לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

"סופר נני" מעצבנת אותי! הייתי רוצה לשמוע את דעתכם

kasandra​(מתחלפת){jegularis}
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011
kasandra​(מתחלפת){jegularis} • 3 באפר׳ 2011
חניבעל כתב/ה:
the winner takes it all כתב/ה:
חניבעל כתב/ה:
the winner takes it all כתב/ה:
חניבעל כתב/ה:
the winner takes it all כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:
עליי להודות, לא העליתי על דעתי שיש הורים הישנים בקביעות עם ילדיהם שנים על גבי שנים. זה נשמע לי כמו הרגל מגונה מאוד, הנוטע בילד חוסר בטחון ודוחה את עצמאותו והרגשתו הנפרדת, האינדיוידואלית. זה, ועוד לא התחלנו לדבר על הצרכים הנפרדים של ההורה המותש, שכעת צריך להקדיש עצמו גם בלילה...מכל מקום, מסכימה עם חניבעל. ולסיום אציין- אין לי ילדים.

כל אדם רשאי לגדל ילדיו כראות עיניו, מן הסתם, אך יש לכך השלכות ; )

וגם- למה לא ציינת בן כמה הזאטוט?

גם אני חשבתי בדיוק ככה!! לפני שנולדו לי הילדים... חשבתי שהחיים שלי כמעט ולא ישתנו חשבתי שנביא אותם הרבה לסבתות וביחוד לא חשבתי שיבכו כל הזמן (בחודשים הראשונים)בכל רגע שהם לא על הידיים.
המצב הזה שהקטנים האלא שהבאתי ושאני רוצה את כל הטוב בשבילם בוכים ממצוקה כלשהיא (ולא מפינוק בגיל הזה) גרם לי כאמא לחפש את הטוב ביותר עבורם. תינוקות (וילדים)יודעים הכי טוב מה טוב בשבילם, אם הם נירגעו ממגע אז כמובן שזו הדרך הנכונה.חכי ותיראי icon_smile.gif


כמה דברים וחבל שאני זה שצריך להסביר לך אותם.

חשבת על זה שכשהם קטנים צורת ההתקשרות היחידה שלהם היא בעצם בכי???
הם לא יודעים לדבר. הם לא יודעים להתלונן. הם בוודאי לא יודעים להגיד לך מה הם צריכים.
אז הם בוכים.
טעות מרה להחשיב כל בכי בקריאת מצוקה. טעות איומה.
עם הזמן את לומדת להכיר את סוגי בכי. בכי מהבטן משדר רעב. בכי בהפסקות משדר שיעמום וכיו"ב...

טעות שניה.
תינוקות וילדים לא יודעים מה טוב בשבילם!!! אני חוזר.
תינוקות וילדים לא יודעים מה טוב בשבילם!!!
עוד לא ברור???
תינוקות וילדים לא יודעים מה טוב בשבילם!!!
תינוקות ובעיקר ילדים חושבים שממתקים זה אוכל.
תינוקות וילדים לפעמים לא אוהבים להתרחץ.
תינוקות וילדים חושבים שלרבוץ כל היום מול הטלוויזיה לא יעשה להם שום נזק.
תינוקות וילדים לא חושבים שכביש זה מסוכן.

חינוך זה ניסוי וטעיה. אבל זה בא גם מהמקום שלהם.
הם לא מקבלים מה שהם רוצים? מה הם עושים?? בוכים. זה עובד? הם מקבלים בסוף? נהדר. השיטה עובדת.
בוכים ועדיין לא מקבלים? ניסוי וטעיה. בוכים יותר חזק. מקבלים? נהדר. השיטה החדשה עובדת.
לא עובדת? יחפשו דרך אחרת...ואז מגיע שלב ה"לא לא" ושלב ה"לא רוצה" ושלב ה"תלונות" והשלב של "אני לא אוהב אתכם יותר".
איך אמרת?
"חכי ותראי icon_smile.gif"

