צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

כתבה יפה על גזענות.

שלגי
לפני 12 שנים • 15 במאי 2011
שלגי • 15 במאי 2011
בחיית רבאק, יש גזענות כלפי כולם. גם אשכנזים ותיקים.

ככה אנחנו. חארות.



* הכותבת שייכת לאוכלוסיה האשכנזית הותיקה.
שלגי
לפני 12 שנים • 15 במאי 2011

לול

שלגי • 15 במאי 2011
אשכרה קמתי מהמיטה בשביל זה (מזל שאני לא פולניה)

מוקדש לכל מי שחושב שהמציאו את הגזענות עבורו.

http://www.youtube.com/watch?v=alp9scMfmjA
טרבולי והקצפת
לפני 12 שנים • 15 במאי 2011
טרבולי והקצפת • 15 במאי 2011
גזענות היא אפליה על בסיס גזעי. אתה מבצע אפליה על בסיס גזעי, אסביר לך כיצד.

אתה לא יודע שום דבר על חרדים. ההודעה הראשונה, כמו גם השניה, מוכיחות את זה באופן די ברור. אתה החלטת, בין אם כתוצאה מהסתה ובין אם באופן עצמאי, שהחרדים שואפים לפגוע בך (ולא נתמקד כעת בתוכן הפגיעה). העניין הוא שאין שום בסיס רציונלי להחלטה הזאת. החרדים, כקבוצה, מעולם לא דיברו על לפגוע בך במובנים שאתה מתאר. אני יודע, זה קשה לעיכול.
האמת היא שכל החשש שלך מהם נובע מכך שהם שונים ממך. בדיוק כמו כל גזענות כנגד כל אוכלוסיה.
אבל אני רואה אותך מתפתל שם, קם מהכסא ועושה תנועות ידיים. אתה לא מסכים איתי. אתה אומר, הם רוצים להשתלט על המדינה. הם מדברים על מדינת דת, כלשונך. זו רק שאלה של ריבוי טבעי. של רוב. אם הם יהיו השולטים, הדברים ישתנו. הכלוב יהפוך לבלתי חוקי. זה כתוב בעיתונים. זה נאמר בחדשות. הנתונים הסטטיסטיים מוכיחים שזה בלתי נמנע. כך אתה מסביר.
אדרבא.
מצא לי ברחבי האינטרנט את המנהיג החרדי החשוב שמצדד במדינת הלכה. או בדבר מן הדברים שציינת.
מוטב אם יהיה אדם מושמץ במיוחד, כדוגמת הרב עובדיה יוסף, או הרב שך.
(רמז: אדם ברוך, 2001)
ובגלל שאני יודע מה אקבל, אני מבקש שתהיה מאוד מדויק בחיפוש שלך. או שמא הטענה היא שהם עושים זאת בחדרי חדרים? מי יודע, צריך להיות מוכן לכל.

הלאה.
http://www.merriam-webster.com/dictionary/race?show=2&t=1305494845
Race:
...
b : a class or kind of people unified by shared interests, habits, or characteristics
...

כלומר, גזע אינו בהכרח מוגבל למוצא או למאפיינים פיזיים. אתה יכול להיות גזען גם כנגד אנשים שמנים. או אנשים עם עיניים ירוקות. וכיוצא בזאת.

אני יכול רק לתאר לעצמי, מה גדול הקושי. להכיר בכך שאדם הוא עצמו גזען? ועוד כאשר כל חייו הוא מקפיד לקבל כל שוני, לקיים אורח חיים מתקדם, ליברלי ונאור, רחמנא לצלן? מזעזע ממש. אם רק החרדים האלה היו קצת יותר דומים לו, אולי אז היה קל יותר להיות מתקדם וליברלי כלפיהם. אולי באמת.

הדברים יפים גם בתגובה לדבריו של חואן.
huan
לפני 12 שנים • 15 במאי 2011
huan • 15 במאי 2011
ציטוט: האמת היא שכל החשש שלך מהם נובע מכך שהם שונים ממך.


