שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

פורים (מ)שפיל

בכוח המוח​(שולטת)
לפני 13 שנים • 20 במרץ 2011

Re: פורים (מ)שפיל

בכוח המוח​(שולטת) • 20 במרץ 2011
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
שמתם לב כמה ענייני שליטה והשפלות יש במגילת אסתר?

על קצה המזלג -
1.המלך מעוניין ששפחתו הראשית, ושתי, תרקוד (?!?) למענו ולמען החבר'ה.
2. ושתי מסרבת, והמלך מתפדח מול כולם.
3. הוא מעיף אותה ברעש גדול מול כל הממלכה ולוקח אחרת תחתיה.
4. המן מושפל עד עפר כשהוא הולך עם הסוס עליו ישוב מרדכי ומכריז בקולי קולות כי "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"
5. ליתר בטחון תולים את הצורר, את אשתו ואת ילדיו, במשפט ראווה.
6. ליהודים היתה אורה ושמחה..


בכלל, פורים הוא חג מאוד בדסמי, גם בגלל המשחק שבו, התחפושות, אובדן השליטה:
" אמר רבא, מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי "
– מגילה,ז,ב
(ארמית: חייב אדם להשתכר בפורים, עד שלא יבחין בין ארור המן לברוך מרדכי)

ואני שואלת, ככה ברוח החג - קורה שאתם משחקים משחקי תפקידים של דמויות ספציפיות?
נגיד : עובדיה יוסף מסשן את ענת קם?

וגם - עם איזו דמות (מהעבר או ההווה) הייתם רוצים לחזור הביתה ממסיבת פורים, ומה הייתם רוצים לעשות לה?

בברכת ברוך מרדכי (:


יש שם קטע ביזארי מחליא ששופכים על המן מי שופכין .

נדמה לי באמת שבפורים נותנים דרור לתחושות הכי קמאיות שלנו, כולל השפלה, נקמה, לגלוג, השתטות ואובדן שליטה. איכשהו השכילו קדמונינו להבין שצריך ונטיל גם בתחושות האלה, שצריך יום בו אפשר לתת דרור לחלקים נמוכים וילדיים של הנשמה. כנראה שלא סתם הם חיברו את זה דווקא לסיפור המגילה.
master xy​(שולט)
לפני 13 שנים • 20 במרץ 2011

Re: פורים (מ)שפיל

master xy​(שולט) • 20 במרץ 2011
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
שמתם לב כמה ענייני שליטה והשפלות יש במגילת אסתר?

על קצה המזלג -
1.המלך מעוניין ששפחתו הראשית, ושתי, תרקוד (?!?) למענו ולמען החבר'ה.
2. ושתי מסרבת, והמלך מתפדח מול כולם.
3. הוא מעיף אותה ברעש גדול מול כל הממלכה ולוקח אחרת תחתיה.
4. המן מושפל עד עפר כשהוא הולך עם הסוס עליו ישוב מרדכי ומכריז בקולי קולות כי "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"
5. ליתר בטחון תולים את הצורר, את אשתו ואת ילדיו, במשפט ראווה.
6. ליהודים היתה אורה ושמחה..


בכלל, פורים הוא חג מאוד בדסמי, גם בגלל המשחק שבו, התחפושות, אובדן השליטה:
" אמר רבא, מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי "
– מגילה,ז,ב
(ארמית: חייב אדם להשתכר בפורים, עד שלא יבחין בין ארור המן לברוך מרדכי)

ואני שואלת, ככה ברוח החג - קורה שאתם משחקים משחקי תפקידים של דמויות ספציפיות?
נגיד : עובדיה יוסף מסשן את ענת קם?

וגם - עם איזו דמות (מהעבר או ההווה) הייתם רוצים לחזור הביתה ממסיבת פורים, ומה הייתם רוצים לעשות לה?

בברכת ברוך מרדכי (:


יש שם קטע ביזארי מחליא ששופכים על המן מי שופכין .

