שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הצד,המחזיק את השוט,(שאלה..)

ראובן
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010

הדיבר החמישי

ראובן • 3 בנוב׳ 2010
אפשר למפות את התגובות עד כה, לפי עוצמת המגננה הרגשית, על המנעד בין הכחשה אלימה ועד הכחשה מושכלת:

1. ''קשקוש מוחלט''
2. ''זה פשוט מעמיד לי''
3. ''אני דומיננטי מאז שאני זוכר את עצמי, מההורים דווקא קיבלתי אהבה''
4. ''יש הרבה גורמים מפתיעים בהיסטוריה שלנו''
5. ''כולנו פגועים, מדברים אלו ואחרים''
6. ''בדס''מ קשור להפרעת קשב וריכוז''
7. ''בדס''מ = יצירתיות''
8. ''בדס''מ שייך לתחום ההפרעות העצביות'',
8. ''לכל אדם חיווט עצבי ייחודי''

אוסיף עוד טיעון מסוג זה, שהינו מקובל כיום: ''בדס''מ הינו פורקן לגיטימי למורכבות המעמדית ולחצי החיים בחברה המערבית''. שימו לב בבקשה, עד כמה כל ההסברים הללו נוחים. הם אינם מאפשרים חקירה פנימית אישית, ומשחדים אתכם להאמין באיזושהי ייחודיות מיסטית. עצם הנוחות של ההסברים הללו, אמורה לעורר את החשד שלכם - כלומר, לגרום לכם לשאול: ''למה אין באפשרותי לברר את מקורות הצורך הסאדו-מזוכיסטי שלי?''

R
Bent
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010

Re: הדיבר החמישי

Bent • 3 בנוב׳ 2010
ראובן כתב/ה:
אפשר למפות את התגובות עד כה, לפי עוצמת המגננה הרגשית, על המנעד בין הכחשה אלימה ועד הכחשה מושכלת:

1. ''קשקוש מוחלט''
2. ''זה פשוט מעמיד לי''
3. ''אני דומיננטי מאז שאני זוכר את עצמי, מההורים דווקא קיבלתי אהבה''
4. ''יש הרבה גורמים מפתיעים בהיסטוריה שלנו''
5. ''כולנו פגועים, מדברים אלו ואחרים''
6. ''בדס''מ קשור להפרעת קשב וריכוז''
7. ''בדס''מ = יצירתיות''
8. ''בדס''מ שייך לתחום ההפרעות העצביות'',
8. ''לכל אדם חיווט עצבי ייחודי''

אוסיף עוד טיעון מסוג זה, שהינו מקובל כיום: ''בדס''מ הינו פורקן לגיטימי למורכבות המעמדית ולחצי החיים בחברה המערבית''. שימו לב בבקשה, עד כמה כל ההסברים הללו נוחים. הם אינם מאפשרים חקירה פנימית אישית, ומשחדים אתכם להאמין באיזושהי ייחודיות מיסטית. עצם הנוחות של ההסברים הללו, אמורה לעורר את החשד שלכם - כלומר, לגרום לכם לשאול: ''למה אין באפשרותי לברר את מקורות הצורך הסאדו-מזוכיסטי שלי?''

R


ראובן יש לך דרך יחודית להמאיס דיונים נדושים אל מעבר לבנאליות.

אולי תפתח שרשור לשאלה האינדיבדואלית שלך?
Mary Jane
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010

Re: הדיבר החמישי

Mary Jane • 3 בנוב׳ 2010
ראובן כתב/ה:
אפשר למפות את התגובות עד כה, לפי עוצמת המגננה הרגשית, על המנעד בין הכחשה אלימה ועד הכחשה מושכלת:

