ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הצינוק - ביזיון.

להבה חשופה
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
להבה חשופה • 26 ביוני 2011
בכירים במערכת הביטחון קראו לשחרורו של גלעד שליט " הזמן פועל כנגדנו". - "הארץ" 24.4.11


"שישה בכירים לשעבר במערכת הביטחון קוראים לממשלה לקדם עסקת חילופי שבויים עם חמאס להשבתו של החייל החטוף, גלעד שליט, גם במחיר שחרור מחבלים עם "דם על הידיים". הבכירים - ראשי השב"כ לשעבר עמי אילון, כרמי גילון ויעקב פרי, ראש המוסד לשעבר דני יתום, ניצב בדימוס אליק רון ותת אלוף במיל' אביגדור קהלני - כינסו אחר הצהריים מסיבת עיתונאים בתל אביב. בעמדתם תומך גם הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק, שלא השתתף באירוע.

יעקב פרי קרא לממשלה להאיץ את המשא ומתן באופן דרמטי ולקחת "החלטה קשה ואמיצה". לדבריו, ההחלטה על עסקת חילופי שבויים איננה קלה ויהיו לה גם מתנגדים. עם זאת, לטענתו, רוב אזרחי המדינה תומכים בשחרור רוצחים על מנת להשיב את שליט. "מדינת ישראל מעולם לא קבעה סייגים, קווים אדומים או איזושהי מסגרת בנושא שבויים ונעדרים", אמר, "מדינת ישראל מספיק חזקה גם מהבחינה המודיעינית וגם מהבחינה הצבאית על מנת לטפל באותם מרצחים עם דם על הידיים אם יחזרו לסורם". עוד הוסיף: "שילמנו מחירים כבדים מאוד גם בעבור פחות".

דני יתום אמר במסיבת העיתונאים כי הניסיון מלמד שחמאס לא יפחית את דרישותיו ככל שיחלוף הזמן. "כנראה שלא ניתן לבצע פעולה צבאית. הזמן פועל לרעתנו. מה שניתן להשיג היום, ספק בעיני אם ניתן יהיה להשיג מחר", אמר. "אומרים לנו שזה יסכן את ישראל משמעותית, אבל הסיכון מחושב ועל כף המאזניים שחרור מחבלים מול הצלת חייו של גלעד שליט. הכף נוטה להצלת החיים של גלעד". עוד הוסיף יתום: "אנחנו חונכנו וחינכנו דורות של מפקדים וחיילים שהמדינה לא מפקירה אף אחד. חיילים יודעים שאם חלילה יאונה להם רע - יחזירו אותם הביתה. אם גלעד לא יחזור הביתה, יישבר כאן אתוס מרכזי בהוויה הביטחונית של מדינת ישראל".

אליק רון תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת שר הביטחון, אהוד ברק. "יש בזה סיכון, אבל ידענו לקחת סיכונים גדולים יותר", אמר, "אנחנו מומחים לטבוע מטבעות לשון שאינני סובל - דם על הידיים. אינני רואה הבדל בין מי שפגע בנו רב או מעט. בני מוות כולם ואלה שהתמזל מזלם ותפסנו אותם חיים הם קלפי מיקוח לעת צרה וכעת היא עת צרה. המחיר נקוב וקשה ויש לשלמו כאן ועכשיו". הוא קרא לשקול צעדים נגד הצלב האדום: "אנו מאפשרים להם ביקורים והם ברוב נבזותם אינם מאפשרים לנו דבר מול גלעד שליט".

"הסכנה הגדולה ביותר היא שמתחילים להתרגל", אמר עמי אילון. "יהיה חמור מאוד אם נחגוג את הסדר עם כסא לגלעד. הוא לא אליהו הנביא ואין שום סיבה שיהפוך לאליהו הנביא. גלעד הוא גם לא רון ארד ואת אותה טעות שעשינו כשיכולנו להחזיר את רון הביתה - אסור שנעשה עם גלעד".