נדמה לי באמת שבפורים נותנים דרור לתחושות הכי קמאיות שלנו, כולל השפלה, נקמה, לגלוג, השתטות ואובדן שליטה. איכשהו השכילו קדמונינו להבין שצריך ונטיל גם בתחושות האלה, שצריך יום בו אפשר לתת דרור לחלקים נמוכים וילדיים של הנשמה. כנראה שלא סתם הם חיברו את זה דווקא לסיפור המגילה.


גם חסידות ברסלב לקחה את הרעיון ומבקשת מחסידיה " תהיו משוגעים מידי פעם " כדי לשחרר לחצים . כמו שבמגרש כדורגל , מותר מידי פעם לעורך הדין המלומד לכנות את השופט בן זונה .

הבעיה העיקרית בשחרור הרסן כשזה נובע מלחצי היום היום , שלאחר מכן כשאתה מתעורר אתה נכנס לדיכאון יותר עמוק ממה שהיית בו לפני . ולכן אין מנוס לתת גם לשיגעון היגיון ולהיות תחת שליטה כל הזמן .
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 13 שנים • 20 במרץ 2011

Re: פורים (מ)שפיל

בכוח המוח​(שולטת) • 20 במרץ 2011
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
שמתם לב כמה ענייני שליטה והשפלות יש במגילת אסתר?

על קצה המזלג -
1.המלך מעוניין ששפחתו הראשית, ושתי, תרקוד (?!?) למענו ולמען החבר'ה.
2. ושתי מסרבת, והמלך מתפדח מול כולם.
3. הוא מעיף אותה ברעש גדול מול כל הממלכה ולוקח אחרת תחתיה.
4. המן מושפל עד עפר כשהוא הולך עם הסוס עליו ישוב מרדכי ומכריז בקולי קולות כי "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"
5. ליתר בטחון תולים את הצורר, את אשתו ואת ילדיו, במשפט ראווה.
6. ליהודים היתה אורה ושמחה..


בכלל, פורים הוא חג מאוד בדסמי, גם בגלל המשחק שבו, התחפושות, אובדן השליטה:
" אמר רבא, מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי "
– מגילה,ז,ב
(ארמית: חייב אדם להשתכר בפורים, עד שלא יבחין בין ארור המן לברוך מרדכי)

ואני שואלת, ככה ברוח החג - קורה שאתם משחקים משחקי תפקידים של דמויות ספציפיות?
נגיד : עובדיה יוסף מסשן את ענת קם?

וגם - עם איזו דמות (מהעבר או ההווה) הייתם רוצים לחזור הביתה ממסיבת פורים, ומה הייתם רוצים לעשות לה?

בברכת ברוך מרדכי (:


יש שם קטע ביזארי מחליא ששופכים על המן מי שופכין .

נדמה לי באמת שבפורים נותנים דרור לתחושות הכי קמאיות שלנו, כולל השפלה, נקמה, לגלוג, השתטות ואובדן שליטה. איכשהו השכילו קדמונינו להבין שצריך ונטיל גם בתחושות האלה, שצריך יום בו אפשר לתת דרור לחלקים נמוכים וילדיים של הנשמה. כנראה שלא סתם הם חיברו את זה דווקא לסיפור המגילה.


גם חסידות ברסלב לקחה את הרעיון ומבקשת מחסידיה " תהיו משוגעים מידי פעם " כדי לשחרר לחצים . כמו שבמגרש כדורגל , מותר מידי פעם לעורך הדין המלומד לכנות את השופט בן זונה .

הבעיה העיקרית בשחרור הרסן כשזה נובע מלחצי היום היום , שלאחר מכן כשאתה מתעורר אתה נכנס לדיכאון יותר עמוק ממה שהיית בו לפני . ולכן אין מנוס לתת גם לשיגעון היגיון ולהיות תחת שליטה כל הזמן .


