שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

תקיפה מינית

ThePassionMaster
לפני 19 שנים • 20 במאי 2004

תקיפה מינית

ThePassionMaster • 20 במאי 2004
טיוטא שרשמתי עכשיו.
אשמח לקרוא הערות לשיפור וכשאסיים לארגן את זה סופית כנראה גם אעלה את זה למאמרים בכלוב.


תקיפה מינית
הקדמה קצרה:
הדברים הבאים נכתבים בעקבות ניסיון חשיבה לוגי שלי תוך ניסיון הבנה וניתוח של דברים שיצא לי לשמוע במהלך השנים.
אין הסתמכות על שום דבר רשמי או מחקרי.

מניעת כניסה למצבי תקיפה מינית:
אפשר להמנע מהליכה במקומות חשוכים לבד, להמנע מלהסתובב במקומות לא מוכרים בשעות לא רגילות. אפשר, אבל לא תמיד. לכן אני אמנע מלהיכנס לאיך לא להכנס למצבי תקיפה מינית היות ואני אישית מתקשה לראות כיצד ניתן לבטל את הסכנה הזו.

הקשר בין התוקף לנתקפת:
1. התוקף מכיר את הנתקפת (תקיפה מכוונת ספציפית לאשה מסויימת)
2. התוקף אינו מכיר את הנתקפת (תקיפה שאינה מכוונת ספציפית לאשה מסויימת)

ניסיון להבין את מניעי התוקף:
הניסיון להבין את מניעי התוקף הוא לשם בניית דרך התמודדות עם התוקף, אם נצליח להבין מה התוקף מחפש, נדע כיצד להתמודד מול הרצון שלו.
1. קיימת היכרות – התוקף יכול לפעול מתוך נקמה אישית, מתוך תסכול לגבי הקשר, מתוך דחיה של הנתקפת, מתוך אובססיביות של התוקף כלפי הנתקפת מבלי היותה מודעת לכך ואולי הכי עצוב, תקיפה בתוך המשפחה. (אני מניח שיש עוד סיבות)
2. לא קיימת היכרות קודמת – התוקף לא מעוניין באותה אשה ספציפית, אלא מעוניין לפרוק איזה צורך כלשהו או להרגיש משהו שהתקיפה עצמה גורמת לו להרגיש.

בהתייחסות למקרה הראשון:
אב שתוקף מינית את ילדיו, האם זה על מנת לקבל קצת סקס ? ברוב המקרים האב עושה זאת תוך כדי מערכת יחסים מיניים גם עם האמא. כך שאני לא חושב שזה נעשה מתוך מחסור בסיפוק מיני.
כמעט כל האנשים אוהבים לקיים יחסי מין, מי יותר ומי פחות.
חלק מין האנשים אוהבים יותר וחלק מהאוהבים יותר מוכנים אף לאנוס על מנת לספק את הצורך הזה שלהם. כך שחלק מהאנסים בסופו של דבר כן עושים זאת בשביל המין נטו.
אני חושב שהחלק הזה הוא החלק שעושה את גילויי העריות למינהן. המשפחה הקרובה זה הדבר הכי זמין. והיות ואין לתוקף זה שום בעיה מוסרית לאנוס, לרוב גם אין לו בעיה מוסרית לעשות זאת עם בני משפחתו.
תוקף שתוקף את בת זוגתו שנפרדה ממנו, או מישהי שהוא חושק בה ונענה בשלילה, או כל בחורה אחרת שהוא מכיר, רוצה את תשומת ליבה. לעיתים פשוט מדובר בזה שהתוקף חושק מינית נטו באותה בחורה וכל מה שהוא רוצה זה לספק את תאוותיו דרכה. אז שוב לתוקף זה אין שום עכבות ושום מוסר שיוכלו לרסן את התשוקות שלו.