1. ''קשקוש מוחלט''
2. ''זה פשוט מעמיד לי''
3. ''אני דומיננטי מאז שאני זוכר את עצמי, מההורים דווקא קיבלתי אהבה''
4. ''יש הרבה גורמים מפתיעים בהיסטוריה שלנו''
5. ''כולנו פגועים, מדברים אלו ואחרים''
6. ''בדס''מ קשור להפרעת קשב וריכוז''
7. ''בדס''מ = יצירתיות''
8. ''בדס''מ שייך לתחום ההפרעות העצביות'',
8. ''לכל אדם חיווט עצבי ייחודי''

אוסיף עוד טיעון מסוג זה, שהינו מקובל כיום: ''בדס''מ הינו פורקן לגיטימי למורכבות המעמדית ולחצי החיים בחברה המערבית''. שימו לב בבקשה, עד כמה כל ההסברים הללו נוחים. הם אינם מאפשרים חקירה פנימית אישית, ומשחדים אתכם להאמין באיזושהי ייחודיות מיסטית. עצם הנוחות של ההסברים הללו, אמורה לעורר את החשד שלכם - כלומר, לגרום לכם לשאול: ''למה אין באפשרותי לברר את מקורות הצורך הסאדו-מזוכיסטי שלי?''

R


אהבתי את ההסבר הנוסף, בדבר לחצי החיים ופערי המעמדות. מעבר לכך, עמדתך תמוהה: ההסברים הרבים אינם נוחים, ובטח שאינם מיסטיים. כמו כן, אין הדבר מצביע על היעדר יכולת או רצון לחקירה פנימית (חלקית, לפחות). אתה שוב מתנשא וכותב באופן דמגוגי, שעומד ביחס הפוך לדיון אינטליגנטי, או שהינך אטום מן הבסיס לדעות של אחרים, וזה עצוב לא פחות. טפל בחשדות שלך, ראובן.
Mephisto​(שולט)
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010
Mephisto​(שולט) • 3 בנוב׳ 2010
לא, כי לקבל ממך תגובה שטוענת כי אנחנו מכחישים כמגננה ולא כי סתם אנחנו חושבים שאתה מחרטט זו ממש הפתעת המאה.
בין אם הייתי רוצה "לברר את מקורות הצורך הסאדו-מזוכיסטי שלי" ובין אם לאו בטח לא הייתי מצפה למצוא תשובה פשטנית ואעלק-מוחלטת כמו התשובה אותה אתה התיימרת להציג כאמת היחידה ואין בילתה.
צל_המענה​(שולט)
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010
צל_המענה​(שולט) • 3 בנוב׳ 2010
"למה אין באפשרותי לברר את מקורות הצורך הסאדו-מזוכיסטי שלי?"

מאותה סיבה שאין באפשרותך לברר את מקורות הצורך שלך לשתות קפה, או לרקוד, או לפהק. פסיכולוגיה היא מדע מפוקפק במקרה הטוב, שמתעסק במוצהר בשאלות ולא בתשובות והמגננה היחידה שלו נגד שאלת "איך אתה מוכיח את התאוריה שלך ?" היא אותה מגננה בה משתמשת ההומאופתיה, התשובה הנרפה של "שמע, זה עובד באחוז מסויים של המקרים". היכולת שלנו לעשות ניסויים בפסיכולוגיה מוגבלת מאוד ועד לא תתאפשר טכנולוגיית קריאת מחשבות יהיה בלתי אפשרי לנסות להבין את הפרמטרים הפועלים בתוכנו. להביט על התנהגות ולנסות לנחש מה גרם לה זאת בעיה שלנצח תישאר לא פתורה.

