בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

שבוע אירועי יום הזכרון לטרנסג'נדרים: תוכניה

shuki boy​(נשלט)
לפני 13 שנים • 10 בנוב׳ 2010

שבוע אירועי יום הזכרון לטרנסג'נדרים: תוכניה

shuki boy​(נשלט) • 10 בנוב׳ 2010
נשמח אם תוכלו להעביר הלאה לא/נשים רלוונטיים/ות.

- להפצה רחבה -

שבוע אירועי יום הזכרון הבינלאומי לטרנסג'נדרים

יום חמישי (18/11): מצעד וטקס יום הזכרון לטרנסג'נדרים
בשעה 18:30 נתכנס למצעד יום הזכרון בנחמני פינת רוטשילד, נצעד על רוטשילד לכיוון הבימה, שדרות בן ציון, נפנה שמאלה לקינג ג'ורג', ונסיים בגן מאיר, ת"א. (במידה וירד גשם האירוע אינו מבוטל. אנא התעדכנו לקראת המועד, לשינויים אפשריים במסלול בכפוף לרשיון שנקבל מהמשטרה.)
בשעה 20:00 יערך טקס יום הזכרון הבינלאומי לטרנסג'נדרים במרכז הגאה, גן מאיר, ת"א.

למחרת, יום שישי (19/11) נערוך שתי פעילויות מיוחדות במרכז הגאה, גן מאיר:

בשעה 11:00 נערוך פאנל: "הדרה וגישה למשאבים"
בהשתתפות גב' נורה גרינברג, ד"ר יובל לבנת, ד"ר אילנה ברגר

בשעה 13:00 קבוצת הנוער הטרנסג'נדרי תקרין את הסרט "ארוחת בוקר על פלוטו"
כולן וכולם מוזמנים (לא רק נוער)

במוצאי שבת (20/11) תתקיים מסיבה לכל המגדרים והמינים במועדון הרוגטקה:
DressUP! Trangender Day of Vengeance
הופעות, מוסיקה, דראג, ריקודים, אלכוהול, אנשים - בשעה 20:00 במועדון הרוגטקה, יצחק שדה 32, ת"א, כניסה 20 ש"ח או כפי יכולת.

בנוסף לכך, הימים לפני ואחרי יום הזכרון גדושים בפעילויות השוטפות של הקהילה הטרנסית, נשמח מאד לראותכםן, חדשות וחדשים, ותיקות וותיקים, כולםן מוזמנימות!

15/11 יום שני 20:00 קבוצת הורים (להגיע בתיאום מראש בלבד)
קבוצת תמיכה להורים של טרנסג'נדרים (במסגרת אירגון תהל"ה) הקבוצה מיועדת להורים, בני משפחה ואחרים משמעותיים של אנשים טרנסג'נדרים. הקבוצה מציעה מרחב מוגן שבו ניתן להעלות את כל השאלות והסוגיות שעולות אצל מי שיקיר(ת)ם מתמודד/ת עם קונפליקט מגדרי, ללמוד מחוויות של הורים אחרים ולקבל מידע מוסמך ועדכני.
מנחות - נעמי הרניק ונורה גרינברג. ימי שני פעם בשבועיים 20:00, בתל-אביב. להגיע בתיאום מראש בלבד. הכניסה חינם.
לפרטים: 054-4450686 , noragr@bezeqint.net
16/11 שלישי 19:30 קבוצת תמיכה סגורה לאנשים טרנסג'נדרים (להגיע בתיאום בלבד)
קבוצת תמיכה סגורה לאנשים המתמודדים בשאלת מגדרם וזהותם המינית בהנחיית ד"ר אילנה ברגר. ימי שלישי בערב פעמיים בחודש, בת"א. יש להגיע בתיאום מראש בלבד. הכניסה חינם.
לפרטים: אילנה 03-6850917

17/11 רביעי 20:30 יוגה קווירית (פתוח לקהילה בתיאום מראש)
קבוצת יוגה באווירה פתוחה ומקבלת בהנחייתה של יערה שחם. הקבוצה מיועדת לכל המינים והמגדרים. ימי רביעי בשעה 20:30, בת”א. רצוי לתאם הגעה מראש. לפרטים: יערה 050-6533321, yaara72@gmail.com, כניסה 20 ש"ח או כפי יכולת

18-20 חמישי-שישי-שבת: אירועים מיוחדים ליום הזכרון - ראה/י פירוט למעלה.