לדברים אלה הצטרף גם כרמי גילון, שעסק רבות בניסיונות להשיב את רון ארד, בהיותו ראש מחוז הצפון בשב"כ. "הפכנו כל אבן ולא מצאנו. לא השכלנו לבוא לדרג המדיני ולומר לו 'אנחנו לא יודעים איפה רון ארד'. סוף הסיפור ידוע. אני חושב שאנחנו מתקרבים למצב שכפי שעמדנו חסרי אונים וחסרי תשובה לגבי מקום הימצאו וגורלו של רון ארד, ככל שעוברים הימים, כך קרב קיצו של גלעד שליט". לדברי גילון, "כל מה שנותר הוא לבצע הסכם חילופים גם במחיר הגבוה, אולי גבוה מדי שהחמאס קובע".

להבה חשופה.
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011

לא קראתי את כל השרשור

פרלין​(נשלטת){ש} • 26 ביוני 2011
הויכוח הוא על כמה אנשים ימותו אם הוא ישוחרר?

כי אז זה טיעון מטופש. מי באמת יכול לדעת מה אותם אסירים יעשו.

מיסי כתבה ובצדק: הוא חי. אותו אפשר לשחרר. המחיר ההיפותטי הוא אכן מחיר היפותטי.

הבעיה היא אחרת. הבעיה היא כמה אנחנו "סחיטים". ואנחנו אכן סחיטים מאוד. וזה מטריד. כי אם על כל חייל שיחטף נסכים לשחרר כל כך הרבה מחבלים, איפה זה יגמר?

ואחרי שזה נאמר: אני בעד לשחרר את גלעד שליט. אני לא בטוחה שזה הדבר הנכון לעשותו, אבל זה הדבר הראוי לעשותו. אי אפשר לשאת את המחשבה שיושב איש שאפשר לשחררו ואנחנו לא מצליחים לעשות את זה. או מסרבים לעשות את זה. אנחנו קטנים מדי וצעירים מדי (כמדינה) בשביל להפקיר חיילים בשבי. אפילו אם זה חכם יותר.
לטווח הארוך זו יכולה להיות נקודת שבר נוספת בחברה הישראלית.
*מנגינה*{התווים שלו}
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011

נקודה למחשבה

*מנגינה*{התווים שלו} • 26 ביוני 2011
נניח שהממשלה תיקח את כל אלף האסירים בדיוק כמו שהם מבקשים ותגיש להם אותם אפילו על מגש מכסף, נראה לכם שהם ישחררו את גלעד שליט?
גלעד מהווה עבור החמאס נכס אסטרטגי ממדרגה ראשונה. מיום חטיפתו וככל שעוברים הימים, הפעילות סביב הנושא מעלה את קרנם והופכת אותם לגורם משמעותי וחשוב בעיני מדינות רבות.
אין ספק
הם נהנים מזה
והם לא ירצו כל כך בקלות וגם לא תמורת אלף ואפילו אלפיים אסירים שלא בדיוק מעניינים אותם, להפסיד את מעמדם כיום.
כל נושא המו"מ והדרישות המוגזמות הן תירוץ מצידם כדי למשוך את זה כמה שיותר לתועלתם.
אולי בספטמבר, עם ההכרזה החד כיוונית שלהם למדינה, יהיה להם נוח להצטייר כהומנים ואז לשחרר את גלעד.
אולי?
הכל אינטרסנטי מצידם והם לצערינו יודעים לשקול את צעדיהם.
ברור שזה לא צריך להביא אותנו לשבת בחיבוק ידיים.
ברור שמצידנו צריך לעשות הכל ולהענות לדרישות המוגזמות שלהם, העיקר לשחרר את גלעד שהמדינה אחראית לגורלו.
אבל לגמרי לא בטוח שהאישו פה הוא הממשלה שלא מוכנה לשחרר אסירים. לעניות דעתי זה הם הלועגים לנו בפרצוף.
זאלופון​(שולט)
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
זאלופון​(שולט) • 26 ביוני 2011
ציטוט: אם כבר, זה שגילה אלמגור מתיישבת בצינוק ועוד איך מגביר את המודעות. הנה: גם אתה וגם
אני כתבנו כבר פעמיים בשרשור הזה, וכמו דיון זה יש בטח גם אחרים באתרים חברתיים אחרים
(פייסבוק, דה-מרקר וכו) אם זה לא להגביר את המודעות, אז מה בדיוק כן?

