לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

קצת היסטוריה עבור אלה ששלחו אותי ללמוד אותה.

קליגולה קיסר​(שולט)
לפני 19 שנים • 28 במאי 2004

ריבונות

זאלופונוס היקר

אם גרת פה במשך קרוב ל700-1000 שנה, והיית מחובר לאדמתך ועבדת אותה ולא הפרעת לאף אחד, אז כנראה שהריבונות על האדמה היא שלך, אם הגעת לפה כאירופאי שמן ושבע, לאיזו הרפתקה ים-תיכונית כדי לשחרר קצת ליבידו (עיין ערך : הבילויים - לא הלהקה, התנועה ההיסטורית), תוך כדי שאתה נשען בצורה רופפת על ספר ספק היסטורי ספק מדומיין שנכתב לפני 3000 שנה ורובו ככולו מפוברק, קרי התנ"ך, שאפילו חלקים נרחבים מתנועתך שלך אינם מאמינים בו (עיין ערך : הרצל , הצעת אוגנדה), אז כנראה שלא מגיע לך ריבונות...אם הגעת לפה בתור יהודי ערבי, שרק בגלל אותם אירופאים שבעים שהקימו מושבה קולנוליאליסטית באמצע טריטוריה ערבית כאילו רק כדי לעצבן, גורשת ממדינתך הערבית, והפכת בן לילה לחוטב העצים ושואב המים של אותם אירופאים שבעים, אז גם לך לא מגיע...
אם הגעת לפה, מברית המועצות שהתמוטטה, ולא היה לך זין לעמוד בתור ללחם ולא הצלחת להשיג ויזה לארה"ב או לאוסטרליה, והצלחת לקמבן ויזה לאותה מדינה ים תיכונית עלובה, תוך כדי שאתה מנצל חלון הזדמנויות בו בגלל מלחמה דמוגרפית של עם אחד בעם אחר, קבלת אישור על יהדותך השקרית, שלמעשה הקשר היחיד בינך לבין יהדות הוא שסב סבך הקוז'אק אנס איזו קטינה יהודיה בפוגרום בקישנב (עיין ערך "ואזלין בוא", או לסירוגין "פוגרום זה פוגרום") אז כנראה גם לך לא מגיע...

בכל מקרה, מה שיפה הוא שהפלשתניאים לא חשבו בכלל על המושג הזה ריבונות עד שהציונים הגדולים באו לכאן ןהכריחו אותם לחשוב עליו, תוך כדי שהם מגרשים אותם מבתיהם ( עיין ערך : תוכנית ד' ממלחמת 1948, תוכנית שבה בן גוריון קורא במפורש לסלק ערבים מכפריהם תוך כדי שימוש בכוח, וגם רבין זצ"ל חתום על פקודה זו והוא ביצע אותה כמו גדול, ופאשן אתה לא תמצא אותה בספרי ההיסטוריה, כי לא מכבסים כביסה מלוכלכת בחוץ) וטובחים בהם למען יראו וייראו, (עיין ערך : דיר יאסין, טנטורה עוד פרשיות שלא תמצאו בספרי ההיסטוריה בתיכון, בכל מקרה ההיסטוריון בני מוריס ספר בערך 1000 פלשתיניאים שנטבחו בצורה זו או אחרת רק , ב48-49, במסגרת אותה תוכנית ד', תאמינו או לא רבותיי) טובחים באותן חיות אדם פרימטיביות (אז הציונות לא הביאה מזרחים אז לא היה למי להשוות).

