צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לחובבי מכונאות

kinkycat
לפני 13 שנים • 21 באפר׳ 2011
kinkycat • 21 באפר׳ 2011
(א) סיבות אפשריות לתקלה:
1. בת המצווה של בתו המוסכניק חורגת מהתקציב המתוכנן.
2. גם מוסכניקים צריכים להחליף רכב מידי פעם.
3. הביטוח מסרב לכסות תביעה שהגיש לקוח אחר.

(ב) סדר הבדיקות:
1. מהו מחיר הרכב? והאם השעון, החליפה ומשקפי השמש של בעל הרכב מעידים
הכנסה גבוהה?
2. האם הלקוח עמד בתשלומים בעבר?
3. כיצד מגיב הלקוח לאמירות בנוסח "זה יצריך טיפול רציני" או "זה לא יהיה זול"?


התקלה תהייה זו אשר עלותה שווה למחיר אותו מעריך המוסכניק שניתן יהיה לגבות מן הלקוח.
    התגובה האהובה בשרשור
דולי .​(שולטת)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011

קוד תקלה P0306

דולי .​(שולטת) • 22 באפר׳ 2011
החטאת ניצוץ צילינדר 6 Cylinder 6 Misfire Detected ,

תיאור התקלה :
צילינדר מספר 6 לא יורה כראוי .

סימפטומים:
מנוע מתקשה להניע.
המנוע מהסס או לא מניע.

סיבות אפשריות לתקלה :
מצתים או חוטים פגומים.
סלילי הצתה פגומים.
חיישן חמצן פגום.
מזרקי דלק פגומים.
שסתום פליטה שרוף.
ממיר קטליטי פגום.
שסתום EGR סתום או תקוע.
חיישן מצב גל זיזים פגום.
מחשב פגום.

אבחון תקלות
צריך לאפס את התקלה ולבדוק אם מופיעה שוב.
יש לבדוק את כל החוטים והחיבורים המובילים אל הצילינדר.
יש לבדוק את סליל ההצתה של הצילינדר.
יש לבדוק את הממיר הקטליטי.
יש לבדוק את מזרקי הדלק.
Templer​(שולט)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011

Re: תשובה משוערת

Templer​(שולט) • 22 באפר׳ 2011
דולי . כתב/ה:
Spartacus כתב/ה:
א. אני אצטט "המנוע הוחלף במנוע משומש..." וגו' ולכן הסיבה שאת נתת בתגובה האחרונה אינה הגיונית - המנוע הוחלף ולכן אין סיבה ש"יזכור" את התקלה הקודמת.

ב. יתכן שהתרמוסטט לא תקין.
ג. יתכן שאחד הצינורות פגום, מה שגורם לכך שמעבר המים לא מיטבי ולכן תיתכן התחממות של המנוע.
ד. יתכן והתרמוסטט לא תקין - מראה על חום גבוה מדי (התרמוסטט תפקידו להצביע על חום המנוע, דרך מד החום בלוח השעונים), או שאינו מפעיל את מאוורר הרדיאטור (עוד תפקיד של התרמוסטט)
ה. יתכן והמאוורר שהוזכר בסעיף הקודם אינו תקין.
ו. יתכן והרדיאטור אינו תקין, כן אני יודע שהוחלף בחדש אבל יתכן והחדש אינו תקין - קורה.

מקווה שעזרתי, אני רק מעלה השערות.
המשך יום נפלא






בהתחלה חשבתי כמוך, אבל היות והטרמוסטט והרדיאטור חדשים . מדובר באמת בתקלה בראש מנוע , וצריך לבצע חריטה .
(לא מדובר ברכב שלי ).
הכיוון באמת נכון.


עוד מעט אעלה שאלה נוספת. מענינת אותי דעתך.


תקלה בראש מנוע פירושה בד"כ שריפת האטם שאוטם את החיבור בין ראש המנוע (בו יש את מע' ההזרקה והשסתומים) לבין "בלוק" המנוע עצמו. במקרים קיצוניים יכולים להשרף גם השסתומים עצמם. הסיבה היא עליה דראסטית בטמפ' המנוע למשך זמן ממושך.
כלומר זו התוצאה ולא הסיבה.