בישראל אפשר לעשות ספקולציות על הרבה דברים כמו: מה יהיה כליברמן יהיה ראש ממשלה או מה יהיה עם חד"ש תקבל 40 מנדטים. בסוגיה החרדית לא צריך לעשות ספקולציות לגבי "מה יקרה עם" מספיק ללכת לבני ברק, מודיעין עילית, בית שמש וחלקים די גדולים מירושליים ואם אין לך כוח ללכת עד לשם בוא תבוא אלי לנווה שאנן שבחיפה ותראה מה קורה בשכונה שהולכת ומתחרדת כבר כמה שנים (שלא לדבר על קריית שמואל וחלקים שלמים של הדר בהם אתה לא יכול לנסוע בשבתות כבר הרבה מאוד שנים ובתי ספר שבשעריהם מיני אנשים נחמדים משדלים בני נוער להניח תפילין).
לא צריך ללכת לחפש באינטרנט כשהמציאות תופחת לך בפנים. וזה בדיוק ההבדל בין זה לגזענות - החשש מחרדים, בניגוד לפרוטוקולים של זקני ציון, מבוסס תחושת איום מוחשית ומוצדקת ולא הזיות מנותקות מהמציאות.

אני ליברלי ונאור שמאמין בדרכי,אני מתכוון להישאר כזה ולהלחם על אורך החיים שלי והתרבות שלי כנגד איומים ממשיים עד מאוד ובהנתן האפשרות להפוך כמה שיותר אנשים, בינהם חרדים, לליברלים נאורים כמוני.
אני מעדיף להיות ליברל נאור מהסוג הזה מאשר ליברל נאור מהסוג שמכשיר בורקות, מילת נשים, ריפוי נשים בעזרת אונס, ריפוי הומוסקסואלים ולסביות ועוד מגוון "שונויות" בשם השונות, הרב תרבותיות וגישת "זכויות הקבוצה" הבזויה ויותר מכך מהפחד שמישהו יקרה לו "גזען".
טרבולי והקצפת
לפני 12 שנים • 15 במאי 2011
טרבולי והקצפת • 15 במאי 2011
חואן, אתה כל כך גזען, עד שאתה לא מדבר בצורה רציונלית. עד כדי כך. בדיוק כמו מקודם - בורותך הולכת לפניך.
אני מגיע מאחד מהמקומות הנוראיים האלה שמנית. ואני חושב שאין לך מושג על מה אתה מדבר, ושמעולם לא היית בהם בעצמך. השנאה שלך מעוורת אותך. היהדות מעולם לא התימרה להיות דת כפייתית או מסיונרית. אף אחד לא מכריח אף אחד להניח תפילין. אתה כועס על כך שמישהו שאתה לא מכיר הציע לך להניח תפילין מכיוון שיודע שאתה יהודי. בחיי, הדברים שלך זה בגדר מחלת נפש.
הייתי צוחק אם זה לא היה כל כך עצוב.

באשר לסוגית הנסיעה בשבת. אני בטוח שידוע לך שלא רק בשכונות חרדיות אי אפשר לנסוע בשבת, אלא גם בישובים דתיים ושכונות מסורתיות. ספר לי בבקשה, אילו דברים מזעזעים מתרחשים במקומות אלה בחסות השבת? תן לי לנחש. זה שונה, כי הם משרתים בצבא. מותר להם לחסום לך את הכביש כי הם משרתים בצבא. הבנתי.

אבל החלק המופרע ביותר אצלך הוא הכפייתיות. אתה על פי הודאתך, תטיף לאנשים אחרים להפוך להיות "ליברלים ונאורים" כמוך. כמו כומר שוטה במחזה מקברי. מישהו ביקש ממך? מי אתה בכלל, שתהפוך מישהו למשהו שהוא לא מעוניין להיות?
ואז אתה מגדיל להלין עליהם, השחורים האלה, עם הכובעים המצחיקים שלהם, שעוד מעזים להציע לך להניח תפילין.

אתה מגוחך.
huan
לפני 12 שנים • 15 במאי 2011
huan • 15 במאי 2011
חרדים, מסורתיים, חרדים בקונטקס הנתון אין בינהם הבדל ואין זה משנה כלל האם הם משרתים בצבא, משלמים מיסים או האם הם סוגדים לישו, מוחמד, בודהה, השוק החופשי או ההיגיון. הדבר היחיד שמשנה הוא במה הם הרעיונות שהם מחזיקים - במובן של כיצד הם רוצים שיראה העולם ומה הם עושים ויעשו בנידון.