אתה נכנס לדכאון כי אתה קולט שלחיות תחת שליטה, ע"פ החינוך והערכים שקיבלת, זה מבאס?
יכול להיות שזה מבאס כי זה מצביע על אותם איזורים בנו שיש להם צרכים נוספים, והם התעוררו?
master xy​(שולט)
לפני 13 שנים • 20 במרץ 2011

Re: פורים (מ)שפיל

master xy​(שולט) • 20 במרץ 2011
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
שמתם לב כמה ענייני שליטה והשפלות יש במגילת אסתר?

על קצה המזלג -
1.המלך מעוניין ששפחתו הראשית, ושתי, תרקוד (?!?) למענו ולמען החבר'ה.
2. ושתי מסרבת, והמלך מתפדח מול כולם.
3. הוא מעיף אותה ברעש גדול מול כל הממלכה ולוקח אחרת תחתיה.
4. המן מושפל עד עפר כשהוא הולך עם הסוס עליו ישוב מרדכי ומכריז בקולי קולות כי "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"
5. ליתר בטחון תולים את הצורר, את אשתו ואת ילדיו, במשפט ראווה.
6. ליהודים היתה אורה ושמחה..


בכלל, פורים הוא חג מאוד בדסמי, גם בגלל המשחק שבו, התחפושות, אובדן השליטה:
" אמר רבא, מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי "
– מגילה,ז,ב
(ארמית: חייב אדם להשתכר בפורים, עד שלא יבחין בין ארור המן לברוך מרדכי)

ואני שואלת, ככה ברוח החג - קורה שאתם משחקים משחקי תפקידים של דמויות ספציפיות?
נגיד : עובדיה יוסף מסשן את ענת קם?

וגם - עם איזו דמות (מהעבר או ההווה) הייתם רוצים לחזור הביתה ממסיבת פורים, ומה הייתם רוצים לעשות לה?

בברכת ברוך מרדכי (:


יש שם קטע ביזארי מחליא ששופכים על המן מי שופכין .

נדמה לי באמת שבפורים נותנים דרור לתחושות הכי קמאיות שלנו, כולל השפלה, נקמה, לגלוג, השתטות ואובדן שליטה. איכשהו השכילו קדמונינו להבין שצריך ונטיל גם בתחושות האלה, שצריך יום בו אפשר לתת דרור לחלקים נמוכים וילדיים של הנשמה. כנראה שלא סתם הם חיברו את זה דווקא לסיפור המגילה.


גם חסידות ברסלב לקחה את הרעיון ומבקשת מחסידיה " תהיו משוגעים מידי פעם " כדי לשחרר לחצים . כמו שבמגרש כדורגל , מותר מידי פעם לעורך הדין המלומד לכנות את השופט בן זונה .

הבעיה העיקרית בשחרור הרסן כשזה נובע מלחצי היום היום , שלאחר מכן כשאתה מתעורר אתה נכנס לדיכאון יותר עמוק ממה שהיית בו לפני . ולכן אין מנוס לתת גם לשיגעון היגיון ולהיות תחת שליטה כל הזמן .


אתה נכנס לדכאון כי אתה קולט שלחיות תחת שליטה, ע"פ החינוך והערכים שקיבלת, זה מבאס?
יכול להיות שזה מבאס כי זה מצביע על אותם איזורים בנו שיש להם צרכים נוספים, והם התעוררו?


זה יותר קשור בלא להיות לץ וקל דעת . בנינו הפער בין הקלילות בוירטואל לבין הנוקשות במציאות מהותית . אני מסוגל לשתות בקבוק וייסקי ולא להתבזות . במקרה הגרוע אני בורח שלא יראו אותי בקלוני . בן אדם מסוגל להיות קשוח ואכזר רק כדי שלא יזהו חולשה . גברים לא אמורים להראות חולשה לא בפני אחרים וכל שכן לא בפני נקבות . ככה זה עבד וככה זה יעבוד .

