לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הפגנה באוניברסיטת בר-אילן

כלובי
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004

הפגנה באוניברסיטת בר-אילן

כלובי • 14 במאי 2004
http://www.isav.org.il/action.php#168

הפגנה באוניברסיטת בר-אילן |
יום שלישי, 11/5, שעה 12:00


בית-החיות במרכז החדש לחקר המוח באוניברסיטת בר-אילן מוכן לקליטת הקופים הראשונים. שומר חמוש כבר מוצב בכניסה לבית-החיות. גם המעבדות של פרופ' משה אבלס ערוכות ומחכות לקופים. משלוח הקופים הראשון מחוות מזור צפוי בכל יום להגיע לשם.

הנהלת אוניברסיטת בר-אילן טרם הקימה את ועדת האתיקה המיוחדת לטיפול במחקרים הצפויים במרכז החדש, למרות שהתחייבה בפני כנסת ישראל באוקטובר 2002.

ניסויים ארכאיים, אכזריים ביותר ומיותרים לחלוטין יתחילו להתבצע בימים הקרובים במרכז החדש לחקר המוח.

מידע נוסף על המאבק נגד בר-אילן:
http://www.isav.org.il/campeigns.php?mode=showSingle&id=302
http://www.isav.org.il/campeigns.php?mode=showSingle&id=217

אנחנו חייבים לעצור את זה! רק אנחנו יכולים!

ביום שלישי, 11/5, בשעה 12:00 נפגין בשער כניסת הרכב של בר-אילן - רח' קרן היסוד, מול המרכז המסחרי.
התקשורת תסקר את ההפגנה שלנו.

אנא בואו.
Tame
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
Tame • 14 במאי 2004
כלובי, תאריך הפרסום של ההודעה הוא ה14/5 ורשום שההפגנה היא ב11/5 וזה משהו שני ממש מרגיש שאני חייב להיות בו...
מקווה שזו טעות ושההפגנה עוד אמורה להתרחש ולא התרחשה כבר...
זאלופון​(שולט)
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
זאלופון​(שולט) • 14 במאי 2004
fMRI, PET ושאר טכניקות ההדמייה המוחית כבודן במקומן מונח, אבל הן בודקות רק אספקט אחד של הפעילות המוחית - רמת פעילות עצבית באיזורים שונים במוח. טכניקות אחרות, שלא כולן ישימות על בני אדם, בודקות אספקטים אחרים (לדוגמה, נוכחות של חומר מסויים באיזור כלשהו במוח).
בנוסף, מחקרים רבים לא ניתן לבצע על בני אדם מסיבות אתיות (לדוגמה הרס של חלק מסוים במוח כדי לראות מה קורה ועל ידי כך ללמוד מה תפקודו, או יצירת תנאי לחץ על מנת לבדוק תפקוד מוחי וכו').
אל תטעו - המדע זקוק לניסויים הללו והמון תגליות הושגו בעזרתם. הנושא, כפי שעולה מהלינקים, מוצג בצורה מגמתית ומטעה. אין לי מושג אילו ניסויים עושים בבר אילן, אבל באופן כללי ניסויים בבעלי חיים אינם כלל וכלל חסרי ערך ולא עושים אותם מתוך סאדיזם של החוקרים וגם לא מתוך ויתור על האפשרות לבצע את הניסויים הללו בבני אדם בתנאים סטריליים. עושים אותם כי אי אפשר לעשות אותם בבני אדם וכי יש להם ערך בתחומי המדע השונים, מפסיכולוגיה ועד רפואה.
כלובי
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
כלובי • 14 במאי 2004
צודק טיים, נעלם לי שבוע במעבר לשעון קיץ או משהו או שהוציאו לי את החלק במוח שאחראי על תאריכים icon_smile.gif

זאלופון אני מסכים שיש ניסויים הכרחיים. הבעיה שאין שום עדות ואף אחד לא צריך לתת דין וחשבון אם הניסויים שיתבצעו (מתבצעים?) בבר אילן כולם קשורים ישירות למחקר ונעשים בתחומים שבהם לא נעשו כבר ניסויים דומים במקומות אחרים.

לדוגמה: בשיעורי ביולוגיה גם בבר אילן וגם בתל אביב מתבצעים ניסויים לימודיים על בעלי חיים חיים שהיה אפשר מזמן להחליף בקלטת וידאו במקום להשתמש בחיות בכל פעם מחדש.