אני חושבת שבגישה שלך יש זילזול עמוק ואפילו מסוכן בילדים ותינוקות. לדבריך "תינוקות וילדים לא יודעים מה טוב בשבילם!!!" קודם כל תינוק וילד הוא אדם , אמנם אדם קטן אבל בהחלט אדם,ולכן כמו שזה לא יהיה הוגן להגיד שאתה לא יודע מה טוב בשבילך ככה לא נכון להגיד את המשפט שאמרת.
זה בגדול
אם להכנס לעומק הנושא אז אני בהחלט מבדילה בין בכי של תינוק בחצי שנה עד שנה הראשונה, לבין בכי בילדות.
בשנה הראשונה יש למלא את צרכיו הבסיסים של התינוק (הזנה , ניקיון מגע וזהו) שבגינם הוא בוכה, כדי שילמד שהוא גדל לעולם טוב, חיובי, שיש לו ולצרכיו מקום שהוא אהוב.טיפול טוב בגיל הזה הוא בסיס חזק להמשך.וכמו שאמרתי אכן התינוק יודע הכי טוב מתי הוא רעב זקוק למגע וכו ו"מודיע" לנו על כך.
בילדות המוקדמת כל הורה יכול (וצריך) להפעיל שיקול דעת מאחר והוא מכיר הכי טוב את הילד שלו ויודע מתי מדובר בפינוק ומתי בצורך אמיתי ובסיסי שיש למלא. אין זה סותר שיש להציב גבולות וסדר יום קבוע שנוח לכולם.
דוגמא קטנה להמחשה-כשנולדה הגדולה שלי הורו לי בבית חולים להניק כל שלוש שעות גג שעתים וחצי ובשום אופן לא לפני! מה לעשות שהגדולה שלי הייתה קטנה (כמוני icon_smile.gif) וגם הקיבה שלה קטנה והיא הייתה רעבה כל שעה וחצי? באינסטנקט חזק (ברוך השם) זרקתי את השעון וכשהיא בכתה אחרי שבדקתי שזה לא צורך אחר אז האכלתי אותה. לנו לא קורה שאנחנו רעבים שעה וחצי אחרי האוכל? למה לזלזל כך בילדים? גם כשגדלה היא וגם אחיהה שהצטרפו תמיד אני מקשיבה להם כשהם רעבים (או לחלופין שבעים ואף פעם לא מכריחה לאכול) כמובן שאני מכוונת (הנה גבול) קודם לאכול אוכל בריא ואחכ לא מגבילה בממתקים (כבר לא נישאר להם מקום icon_smile.gif).מה שיוצא שאני לא זוכרת מתי היו חולים טפו טפו 5 הם בריאים ואתלטים (תמיד מכוונת אותם גם לקחת חוג ספורט אחד לא חשוב איזה תחום).
טוב icon_smile.gif לדעתי זו הייתה דוגמא טובה בתחום התזונה איך צריך להקשיב!! להם וגם לכוון. כמובן שיש עוד דוגמאות מתחומים אחרים.
ולסיום צר לי אבל אני מרחמת על ילדים שהגישה של ההורה שלהם היא שהם לא יודעים מה טוב בשבילם. icon_sad.gif


ראשית מתנצל על הגישה הלוחמנית. כולו דיון בהורות.

עדיין עומד איתן בדעתי שילדים אינם יודעים מה טוב בשבילם.

נחזור לפרטים שציינתי.
אם תשאלי ילדים וגם אם יכולת לשאול תינוקות מה טוב בשבילם מה היו עונים?
טוב בשבילי להשאר על הידיים כל הזמן.
טוב בשבילי רק לינוק.
טוב בשבילי רק מטרנה,סימילאק-לא טוב לי אוכל מוצק! אני לא אוהב את זה. זה לא טוב לי.
טוב לי שמשחקים איתי. אני לא רוצה לדעת להעסיק את עצמי לבד.
טוב לי שמשרתים אותי.באופן כללי.
והכי טוב לי...
לקבל תוך רגע אחד בלבד את מה שאני רוצה מבלי שאצטרך לבכות.יש מצב?