בהתייחסות למקרה השני:
אני חושב שברוב המקרים, מין זה לא הסיבה העיקרית לתקיפה המינית.
מין אפשר להשיג בכל מקום ובמקרה הכי גרוע אפשר להזמין נערת ליווי. אני נוטה לחשוב שהתוקף לא פועל מתוך רצון נטו של השגת המין.
גם כאן המניעים האפשריים הם רבים ואני אתמקד במה שלדעתי הוא העיקרי שבהם, התוקף פועל מתוך רצון להשיג שליטה וכח. מין זה דבר מאוד עוצמתי, אפשר להגיע דרך יחסי מין לעוצמות רגשיות גבוהות מאוד וגם לתחושות פיזיות מאוד חזקות. דרך המין התוקף מקבל את התחושות האלה של כח ועוצמה.
ההשתלטות על הנתקפת וההכנעה שלה, היא חלק עיקרי אם לא החשוב ביותר בכל האקט של התקיפה.
איך ניתן להסביר את התופעה של תוקפים נשואים או כאלו עם חברות שאין להם שום מחסור מיני ?
יש להם צורך לחוש בתחושות אחרות, לא בהכרח לתחושת הריגוש המיני הרגילה אותה הם חווים עם בנות זוגן למין הרגיל. לעיתים הצורך שלהם הוא כן בריגוש המיני, אך המוגבר באופן חזק מאוד על ידי ההתנגדות של הנתקפת.

התמודדות עם תקיפה מינית:
על הנשים להבין שהן מועמדות "טבעיות" לתקיפה מינית.
אסור לאשה לומר לעצמה – "לי זה לא יקרה" או "אני לא רוצה לחשוב על זה בכלל !"
להיות מוכנות נפשית לתקיפה כזו, זה אולי הדבר הכי חשוב והכי יעיל שאשה יכולה לעשות על מנת להצליח לצאת מתקיפה מינית.
הפאניקה זה האויב מספר שניים של הנתקפת. מספר אחד הוא התוקף.
נשים יקרות, תכניסו את זה טוב, טוב לראש שלכן, אם אתן מקדישות זמן להריץ בראש שלכן כל מיני תרחישי תקיפה אפשריים ודרכי תגובה שלכן לתרחישים, כשמשהו כזה חלילה יקרה, אני לא טוען שלא תהיו בכלל בפאניקה, אבל התחושה שלכן תהיה אחרת לגמרי, אולי תהיו בלחץ מאוד גדול, אבל הפאניקה לא תשתלט על הגוף שלכן ותשתק אתכן מלפעול.
זה כמו לימוד נהיגה, כשרק מתחילים לנהוג, הפעלת מוט ההילוכים נראה כמשהו הכי נורא בהפעלת הרכב, כשרגילים לנהוג זה כבר משהו שאנחנו בכלל לא נותנים לו יחס.
כשלומדים אומנות לחימה כלשהי, התירגול זה הדבר הכי חשוב, טכנית אפשר לדעת את כל התנועות, אבל אם הראש לא מיומן בתגובה מהירה, הגוף חסר אונים ועד שיגיב, גם אם מגיב נכון, זה יהיה כבר מאוחר מדי.
כך שהנשק שלכן נשים, זה קודם כל הראש שלכן.
עד כאן חשיבות הצורך בשינון עצמי של תרחישים אפשריים ובכלל הכנסה לראש – "אני עלולה להיתקף".