אינני שונא אף אחד מהם אני אך אני מאוד מתנגדת לתפיסת העולם שלהם. אני בניגוד לאנשים מסויימים יכול לעשות את ההבחנה בין האדם לרעיון ובדיוק לרעיונות אילו אני מתנגד. אני חושב שגם אתה בסופו של דבר איננו שונה ממני במובן הזה ובמידה ואיזה מוסוליני היה תופס את השלטון בישראל,מכריז דיקטטורה צבאית ומתחיל להקים גולגים לכל הגינגים היית מנסה לעשות משהו בנידון (ורצוי עוד קודם) יותר מכך אתה מנתגד להשקפת העולם שאני מנסח ומנסה להציג אותה כאמצעי כמחלת נפש וכי במה שונה גשתך מגישתי עם לא בספקטרום הרעיונות המקובלים עליך והאמצעים שאתה מוכן להפעיל בכדי להתנגד לרעיונות הנמצאים מחוץ לספקטרום הנ"ל כמו למשל שימוש ברטוריקה נמוכה ומיני גידופים? (אמצעים שאנילמשל לא הפעלתי כאן)
זאלופון​(שולט)
לפני 12 שנים • 16 במאי 2011
זאלופון​(שולט) • 16 במאי 2011
נו באמת. ההגדרה הזו ל"גזענות", ככוללת אנשים מכל קבוצה שהיא, היא בסך הכל משחק מילים מטופש שמעקר את המילה הזו מתוכן. כפי שציינתי, אני גזען כלפי חרדים באותו אופן שאני גזען כלפי הומופובים. אם מצאת הגדרה לגזענות שמאפשרת לעמדה שלילית כלפי הומופובים להיכלל בה, מזל טוב. זה אומר שההגדרה שלך היא אפולוגטיקה חסרת ערך ותו לא.

האם החרדים רוצים שהמדינה הזו תיראה ותתנהג בהתאם לאמונות שלהם? אני באמת צריך "להוכיח" לך דבר כזה? מגוחך לגמרי. תסתכל סביבך! זה קורה כבר היום! הם משתמשים בכל הכוח הפוליטי שלהם כדי לחוקק חוקים שמתאימים לערכים שלהם ומנוגדים לערכים שלי. ברור שככל שהכוח הפוליטי יהיה רב יותר, השימוש בו יהיה נרחב יותר. לא צריך יום לימודים ארוך כדי להבין זאת.

אני מניח שאתה חרדי ולכן אתה קופץ ככה. אם אינך חרדי, הרי שאתה סתם "אידיוט מועיל" (זהו, עלבתי). בכל מקרה, אני חושד שהמשך הויכוח הזה יהיה טחינת מים ממושכת, שבכלל לא קשורה לרוסים, אז חבל לטרוח.

נ.ב.
כמובן שהיהדות היא כפייתית, כמו כל דת, והיו לה גם את התקופות הנחמדות, אי שם בסביבת החשמונאים, שבהן לא-יהודים נשחטו או אולצו להתייהד.
    התגובה האהובה בשרשור
טרבולי והקצפת
לפני 12 שנים • 16 במאי 2011
טרבולי והקצפת • 16 במאי 2011
לחואן.
אתה שונא ועוד איך. רק אדם ששונא בעצמה כזו יכול לדחוף בכח עמדות ורעיונות למוחם של אנשים שאינו מכיר, על אף שאין שום עדות לכך. נראה שהדימוי שלי על כומר מטיף לא היה יכול להיות מדויק יותר. אסביר שוב: אתה מתנגד אליהם עצמם, לא לתפיסת העולם שלהם, משום שכפי שהפגנת אתה כלל לא מכיר את תפיסת עולמם.

שנית, עצם המחשבה שיש הקבלה בין משטר טוטליטרי ובין שאיפות החרדים מעידה על בורות מזעזעת. כל הנחת היסוד שלך היא שהדברים דומים, ושתגובה שלילית לאחד מעידה על תגובה שלילית לאחר. היכולת להקשיב לתוכן הדברים הנאמרים, להבחין בין דיבורים ומעשים, לנתח באופן בלתי תלוי היא ממך והלאה. אין לי מה להגיד לך. אתה באמת, חסר תקנה.

לזאלופון.
ההגדרה "הזו" לגזענות היא הגדרה מילונית מדויקת שמוכיחה שאתה כאמור, גזען בזוי. היכולת שלך להתעלם ממנה באמת מעוררת התפעלות. ספר לי, כיצד ההגדרה הזו לא תקפה עליך? אני חושב שההסבר שלי בתגובתי הקודמת אליך מאוד ממצה.

