צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

מי הזיז לי את האוטובוס?

מUחדת
לפני 13 שנים • 30 ביוני 2011
מUחדת • 30 ביוני 2011
יש הרבה מאוד חורים בתכנית, אין ספק בזה.
גם אני שמעתי אמש על תחנות במקומות מרכזיים (בתי חולים, בתי אבות)
שהוזזו או בוטלו. שמעתי עוד משהו שחרפן אותי- "ועד השכונות" בצפון ת"א.
מסלול הקו המחבר את שכונת המשתלה למרכז ת"א שונה.
בישיבה שנערכה עם נציגי בית גיל הזהב, נציגי העירייה , ועד השכונה ומשרד התחבורה
התלוננו הראשונים על ביטול תחנה קריטית ממש בכניסה לבית גיל הזהב,
תחנה שמשמשת רבים מהם. התחנה הוחזרה למסלול
אבל אז נציגי ועד שכ' המשתלה התנגדו שברחובות השכונה תעבור תחבורה ציבורית.
התחנה בוטלה שוב.
!

שבוע זה באמת פרק זמן קצר להדהים להטמעת מערכת בסדר גודל כזה.
שולה פנינים
לפני 13 שנים • 30 ביוני 2011

לא מזימה. רפורמה

שולה פנינים • 30 ביוני 2011
אם כי, במדינת ישראל משום מה כשקוראים "רפורמה" בדרך כלל מתרגמים "שוב משהו התחיל בכוונות טובות ולא יגיע לשום מקום מוצלח" (וע"ע: הרפורמה במערך הכבאות, הרפורמה בחינוך וכיו"ב).
איכשהו נראה לי שכל אדם בר דעת החי באיזור במרכז ועובד מחוץ לבית גיבש לעצמו דיעה, לא נטולת מרירות, על מצב התחבורה בגוש דן בכלל ובשעות העומס בפרט.
ובכן, בעיה.
נתחיל מהעובדה שרכבת קלה (טראם) או תחתית הן חלום רחוק מאד אם בכלל.
בנוסף, פרספקטיבה: כשהוקם מערך התחבורה הציבורית היו בסביבה ערים קטנות הקשורות ביניהן. כיום עומד מולנו, תכנונית, מטרופולין תל אביב עם דאון טאון עמוס ופריפריה.
הרעיון העיקרי של הרפורמה שהוצעה הוא טוב. להתייחס לכל גוש דן כמכלול, להקטין את כמות הקווים שנכנסים פנימה וסותמים את הכבישים ומצד שני להעלות את תדירות הנסיעות בקווים שישארו.
איחוד התעריפים עושה טוב דוקא לתושבי הפריפריה, שישלמו פחות על נסיעה למרכז, ומרע עם אנשי הדאון טאון.
כמובן שאין טוב בלי רע: לכל קו שמבוטל יש לקוחות נאמנים ובפועל החלטות לא לקחו בחשבון את כל הנתונים (וע"ע בוטן. מה, את לא אוהבת ללכת בגשם? באמת?). כמו כן, חשדנותי הטבעית רוצה לראות שאכן תעלה תדירות הנסיעות בקווים שנשארו.
בהחלט חבל שאי אפשר להתחיל מלוח חלק לגמרי ולתכנן מחדש את כל הקווים בהתחשב בשינויים שחלו באיזור מאז הקמת התחבורה הציבורית, אבל מכיוון שאוטופיה יש רק בספרים, צריך לתת ללקוחות יותר זמן להסתגל ולאפשר תיקונים ברפורמה ללא התבצרות עקשנית.
כדי לפתור את הבעיה באמת היה לדעתי צורך להרחיב את שירותי התחבורה הציבורית גם ללילה - כי אם כבר כמו חו"ל, אז עד הסוף - וכמובן גם בשבתות וחגים. אבל זה כבר לא יקרה בקדנציה שלנו.
the rain song
לפני 13 שנים • 30 ביוני 2011
the rain song • 30 ביוני 2011
רק רציתי לכתוב שלפני כמה שנים הייתי בפריז וכמובן שהתנועעתי שם לא מעט בעזרת המטרו. (הלוואי עלינו ועל כל העולם תחבורה ציבורית כזאת)

אבל גם שם הרבצתי קילומטראז' מכובד מאוד מתחת לאדמה. עליתי במדרגות וירדתי ושוב עליתי ומסדרונות ארוכים ולא בגלל שטעיתי בדרך, (יש להם מפה מעולה - לא צריך להבין מילה בצרפתית בשביל לקרוא אותה), אלא בגלל שככה זה.