כיצד להתגונן ?
אדם יקר,קרוב שעובד במשטרה, תיכף פורש לגמלאות אבל תקופה עבד גם כחוקר סיפר לי על כך שתוקף מחפש את ההתנגדות של הנתקפת ולא בהכרח את האקט המיני עצמו.
הוא אומר שאם הבחורה במקום להתנגד מתחילה לטפס עליו ו"לקרוע ממנו את הבגדים" חלק ניכר מהתוקפים יאבדו טעם בתקיפה והאויר יצא להם מהמפרשים. הרי מין רגיל הוא יכול לעשות גם עם אשתו או החברה שלו.
זו דרך התגוננות אחת. נשמע מוזר ? קשה ? לא חושבת שהיית מסוגלת לעשות זאת ?
את חייבת להבין שזה או זה או שחלילה יקרה לך משהו נורא מאוד.
מה קורה אם זה לא עובד ? מה אם התוקף לא נרגע ודוקא הולך על ה"טרף הקל" שנפל לידיו וממשיך עם הניסיון המיני ?
אפשר להמשיך לפעול כמו במקרה הבא:
נניח שאת לא השחקנית הכי טובה בעולם, את לא מסוגלת לשחק את זה שאת רוצה אותו ומחכה לסקס כבר שלושים שנה.
אל תתנגדי.
אל תתנגדי.
לא סתם חזרתי פעמיים. לרוב מדובר בתוקפים בעלי כח פיזי גדול משלך. להתנגד לא יעזור הרבה ורק יכניס אותך ללחץ כשתרגישי שאת בכלל לא מסוגלת להשתחרר.
פשוט אל תתנגדי.
תראי לו שאת נכנעת ורוחך נשברה. אין לך את הכח והרצון להילחם נגדו.
במצב כזה של הבעת כניעה חלק מהתוקפים יירגעו, הם ירגישו שאין צורך להפעיל כח היות וכבר נכנעת, מכאן הם ימשיכו בניסיון לבצע את רצונם. בשלב הזה הם הרבה פחות דרוכים, ממוקדים במה שהם רוצים ממך ולא ממש מוכנים לכך שתביעי כלפיהם התנגדות כלשהי פתאומית.
אפשרות אחת היא להביע בפניהם את הרצון להיענות להם ולענג אותם, לנסות לשכנע אותם שלפני שהם מנסה לחדור, את רוצה לקבל את האיבר שלו בפה שלך, זו הזדמנות מצויינת להביא ביס עצבני בבננה שלו או למעוך לו בפתאומיות ובכל הכח את הביצים – זה דבר כואב בצורה מטורפת ואף יכול לשתק את התוקף לגמרי או לפחות לנטרל אותו זמנית כך שבינתיים תוכלי להימלט מהמקום.
אפשרות אחרת היא לא לעשות כלום, להראות לו כניעה וכשתהיה לך ההזדמנות לדחוף לו יד, רגל או מה שלא יהיה בחוזקה בין הרגליים שלו בפתאומיות. הוא צועק ? מאבד שליטה לשניה ?
אצבעות עמוק וחזק לתוך העיניים שלו.
מכה חזקה בגרוגרת שלו יכולה להרוג אותו או במקרה הטוב (עבורו) רק לשתק אותו.

התגוננות מאדם שמכירים שתוקף, קרוב לודאי שאת יודעת לגבי המקרה הספציפי שלך מה הוא רוצה ממך. הוא תוקף אותך ובאותו רגע מיידי את לא יכולה להתנגד ? אל תתנגדי. נסי לגרום לו לחוש שהוא הולך לקבל מה שהוא רוצה. אם זה את האהבה שלך חזרה, אם זה שאת חוזרת אליו, אם זה שאת רוצה אותו הפעם והולכת לשכב איתו. תרגיעי אותו, זה הדבר החשוב ביותר.
הוא רגוע ? כבר לא דרוך. כבר לא מוכן לתקיפה מצידך. ההמשך הוא אותו המשך כפי שנכתב למעלה, בהזדמנות הראשונה לתקוף, מכה בביצים, אצבעות לעיניים, מכה לגרוגרת.
יש עוד מכה אפקטיבית למען האמת. עובדת על כל אדם ללא קשר לגודל שלו. מכת מצילתיים – עושים לתוקף מצילתיים על האוזניים, כלומר סוגרים את שתי כפות הידיים במכה אחת על האוזניים משני צידי הראש בתנועה של סגירת מצילתיים על הראש. באוזניים נמצא החלק בגוף שמאזן אותנו, מכה חזקה כזו עלולה לגרום לקריעת עור התוף וגורמת לאיבוד שיווי משקל ואיזון.
כשאני חושב על זה, תוקף ששוכב עליך ואת שכובה על הגב, ראשו מעל ראשך, סגירת הידיים שלך בעוצמה על האוזניים שלו משתקת אותו.

תקיפה במשפחה ?
בדרך כלל התקיפה מתחילה מגיל קטן מאוד, הנתקפת או הנתקף בעצמם לא יודעים שמשהו לא בסדר.
ילדים לא ממש מסוגלים להגן על עצמם.
ניתן להפסיק את המשך הניצול על ידי בריחה מהבית וסיפור התקיפה למשטרה, למורים בבית הספר או לכל מי שרק מוכן לשמוע.