סכיזופרניה יקירתי לקרוא לפינוי מתנחבלים טרנספר זה פשוט לחטוא לאמת, ומעבר לאוטופיות הנשגבות שאת מציגה פה, שכבודן במקומן מונח,(ואני מאמין גדול באוטופיות זה כמו לאונן, אבל רק עם מילים) האנשים האלו פלשו לשטחים ולבתים של כל אותם כפריים שסובלים מהם יום ביומו. גם לי אין בעיה אם המדינה תסיר מהם אחריות (מה שהיה צריך לקרות לפני 30 שנה בערך במדינה מתוקנת) ואז דמם יותר סוף כל סוף (ואין שמאלני יפה נפש שלא מחכה לרגע הזה), ותאמיני לי שעם רגשי השנאה שהם יצרו בגזענות הפטרנליסטית שלהם, כל אותם מתנחבלים חלוצים גדולים יברחו תוך דקות מספר מהפחד עם הזנב בין הרגליים, לא חשוב ערכים שמערכים, ארץ קודש בלה בלה בלה... ניסיתי להבהיר את הנקודה הזו לאותם פאשיסטים אטומים בהודעות הקודמות שלי, אך האם עליי להבהיר זאת לשמאלנית יפת נפש כמוך... בשר מבשרי , וצלע מצלעי, סכיזופרניה אני קורא אותך לסדר, כי אנחנו לא רוצים להגיע לאישפוז כפוי עוד פעם נכון מאמי? icon_cool.gif
קליגולה קיסר​(שולט)
לפני 19 שנים • 28 במאי 2004

תמות נפשי עם פלישתים

ועוד רעיון מבריק בשביל קלאודד והתגובה המטופשת (והגזענית, כמה מפתיע) שלו לגבי חברון...

בוא נחזיר מנה אחת אפיים לא רק לערביי חברון על הפוגרום שערכו לפני קרוב למאה שנה, אלא לכל הפלשתניאים באשר הם, ועל שום מה? תשאל, על שום ההתנגדות של הפלשתים לבני ישראל במסעות הכיבוש של יהושע (פעם אימפריאלסטים תמיד אימפריאלסטים זה כנראה בגנים), אולי פלשתים ופלשתניאים זה לא ממש אותו דבר , וזה היה ממש מזמן, 3000 שנה אם בכלל, אבל זה נשמע קרוב, פלשתיניאים, פלשתים, וזה ממש אמין, זה התנ"ך, רב מכר עולמי, אולי נצליח איכשהוא למכור את זה לאמריקאים, הטיפשים האלו יאכלו הכל, ודרך אגב שמעתי שציקלון B הורג יופי את הג'וקים האלו...(הפלשתניאים הג'וקים, לא הפלשתים, לא להתבלבל פה , בבקשה)
TV_Eye​(שולט)
לפני 19 שנים • 28 במאי 2004

Re: ריבונות

TV_Eye​(שולט) • 28 במאי 2004
[quote="המלך ליר"]זאלופונוס היקר

אם גרת פה במשך קרוב ל700-1000 שנה, והיית מחובר לאדמתך ועבדת אותה ולא הפרעת לאף אחד, אז כנראה שהריבונות על האדמה היא שלך,


אם הוא חיי קרוב ל1000 שנה לא רק שיש לו ריבונות על האדמה אלה גם על השמים
אני זוכר שפגשתי פעם ערבי בן 700 שנה שעבד את האדמה שלו אבל הפריע הרבה אז זה אומר משהוא לגבי הריבונות שלו?
Cloud_Lord​(שולט)
לפני 19 שנים • 28 במאי 2004
Cloud_Lord​(שולט) • 28 במאי 2004
כמובן שעדיף לקרוא לתגובה שלי לדבריך מטופשת, במקום להתייחס לאמת שהוצגה לפניך לגבי זכותם של יהודי חברון לגור בה - כמה אופייני.

אם כבר אתה מתייחס לזכות או אין זכות של יהודים על הארץ...איך קראת להם - אירופאים שבעים ושמנים...כמו שזכור לי, רוב היהודים שהגיעו מאירופה הגיעו כפליטים מזי רעב אחרי מחנות ריכוז, ללא רכוש או כסף.
גם העליות הראשונות הגיעו לפה בלי כלום.
לא משנה, ניחה.

