שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

אני רוצה להעלות כאן סוגייה

מקבי​(מתחלף)
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
מקבי​(מתחלף) • 23 בינו׳ 2011
ציטוט: אז אחת ולתמיד,מהן הסיבות לדעתכם שבאסופת הכלוב(הנוכחית לפחות)יש אחוזים הרבה יותר גבוהים של אנשים הסובלים מעודף משקל ביחס לאוכלוסיה הכללית?

אני לא חושב שזה כולם, אלא בעיקר הנשים, ובאופן מעניין, בעיקר השולטות.

ואולי זו סתם סטיגמה שנתקעה ומתחזקת מדי-פעם. לא יודע. יש גם הרבה (ה-ר-ב-ה) נשלטות שמנות. גברים שמנים איכשהו רואים פחות.

בכל מקרה, לפני שמחליטים על ה'למה', צריך לבדוק את נכונות הטענה הראשונית - האם באמת יש בקרב חובבי-הבדסמ יותר שמנים ושמנות? האם יש קשר למין העוסקים, או למיקום שלהם בהיררכיה?

אחרי שנבדוק את זה, אפשר יהיה להגיע למסקנות. אולי שולטות נהנתניות יותר, ובגלל מעמדן, זה פחות משנה איך הן נראות, כי לרוב ה'שירות' שהן מעניקות הוא כלל לא מיני (לפחות, לא כולל אקטים מיניים)?

ואולי נשלטות הן נעדרות-שליטה, ולכן אוכלות יותר? אנא אערף. סתם תהיות ללא בסיס.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
מצטרפת לדבריה של נילי.

אם לא הדיונים בפורומים, לא הייתי שמה לב לשוני מיוחד במספר הסובלים מעודף משקל בין האוכלוסיה פה לבין האוכלוסיה "בחוץ". זה גורם לי לתהות האם באמת יש הבדל, או שאלה ששמים לב להבדל הם אותם אלה ש"לא רואים" שמנים בסיטואציות יומיומיות. למשל, כשאתה נכנס לפאב ומחפש מישהו להתחיל איתו, המבט שלך "מחפש" מישהו מושך ומסנן את מה שלא רלוונטי.
גם אם יש הבדל מספרי מסויים, נראה לי שבשביל לשים לב לזה צריך לעסוק בזה, כלומר, בכל התבוננות בקבוצה למיין אותה לרזים ושמנים ולראות את השמנים כחריגים וכסוטים מהנורמה גם אם הם הרוב.

אני לא ממש רואה מקום בשבילי להתייחס לסיבות ל"מצב" כל עוד אני לא בטוחה שהוא בכלל קיים במציאות ולא מהווה רק שיקוף של תפישה מסויימת.
החיבור היחיד שעולה על דעתי בין עודף משקל לבין שולטות, הוא שהכינוי "שולטת" כאילו נותן איזה נופך של כח, מאפשר להציג בטחון עצמי ונותן לגיטימציה של נראות, כלומר, מייצר מסגרת שבה ניתן להתגבר על הצורך להתנצל ולהסתתר.
אבל שוב, בשביל להתייחס לזה ברצינות אצטרך להאמין שאמנם יש הבדל, ושהוא מספיק משמעותי בשביל שלא ניתן יהיה לבטלו כמקריות.

ולסיום, גם אם יש הבדל משמעותי, אני עדיין רואה בעיתיות בדיון, כיוון שהוא נוטה להיות סטיגמטי. "שמנה" ככינוי גנאי, אי-מתן לגיטימציה לשמנים לההשתתף בסיטואציות בעלות הקשר מיני, ההתמקדות על שומן כנושא חשוב לקהילה (הדיון עוסק ב"כמה שמנים יש" ולא בכמה רזים, כמה יפים וכו'), וכהיותו בהכרח פגם, והדיון מכיל בדרך כלל צורך לעסוק בביקורת ובחיפוש פגמים. רוב (אני מניחה שלפחות אחד יצא מהכלל הזה, או מניחה לצורך הרצון הטוב) הדיונים בנושא נפתחו *מתוך טרוניה*.
סושי, אני לא אומרת שזו דווקא הגישה שלך, אלא שכל דיון כזה נותן במה ולגיטימציה לגישות כאלה.