ולהקבלה המעט מעוררת רחמים לגזענות לכאורה שלך כנגד הומופובים, אגיב שאת משנת ההומופובים אתה מכיר. את משנת החרדים אתה לא תכיר גם אם יתעקשו לנסות ולהסביר לך, משום שאתה ספוג בשנאה מופרעת. וזו הסיבה שאתה גזען. אתה מחיל על ציבור עמדות שאינו בחר לעצמו. ואכן, אילו היית אומר שהומופובים רוצים להשתלט על המדינה ולמכור אותה לערבים, הייתי אומר שאתה גזען כנגד הומופובים. אבל זה כמו שאתה אומר, משחק מילים מטופש. אין סיכוי שתבין את זה כי אתה מאוד לא רוצה להבין את זה.
בהערת שוליים, ההגדרה ש"מצאתי" כלשונך, היא ההגדרה היחידה שסברתי שתוכל לקבל מבלי לבלבל לי את המוח על תקפות המקור. אם הייתי הולך לוויקיפדיה היית משתולל. אם הייתי הולך לאבן שושן היית משתולל. אז הלכתי, בעוונותי, למרים-וובסטר. כמה שפל מצדי. ללא ספק הגדרה שהנה "אפולוגטיקה חסרת ערך", הרי מה הם יודעים.

אתה מדבר הרבה על האם והאם, על הצורך בהוכחה. מדוע אתה מסתבך כל כך? מה קרה, גוגל לא משיב לך כפי שאתה רוצה? איפה מדינת ההלכה שלי? מה כל כך קשה? אני רוצה עדות ממקור בר סמכא לאחד מההבלים שפלטת.
בוא נסתכל על היום באמת. תסביר לי אילו חוקים חוקקו, ובאיזה אופן הם מתאימים לערכים שלהם ומנוגדים לשלך. כשאתה עושה את זה, תסביר לי מדוע לדעתך לגיטימי עבור נציגך בכנסת לפעול לטובת בוחריו, אבל לא לגיטימי עבור נציג החרדים בכנסת לפעול לטובת בוחריו. או שגם זה האם-והאם? גוגל לא נחמד היום?

את ההנחות שלך תשמור לעצמך. אני לא חרדי. אני לא דתי. מעולם לא הייתי. משפחתי לא דתיה זה 3 דורות. קיבלתי חינוך אתאיסטי. אני יהודי חילוני. אין לי אף לא מכר חרדי אחד. אוי אני אוהב את הסיכה שלי ואת הבלונים הנפוחים שלך.
אני "קופץ ככה", מסיבה אחת פשוטה. אני לא גזען בזוי כמוך. זה הכל. קשה לך עם זה. לא נורא.

נ.ב.
היה קשה למצוא דוגמא, הא. עד לתקופת החשמונאים חזרת, לא פחות icon_smile.gif
לגופה של הערה. אי שם בסביבת החשמונאים, כהגדרתך העמומה, אנשים נשחטו ואולצו להתייהד לא מכיוון שלא היו יהודים. אלא מכיוון שהיו יהודים, ובחרו לבגוד, במושגים של אז. לקבל על עצמם תרבות זרה. כמובן, זה לא לגיטימי להרוג אותם. אבל מנגד, בתקופה ההיא היה בסדר להרוג את כל תושבי הכפר לאחר שניצחת בקרב ולאנוס את נשותיהם. כך שהערך לחיים היה שונה, המשמעות של בגידה היתה שונה, וההגדרה לבגידה היתה שונה.
אבל אם כבר מדברים על אידיוטים, נסה להבין את דברי כפי שהם נכתבים ולא לחפש לי סיבות מתקופת המקרא. היהדות כפי שהיא היום (ובאלף השנה האחרונים לצורך כך) אין בה שמץ של מסיונריות. זה מה שאמרתי.
huan
לפני 12 שנים • 16 במאי 2011
huan • 16 במאי 2011
אין לי יותר מידי מה להגיד חוץ מזה שאתה דמוגוג - מלא באוויר חם של מילים בלי מינימום.
בניגוד לזאלו אני לא חושב שאתה אדיוט מועיל - אלה סתם אידיוט שמשחק במילים והעלבות לשם שעשוע.

זאלו, הבמה לרשותך.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 12 שנים • 16 במאי 2011
קיצר, כולכם גזענים דמגוגים בורים חשוכים מלאים שנאה. זה מה שלמדתי מרפרוף.
תנו לי לנחש, אתם גם חולקים את אותה זונה רוסיה.
icon_rolleyes.gif
שתהיו בריאים. מתה עליכם.