21/11 ראשון 19:30 טרנס במרכז (פתוח לקהל הרחב)
והפעם מפגש בנושא "טרנס-אטלנטי: על אקטיביזם טרנסי כלל עולמי" בהשתתפות יובל טופר-ארז שחזר זה עתה מכנס טרנסי של IGLYO ואלישע אלכסנדר על הכנס של הTGEU, ועל קמפיין STP2012.
המפגשים פתוחים לקהל הרחב ומטרתם ליצור דיונים פנים-קהילתיים, לעורר מודעות קהילתית, וכדי לעודד שינוי. כל יום ראשון הראשון והשלישי בחודש במרכז הגאה, גן מאיר, ת"א בשעה 19:30. הכניסה היא 10 ש"ח או כפי יכולת לכיסוי העלויות - אף אחת לא תשאר בחוץ בגלל מצבה הכלכלי.

22/11 שני 20:00 הקבוצה החברתית (פתוח לכולן ולכולם)
הקבוצה החברתית לטרנסג'נדרים, מתלבטים במגדרם, חברים ובעלי ברית.בואו נפגש ונדבר על כל מה שבא. לא חובה להביא הגדרות. בהנחיית אלונה.ימי שני כל שבועיים בשעה 20:00 במרכז הגאה, גן מאיר, ת"א. הכניסה חופשית.

24/11 רביעי
20:00 קבוצת הנוער (להגיע בתיאום מראש בלבד)
קבוצה חברתית לגילאי 15-23 בהנחית נורה גרינברג וטל קרויטורו, ימי רביעי פעם בשבועיים בשעה 20:00 בתל אביב. יש להגיע בתיאום מראש בלבד. noragr@bezeqint.net 054-4450686. הכניסה חינם.
20:30 יוגה קווירית (פתוח לקהילה בתיאום מראש)
קבוצת יוגה באווירה פתוחה ומקבלת בהנחייתה של יערה שחם. הקבוצה מיועדת לכל המינים והמגדרים. ימי רביעי בשעה 20:30, בת”א. רצוי לתאם הגעה מראש. לפרטים: יערה 050-6533321, yaara72@gmail.com, כניסה 20 ש"ח או כפי יכולת

25/11 חמישי 20:00 קבוצת הבנים (מיועד לטרנסג'נדרים מנקבה לזכר)
קבוצה חברתית לכל מי שמזדהה עם המושג או מסמן הכיוון FTM (מנקבה לזכר). בפגישות אנחנו מדברים, מעלים שאלות ורעיונות, וחולקים חוויות וידע. בכל יום חמישי השלישי בחודש, 20:00, במרכז הקהילתי הגאה, גן מאיר, ת"א. הכניסה חינם

ושבוע לאחר מכן...
3/12 חמישי 20:00 סדנא לאימון קול לנשים טרנסיות
מי שרוצות לאמן את קולן לצורך מעבר בתור נשים, מי שרוצות ללמד אחרות, מי שלא רוצות לשנות את קולן, או לאו דווקא בדרך מקובלת, ומי שבעיקר באות בשביל החברה - כולן מוזמנות למפגש החברתי-חוויתי של נשים טרנסג'נדריות.המפגש בהנחיית מיקי, קלינאית תקשורת. הכניסה חינם. ניפגש ביום חמישי 20:00 בתחילת כל חודש במרכז הגאה גן מאיר, ת"א. אורך המפגש שעתיים.

על יום הזיכרון לטרנסג'נדרים


יום הזיכרון לטרנסג'נדרים מוקדש לזכרם של קורבנות השנאה הטרנספובית. מדי שנה נרצחים ברחבי העולם עשרות בני אדם על רקע היותם טרנסג'נדרים, ורבים מספור סובלים מאלימות, רדיפה, קיפוח ודחייה.