אם הרוב שמנות, ניתן היה גם לשאול מדוע יש מעט רזות, שזו אותה השאלה בדיוק בהבדל של ניסוח בלבד. אבל זו לעולם לא השאלה, כי השמנות הן אלה ש"מפריעות בעין". ולכן עצם השאלה כבר קובעת טון מסויים.
Brave Dwarf
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
Brave Dwarf • 23 בינו׳ 2011
ציטוט:
אם הרוב שמנות, ניתן היה גם לשאול מדוע יש מעט רזות, שזו אותה השאלה בדיוק בהבדל של ניסוח בלבד. אבל זו לעולם לא השאלה, כי השמנות הן אלה ש"מפריעות בעין". ולכן עצם השאלה כבר קובעת טון מסויים.


לא, לא ניתן לשאול על אותו משקל למה יש פחות רזות, אלא אם מדובר באנורקסיה. השמנה אינה קשורה בהכרח באסתטיקה אלא בעיקר בבעייה בריאותית (וכפי שלמדתי לפעמים גם נפשית). הסטיגמה או הנימה הסטיגמטית נמצאת בראש שלך, יולי. לי לא מפריע לעין שבכל בלוג שני מתוארת אישה המתמודדת עם בעיות משקל לעיתים באופן מרגש וקורע לב, נהפוך הוא, זה מעורר בי אמפטיה; לי לא מפריע שבמפגשים של הקהילה קיימת כמות גדולה של שמנים, איני מגיע לשם ממילא; לי לא מפריע שבכל אלבום/פרופיל שני מופיעה תמונה של אישה דשנה, אני ממילא לא מחפש ולכן, מבחינתי, המראה החיצוני נטול משמעות.

ההשוואה שערכתי לא נערכה בהשוואה לנוכחים בפיק אפ בר או במועדוני חשפניות. השוויתי את כמות הנשים השמנות לכמותן בקרב אוכלוסיה כללית שעומדת בתחנת אוטובוס, מופיעה באסיפות הורים של ילדיי ובימי הולדת שלהם ושל חבריהם, חולפת על פניי ברחוב האזרחי בשעות שונות של יממה ועם הנשים בחברתן עבדתי בתקופה אזרחית של חיי (ולא, אני לא דוגמן-על אלא פיזיקאי).

לכן איני רואה כל פסול בשרשורים כגון זה של סושי. כל עוד המילה "שמן" נאמרה כדי לציין עובדה ולא לגנות, היא מאפיין ולא עלבון ומכיוון שכך למה לא לאפשר לאדם שהתופעה מעניינת אותו להעלות אותו לדיון?

(סושי, קבלי את התנצלותי על כי אין לי תשובות, גם לא תיאורטיות. איני מקורב דיי לנבכי נפשה של קהילת הכלוב כדי לאלתרן).


במאמר מוסגר אציין שאותי מטרידים הבדלים כמותיים אחרים בין קהילת הכלוב כפי שהיא מצטיירת בפורומים שונים לבין האוכלוסייה הכללית. כגון רוע לב, רכלנות, חוסר סבלנות, מרירות, צביעות וכד'... דהיינו: בועת האומללות מתוכה היא משתקפת בעיניי. אבל זה לשרשור אחר.
קליבר​(שולט)
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011

אני לא חושב ש...

קליבר​(שולט) • 23 בינו׳ 2011
יש בקרב הקהילה יותר שמנים או רזים או מעדה כזו או אחרת , השמנים בולטים יותר ( אולי כי הם גדולים יותר ? ) וגם הם אולי מהווים חריג בנוף התרבותי המקדש את תרבות הגוף .
לדעתי , יתרה מזאת , יש כאלה התארים את עצמם במרחב הוירטואלי , כך שמתקבל הרושם שהם לא מה שהם באמת , וכגודל הציפיה גודל האכזבה ( תלוי של מי וממה ) .
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
לא כל השמנה היא בעיה בריאותית, והדיונים בכלוב כן עוסקים באסתטיקה, אמנם הם מעלים גם את הנושא הבריאותי אבל הטריגר לדיון הוא אסתטי. בגלל זה גם יש יותר עיסוק בהשמנה של נשים מאשר של גברים.