סיבות לעליה בטמפ' יכולות להיות מגוונות: משאבה פגומה, רצועה שמניעה את המשאבה לא מתוחה מספיק, טרמוסטט פגום שלא נפתח בזמן או כלל לא ולא מאפשר קירור נוזל הקירור, אויר במע' הקירור שמונע זרימה אל הרדיאטור וממנו (מחייב ניקוז).
כמו כן, בהרבה מקרים נסיעה לא לפי התנאים ואימוץ יתר של המנוע גורמים לחימום: משקל יתר, עליות ממושכות ללא הורדת הילוך עם הפעלה מאסיבית של צרכנים: מזגן, אורות ועוד. [B]

במקרה שמאבחנים תוך כדי נהיגה עליה בחום המנוע חשוב מאד לא לכבות את המנוע!
יש לעצור במקום בטוח, להפעיל מזגן וחימום.
למזגן יש מאורר שמקרר גם הוא את הרדיאטור. כמו כן, כשמפעילים חימום נפתח תריס שמעביר אויר על פני רדיאטור נוסף בו זורם נוזל הקירור, זה מוסיף גם כן לקירור המנוע.
לתת למנוע לעבוד כך עד שרואים ירידה בטמפ' במחוון החום.
חשוב לא לפתוח את פתח המילוי ברדיאטור בבת אחת! זה יכול לגרום לפרץ מים רותחים ישר לפנים!
תוך כדי כך שהמנוע עובד יש להניח עלי פתח המלוי בד עבה ולפתוח אותו ממש מעט כדי לשחרר לחץ ולחכות , אחר כך עוד מעט ולחכות עד שהלחץ ישתחרר.
לבדוק מפלס גובה נוזל הקירור ברדיאטור ולהוסיף (כשהמנוע עובד).
דולי .​(שולטת)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011

Re: תשובה משוערת

דולי .​(שולטת) • 22 באפר׳ 2011
Templer כתב/ה:
דולי . כתב/ה:
Spartacus כתב/ה:
א. אני אצטט "המנוע הוחלף במנוע משומש..." וגו' ולכן הסיבה שאת נתת בתגובה האחרונה אינה הגיונית - המנוע הוחלף ולכן אין סיבה ש"יזכור" את התקלה הקודמת.

ב. יתכן שהתרמוסטט לא תקין.
ג. יתכן שאחד הצינורות פגום, מה שגורם לכך שמעבר המים לא מיטבי ולכן תיתכן התחממות של המנוע.
ד. יתכן והתרמוסטט לא תקין - מראה על חום גבוה מדי (התרמוסטט תפקידו להצביע על חום המנוע, דרך מד החום בלוח השעונים), או שאינו מפעיל את מאוורר הרדיאטור (עוד תפקיד של התרמוסטט)
ה. יתכן והמאוורר שהוזכר בסעיף הקודם אינו תקין.
ו. יתכן והרדיאטור אינו תקין, כן אני יודע שהוחלף בחדש אבל יתכן והחדש אינו תקין - קורה.

מקווה שעזרתי, אני רק מעלה השערות.
המשך יום נפלא






בהתחלה חשבתי כמוך, אבל היות והטרמוסטט והרדיאטור חדשים . מדובר באמת בתקלה בראש מנוע , וצריך לבצע חריטה .
(לא מדובר ברכב שלי ).
הכיוון באמת נכון.


עוד מעט אעלה שאלה נוספת. מענינת אותי דעתך.


תקלה בראש מנוע פירושה בד"כ שריפת האטם שאוטם את החיבור בין ראש המנוע (בו יש את מע' ההזרקה והשסתומים) לבין "בלוק" המנוע עצמו. במקרים קיצוניים יכולים להשרף גם השסתומים עצמם. הסיבה היא עליה דראסטית בטמפ' המנוע למשך זמן ממושך.
כלומר זו התוצאה ולא הסיבה.

סיבות לעליה בטמפ' יכולות להיות מגוונות: משאבה פגומה, רצועה שמניעה את המשאבה לא מתוחה מספיק, טרמוסטט פגום שלא נפתח בזמן או כלל לא ולא מאפשר קירור נוזל הקירור, אויר במע' הקירור שמונע זרימה אל הרדיאטור וממנו (מחייב ניקוז).
כמו כן, בהרבה מקרים נסיעה לא לפי התנאים ואימוץ יתר של המנוע גורמים לחימום: משקל יתר, עליות ממושכות ללא הורדת הילוך עם הפעלה מאסיבית של צרכנים: מזגן, אורות ועוד.

