לי רק להיות מלאת חמלה עבורך שכן הדיסנונס של להיות אדם דתי באתר שכזה הוא וודאי מאוד מבלבל ומצער.
אפרוח קטלני{Lilu FemDo}
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010

אח, סושי, התגעגעתי

אפרוח קטלני{Lilu FemDo} • 30 באוג׳ 2010
ולגופו" זה לא עניין של לאומיות. זה עניין אישי. לא בשבילכם, אבל בשביל הפלסטינים שגרים באיזור כן. מה זה מעניין את מחמוד אם לדעתכם זה עניין של לאומיות פלסטינית או מה קרה בהיסטוריה, אם הוא לא יכול להגיע לעבודה כי יש מחסום של צבא זר (לו) בגלל שיש שם התנחלות? איך אתם הייתם מתמודדים עם סגר ועוצר בשכונה שלכם?

ומי שחושב שאריאל זה לא כמו "התנחלות", מומלץ לקרוא מה אומרים בבצלם על כל העניין הזה:
http://www.thepulse.co.il/index.php/201008294115/2010-08-29-13-15-24.html
Cauchy{Venus Blue}
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010
Cauchy{Venus Blue} • 30 באוג׳ 2010
מייאש לקרוא סיסמאות חוזרות ונשנות, אבל שלא נגיד שלא הראנו אפילו פעם אחת

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A0%D7%9B%D7%91%D7%94

700,000 איש גורשו מבתיהם. ההערכות לפי בני מוריס (לינק בהערות שוליים) מדברות על לפחות כ300,000 שגורשו אקטיבית.

אפשר לתת טיעונים שזה היה נחוץ לצורך הקמת המדינה. *אי אפשר* לטעון שזה לא קרה. אי אפשר להכחיש.
Beta Male
לפני 14 שנים • 30 באוג׳ 2010
Beta Male • 30 באוג׳ 2010
סלחו לי חבריי מהשמאל אבל גם הטיעונים שלכם לא רלוונטים. כולם אכלו פה חרא והפתרון די ידוע ומוסכם,נותר רק לממש אותו (או לקבל עוד כמה מערכות צבאיות נחמדות שלא תמיד יסתיימו בכזה ניצחון מוחץ)
מעניין לי את הפלח הימני של העכוז מתי החלה הלאומיות הפלסטינית. העובדות היבשות אומרות שיושבים לי שם היום כמה מליוני ערבים שאני כרגע שולט בהם (עצמאות מוניציפלית זה לא רציני,באמת איזה בסדר מצידנו לתת להם כוח שיטור וכוח פינוי זבל) ואני לא מעוניין לעשות כן יותר. קודם כל בשבילי -מי שלא קושר קשר ישיר בין האלימות והאכזריות ברחובותינו לבין הקלגסות שם משקר את עצמו- וגם כי לא יתנו לנו עוד
אגב,החלק המרכזי אצל הפלסטינים עבר לטרור מסוג אחר,הרבה יותר לגיטימי. לא עוד פיגועי טרור בעזרת חומרי נפץ אלא החרמות ונידויים והסרת הלגיטימציה של ישראל. החרם הזה הוא פסיק קטן לעומת מה שאנחנו עלולים להיתקל בו בעוד מס' שנים
או במילים אחרות,עזבו פילוסופיה ועדויות היסטוריות
הכל מונח על השולחן,הפתרון מוכר וידוע (מפיסטו,סת' לא יביא לך שום דבר אחר,מילה) והגיע הזמן לעשות אותו כשמצבנו עוד טוב
הדורבנים​(נשלט)
לפני 14 שנים • 31 באוג׳ 2010
הדורבנים​(נשלט) • 31 באוג׳ 2010
שוב, אני לא יודע אם שמתם לב, אבל אני חושב שכולם מסכימים. לפחות לא מצאתי שום הודעה שסותרת את הבאים:
1) הפלשתינים אשמים במצב שלהם, ובכלל מפגרים (מדינית) באופן כללי. התנ"ך אומר שיהודה ושומרון צריכים להיות שלנו.
2) שליטה בעם אחר זה חרא.
3) מי שלא רצה בפתרון ה"מוסכם על כולם" בעשר שנים האחרונות הם הפלשתינאים.
3) יש בעייה דמוגרפית
4) סביר מאוד שהפתרון (אם קיים) הוא פתרון של שתי מדינות.
5) מחסומים זה חרא, זה גורם להתעצמות השנאה
6) טרור זה חרא. זה גם גורם להתרבות המחסומים.
7) שואה זה חרא יותר, ומצדיקה אפילו גירוש של 300,000 ערבים למדינות ערביות שכנות, כדי להקים מדינה.
icon_cool.gif אנחנו רוצים לחיות. ולא אוהבים מי שרוצה להרוג אותנו.