וגם שם יש אנשים מבוגרים, מוגבלים וכד'

נכון, לא ירד עלי גשם אבל לא פעם היה מחניק ומסריח וכל מיני טיפוסים מפוקפקים מסתובבים שם.
אין מושלם בעולם. בטח לא במערכת מסובכת כמו תחבורה ציבורית.
אני משערת שתוך כדי ההתנהלות תהיה יתייעלות ומי יודע, אולי עוד חודש נגיד - וואו, איך לא חשבו על זה קודם.

הלא מודע תמיד מפחיד ושינויים דרכם להלחיץ ואין לנו הרבה ברירות מלבד לתת צ'אנס.

לזכותם של הנהגים (אלו שנפגשתי איתם בימים האחרונים) שיש להם טונות של סבלנות.
בהצלחה לכולם בדרכם מכאן לשם ומשם לכאןicon_smile.gif
זאת​(שולטת)
לפני 13 שנים • 30 ביוני 2011

Re: לא מזימה. רפורמה

זאת​(שולטת) • 30 ביוני 2011
א' לוין כתב/ה:
אם כי, במדינת ישראל משום מה כשקוראים "רפורמה" בדרך כלל מתרגמים "שוב משהו התחיל בכוונות טובות ולא יגיע לשום מקום מוצלח" (וע"ע: הרפורמה במערך הכבאות, הרפורמה בחינוך וכיו"ב).
איכשהו נראה לי שכל אדם בר דעת החי באיזור במרכז ועובד מחוץ לבית גיבש לעצמו דיעה, לא נטולת מרירות, על מצב התחבורה בגוש דן בכלל ובשעות העומס בפרט.
ובכן, בעיה.
נתחיל מהעובדה שרכבת קלה (טראם) או תחתית הן חלום רחוק מאד אם בכלל.
בנוסף, פרספקטיבה: כשהוקם מערך התחבורה הציבורית היו בסביבה ערים קטנות הקשורות ביניהן. כיום עומד מולנו, תכנונית, מטרופולין תל אביב עם דאון טאון עמוס ופריפריה.
הרעיון העיקרי של הרפורמה שהוצעה הוא טוב. להתייחס לכל גוש דן כמכלול, להקטין את כמות הקווים שנכנסים פנימה וסותמים את הכבישים ומצד שני להעלות את תדירות הנסיעות בקווים שישארו.
איחוד התעריפים עושה טוב דוקא לתושבי הפריפריה, שישלמו פחות על נסיעה למרכז, ומרע עם אנשי הדאון טאון.
כמובן שאין טוב בלי רע: לכל קו שמבוטל יש לקוחות נאמנים ובפועל החלטות לא לקחו בחשבון את כל הנתונים (וע"ע בוטן. מה, את לא אוהבת ללכת בגשם? באמת?). כמו כן, חשדנותי הטבעית רוצה לראות שאכן תעלה תדירות הנסיעות בקווים שנשארו.
בהחלט חבל שאי אפשר להתחיל מלוח חלק לגמרי ולתכנן מחדש את כל הקווים בהתחשב בשינויים שחלו באיזור מאז הקמת התחבורה הציבורית, אבל מכיוון שאוטופיה יש רק בספרים, צריך לתת ללקוחות יותר זמן להסתגל ולאפשר תיקונים ברפורמה ללא התבצרות עקשנית.
כדי לפתור את הבעיה באמת היה לדעתי צורך להרחיב את שירותי התחבורה הציבורית גם ללילה - כי אם כבר כמו חו"ל, אז עד הסוף - וכמובן גם בשבתות וחגים. אבל זה כבר לא יקרה בקדנציה שלנו.


א' לוין היקרה,
אם רצתה ממשלת ישראל, או מי שלא יהיה הגורם האחראי, לפנות צירים במדינת ת"א, הרי שהבעיתיות היא ברכבים הפרטיים ולא בתחבורה הציבורית.
לו רצו לגרום לאנשים לנסוע באוטובס, היה עליהם להוסיף תחנות. לא יודעת מה עובר להם בראש, אבל אני יכולה להעיד ממקור ראשון של נוסעת תחבורה ציבורית, הרעיון הוא הנגשה.
אם צריך בן אדם, ללכת רבע שעה עד לתחנת האוטובוס, להחליף שני קווים מינימום, ולפסוע עוד קילומטר עד מטרת היעד, הוא יבחר מן הסתם במכונית הפרטית.
אם יהיה לו קו אוטובוס בהמשך הרחוב, שיקח אותו ישירות קרוב למקום חפצו, הרי שיבחר, מן הסתם, שלא להתמודד עם בעיות החנייה של ת"א. הגיון מעשי, די פשוט.
מעבר לכך, ההורדה במחיר, מגוחכת בעייני. מסיבה פשוטה. מי שנוסע תדיר באוטובוס משתמש בחופשי חודשי (שהרפורמה לרב קו שלו היתה גאונית!) שמאפשר לו לעלות ולרדת כמה שיבחר...
לו היו קיימים כדבריך, עוד פתרונות, שאינם דומים בשום כלום לרכבת ישראל (שאיננה מתפקדת) אז אפשרי ויתכן שהרפורמה היתה יעילה.