אז בפורים - אומרים לך , שמע , תהיה קליל . שים חזיה שים אודם תהיה זנזון ורד לעם . בבוקר אתה קם עם אודם על הפנים ואומר בלב " וואו איזה אהבל הייתי " וזה לא רק בפורים זה תמיד .
אז אם כולם היו אהבלים , אז סבבה . אבל תכנסי למסיבות ותראי חצי מהיושבים שם מדוכאים עד כדי בכי . חגיגות נו . כרגיל .
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 13 שנים • 20 במרץ 2011

Re: פורים (מ)שפיל

בכוח המוח​(שולטת) • 20 במרץ 2011
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
שמתם לב כמה ענייני שליטה והשפלות יש במגילת אסתר?

על קצה המזלג -
1.המלך מעוניין ששפחתו הראשית, ושתי, תרקוד (?!?) למענו ולמען החבר'ה.
2. ושתי מסרבת, והמלך מתפדח מול כולם.
3. הוא מעיף אותה ברעש גדול מול כל הממלכה ולוקח אחרת תחתיה.
4. המן מושפל עד עפר כשהוא הולך עם הסוס עליו ישוב מרדכי ומכריז בקולי קולות כי "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"
5. ליתר בטחון תולים את הצורר, את אשתו ואת ילדיו, במשפט ראווה.
6. ליהודים היתה אורה ושמחה..


בכלל, פורים הוא חג מאוד בדסמי, גם בגלל המשחק שבו, התחפושות, אובדן השליטה:
" אמר רבא, מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי "
– מגילה,ז,ב
(ארמית: חייב אדם להשתכר בפורים, עד שלא יבחין בין ארור המן לברוך מרדכי)

ואני שואלת, ככה ברוח החג - קורה שאתם משחקים משחקי תפקידים של דמויות ספציפיות?
נגיד : עובדיה יוסף מסשן את ענת קם?

וגם - עם איזו דמות (מהעבר או ההווה) הייתם רוצים לחזור הביתה ממסיבת פורים, ומה הייתם רוצים לעשות לה?

בברכת ברוך מרדכי (:


יש שם קטע ביזארי מחליא ששופכים על המן מי שופכין .

נדמה לי באמת שבפורים נותנים דרור לתחושות הכי קמאיות שלנו, כולל השפלה, נקמה, לגלוג, השתטות ואובדן שליטה. איכשהו השכילו קדמונינו להבין שצריך ונטיל גם בתחושות האלה, שצריך יום בו אפשר לתת דרור לחלקים נמוכים וילדיים של הנשמה. כנראה שלא סתם הם חיברו את זה דווקא לסיפור המגילה.


גם חסידות ברסלב לקחה את הרעיון ומבקשת מחסידיה " תהיו משוגעים מידי פעם " כדי לשחרר לחצים . כמו שבמגרש כדורגל , מותר מידי פעם לעורך הדין המלומד לכנות את השופט בן זונה .

הבעיה העיקרית בשחרור הרסן כשזה נובע מלחצי היום היום , שלאחר מכן כשאתה מתעורר אתה נכנס לדיכאון יותר עמוק ממה שהיית בו לפני . ולכן אין מנוס לתת גם לשיגעון היגיון ולהיות תחת שליטה כל הזמן .


אתה נכנס לדכאון כי אתה קולט שלחיות תחת שליטה, ע"פ החינוך והערכים שקיבלת, זה מבאס?
יכול להיות שזה מבאס כי זה מצביע על אותם איזורים בנו שיש להם צרכים נוספים, והם התעוררו?


זה יותר קשור בלא להיות לץ וקל דעת . בנינו הפער בין הקלילות בוירטואל לבין הנוקשות במציאות מהותית . אני מסוגל לשתות בקבוק וייסקי ולא להתבזות . במקרה הגרוע אני בורח שלא יראו אותי בקלוני . בן אדם מסוגל להיות קשוח ואכזר רק כדי שלא יזהו חולשה . גברים לא אמורים להראות חולשה לא בפני אחרים וכל שכן לא בפני נקבות . ככה זה עבד וככה זה יעבוד .