מצד שני, כנראה שלשניכם השם "גלעד שליט" היה רחוק מלהיות זר גם קודם לכן. המודעות לנושא הזה היא בסדר גודל שהלוואי שבעיות לאומיות מהותיות היו נהנות ממנו, וממש לא זקוקה לאמצעי הגברה. ה"צינוק" המגוחך הזה לא נועד להגביר מודעות, אלא למכור עיתונים (במקרה של התקשורת), לקבל חשיפה ולהרגיש ל"ו-צדיקים (במקרה של גילה אלמגור ושות') ולהפעיל עוד קצת לחץ על ביבי (במקרה של משפחת שליט). כולם השיגו את מטרותיהם ולכן כנראה שזה קמפיין מוצלח, גם אם אצלי אישית הוא מפעיל את בלוטות ההקאה.
huan
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
huan • 26 ביוני 2011
גלעד שליט כבר מזמן הפך לסוג של קוטג' - מחאה עממית, פופוליסטית וריקה מתוכן שרבים מידי מהתומכים בה מעדיפים לזרוק סיסמאות לאוויר ולהסכים עם מה שכולם מסכימים איתו במקום לעצור רקע ולחשוב על מה שהם אומרים.

מהותו של חייל היא המלחמה. זה מה שהוא עושה, זו הסיבה היחידה לכך שישנם חיילים בעולם וזו היא תמצית קיומם. במלחמה אנשים נפצעים, נהרגים ולפעמים גם נופלים בשבי - כל אדם הלובש מדים צריך לקחת את הדברים הנ"ל בחשבון. הוא ושולחיו צריכים לדעת שהם לוקחים על עצמם את הסיכון הזה לא לשוו אלה בכדי להגן על האזרחים בעורף והחברה שהם חלק מימנה. זו גם התמורה אותה הם מקבלים - בזכות הקרבתם יהיה להם לאן ובשביל מה לחזור משדא הקרב.
עשיית מעשה ששמה את חייהם של חיילים לפני אילו של אזרחים מחבלת במהותו של הצבא ובזכות קיומו.
גלעד שליט הוא לא ילד - הוא חייל.
בישראל החיילים כבר מזמן והפכו ל"ילדים" זו הסיבה שמפנים בסיסים בשעה שישובים אזרחיים זוכים לכתף קרה וסופגים קאסמים, זו הסיבה שעלוב הפיקוד הצהיר שלדעתו כיפת ברזל מיועדת אך ורק להגנה על בסיסים צבאיים ושהעורף יפסיק להתלונן ויספוג טילים כמו גבר (למזלנו ככל הנראה לא ממש ספרו את דעתו) וזו הסיבה מדוע קוראים לשחרר את "גלעד" בכל מחיר - והכוונה היא שחייו של חייל אחד שווים יותר מ20/30/100 אזרחים ודמו של גלעד אדום יותר מזה של חיילים אחרים שעלולים להשלך "לנקות את הבאלגן".

גלעד שליט לא יוצר "קרע בעם". "לעם" לא ממש אכפת מגלעד שליט וגורלו משנה כקליפת השום. ברגע שהוא ימות או ישוחרר הוא ישכח...אף אחד לא ינהל קמפיין שבו ישאלו איך גלעד חי משכר המינימום או למה הוא מת בתאונת דרכים באשמת "הגרום האנושי" שהיתה יכולה להמנע עם השקעה קטנה בתשתית או למה הוא שוכב במסדרון של בית החולים?
גלדע שליט בעיה לאומית? תחשבו לרגע לאיזו מידה נפחתם את העניין! הבעיה של ישראל היא לא מליוני הרעבים, העובדה 50% חיים משכר מינימום, הכיבוש בשטחים, הפוליטיקה הרקובה או ההון שילטון! או זיהום האוויר שבגללו 1500 גלעד שליטים מתים כל שנה רק באזור תל אביב.
מה שיצור את הקרע בעם זה גלעד שליט ומחיר הקוטג! שאילו יהיו הצרות שלנו.

ואותם אומנים עושים בדיוק מה שהם עושים בשירותרום (לצבא שבולע יותר מ20% מהתלג) ו"יום טוב" - מתחממים לאורו של הקונצנזוס ומרגישים צדיקים עם מינימום השפעה, מינימות חתרנות ומינימום מאמץ.
the rain song
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
the rain song • 26 ביוני 2011
הכל טוב ויפה אבל צה"ל הוא לא צבא מתנדבים.
huan
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
huan • 26 ביוני 2011
ציטוט: הכל טוב ויפה אבל צה"ל הוא לא צבא מתנדבים.