לעניין הגשם, אני מאוד אוהבת גשם. אפילו ברד ושלג... אני רק לא כ"כ נרגשת לשבת במשרד רטובה עד שד עצמותי איזה 10 שעות לפחות.

ובדרך לעבודה ובחזרה, הגעתי למסקנה שמדינת ישראל, אכן חסכה לי מאות שקלים בשנה.
במקום חדר כושר אצעד לסופר שאני נוהגת לרכוש בו משהו בין 30 ל-35 דקות. המסע חזרה הביתה יעיל פי 2 הוא יאלץ אותי גם לשאת מסעות ולחשוב שאני בטראק במזרח הרחוק.
ועדיין לא דיברתי על הנפלאות שעשתה עבורי המדינה במסגרת התנדבותית, לעזור לאי אילו קשישים שגרים די סמוך לחצות את הכביש הראשי על מנת לתפוס מונית בדרך לרופא שגר בקצה השני של השכונה.
לדעתי המאוד אישית, למי שיש קצת מזומנים שיפתח לאורך הצירים פיצוציה. מים הוא ימכור הכי הרבה, ואם יהיה לו כסאות גם קפה. בקיץ יש סיכוי גבוה לשלגונים מסוגים שונים, בטעמים שונים. בחורף אמליץ לו להוסיף חליטות ועוגות או עוגיות... בערב ילך גם אלכוהול.
בברכת נסיעה בטוחה בקווי דן המשתנים,
שולה פנינים
לפני 13 שנים • 30 ביוני 2011
שולה פנינים • 30 ביוני 2011
בוטן, השלב הבא הוא מס גודש על רכבים פרטיים שנכנסים לתל אביב מהפריפריה.
שלא לדבר על העליה המטורפת במחיר הדלק; מה היא אם לא נסיון לצמצם את הנסיעה העצמאית?
בעניין הקיוסקים, לא רק שאת צודקת אלא שזה העלה בי הרהור פילוסופי - בכל מצב, גרוע ככל שיהיה, תמיד ימצא מישהו שמרוויח ממנו.
(אגב, רק הערב הגיע אלי הפמפלט המחולק בתחנות האוטובוסים. הוא מתחיל במילים: "ממש כמו בערי המטרופולין המתקדמות בעולם".
כך שכנראה הניחוש הפרוע שלי לא החטיא בהרבה, לפחות מבחינת פרספקטיבה תכנונית).
נוריתE
לפני 13 שנים • 30 ביוני 2011

וברוח תשדירי ה"שרות" המדעזעים

נוריתE • 30 ביוני 2011
זה,הכל
"שרות דב"




לי ואלו שיש להם מזל והאוטובוסים שלהם לא משתנים
יש מזל,במביחינה הזאת בלבד
עמיתה לעבודה שהזיזו לה את הקו תאלץ ממחר לקחת שלשה אוטובוסים במקום השניים שהיתה רגילה להם למשל.וכמה כבר אמרו שהם חוזרים לפרטי שלהם.
עד שהללו ,הקיימים ,יהפכו בטוח,ובלית ברירה למאספים לקווים שבוטלו
ואז זה יהיה לקבועים יותר גרוע מבחינת צפיפות או אי עצירות של אוטובוסים עמוסים עד הגג
כי הרי אם הם יוסיפו אוטובוסים לקווים הנכחים כדי להקל על העומס וזמני ההמתנה שמתארכים
הם מבחינתם לא עשו בזה כלום
מעבר להעלאת המחירים השרירותית
הההחלטה לאחד את כל חברות האוטובוסים על כרטיס אחד של החודשי חופשי או היומי חופשי
היא החלטה מעולה
אבל למה היא עולה לנו יותר?
זה בפרוש מס קנס, מיותר,על דבר שהיה דרוש ומבוקש(העלאה של 40 אגורות לכרטיס ו27 לחודשי חופשי)
אין לזה שום הסבר וסיבה הגיוניים מאף זוית
ומי שיצליח לנצל את ה90 דקות בבוקר בדרך לעבודה
שיהנה
אבל זה לא יקרה
למה רק 90 דקות?
להם הפתרונות