מאז צוין לראשונה בסן פרנסיסקו בשנת 1999 הפך יום הזיכרון לטרנסג'נדרים לאירוע בינלאומי המוקדש לסולידריות בין טרנסג'נדרים, להצהרה בדבר ערך חייהם של אנשים טרנסג'נדרים, ולציון המאבק נגד טרנספוביה והומופוביה, למען שוויון, סובלנות וקבלה. האירוע מצוין כיום במאות ערים ברחבי העולם.

בישראל אנו מציינים את יום הזיכרון לטרנסג'נדרים מאז שנת 2002. הטקס הוא האירוע הפומבי החשוב ביותר של הקהילה הטרנסג'נדרית בארץ ובעולם.

אבל עם כל הזעזוע, האלימות הפיזית איננה הפורענות היחידה המאיימת על אנשים טרנסג'נדרים. לא פחות גרועה ממנה היא האלימות ממנה סובל, בצורה זו או אחרת, כל אדם טרנסג'נדר: ההדרה, הסטיגמה, שלילת הלגיטימיות של הזהות הטרנסג'נדרית. אלימות סמויה זו היא לא פחות קטלנית, לא פחות בלתי אנושית, וביטוייה רבים: דחיה, אפליה, עוינות, ביזוי, שלילת צלם אנוש, דחיקה לשוליים, מחיקה.

טרנסג'נדר הוא מושג רחב הכולל אנשים שהמשותף להם הוא שזהות המגדר שלהם –היום גברים או נשים- אינה תואמת את ציפיות החברה לפיהן איבר המין שעמו נולד אדם קובע באופן חד-משמעי ולתמיד את זהותו המגדרית. בין 1% ל-3% מהאוכלוסייה הם טרנסג'נדרים – טרנסקסואלים, ג'נדרקווירים, קרוס-דרסרים ושמות רבים אחרים, המציינים את מי שזהותם המגדרית ודרך הביטוי שלה שונים מהתבניות המקובלות.

אנשים טרנסג'נדרים משלמים מחיר יקר על רצונם לחיות בהתאם לרגשות הזהות שלהם: רבים מהם סובלים מהתנכרות מצד משפחותיהם, מתקשים למצוא עבודה ופרנסה, נתקלים ביחס משפיל במשרדי ממשלה, נתונים לפגיעה בזכויות בסיסיות וליחס מתנשא ומזלזל, מוצגים בתקשורת בצורה מתנשאת, מבזה ומסולפת ועוד.

יום הזיכרון הזה מאחד את כל האנשים הסובלים דחייה, רדיפה ואלימות בשל היותם טרנסג'נדרים. ציבור המתייחד עם מתיו והמזדהה עם נרדפיו איננו עוד ציבור חסר צורה וקול. זאת קהילה, גם אם היא חלשה וקטנה, גם אם היא ברובה נמנעת –וזה היום שבו חובה לשאול מדוע- מחשיפה. יום הזיכרון לטרנסג'נדרים מהווה הצהרה בדבר ערך חייו של האדם הטרנסג'נדר ובזכותו לחיות על פי רגשות הזהות שלו.

קורבנות האלימות הטרנספובית אינם אלמונים, גם אם שמם של חלק מהם אינו ידוע, כי יש מי שזוכר אותם. מותם הטרגי והמיותר לא יהיה לשווא, אם הוא יצליח לעורר בבני אדם זיק של אמפתיה והבנה כלפי מי שכל מבוקשם הוא לחיות את חייהם על פי רגשות הזהות שלהם.

יום הזכרון לטרנסג'נדרים נקבע לזכרה של ריטה הסטר, אשר רציחתה בנובמבר 1998 הניעה את יוזמת הפרוייקט "לזכור את מתינו" (Remembering Our Dead), שצויין במשמרת נרות בסן פרנסיסקו ב-1999. מאז הלך והתרחב מספרן של הערים שהצטרפו לפרוייקט, וכעת הוא מצויין במקומות רבים בעולם. מאז 2002 מצויין יום הזכרון לטרנסג'נדרים גם בישראל.

נורה גרינברג