דבר ראשון גם אני לא בעד גישה לוחמית בכלל ובפרט ששמעתי עליך דברים טובים.
דבר שני . באמת. אבל באמת. שאתה ממש טועה.
שוב כמה דוגמאות להמחשה- נניח תינוק שלומד לזחול, אחרי ששבע ונירגע ורואה משו שמסקרן אותו לא ינסה להגיע לכיוון שלו? מניסיון הוא יעזוב את ידי האמא וילך לכיוון שמעניין אותו. בהתחלה לקצת זמן ויחזור למקום הבטוח ליד האם ואחכ ליותר זמן (וזה בתיקווה שנאפשר לו זאת כי מן הסתם אם נכריח אותו להיות לפרקי זמן גדולים ללא האם בהחלט יש מצב שכשהיא תגיע הוא "ידבק" אליה ולא ירצה לעזוב).
עוד דוגמא וגם זה מניסיון חזק. תינקות החל מגיל 4,5 חודשים מאוד!!!! אוהבים לטעום,לגעת,להריח,להימרח icon_smile.gif באוכל מסוגים שונים. ואגב גם כשהם נימרחים וכו יש לזה סיבה ויש להקשיב לבם!! (שוב אפשר להציב גבול כמו תשחק עם האוכל רק בצלחת שלך, לפי הגיל כמובן) כשהם עייפים או במצוקה יחזרו להנקה (או בקבוק)אולם בהחלט הם אוהבים ורוצים לאכול עם המשפחה בהתחלה מעט ואחכ יותר ויותר.וזו דרך הגמילה הנכונה. בהתאם ליכולתו של הילד.הנקתי כל ילד 3 שנים הם עזבו אותי מרצונם (עם קצת הכוונה ועידוד כשראיתי שהם שם) והרגשתי ועדיין מרגישה הכי טוב בעולם.כי אני יודעת שזהגמילה הגיעה מבשלות שלהם.
אותו הדבר בדיוק בלינה \נשיאה בהתחלה התינוק רוצה (וזקוק)להרבה מגע עם הזמן הדרישה הזאת פחותת ועוברת בעיקר ללילה ,עד שגם שם הילד מעדיף מיטה משלו .אצלי זה קרה לבד!! עם הגדולים. וזה מדהים!! מעצמם !! ואני הרגשתי ועדיו מרגישה icon_smile.gif הכי טוב בעולם כשעזבו .כי זה בא מהם והם בשלים.


באיזשהוא מקום אנחנו מדברים על אותו דבר רק בשני אופנים שונים.
הרי שבחיים שום דבר קיצוני זה לא בריא.שום דבר. לא מזון.לא דת.לא כושר גופני.לא תחביבים. שום דבר שהוא קיצוני הוא לא בריא.
מן המשתמע מדבריי כאילו אני לא לוקח אותם יותר על הידיים או לא נותן להם לפעמים לעלות למיטה של ההורים.הרי ברור שאין כך הדבר.
מן המשתמע מדבריי כאילו כל הנחיית חינוך שלי היא גזירה משמיים.ולא כך הדבר.
אמרת דבר נכון לגביהם וזה שקודם כל הם בני אדם.
ומה שכולנו יודעים על בני אדם זה שהם אוהבים שמנהלים אותם. הם יודעים שיש מישהו שמנהיג אותם, מראה להם את הדרך. מזהיר אותם ממכשולים. מעניש כשצריך. מחמיא וחצי כשצריך.
כאלה גם תינוקות וזאטוטים.
הפעוטות הכי שובבים והילדים הכי מופרעים הם אלה שחסרים להם את הגבולות שהם כה רוצים. ואין מי שנותן להם את זה. ההתפרעויות שלהם זוהי קריאת מצוקה לא מודעת לגבולות.
נכון אני קשוח ואני לקחתי את תפקיד השוטר הרע בבית.
אבל אני דוחף קדימה.ונותן ריג'קטים חיוביים על כל התקדמות שלהם.
אתן לך דוגמא איך גמלתי את הגדול שלי.
קניתי 3 ספרים על גמילה ודיוידי של חני נחמיאס על גמילה ולא אמרתי כלום. נתתי לתת מודע לעבוד לבד.לאט לאט לשדר לגוף ולחלחל פנימה.
אני מתחיל בתקופה מסויימת שמוקדשת לגמילה (אני מחלק את זה לעונות) אבל נותן לילד לקבוע את התאריך לבד. אני לא אומר משהו בסגנון "יש לך עד ה1 באוגוסט וזהו". זה לא עובד ככה.
אני מתווה את הדרך ואת התהליך. ה-fine tuning זה שלו.חודש יותר חודש פחות לא משנה.
הרי זאת לא חוכמה ביום אחד למשל להעלים את כל המוצצים להגיד לו 'תתמודד'. זה לא עובד ככה.
עוד דוגמא.
אם למשל הוא לא רוצה לגרוב את הגרביים אבל הוא כבר בגיל שהוא בעל היכולות המוטוריות לעשות זאת אני מציע לו שרגל אחת הוא יעשה ואני אגרוב לו את השניה ואראה לו איך אבל לא מוותר לו על החלק שלו.אני יודע לבחור את המלחמות שלי. אם הוא מתעקש, לא נורא נעשה מחר. מחרתיים. שבוע הבא. שוב. התחלתי להתוות דרך ותהליך.ה-fine tuning זה שלו.