והרכבת הקלה של תל אביב
שעד היום ,גשו לשדרות ירושליים ביפו ותראו איך זה ,מתקדם"
ואיזה בלאגאן הולך שמה כבר שנים
הי א אמורה להגיע דרומה עד לחולון בת ים אולי אפילו ראשון נדמה לי(?)
איפה שם בדיוק אין לי מושג
וצפונה עד להרצליה? או רמת אביב?
איפה לעזזל הם יעבירו אותה בתל אביב?
על הגגות?
שמעתי משה ו על לאורך הטילת?בחלק מהקו
אז ביי ביי טילת
ולאורך חלק של בן יהודה? שגם ככה בכל יום רגיל עמוס סוף
ורק אז שיסיימו את כל הסלילה היא תתחיל לפעול
הזוי ברמות שלא יאמנו גם למדינה הזאת
רק תיראו את הפארסה האומללה של הקלה בירושליים
אז מה?
יעשו פה "מטרו"?
אחרי שחירבו את שדרות ירושליים עד ליסוד ושפכו הון עתק
אבל שלי ז''ל שעבד במחלקת הנדסה של עיריית תל אביב
היה תמיד מספר לנו
על התכניות למטרו בתל אביב
שהו א ראה שמה שהיה צעיר בסוף שנות ה 50
ואז,הוא היה מתחיל לצחוק.

מיש הוא מכיר את הסיפור על אנשי חלם שהזיזו את הגבעה שמחוצ לעיר?
אספר לכם.
בחלם,היה בית מרחץ קטן והם רצו לבנות אחד חדש יפה משוכלל עם גינה ונוף
מחוצ לעיר
אבל מה,שמה במקום המיועד היתה גבעה
מה עושים? מזיזים,את הגבעה.
אז ביום חג אחד יפה יצאו כל אנשי העיר
גברים נשים זקנים פיסחים וטף
להזיז את הגבעה
חלקם קשרו חבלים סביב מותניהם
הגברים הציעירם והחזקים
ואז קשרו אותם סביב לגבעה כדי למשוך אותה
ושאר העיר עמדו מאחור כדי לדחוף
והם מושכים דוחפים היי הופ היי הופ שעות
ובכל כמה מזן מציצים לאחור לראות כמה התקדמו
ואז הגיעה שעת צהריים חם מזיעים
כולם הורידו מעילים תיקים ארנקים וסוודרים ושמו אותם בערמה
וחזרו להיי הופ למשוך לדחוף
עם השקיעה
ילד קטן הסתכל אחורה וצעק
ה-מעילים אני לא רואה אותם!
האנשים הפסיקו את ההיי הופ
הביטו אחורה
ופצחו בשירה וריקודים
"הגבעה זזה,הצלחנו, בית מרחץ חדש, הופה היי"
וחזרו לביתם לאכול ולנוח בלילה

ובנתיים,הסתלקו ארבעת הגנבים עם כל השלל הרב שלקחו.
להבה חשופה
לפני 13 שנים • 1 ביולי 2011

"חשכו עיניי"

להבה חשופה • 1 ביולי 2011
"ה"רפורמה",שהונחתה לאחרונה על הוסעי האוטובוסים, מתעלמת שלא לומר מתעללת בציבור גדול של אנשים עם מוגבלויות,עיוורים קשישים וסתם עמך.

כלקוית ראייה, המתגוררת הת"א מעל 50 שנה, אני נעזרת במפת הקווים הטמונה במוחי כדי לנוע ממקום למקום. .... כעת לנוכח התוכנית חשכו עיניי, כמה קווים שהשתמשתי בהם בוטלו, ובעקבות כך הקשר הישיר עם מקומות, אליהם אני מגיעה לעיתים דחופות.

אין לי מילים לתאר את הצביעות שבה מוהג משרד התחבורה כלפי המשתמשים בתחבורה הציבורית, ולא רק כלפיהעיוורים. אבל, ברור שמבחינתינו, החלפת או אוטובוסים ונסיעה בשניים שלושה אוטובוסים במקום באוטובוס אחד ישיר קשה ומסובכת פי כמה, וגם גוזלת זמן רב יותר, בייחוד שלא מכירים את המסלול, ועוד יותר שנדרשים לחצות כביש כדי להחליף אוטובוס.

אני, מזמינה את כבוד שר התחבורה לעלות על האוטובוסים שלו, עם הכלב שלי.

אולי, הוא יצליח להפנים את מה שלא הצליח להפנים כשחתם על התוכנית" {ד.ד. - מתוך המקומון ת"א}.


להבה חשופה.
נוריתE
לפני 13 שנים • 2 ביולי 2011

הערב בחדשות..

נוריתE • 2 ביולי 2011
משרד התחבורה מבקש מציבור הנוסעים להקדים לצאת מהביית בבוקר ביום ראשון

זה,אומר הכל