ברור שלא, אך זה לא הופך חיילים לילדים. מי שרוצה לדאוג לשלומם של החיילים בצבא החובה שלנו שיפנה את מבטו לעשרות המתאבדים בשירות החובה המהווים כ50% מההרוגי הצבא בכל שנה נתונה. אילו הם שמתו בלי סיבה, ללא תכלית וללא מהות ושאת מותם המיותר ניתן היה למנוע לולא קמפיין ההשתמטות הפופוליטי והזלזול המתמשך בחייהם ובשלומם של חיילים על ידי מערכות הצבא השונות - החל מהמוסד בריאות הנפש, דרך הרופאים ועד לאותם אנשים שנותנים עמדות כוח ופיקוד לערסים בני 20 שרק קצה הקרחון של מקרי ההתעללות שהם מעוללים לילדינו מגיעים לתקשורת. (אני משאר שכולנו זוכרים את טקסי החניכה בחיל השיריון וחיל האוויר שבניגוד לגלעד שליט ירדו מהכותרות תוך זמן קצר - תזכורת קצרה מחיפוש מהיר בגוגל http://news.walla.co.il/?w=/2689/1533587 - "בשנים האחרונות נחשפו מספר מקרי התעללות שביצעו חיילים בצה"ל. בכל פעם מבטיח הצבא למגר את התופעה, שאחת לכמה שנים חוזרת" - איפה הקמפיין למענם? איפה האמנים שיחטפו מכות בצינור גומי על הבמה?)
aka BODYGUARD
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
aka BODYGUARD • 26 ביוני 2011
אני לא אכנס למיצג הצינוק והיושבים בו, אפילו לא לנקודה בה הויכוח החל בהאם המיצג
מהווה מקום מטלטל או עוד משהו צהוב.

אני אכנס למקום בו כל חישובי וגילויי המיקצועיות הצבאית והפוליטית עלו וכאילו
כל הגורמים המעורבים חברי כלוב בכלל...סוטים.

אם הנושא לא היה עצוב עד דמעות הייתי מתגלגל מצחוק.
נוסחאות...

שטויות.

מצטער אנשים, גלעד הוא משפחה רחוקה שלי.
וכל בן אלף זונות, שטוען שאסור להחזירו בשל המחיר-
אני מאחל לו שבן משפחה שלו ייעלם אצל השכנים לעשור ויותר.
איבדתם צלם אנוש?
איבדתם את היכולת לחשוב שלא נתון מספרי יושב שם?
שמדובר בבן אדם?
יש מחיר מתמטי לאדם?

התאבד לכם המוח.

אני עדיין אומר שהדברים צריכים להעשות מחוץ לתקשורת.
זה הויכוח הפנימי הקבוע במשפחה.
אבל האם טענה כזו יכולה לעמוד מול אמר שחמש שנים לא ישנה?
אל תשפטו בטרם הגעתם למקום.

ויכוח חברתי? קוטג'?
עצומות "אל תחזירו אותי" ?
יש מונופול על צבא?
למות על המשפטים החכמים האלה.... העיקר שתקראו אותי! אותי !!!


שירשור מיותר.


מתפלל ממקומי ובשקט שהממשלה הזו תתעשת ומהר ותשלם מה שצריך כדי להחזיר
את גלעד לכאן.

אמן.
huan
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
huan • 26 ביוני 2011
בודי, לא הייתי מאחל לבן משפחה להתאבד בצבא או להשתתף ב"טקס חניכה".
אך ה"גלעד שליטים" האלה זלא זוכים לכך שאתה תזיז את האצבע הקטנה שלך למענם או שלהבה חשופה תביא נאומים של גנרלים שאומרים שהממשלה, הצבא והמדינה צריכים להתעשת ולעשות הכל כדי שבנינו יצאו חיים ושלמים (בלי איברים פנימיים חבולים בצינורות גומי) מהצבא.