אז בפורים - אומרים לך , שמע , תהיה קליל . שים חזיה שים אודם תהיה זנזון ורד לעם . בבוקר אתה קם עם אודם על הפנים ואומר בלב " וואו איזה אהבל הייתי " וזה לא רק בפורים זה תמיד .
אז אם כולם היו אהבלים , אז סבבה . אבל תכנסי למסיבות ותראי חצי מהיושבים שם מדוכאים עד כדי בכי . חגיגות נו . כרגיל .


אניחושבת שאתה מערבב דברים - אדם רוצה לתת לחלקים אחרים שלו מקום. לכל אחד יש חלקים אחרים כאלה. חלקים שמעוניינים לבוא לידי ביטוי ללא שיפוטיות עצמית. פורים הוא זמן שאתה יכול לתת לחלקים כאלה ביטוי, במצוות התורה. ויפה העניין שמדובר במצווה ולא בזכות.

זה נכון שאתה יכול אחר כך לשפוט את עצמך לחומרא, לחשוב שיצאת דביל, להצטער שנתת דרור לעצמך. אבל ביננו, אף אחד לא עושה ממך עניין כמוך. ראו אותך מחופש לליצן, עברת - נשכחת.
ובכלל, שיפוטיות יתר מקבעת אותנו ולא מקדמת אותנו.

מצד שני, אף אחד לא אומר לך להתחפש לזנזון. אתה יכול להחליט (כרגיל) עד להיכן אתה משנה לרגע את הגבולות ה"רגילים" שלך, כדי לפרוק ולהתפרק.

לחיות תחת שליטה תמיד, זה בעצם לחיות בתוך קירות זכוכית - אתה רוצה לנסות להיות מעבר להם, אבל שולט ברצון הזה. אם לא היית רוצה להיות מעברם, לא היית צריך לשלוט בעצמך בעניין הספציפי הזה. שליטה מהסוג הזה רק גורמת לחלקים מסויימים שלנו למות. לפעמים מדובר בחלקים מהותיים שלנו, שנמצאים מעבר לקיר הדמיוני. (ר' למשל הומוסקסואליזם במאה הקודמת ברוב העולם).

בסופו של דבר, הכל עניין של מידה.


(התחפשת לזנזון?? שוב??)
master xy​(שולט)
לפני 13 שנים • 20 במרץ 2011

Re: פורים (מ)שפיל

master xy​(שולט) • 20 במרץ 2011
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
שמתם לב כמה ענייני שליטה והשפלות יש במגילת אסתר?

על קצה המזלג -
1.המלך מעוניין ששפחתו הראשית, ושתי, תרקוד (?!?) למענו ולמען החבר'ה.
2. ושתי מסרבת, והמלך מתפדח מול כולם.
3. הוא מעיף אותה ברעש גדול מול כל הממלכה ולוקח אחרת תחתיה.
4. המן מושפל עד עפר כשהוא הולך עם הסוס עליו ישוב מרדכי ומכריז בקולי קולות כי "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"
5. ליתר בטחון תולים את הצורר, את אשתו ואת ילדיו, במשפט ראווה.
6. ליהודים היתה אורה ושמחה..


בכלל, פורים הוא חג מאוד בדסמי, גם בגלל המשחק שבו, התחפושות, אובדן השליטה:
" אמר רבא, מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי "
– מגילה,ז,ב
(ארמית: חייב אדם להשתכר בפורים, עד שלא יבחין בין ארור המן לברוך מרדכי)

ואני שואלת, ככה ברוח החג - קורה שאתם משחקים משחקי תפקידים של דמויות ספציפיות?
נגיד : עובדיה יוסף מסשן את ענת קם?

וגם - עם איזו דמות (מהעבר או ההווה) הייתם רוצים לחזור הביתה ממסיבת פורים, ומה הייתם רוצים לעשות לה?

בברכת ברוך מרדכי (:


יש שם קטע ביזארי מחליא ששופכים על המן מי שופכין .