אני עדיין חושבת שהסיבה שאתה מזהה הבדל משמעותי היא שכאן שמים לב למידותיה של כל אחת, ואילו בתחנת אוטובוס השמנים "יקפצו לך לעין" רק אם מדובר במשהו חריג במיוחד.

ושוב, גם אם יש הבדל, הנימה הסטיגמטית לא מוצאת חן בעיני. היא לא נמצאת רק בראש שלי אלא בכתבי המתדיינים. אולי לא אתה באופן ספציפי, אבל כמו שאמרתי לסושי - הדיונים האלה מספקים לדעות קדומות ולסקסיזם במה ולגיטימציה.

* * *

אני לא רואה גם הבדל בשכיחות הרכלנות, הצביעות וכו' בכלוב לעומת כלל האוכלוסיה. יש הרבה מהם בעולם באופן כללי. הם מורגשים כאן יותר, כי כאן כל מי שרוצה מגיב וביומיום אתה משוחח לעומק רק עם מי שמוצא חן בעיניך. לא העולם מכיל פחות רוע, אלא הסביבה הקרובה שלך.
בנוסף, המדיה מוציאה מאיתנו את חוסר הסבלנות - הרבה יותר קל לקבל, להבין ולהתחשב פנים אל פנים. כאשר לא רואים את האדם בו פוגעים, הרבה יותר קל להשתלח (ע"ע מחקר כלשהו). רואים את זה בכלוב, ורואים את זה בכל אתר אחר שמאפשר אנונימיות או אנונימיות יחסית. רואים את זה גם בכביש וגם בניסויים פסיכולוגיים של ציות לסמכות.

עצם זה שדנים במשהו, מציב אותו כלגיטימי וכרלוונטי. יש מקום לא רק להשתתפות בדיון, אלא בדיון בלגיטימיות שלו ובמקום שלו כאן ובהנחות הסמויות שלו.

הסיבה שהדיון בהשמנה צורם לי, היא שהוא בדרך כלל נפתח במעין טרוניה ומזכיר לי את משפחת "שרשור-מרמור" לדורותיה. ואני לא אוהבת את המשפחה הזו. ולא, אני לא קוראת לסתימת פיות. אבל זה מבעס אותי. ואני מביעה את הבעסה הזאת כשהשאלות האלה עולות. ואני לא פותחת שרשורי "למה כולם פה כאלה קוטרים", כי אז אני באמת ארגיש סתומה.
Brave Dwarf
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
Brave Dwarf • 23 בינו׳ 2011
לא אוכל להוכיח לך אחרת כי אין לי אפשרות לעשות זאת, אני גם לא יודע אם תאמיני לי שאולפתי לשים לב לפרטים ולכן תחנת אוטובות על פניה אני חולף, או רחוב, ותכולתם, נחרטים בקרנית העין שלי על פרטיהם הקטנים ביותר. החל בממדיו של האדם וכלה בשפת גופו, כולל בדל סיגריה שמונח לרגליו ומאיזה סוג. גם עניין ה"סיבה שאתה מזהה הבדל משמעותי היא שכאן שמים לב למידותיה של כל אחת" אינו רלוונטי לגביי כי איני דן בנושאים אלו (ולא דן על אנשים בכלל) עם אף אחד. שוב - לא זאת הסיבה להמצאותי בכלוב. אני פותח בלוג, אלבום, פרופיל, קורא תגובה ובהתבסס על פרטים שעולים משם מרכיב תמונה.