חשוב על זה אחרת אם תרצה, בצורה מתמטית, יש פונקציה כלשהיא, ארוכה מאוד, היא מכילה בתוכה מספר לא ידוע של פרמטרים שגם היחסים ביניהם אינם ידועים, הבדיקה היחידה שאנחנו יכולים לעשות על אותה פונקציה היא בדיקת צינור (מכניסים משהו מצד אחד ובודקים מה קורה מהצד השני), האם יש לנו יכולת להשתמש בתשובות כדי לנסות לדעת את משתני הפונקציה והיחסים ? שלילי חזק, זאת בעיית P לא שווה NP ואין לנו דרך לפתור אותה.
קיפופיף​(מתחלפת)
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010
קיפופיף​(מתחלפת) • 3 בנוב׳ 2010
מאהוירה כתב/ה:
BDSM בדיוק כמו מדב ופנטזיה משחקי תפקידים ומטאל וכן הנדסת חשמל.
הם תחומים שבהם יש ריכוז גבוה בהרבה מחלקם באוכלוסיה של אנשים אינטליגנטיים ויצירתיים היפראקטיביים עם הפרעות קשב,חרדה,דכאון.


בתור מי שהבדסמ הוא חלק מאוד זניח בעולמה,אפשר לומר שאני על תקן "אורחת לרגע"-וככזאת ההתבוננות האובייקטיבית שלי נאלצת לא להסכים עם קביעתך-יש כאן אנשים מכל הסוגים עם סיפורי ילדות שונים לחלוטין אילו מאילו. הניסיון לאפיין את אנשי בדסמ ככאלו או כאלו נידון לכישלון מראש-יש כאן אנשים אינטילגנטים ויצירתיים כמו שיש כאן כסילים גמורים שרק מסוגלים לחקות את ממה שראו אצל אחרים. פגשתי פה דיכואניים על סף אשפוז כמו שפגשתי אנשים בריאים בנפשם באופן מעורר קנאה.
אני מניחה שזה יעסיק עוד הרבה אנשי פסיכולוגיה ומדע מה מוביל אנשים להעדפה הזאת בלי פתרון נחרץ, כל אחד והמקום ממנו הוא יגיע. יש הבדלים עצומים ,גם בתוך ה"קהילה" בין ההעדפות- כאב בלי השפלה שונה לחלוטין מהשפלה ללא כאב או משניהם ביחד. הצורך בסשנים פומביים בא ממקום שונה לחלוטין מאצל אילו במעדיפים את זה בתוך כותלי ביתם בלבד . יש כאלו שבאים מצורך חברתי -קהילה, מסיבות, דיונים....בעוד שאחרים רק מחפשים את הזוגיות שלהם בלי צורך ב"תפאורה".
דיברתי עם עשרות שולטים ונשלטים ושאלתי "מה זה נותן לכם?" וכמספר האנשים ששאלתי- מספר התשובות שקבלתי היה כפול.
החקירה ל"למה אני צריך את זה?" ו"מה זה נותן לי?" היא אישית לחלוטין ואני חושבת שזה מה שיוזמת הדיון נסיתה לעשות-לקבל תשובות ספיציפיות מאנשים .
אני מאוד בעד שכל אחד יחקור את הנושא עם עצמו במקום להגיד "אני כזה וזהו" -ברגע בנאדם מסתגר בעמדה כזאת-הוא ,למעשה, סיים את ההתפתחות המנטלית שלו כאדם.

כנ"ל לגבי הפרעת קשב שנדונה כאן-הנסיבות הן מרובות ואנשי המדע עצמם לא יודעים להחליט האם הגורם הגנטי הוא המשמעותי? גם הגורמים הסביבתיים מגוונים- מחוסר חינוך נכון ועד רגישות לרעש, צריכה עודפת של סוכרים, חוסר שעות שינה, הפרשות מלטונין לא מאוזנות (כלומר-אנשים יום-אנשי לילה) ועוד ועוד . כשבאים לטפל בהפרעת קשב- אי אפשר להתייחס לתופעה באופן גורף אלא לטפל בכל פרט באופן יחידני. בדיוק כמו בחינת הצורך בבדסמ או כל צורך או התנהגות אחרת בחיים.