נדמה לי באמת שבפורים נותנים דרור לתחושות הכי קמאיות שלנו, כולל השפלה, נקמה, לגלוג, השתטות ואובדן שליטה. איכשהו השכילו קדמונינו להבין שצריך ונטיל גם בתחושות האלה, שצריך יום בו אפשר לתת דרור לחלקים נמוכים וילדיים של הנשמה. כנראה שלא סתם הם חיברו את זה דווקא לסיפור המגילה.


גם חסידות ברסלב לקחה את הרעיון ומבקשת מחסידיה " תהיו משוגעים מידי פעם " כדי לשחרר לחצים . כמו שבמגרש כדורגל , מותר מידי פעם לעורך הדין המלומד לכנות את השופט בן זונה .

הבעיה העיקרית בשחרור הרסן כשזה נובע מלחצי היום היום , שלאחר מכן כשאתה מתעורר אתה נכנס לדיכאון יותר עמוק ממה שהיית בו לפני . ולכן אין מנוס לתת גם לשיגעון היגיון ולהיות תחת שליטה כל הזמן .


אתה נכנס לדכאון כי אתה קולט שלחיות תחת שליטה, ע"פ החינוך והערכים שקיבלת, זה מבאס?
יכול להיות שזה מבאס כי זה מצביע על אותם איזורים בנו שיש להם צרכים נוספים, והם התעוררו?


זה יותר קשור בלא להיות לץ וקל דעת . בנינו הפער בין הקלילות בוירטואל לבין הנוקשות במציאות מהותית . אני מסוגל לשתות בקבוק וייסקי ולא להתבזות . במקרה הגרוע אני בורח שלא יראו אותי בקלוני . בן אדם מסוגל להיות קשוח ואכזר רק כדי שלא יזהו חולשה . גברים לא אמורים להראות חולשה לא בפני אחרים וכל שכן לא בפני נקבות . ככה זה עבד וככה זה יעבוד .

אז בפורים - אומרים לך , שמע , תהיה קליל . שים חזיה שים אודם תהיה זנזון ורד לעם . בבוקר אתה קם עם אודם על הפנים ואומר בלב " וואו איזה אהבל הייתי " וזה לא רק בפורים זה תמיד .
אז אם כולם היו אהבלים , אז סבבה . אבל תכנסי למסיבות ותראי חצי מהיושבים שם מדוכאים עד כדי בכי . חגיגות נו . כרגיל .


אניחושבת שאתה מערבב דברים - אדם רוצה לתת לחלקים אחרים שלו מקום. לכל אחד יש חלקים אחרים כאלה. חלקים שמעוניינים לבוא לידי ביטוי ללא שיפוטיות עצמית. פורים הוא זמן שאתה יכול לתת לחלקים כאלה ביטוי, במצוות התורה. ויפה העניין שמדובר במצווה ולא בזכות.

זה נכון שאתה יכול אחר כך לשפוט את עצמך לחומרא, לחשוב שיצאת דביל, להצטער שנתת דרור לעצמך. אבל ביננו, אף אחד לא עושה ממך עניין כמוך. ראו אותך מחופש לליצן, עברת - נשכחת.
ובכלל, שיפוטיות יתר מקבעת אותנו ולא מקדמת אותנו.

מצד שני, אף אחד לא אומר לך להתחפש לזנזון. אתה יכול להחליט (כרגיל) עד להיכן אתה משנה לרגע את הגבולות ה"רגילים" שלך, כדי לפרוק ולהתפרק.

לחיות תחת שליטה תמיד, זה בעצם לחיות בתוך קירות זכוכית - אתה רוצה לנסות להיות מעבר להם, אבל שולט ברצון הזה. אם לא היית רוצה להיות מעברם, לא היית צריך לשלוט בעצמך בעניין הספציפי הזה. שליטה מהסוג הזה רק גורמת לחלקים מסויימים שלנו למות. לפעמים מדובר בחלקים מהותיים שלנו, שנמצאים מעבר לקיר הדמיוני. (ר' למשל הומוסקסואליזם במאה הקודמת ברוב העולם).