כך גם בתחומים נוספים באוניברסיטה כמו פסיכולוגיה, ובתחום לימודי הרפואה אם כי שם העניין יותר מורכב, כי יש שיגידו שזה כדי שלמנתחים לעתיד תהיה מיומנות..

אם היתה ועדה שהיתה מפקחת ומתעדת כל ניסוי ומפרסמת ברשת בדיוק מה הוא היה ולשם מה נועד היה אפשר לבחון את העניין הזה בצורה הראויה לו, שזה בדיקת היסוד המוסרי לכל ניסוי בפני עצמו.

היום אין שום פיקוח כזה, וכשאין פיקוח אי אפשר לדעת אם כל ניסוי הוא אכן חיוני ונצרך למדע כמו שאתה טוען.

כך שגם אם יש הסכמה על כך שיש ניסויים בבעלי חיים שהם חיוניים אין שום ידיעה שאלו הניסויים היחידים שמתוכננים במעבדת האימה של בר אילן, הויכוח והמחאה עדיין במקומם.

וגם יש הרבה הבדלים בין החיות לבני האדם שגרמו לאסונות נוראיים כשתרופות יצאו לשוק לאחר שנבדקו על בעלי חיים.
במקרים אחרים מחקרים "מטעם" מתבצעים על אותן חיות אומללות - לדוגמה מחקר שהוזמן על ידי ממשל ארה"ב לבדוק את השפעת אקטזי על תאי המוח נעשו על קופים.
חלקם מתו, חלקם קיבלו פרקינגסון ומה התברר שנתיים לאחר מכן - שלא הוזרק להם אקסטזי אלא חומר אחר, רעיל פי כמה (מטאדון כמדומני אבל אני לא מבין בזה). אני לא מעורה בפרטים, וזאת באמת שאלה של הרגשה אישית.

מצד שלישי יש היום מליונים של בני אדם שמתעללים אחד בשני (בלי הסכמה) ברחבי העולם תחת משטר מערבי יותר או ערבי יותר, אז מה כבר אפשר לצפות מבני אדם... שיהיו נחמדים לחיות?

חוות מזור אגב, חווה שהוקמה ע"י מנכ"ל אינטרנט זהב מגדלת קופים לניסויים שנמכרים למוסדות בכל העולם. החווה באופן דומה למקרה החוות לפיטום אווזים בארץ נהנית משליטה בשוק העולמי בעיקר עקב כך שאסור לגדל קופים למטרת ניסויים או לפטם אוזים ברוב מדינות העולם המערבי. היא כמובן מציעה את הקופים לכל מי שמוכן לשלם בלי לטרוח לברר לאיזה ניסוי הם מגויסים.

אבל ישראל גם מוכרת נשק לכל מי שרוצה לקנות, אז באמת שזה בקטנה.
ThePassionMaster
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
ThePassionMaster • 14 במאי 2004
כבר גייסתי תרומות לכל חולי הסרטן בארץ
עברתי בין מיטות הילדים החולים בבתי החולים והעליתי חיוך בליבם
עבדתי, חסכתי ותרמתי למשפחות קשות יום שלא מסוגלות לקנות אוכל לילדים שלהם
הלכתי להפגין למען החזרתו של יונתן פולארד
הלכתי להפגין נגד השחיתויות של הממשל שלנו
הלכתי לעזור למשפחות של נפגעי טירור
צעקתי בקול רם בכל צומת במדינה שאנשים נהרגים בכבישים על ימין ועל שמאל ואף אחד לא ממש שם זין.

נשאר לי רק לדאוג לקופים.
כלובי
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
כלובי • 14 במאי 2004
הרי לא עשית אף אחד מאלה
אז למה לצפות ממך שתעשה משהו בנושא הזה?
ThePassionMaster
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
ThePassionMaster • 14 במאי 2004
ב ד י ו ק
סאב-לימינל
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
סאב-לימינל • 14 במאי 2004
צריך לקחת את אותם פרופסורים שמתעללים ביצורים התמימים האלה ולעשות עליהם ניסויים,איך הם יכולים לעשות דבר כזה?,מה אין להם לב?האם לא מגיע ליצור המסכן הזה חיים?,האם בגלל שהוא אינו יכול לדבר הוא לא מרגיש?.
משהו דומה עושים גם לחתולים .פשוט לא להאמין עד לאן אפשר להגיע שלא לדבר על פיטום האווזים ע"י החדרת צינור לגרונם ופציעת החלק הפנימי של הגרון.לראות את זה במסך הקטן זה פשוט זוועה.
כלובי
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
כלובי • 14 במאי 2004
האמת שזה באמת היה יותר רלוונטי אם ההפגנה היתה בעתיד ולא בעבר..
בכל מקרה בסך הכל ציטטתי טקסט מאתר אחר, מי שרוצה (בהנחה שזה בעתיד) מוזמן לבוא ומי שלא רוצה לא צריך, זה לא ביקורת על אמות המוסר של אחרים או על סדרי העדיפויות שלהם.