לא נראה לי שיש הבדל מהותי מוסרי/ערכי בין מי שמסכים לכל הנ"ל. נראה לי ההבדלים הם שאחד מדגיש בהודעותיו מספר סעיפים מהנ"ל, והשני מדגיש מספרים אחרים. זה כי מסורתית ההוא קורא לעצמו "ימין" ומפחד לקרוא לעצמו "שמאל" ושלא יהיה עוכר ישראל בעיני עצמו. השני קורא לעצמו "שמאל" כי מסורתית הוא החשיב עד עכשיו את ה"ימנים" כ"לא הגיוניים" או משהו.. זה באמת חשוב? עזבו את זה. אף אחד כמעט לא "עוכר ישראל" חוץ מישראל קלינברג ושות', ואף אחד כמעט לא "קיצוני הזוי" חוץ מיגאל אמיר ושות'. יש 90% שלא זה ולא זה.
פשוט, תחליטו במה אתם מאמינים, בלי תוויות, ובלי אמונות קדומות ומפלגתיות, ותרגישו יותר חופשיים לפתור דברים.

לגבי החרם - יש חילוקי דיעות פה בשרשור. יש כאלו שתומכים בזה שתושבי אריאל הם פושעים אכזריים שלא מגיע להם כלום, ויש כאלו שלא. אישית, זה צובט לי בלב. הישראלים האלה באריאל באמת לא עשו לפלשתינאים כלום. בטח פחות מתושבי בארשבע. בכל פתרון הם יהיו חלק ממדינת ישראל. לכן אין קשר בין אריאל להנצחת הסכסוך. תפסיקו לשנוא כלכך, ותרדו מהם. באמת, אין סיבה. הם אנשים. באמת.

אם אתם שואלים אותי (ואתם לא, אבל מ'כפת לי) - החסרון של הימין "האמיתי" , יעני ה5%, (והוא וואחד חיסרון) הוא באמת שמאז שירדה מהפרק תכנית האוטונומיה באוסלו ב', הוא לא מציע שום פתרון. איך אפשר להתנהל ככה? אין ימין כרגע, בדיוק בגלל זה. גם אם המוטו הוא "לעמוד ולהלחם" צריך להגיד על מה? מה המטרה?
החסרון של השמאל "האמיתי", יעני ה5-10%, (והוא וואחד חיסרון) זה שמרוב שהוא מפחד מהדמוגרפיה ומהשלטון על הפלשתינים, הוא רואה בכל תהליך מדיני כ"ווין ווין סיטואיישן". וזאת גם אחרי אלפי ההרוגים שהביא עלינו יאסר ערפאת, למשל. זה ממש לא נכון. איך אפשר להאמין לזה אחרי האינטיפאדה השנייה, ואחרי מלחמת לבנון השנייה? בגלל זה אין כרגע שמאל.

יותר מכך - תהליך מדיני מהיר וותרני מדי יכול להביא מלחמה ותהליך מדיני נכון ושקול יכול להביא חלילה שלום (וכן, כולל להשתמש בהתנחלויות כקלף מיקוח חזק: להגיד לפלשתינים: תתמהמהו, נבנה יותר, ונרחיב את המקומות שתאלצו להסכים שלא יהיו שלכם, כמו אריאל). ככה שצריך ממש לשים לב.
מקבי​(מתחלף)
לפני 14 שנים • 31 באוג׳ 2010
מקבי​(מתחלף) • 31 באוג׳ 2010
כמה הערות לסדר:

1) זה בסדר גמור שאמן אומר שלא יופיע בפני יהודים\ערבים\מתנחלי 48\מתנחלי 67\שטחי זובי\שטחי אמו. לגיטימי, ואפילו צפוי. אותו אמן גם צריך לצפות שתהיינה לכך השלכות, לרבות צמצום ואף סגירת הברז הממשלתי. זהו דבר צבוע ביותר, להשתין לבאר ממנה שותים... מעבר לכך שמדובר, קרוב לוודאי, בביזאר קל ולא בריא במיוחד.

2) שטח כבוש הינו שטח אשר נכבש, כחוק או שלא, מישות מדינית אחרת, ואותה ישות מדינית עודנה חפצה בו. אין קשר לסיפוח או היעדר הסיפוח של תא-שטח מסויים.

לצורך העניין, חצי-האי סיני היה שטח כבוש, שנכבש והוחזר. רמת הגולן הינה שטח כבוש שלא הוחזר.

איזורי עזה, יהודה ושומרון אינם שטחים כבושים, וזאת מדוע? מפני שהם נכבשו מירדן ומצרים (שגם הן בתורן כבשו אותם), והנ"ל ביטלו זה מכבר את דרישתן לשטחים אלו.

שטחים אלו אינם שייכים לאיש. הם מה שנקרא באינגליז Disputed territories.

3) לעניות דעתי, למחות כנגד הכיבוש של 1967, בו לא בוצע טיהור אתני, ובה-בעת לחיות וליהנות מפירות הכיבוש של 1948, שכלל גם כלל טיהור אתני של כ-680,000 ערבים, זוהי צביעות מן המדרגה הראשונה.

4) יהא נכון, אולי, להתנגד להתנחלויות מסויימות מעבר לקווי 1967 מטעמים פרגמטיים. מעבר לכך, כל ישראלי המתנגד לכיבוש כלשהו מטעמים פסאודו-מוסריים, יעשה נכונה אם ייקח את מטלטליו ויפסיק לקחת חלק אקטיבי בכיבוש זה. הדבר נכון לתושבי אריאל, כמו גם לתושבי תל-אביב, ואולי אף במידה רבה אף יותר לגבי אלו הגרים בזו האחרונה. במידה ומחליט הוא שלא, יהא עליו גם לבלום פיו בנושא זה, שכן קשה לשאת את צחנת הצביעות העולה מכך.