בסופו של דבר, הכל עניין של מידה.


(התחפשת לזנזון?? שוב??)


לא התחפשתי לזנזון . אבד לי הלוק הזנזוני עם השנים . אני בכלל סרסור עם שפם . על מה את מדברת ?
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 13 שנים • 20 במרץ 2011

Re: פורים (מ)שפיל

בכוח המוח​(שולטת) • 20 במרץ 2011
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
master xy כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
שמתם לב כמה ענייני שליטה והשפלות יש במגילת אסתר?

על קצה המזלג -
1.המלך מעוניין ששפחתו הראשית, ושתי, תרקוד (?!?) למענו ולמען החבר'ה.
2. ושתי מסרבת, והמלך מתפדח מול כולם.
3. הוא מעיף אותה ברעש גדול מול כל הממלכה ולוקח אחרת תחתיה.
4. המן מושפל עד עפר כשהוא הולך עם הסוס עליו ישוב מרדכי ומכריז בקולי קולות כי "כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"
5. ליתר בטחון תולים את הצורר, את אשתו ואת ילדיו, במשפט ראווה.
6. ליהודים היתה אורה ושמחה..


בכלל, פורים הוא חג מאוד בדסמי, גם בגלל המשחק שבו, התחפושות, אובדן השליטה:
" אמר רבא, מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי "
– מגילה,ז,ב
(ארמית: חייב אדם להשתכר בפורים, עד שלא יבחין בין ארור המן לברוך מרדכי)

ואני שואלת, ככה ברוח החג - קורה שאתם משחקים משחקי תפקידים של דמויות ספציפיות?
נגיד : עובדיה יוסף מסשן את ענת קם?

וגם - עם איזו דמות (מהעבר או ההווה) הייתם רוצים לחזור הביתה ממסיבת פורים, ומה הייתם רוצים לעשות לה?

בברכת ברוך מרדכי (:


יש שם קטע ביזארי מחליא ששופכים על המן מי שופכין .

נדמה לי באמת שבפורים נותנים דרור לתחושות הכי קמאיות שלנו, כולל השפלה, נקמה, לגלוג, השתטות ואובדן שליטה. איכשהו השכילו קדמונינו להבין שצריך ונטיל גם בתחושות האלה, שצריך יום בו אפשר לתת דרור לחלקים נמוכים וילדיים של הנשמה. כנראה שלא סתם הם חיברו את זה דווקא לסיפור המגילה.


גם חסידות ברסלב לקחה את הרעיון ומבקשת מחסידיה " תהיו משוגעים מידי פעם " כדי לשחרר לחצים . כמו שבמגרש כדורגל , מותר מידי פעם לעורך הדין המלומד לכנות את השופט בן זונה .

הבעיה העיקרית בשחרור הרסן כשזה נובע מלחצי היום היום , שלאחר מכן כשאתה מתעורר אתה נכנס לדיכאון יותר עמוק ממה שהיית בו לפני . ולכן אין מנוס לתת גם לשיגעון היגיון ולהיות תחת שליטה כל הזמן .


אתה נכנס לדכאון כי אתה קולט שלחיות תחת שליטה, ע"פ החינוך והערכים שקיבלת, זה מבאס?
יכול להיות שזה מבאס כי זה מצביע על אותם איזורים בנו שיש להם צרכים נוספים, והם התעוררו?


זה יותר קשור בלא להיות לץ וקל דעת . בנינו הפער בין הקלילות בוירטואל לבין הנוקשות במציאות מהותית . אני מסוגל לשתות בקבוק וייסקי ולא להתבזות . במקרה הגרוע אני בורח שלא יראו אותי בקלוני . בן אדם מסוגל להיות קשוח ואכזר רק כדי שלא יזהו חולשה . גברים לא אמורים להראות חולשה לא בפני אחרים וכל שכן לא בפני נקבות . ככה זה עבד וככה זה יעבוד .