אני בעצמי צמחוני אבל אני לא נוהג להטיף לאף אחד על זה כי אני לא חושב שזה שאני במקרה רגיש לעניין הזה לא הופך לאדם יותר טוב מאף אחד אחר, כל אחד ומה שהוא מרגיש.

מצד שני להגיד.. לא עשית זה לא עשית זה מה פתאום אתה מפגין למען חיות.. זה לא רלוונטי, כל אחד ומה שקרוב לליבו ומה שמתאים לו, יש המון הפגנות של צמחונים שאני לא מגיע אליהן ואני לא יפה נפש וגם אם ההפגנה הזאת היתה בעתיד לא יודע אם הייתי מוצא זמן להגיע למרות שדוקא בזאת הייתי מאד רוצה להיות.

כמו שמזמינים לאיזה ערב סאדו בדנג'ן.. אף אחד לא שואל שלטת פעם במישהו? קנית בגדי עור? הפגנת למען פולרד? אז מה פתאום אתה הולך לדנג'ן?

כאמור כל אחד ומה שקרוב לליבו, אותי אישית העניין הזה של חוות גידול הקופים לניסויים מחריד ביותר, מחריד אותי שאחד מבעלי החווה הזאת, אלי הולצמן, הוא גם מנכ"ל חברת אינטרנט זהב, ובכל זאת התקשורת לא מזכירה את זה בכל אזכור של חברת האינטרנט הזאת ומרגיז אותי שנסיונות לחרם צרכני על החברה הזאת סביב הנושא הזה עלו בתוהו.

אני גם שונא באופן אישי את אוניברסיטת בר אילן עם הכפיה הדתית, והפאנטיות הדתית-גזענית שמרגישים כבר במדשאות שם וכמובן שונא את הנבלות שיצאו משם ("והרוצח החייכן למד תורה בבר אילן"), לכן להפגנה הזאת דוקא הייתי רוצה להגיע כמו הפגנות קודמות בנושא שהשתתפתי בהן בעבר.
וגם מחר כנראה שאהיה בכיכר רבין להפגין למען יציאה מעזה אך מצד שני לא תמצא אותי מפגין מול מקדונלד נגד אכילת בשר ולא עוזר פיזית לחולי סרטן.

אני עושה את הבחירות שלי. כל אחד יכול לעשות את הבחירות שלו, אין לי שום ביקורת על זה אבל אני גם לא מבין מה עניין פולארד לקופים. זה שהמדינה שלנו תקועה בבוץ עמוק לא אומר שנושאים אחרים שקשורים באנושיות צריכים להעלם מהעין עד שעניין הכיבוש יפתר או לחלופין עד שמרגל כלשהו ישוחרר מהכלא.

לסיכום אם למישהו עוד אכפת במקרה מאיזה נושא הומני כזה או אחר, אני לא חושב שיש טעם ללעוג לו על כך שהוא כביכול לא עוסק בדברים יותר חשובים.
לא מסכימים עקרונית - אפשר להתווכח עניינית,
אבל אם כל מה שיש לומר זה - כבר ריפאת את כל חולי האידס בעולם? אז עדיף פשוט לשתוק.
המלכה לירז​(שולטת){כ}
לפני 19 שנים • 14 במאי 2004
"אני עושה את הבחירות שלי. כל אחד יכול לעשות את הבחירות שלו, אין לי שום ביקורת על זה אבל אני גם לא מבין מה עניין פולארד לקופים. זה שהמדינה שלנו תקועה בבוץ עמוק לא אומר שנושאים אחרים שקשורים באנושיות צריכים להעלם מהעין עד שעניין הכיבוש יפתר או לחלופין עד שמרגל כלשהו ישוחרר מהכלא."

icon_profilekiss.gif

(לפעמים נשיקה זה כל מה שיש להגיד, וכל מה שצריך icon_smile.gif )


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שבת מאי 15, 2004 2:52 am, סך-הכל נערך 2 פעמים