אני אמנם מסכים ש"לא העולם מכיל פחות רוע, אלא הסביבה הקרובה שלך", אלא שלא לעומת הסביבה הקרובה שלי אפיינתי את אנשי הכלוב. תני לי קרדיט, יולי, ולתא האפור הבודד שמתגלגל בקופסא שעל הצוואר. נהיר לי שאת חבריי בחרתי בקפידה והרי אני נאמן להם מכף רגל ועד ראש כי נבדלים הם מן ה"עולם". אני משווה את התנהלות האנשים בכלוב להתנהלותם של אנשים בפורומים אחרים הדנים בנושאים לא פחות רגישים ומעוררי חילוקי דעות, ולסביבה קרובה שאינה כוללת חברים ושאליה אני נקלע (ומי לא) מבלי לברור את תכולתה (כגון מקום עבודה). אני חי בין אנשים, בקרבתם לא בחרתי, לפעמים בצמידות שתבייש את זו שבין תחת לתחתונים. ולא, לא קיים שם מצבור כזה של רוע ונבזיות. (למען הסר ספק אני גם לא חושב שהוא, המצבור, באמת קיים בכלוב אלא שיש משהו בדיון הכלובי שמגרה אותו ומעצים אותו).

אז זהו, שלא אוכל להוכיח לך אחרת, יולי. אני עדיין מאמין בכל מה שאמרתי. דעתי לא השתנתה. אני מניח שגם שלך לא.
Bent
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
Bent • 23 בינו׳ 2011
כול העניין יכול להפתר בסקר פשוט שבסופו יהיה ניתן להשוות את התפלגות המשקלית של יושבי הכלוב והעולם החיצון.

מצד שני אין לי הצלחה בסקרים כאן בכלוב, אני תוהה למה.

-----------------------

הנחה לשולחן הועדה, אני חושב אישית שאנשי הבדס"ם הם הדוניסטיים מטבעם, וחלק מהדוניזים טהור הוא גם גרגרנות. (לפחות זה התירוץ שלי icon_smile.gif )
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
פסיכו לוג​(שולט) • 23 בינו׳ 2011
מדהים כמה אפשר לחפור בנושא המיותר הזה. אין לי ספק עכשיו מי הנפגעים העיקריים של מסקנות ועדת ששינסקי, ואני מחבק את כולכם באמפתיה.

הדיונים על שמנות פה עולים מסיבה אחת ויחידה, ואתם יודעים טוב מאוד מה היא. אנשים חלשים ולוזרים שמחפשים נושא שישמש כשעיר לעזאזל לתחושות שלהם. ומה טוב יותר מ"אני נורא מתוסכל מזה שאף אחת לא רוצה אותי למרות הודעות הקופי פייסט הנורא מושקעות שלי, אז מ'כפת לי ממילא כולן שמנות פה". או "נופל לי הטיח מהקירות בבית וזה נורא מרגיז אותי. אבל לא אני האשם כמובן בזה שבניתי בניגוד לתקנים וטייחתי את הנושא. ממילא כולן שמנות פה".
אז זונת סושי, הסיבה לדעתי בגינה הנושא עולה שוב ושוב ושוב הוא ביחס ישיר לחווית התסכול כאן.
אני הייתי מעדיף לדון אם כבר בנושא בוער ומסקרן הרבה יותר: כבר שנים אני מנסה לפענח את התמונה לצד שמך. האם זה סביון תמים או שמא בכלל...? you know...
אושה{אוש}
לפני 13 שנים • 23 בינו׳ 2011
אושה{אוש} • 23 בינו׳ 2011
אולי כי בכלוב ובקהילה יש אוירה של קבלה מינית גדולה יותר בה אנשים מכל הגדלים מרגישים יותר בנח עם עצמם. אולי כי כאן האטרקטיביות המינית שלך לא נמדדת רק במראה החיצוני שלך אלא גם באיך שאתה כותב ובסגנון המיני שלך.

אולי זה גם תלוי גיל. ככל שגיל האוכלוסיה עולה, כך עולה גם המשקל.
טווח הגילאים בכלוב ובמסיבות רחב יותר מאשר בסביבה הקרובה של X.
לדוגמא: אם אותו X הינו סטודנט בן 25 וסביבת הלימודים,והעבודה והבילויים שלו מלאה באנשים צעירים כמוהו, גדל הסיכוי שרבים מהם רזים לעומת סביבה בה טווח הגילאים רחב יותר וכולל גם אנשים בגיל של הוריו.