אז בפורים - אומרים לך , שמע , תהיה קליל . שים חזיה שים אודם תהיה זנזון ורד לעם . בבוקר אתה קם עם אודם על הפנים ואומר בלב " וואו איזה אהבל הייתי " וזה לא רק בפורים זה תמיד .
אז אם כולם היו אהבלים , אז סבבה . אבל תכנסי למסיבות ותראי חצי מהיושבים שם מדוכאים עד כדי בכי . חגיגות נו . כרגיל .


אניחושבת שאתה מערבב דברים - אדם רוצה לתת לחלקים אחרים שלו מקום. לכל אחד יש חלקים אחרים כאלה. חלקים שמעוניינים לבוא לידי ביטוי ללא שיפוטיות עצמית. פורים הוא זמן שאתה יכול לתת לחלקים כאלה ביטוי, במצוות התורה. ויפה העניין שמדובר במצווה ולא בזכות.

זה נכון שאתה יכול אחר כך לשפוט את עצמך לחומרא, לחשוב שיצאת דביל, להצטער שנתת דרור לעצמך. אבל ביננו, אף אחד לא עושה ממך עניין כמוך. ראו אותך מחופש לליצן, עברת - נשכחת.
ובכלל, שיפוטיות יתר מקבעת אותנו ולא מקדמת אותנו.

מצד שני, אף אחד לא אומר לך להתחפש לזנזון. אתה יכול להחליט (כרגיל) עד להיכן אתה משנה לרגע את הגבולות ה"רגילים" שלך, כדי לפרוק ולהתפרק.

לחיות תחת שליטה תמיד, זה בעצם לחיות בתוך קירות זכוכית - אתה רוצה לנסות להיות מעבר להם, אבל שולט ברצון הזה. אם לא היית רוצה להיות מעברם, לא היית צריך לשלוט בעצמך בעניין הספציפי הזה. שליטה מהסוג הזה רק גורמת לחלקים מסויימים שלנו למות. לפעמים מדובר בחלקים מהותיים שלנו, שנמצאים מעבר לקיר הדמיוני. (ר' למשל הומוסקסואליזם במאה הקודמת ברוב העולם).

בסופו של דבר, הכל עניין של מידה.


(התחפשת לזנזון?? שוב??)


לא התחפשתי לזנזון . אבד לי הלוק הזנזוני עם השנים . אני בכלל סרסור עם שפם . על מה את מדברת ?


חבל..
Orlly​(שולטת)
לפני 13 שנים • 21 במרץ 2011

ככה לא נכון

Orlly​(שולטת) • 21 במרץ 2011
אי אפשר לכתוב משפט כמו : "איזה מזל שאני לא מכיר אותך בכח המוח"
זה לא נכון מבחינת תחבירית ולא מבחינה הגיונית.
תתוקן הטעות ויפה דקה אחת קודם.
אגב בכח את נראית מ-ע-ו-ל-ה
Orlly​(שולטת)
לפני 13 שנים • 21 במרץ 2011

ככה לא נכון

Orlly​(שולטת) • 21 במרץ 2011
אי אפשר לכתוב משפט כמו : "איזה מזל שאני לא מכיר אותך בכח המוח"
זה לא נכון מבחינת תחבירית ולא מבחינה הגיונית.
תתוקן הטעות ויפה דקה אחת קודם.
אגב בכח את נראית מ-ע-ו-ל-ה
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 13 שנים • 21 במרץ 2011

Re: ככה לא נכון

בכוח המוח​(שולטת) • 21 במרץ 2011
Orlly כתב/ה:
אי אפשר לכתוב משפט כמו : "איזה מזל שאני לא מכיר אותך בכח המוח"
זה לא נכון מבחינת תחבירית ולא מבחינה הגיונית.
תתוקן הטעות ויפה דקה אחת קודם.
אגב בכח את נראית מ-ע-ו-ל-ה


לקבל כזו מחמאה מהמלכה האולטימטיבית?
בחיי שהסמקתי (:

}{