כך שכמו שהתחלתי להגיד בהתחלת הפוסט אנחנו מדברים באיזשהוא מקום על אותו דבר רק באופנים שונים. כן, אני לא נותן להם להחליט בעצמם אלא דוחף אותם לשם בהרבה מוטיבציה ופידבקים חיוביים וכן, בעקשנות. ועם עוד דבר אחד קטן, עם הרבה אהבה.


אני מסכימה איתך, גם לי זה הרגיש שמדברים על אותו הדבר פשוט בצורות הגשה שונות.
אני רק אוסיף ואומר שכמו בהכל בחיים האיזון זה חבל דק וחמקמק קשה למצוא וקל לעבד, במיוחד כשהוא עניין של הרבה סבלנות מידתיות והתמדה.
בהקשר לעולמנו ,אני גם חושבת שהרבה מתכונות השליטה של הבנאדם באות יופי לידיי ביטוי בחינוך ילדיו, ומשם אפשר פשוט להסתכל ולהבין מצוין איפה השליטה הזאת נולדה בו בטור הורה,ואיזה יסודות יטמנו בילדיו לעתיד משם.
נוריתE
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011

אם את רוצה לצפות בתכנית רצינית

נוריתE • 3 באפר׳ 2011
לכי אל ערוץ שמונה
אל "בית הבנדיטים הקטנים"
הנאני הזאת ירדה בכלל בעיני אחרי הפרסומות שלה למרגרינה או מה שזה לא היה.
Winner​(מתחלפת)
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011
Winner​(מתחלפת) • 3 באפר׳ 2011
חניבעל כתב " אמרת דבר נכון לגביהם וזה שקודם כל הם בני אדם.
ומה שכולנו יודעים על בני אדם זה שהם אוהבים שמנהלים אותם. הם יודעים שיש מישהו שמנהיג אותם, מראה להם את הדרך. מזהיר אותם ממכשולים. מעניש כשצריך. מחמיא וחצי כשצריך.
כאלה גם תינוקות וזאטוטים.
הפעוטות הכי שובבים והילדים הכי מופרעים הם אלה שחסרים להם את הגבולות שהם כה רוצים. ואין מי שנותן להם את זה. ההתפרעויות שלהם זוהי קריאת מצוקה לא מודעת לגבולות."
אני בהחלט מסכימה לכל מילה!! ילדים לא יכולים לגדול ללא הכוונה!!! (איך קוראים לספר על הילדים שניסו לחיות לבד באי אחרי שמטוסם התרסק?)
אין זה סותר את יתרונות הלינה המשותפת שאולי לא מתאימה לכל אחד אבל בהחלט צריך לכבד את מי שכן מתאים לו ולא לשלול באגריסביות.
וכן גם אני נועלת לילד נעליים אחרי שהוא התלבש בעצמו. icon_smile.gif
ולא יכולה להתאפק מלהשוויץ קצת- הילדים בעצמם!! אמרו לי להפסיק לקחת ביביסיטר בלילות כשאני יוצאת למסיבות הקהילה חח (זה היה כשהיו בני 12,10,6)כי חבל על הכסף .הם שמחים שאני יוצאת להנות כמו שאני שמחה גם כשהם נהנים. בגלל שאני ככ קשובה להם גם הם קשובים לי.
הקטן אם מתעורר עובר לגדולות. ואני כמובן זמינה כל הזמן בטלפון ליתר ביטחון.
אני בטוחה שהעצמאות הזאת הגיעה מהמקום הבטוח שלהם בלילה מגיל 0 והגמילה ההדרגתית שלהם.
טוב, לא ניראה לי שזה לעיניין להמשיך להשוויץ איך אני כל הזמן זמינה לגמרי בטלפון במסיבות ובשליטה מוחלטת גם כשאני מזדיינת עם כמה גברים ביחד,אבל לא יכולה להתאפק icon_wink.gif... זה הכלוב? או פרום הורים ןילדים? icon_smile.gif))
Winner​(מתחלפת)
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011
Winner​(מתחלפת) • 3 באפר׳ 2011
יולי Yuli כתב/ה:
בעל זבוב / ויליאם גולדינג.