במקרה שמאבחנים תוך כדי נהיגה עליה בחום המנוע חשוב מאד לא לכבות את המנוע!
יש לעצור במקום בטוח, להפעיל מזגן וחימום.
למזגן יש מאורר שמקרר גם הוא את הרדיאטור. כמו כן, כשמפעילים חימום נפתח תריס שמעביר אויר על פני רדיאטור נוסף בו זורם נוזל הקירור, זה מוסיף גם כן לקירור המנוע.
לתת למנוע לעבוד כך עד שרואים ירידה בטמפ' במחוון החום.
חשוב לא לפתוח את פתח המילוי ברדיאטור בבת אחת! זה יכול לגרום לפרץ מים רותחים ישר לפנים!
תוך כדי כך שהמנוע עובד יש להניח עלי פתח המלוי בד עבה ולפתוח אותו ממש מעט כדי לשחרר לחץ ולחכות , אחר כך עוד מעט ולחכות עד שהלחץ ישתחרר.
לבדוק מפלס גובה נוזל הקירור ברדיאטור ולהוסיף (כשהמנוע עובד).






[B]יופי של תשובה , מנומקת ומפורטת , אהבתי .
מה דעתך על השאלה השנייה ?
Templer​(שולט)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011
Templer​(שולט) • 22 באפר׳ 2011
Misfire פירושו באנגלית טכנית שאין הצתה. במקרה המדובר, מחשב המנוע קובע שבצילינדר מס' 6 לא מתבצעת הצתה ולכן אחד מבין סך כל הצילינדרים במנוע אינו עובד ומכאן גם יש ירידה בהספק של המנוע ("כח").
הסיבות שמפורטות נראות הגיוניות בהחלט.

לא ציינת באיזו דגם מדובר.
המנועים כיום מצויידים במערכות בקרה ממוחשבות שכוללות הרבה מאד סנסורים לכן בתקלות כאלה כדאי לתת לבעל מקצוע שמכיר את הדגם הספציפי לטפל בבעיה, בעל ציוד דיאנוסטיקה מתאים ושידע לפרש נכון את הממצאים.

האם מדובר באותו רכב בו היתה בעית הטמפ' הגבוהה?
אובדן צילינדר אחד מהווה אובדן כח במנוע וזה יכול לגרום לעומס מוגבר על המנוע (המנוע עובד עם פחות כח וצריך להתמודד עם אותו עומס) מכאן להתחממות מנוע.
דולי .​(שולטת)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011

עוד שאלה

דולי .​(שולטת) • 22 באפר׳ 2011
התקבלו 2 קודי תקלות בתקן OBD ,
P0117 ENGIN COOLANT TEMPERATURE CIRCUIT - LOW INPUT
P0117 ENGIN COOLANT TEMPERATURE CIRCUIT - HIGH INPUT

1) מה מתארת כל תקלה?
2) אילה ערכים מקבלים כשמודדים מדידת מתח בין רגל ההזנה לחיישן , ואילו ערכים בין המחשב (SIG) לגוף המנוע?
Aציבעוני​(אחר)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011

דולי השאלות שלך

Aציבעוני​(אחר) • 22 באפר׳ 2011
ברמה של מנהלי מוסכים
ואני מכונאי של פעם
עם הידים מלוכלכים בגריז icon_redface.gif
Aציבעוני​(אחר)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011

ברם לפי המתואר ניראה לי

Aציבעוני​(אחר) • 22 באפר׳ 2011
משאבת מיים או אטם קרוע
הספק דחיפת המים מישתנה
ביגלל היתפשטות החומר
לא בטוח
דולי .​(שולטת)
לפני 13 שנים • 22 באפר׳ 2011

סעיף ראשון

דולי .​(שולטת) • 22 באפר׳ 2011
P0117 - אות נמוך במעגל של חיישן טמפרטורת נוזל קירור מנוע.
P0118-אות גבוה במעגל של חיישן טמפרטורת נוזל קירור מנוע.

את הסעיף השני יודע?