הצורך לאפיין ולקטלג אולי מקל על תפיסת העולם ומרגיע את הכאוס, אך הוא לא מעבר למצג שווא.
ראובן
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010

אגב פרויד

ראובן • 3 בנוב׳ 2010
קיתונות הבוז הנשפכים פה, משמעותם האמיתית היא ''אל תפריע לנו לחלום. אל תפריע לנו לדמיין את עצמנו חזקים ויפים. אל תכריח אותנו להיזכר''. זו בקשה לגיטימית לחלוטין. הרשו לי להזכיר לכם, כי הייתה זו יפתי ליבנת שפתחה את תיבת הפנדורה שלכם. טענות ומענות אליה בבקשה. בנוסף, הרשו לי להזכיר לכם את כוונתה של פותחת הדיון: איזה עונג מפיק השולט מאקט השליטה.

R


נ.ב
אגב פרויד, במהלך מחקריו הוא הגיע די מהר לתובנה בדבר מנגנון הפיצול וההשלכה - שגורם להורים להתעלל בילדיהם (ההורים פורקים את אגרסיות הילדות של עצמם על ילדיהם, והרי הילדים הם קורבן נוח ומוסכם חברתית, ואפשר להתעמר בהם מבלי שהרשויות תבואנה איתך חשבון). אלא מה - פרויד גם הבין מהר מאוד עד כמה התיאוריה הזו מסוכנת לו אישית, מבחינת מעמדו, ולכן שינה אותה לתיאוריית היצר, על פיה הילד עושה מניפולציות אירוטיות להורה ויש ''לחנכו''.
צל_המענה​(שולט)
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010

Re: אגב פרויד

צל_המענה​(שולט) • 3 בנוב׳ 2010
ראובן כתב/ה:
קיתונות הבוז הנשפכים פה, משמעותם האמיתית היא ''אל תפריע לנו לחלום. אל תפריע לנו לדמיין את עצמנו חזקים ויפים. אל תכריח אותנו להיזכר''. זו בקשה לגיטימית לחלוטין. הרשו לי להזכיר לכם, כי הייתה זו יפתי ליבנת שפתחה את תיבת הפנדורה שלכם. טענות ומענות אליה בבקשה. בנוסף, הרשו לי להזכיר לכם את כוונתה של פותחת הדיון: איזה עונג מפיק השולט מאקט השליטה.

R


נ.ב
אגב פרויד, במהלך מחקריו הוא הגיע די מהר לתובנה בדבר מנגנון הפיצול וההשלכה - שגורם להורים להתעלל בילדיהם (ההורים פורקים את אגרסיות הילדות של עצמם על ילדיהם, והרי הילדים הם קורבן נוח ומוסכם חברתית, ואפשר להתעמר בהם מבלי שהרשויות תבואנה איתך חשבון). אלא מה - פרויד גם הבין מהר מאוד עד כמה התיאוריה הזו מסוכנת לו אישית, מבחינת מעמדו, ולכן שינה אותה לתיאוריית היצר, על פיה הילד עושה מניפולציות אירוטיות להורה ויש ''לחנכו''.


לא ידידי, כלל וכלל לא. משמעותם האמיתית היא "אל תניח שהתאוריה שלך היא אמת מוחלטת". אני מרגיש בשיחה איתך שהאמונה שלך בפרויד היא כאמונת הדתי באלוהיו. נסה לזכור שאף אחת מהתאוריות לא מוכחת ושלעולם לא תוכח ונסח דבריך בהתאם (כלומר, נימה פחות פוסקנית ויותר נכונה לשמוע שאנשים אחרים חושבים אחרת והם אינם בהכרח טועים)
Mary Jane
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010
Mary Jane • 3 בנוב׳ 2010
מה גם שלא היה זלזול בהכרח בפרויד ובפועלו (ואף נהפוך הוא), אלא עמדה לפיה לא כל האמת נמצאת בכתביו.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 14 שנים • 3 בנוב׳ 2010

אז...

אז מה, מבחינת עונג, ערך מוסף ועוד כל מיני כטוב בעיניכם, מפיק השולט מאקט השליטה?
הייתי מאד רוצה לשמוע תשובות של שולטים/ות.