נכון , תודה icon_biggrin.gif
בתו של דרקולה​(נשלטת){DRAKULLA}
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011
עצתי החמה מאמא לאמא- לכי עם האינסטינקטים שלך, רק תהיי פתוחה להקשיב לעוד דיעות ולשקול את כל הגישות לפני שאת מחליטה
וחוץ מזה סופר נני היא סופר מרגיזה בנחרצות המעיקה שלה כאילו יש רק שיטה נכונה אחת נכונה לגדל ילדים-שיטת סופר נני
מיתוסית​(שולטת)
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011
מיתוסית​(שולטת) • 3 באפר׳ 2011
איזה מצחיקים אתם.
אתם בעצמכם נחרצים בדעתכם ומדברים כאילו דליות ממציאה באופן שרירותי שיטות לגידול ילדים.
זה לא שרירותי, זה מבוסס על פסיכולוגיה התנהגותית- קוגניטיבית, זה מבוסס על מחקרים ותצפיות ובסופו של דבר, לא כל ילד יודע מה טוב לו כמו הדוגמאות שנתנו, אבל מצד שני גם לא כל הורה יודע מה טוב לילד. ויש לי לא מעט דוגמאות להורים מכים, מתעללים, קשוחים מידי, רכים מידי, חסרי גבולות או בעלי גבולות נוקשים, לא מפנקים בכלל או מפנקים מידי, דוחפים אוכל, מענישים בדרכים לא חינוכיות, מפתחים מערכות יחסים סימביוטיות ולא בריאות עם הילד וכו'....
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011
ובדיוק בגלל זה כדאי להקשיב ולהתעניין ולשמוע גישות שונות ולקבל עצות.
פשוט המחשבה שמישהו יכול פשוט לדעת את התשובה בלי להכיר היטב את הילדים ולא להניח מרווח טעות, די מגוחכת.
Winner​(מתחלפת)
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011
Winner​(מתחלפת) • 3 באפר׳ 2011
כחולית כתב/ה:
איזה מצחיקים אתם.
אתם בעצמכם נחרצים בדעתכם ומדברים כאילו דליות ממציאה באופן שרירותי שיטות לגידול ילדים.
זה לא שרירותי, זה מבוסס על פסיכולוגיה התנהגותית- קוגניטיבית, זה מבוסס על מחקרים ותצפיות ובסופו של דבר, לא כל ילד יודע מה טוב לו כמו הדוגמאות שנתנו, אבל מצד שני גם לא כל הורה יודע מה טוב לילד. ויש לי לא מעט דוגמאות להורים מכים, מתעללים, קשוחים מידי, רכים מידי, חסרי גבולות או בעלי גבולות נוקשים, לא מפנקים בכלל או מפנקים מידי, דוחפים אוכל, מענישים בדרכים לא חינוכיות, מפתחים מערכות יחסים סימביוטיות ולא בריאות עם הילד וכו'....

יש המון הורים כאלה וזה באמת נורא, ולחשןב שאחכ אנחנו צריכות לנהל מע יחסים עם ילדים שגדלו ככה ... אבל יש גם הורים שמחנכים מצויין כלומר לא משולם ,אין דבר כזה בילדים מושלם.
עוד ספר טוב שקראתי זה "הורים טובים דיים" או שזה שם של תאורייה , כבר לא זוכרת... וזה אומר בדיוק מה שצריך כדי שילד יגדל טוב-הורים טובים דיים.אף אחד לא מושלם ולא צריך להיות מושלם.
כל ההורים הנלוזים שתארת הם עבריינים או על גבול העברינות בעייני ובתור אנשים הייתי מתרחקת מחברתם.יש הרבה כאלה וככה העולם שלנו ניראה icon_sad.gif אבל יש גם הרבה הורים טובים דיים שמין הסתם הם גם אנשים טובים דיים אלהם אני מתחברת.
הוא​(שולט)
לפני 13 שנים • 3 באפר׳ 2011

אני תוהה

הוא​(שולט) • 3 באפר׳ 2011
אם היית שלמה אם זה שאת משתמשת בילדך כגוף חימום
לא היית משמיצה ככ את דליות או רוגזת עליה.

לדעתי יש רק מקום אחד שהוא אמור לישון בכל גיל
וזה במיטתו. לא בשלך ולא בשל הגדולות.

אגב, הוא לא "בשל" כי הוא לא גויאבה-הוא ילד.