צר לי על כך שעבורך מדובר בעניין משפחתי ואישי ואני לא יודע כיצד הייתי נוהג אילו הייתי במקומך או במקומם של משפחת שליט.
אך זה לא משנה את הנקודה, פשוט לא.
Tainted​(לא בעסק)
לפני 12 שנים • 26 ביוני 2011
Tainted​(לא בעסק) • 26 ביוני 2011
אז בואו ואספר לכם איך זה,
זה 5 שנים של לילות בלי שינה, כי אתה הולך לישון אבל אתה לא באמת נח וישן, הלילות טרופים, הימים יותר והחיים שלך לא חיים. זה ימים על ימים של תהיה, זה ערבי חג לא שלמים, זה ארוחות שישי בלי קדושה, זה כאב קבוע, מנפץ את הדעת של אי ידיעה. חייתי את זה 3 שנים, שלושה חודשים ושלושה שבועות עד שחזירו את זה שהיה שלי שלידעתכם, התפורר לאפר בזמן שהוא הפשיר מההקפאה שהם שמו אותו בו. התפורר.

חתמתם ''אל תחזירו אותי''? יופי. אנחנו עדיין נלחם להחזיר אתכם, ניראה לכם באמת שלא??

אין מחיר לחיי אדם, למרות שאי אפשר לדעת אם הוא עוד חיי בכלל, אני יודעת שמי שיחזור משם, אם הוא יחזור, זה לא יהיה הגלעד שהם הכירו ואהבו, זה יהיה רוח של אדם שפעם היה ילד בן 18.

אני אוהבת אותך מאוד אליפל יקירי, אבל אם תיפול בשבי, אני אחתום ואעמוד על רגליי האחוריות ואבעט ואמשיך לבעוט עד שיחזירו אותך, למורת רוחך.
אני מעריכה את העבודה הקשה שאתה עושה שנעשית יותר ויותר קשה עם המחיר שאתה משלם ביום יום, בשינה לא שינה, במראות שאת רואה. אני לא לרגע מזלזלת בזה.

מדיניות החמאס לגבינו לא משתנה בגלל המחבלים העצורים אצלנו, הם לא יפסיקו וכן, אם צריך נתפוס אותם עוד הפעם.

אולי בכלל צריך לעשות איזה שינוי בנהלים, כדי למנוע חטיפות, בחיי שאני לא יודעת, מרכינה ראש ואומרת, אני לא מבינה בענייני צבא.

אני כן חושבת שיש ילד אי שם בחוץ, חי או מת, שחושב שנטשנו אותו, שמשחזר בראשו את יום החזרת שלושת החטופים מלבנון, שלא יודע אפילו שחטפו עוד חוץ ממנו, שלא יודע אם אי פעם יראה את היום בו השמש תראה לו שונה, היום בו הוא יהיה חופשי.

המחיר הוא מחיר כבד, אולי אפילו כדאי כן להפעיל איזה סנקציות על העצורים אבל אתם יודעים משהו? לא אכפת לחמאס אם לא נאכיל את המחבלים שיושבים פה אצלנו, אם לא יהיה להם פייסבוק או ביקורי התייחדות, לא מעניין אותם באמת מהאנשים, זה הכל מפגן של כח.

אז לשבת על העץ ולהפקיר אדם- ילד (!) שם בשבי?
זה גם לא פיתרון.
אין ספק שהממשלה עומדת בין הפטיש לסדן, אבל מאחורי הפטיש,הסדן והקושי, יש בחור שצריך להפסיק להיות ססמא וצריך לחזור להיות אדם.
הוא ילד שחמש שנים מבלה במרתפים, בורות ומי יודע איפה עוד.

תכלס, תסלחו לי , אבל אם צריך להרים עיר שלמה על טיל ולהפוך אותם לעפר ואפר, שיעשו את זה.
לא כי חייהם חשובים פחות משלנו, אלא כי הם אלו שמסתירים את הילד שלנו, הם אלו שתומכים במה שהחמאס עושה ונותנים לחמאס מקום להתחבא מאחוריהם. כי הם יודעים שאנחנו תחת זכוכית מגדלת בכל מה שאנחנו עושים על ידי על העולם ואחותו ומנצלים כל רגע מזה.

חייבים לעשות משהו, חייבים. גם במחיר אלף חיות שמשוחררות לטבע. נתפוס אותם שוב, כן, זה סוג של משחק תופסת וזה מייאש את החיילים שמחוייבים לעשות את זה.

וכל החיילים שחתמו -אל תחזירו אותי- ... הוריהם לא ינוחו ולא ישקטו עד שהן כן יוחזרו.