אבל אם כבר נידבק לאמת הסטורית, הרי שרוב ה"פלאחים" שאתה כל כך מגונן עליהם, הגיעו לארץ ישראל רק לאחר שהתחילו גלי העלייה הציונית.
תעלעל קצת בספרה של ג'ואן פיטרס "מאז ומקדם" על מקורות הסכסוך. אם קשה לך לקרוא בעיון, אני אעזור לך ואפנה אותך לעמ' 219 בספר שכותרתו "סילופים מקובלים באשר לאוכלוסיית "פלשתינה" " , שם מפורט בבירור כיצד רוב הערבים החיים עימנו כיום הגיעו אחרי גלי העלייה הציונית יחד עם העלייה בתנאי החיים וברמת החיים פה בארץ, מסוריה, לבנון וחצי האי ערב.

כך שאם גם אותם אתה שולח חזרה לארצותיהם, לא ישאר הרבה מאוכלוסיית הארץ הזאת..

או שלהם זה מותר להיות פה פחות מ-120 שנים ולהיחשב בעלי האדמה הזאת, ולנו אסור...?
קליגולה קיסר​(שולט)
לפני 19 שנים • 28 במאי 2004

הפסקת אש זמנית

לכל מעריצי מהשמאל ושונאי מהימין

אני פורש זמנית לסוף שבוע , עקב נסיעה מחוץ לעיר, וגם קצת כי התחיל להיות פה משעמם, עם כל הויכוחים ההיסטוריים האלו, שברור שאני צודק בהם icon_wink.gif , ובכל מקרה, פאשן קצת נעלם לי, והוא הכיף העיקרי שלשמו כולנו התכנסו פה, ולכן אני מכריז "יוחזר פאשן לאלתר"...

בכל מקרה, לא התייאשתי לא הובסתי לא הותשתי אני ררק מתחמם...

לחיי האנרכיה שבדרך...

תחי מדינת ישראל!!!

שלכם
המלך ליר
זאלופון​(שולט)
לפני 19 שנים • 28 במאי 2004
זאלופון​(שולט) • 28 במאי 2004
ליר,
ה"עובדות" שלך לגבי היישוב היהודי והערבי בארץ פשוט לא נכונות, ולכן אין לי כל כך מה להגיד. אני לא מכיר את האירופאים השבעים שלך, את האידיאולוגיה שהדבקת להם ואת הארץ הפורחת והשלווה שלטענתך הם מצאו כאן, ולעומת זאת אני כן מכיר היסטוריה יהודית נרחבת מאד בארץ ישראל, הרבה אחרי התנ"ך, ששום היסטוריון לא מתכחש לה. היהודים הללו אגב, ברובם, לא עזבו את ארץ ישראל מבחירתם.
גם לגבי הפלשתינאים שעובדים כאן את אדמתם 1000 שנה הייתי מציע לך לבדוק את העובדות שלך, וכנ"ל לגבי מה הם כן או לא חשבו על ריבונות עוד לפני 48.
וכן, גם לגבי טבח הייתי מציע לך לבדוק שוב ולראות שאולי, רק אולי, הטבח בוצע לא רק ואפילו לא בעיקר על ידי יהודים.
זה מתחיל להיות מתיש, אבל נמשיך: לגבי 48, בדוק מי פתח במלחמה, שבה בסופו של דבר הפסיד ועל כך הוא מקונן כילד שניסה להכות ילד חזק ממנו והוכה. אולי תופתע.
בנושא השטח של המתנחלים והריבונות - אולי תופתע לשמוע, אבל בהיעדר חזקה מדינית על הארץ, מן הסתם לא ניתן לטעון לבעלות על שטחים שלא היו מיושבים, וממש לא כל הארץ היתה מיושבת. רוב הגבעות עליהן יושבים המתנחלים לא הכילו מעולם תושבים ערבים.
ולסיום, אם נתעלם מכל העיוותים, אי הדיוקים ופיסות הידע החסרות בתיאור שלך ונתייחס רק לטענה שלך - נניח שהם היו פה 1000 שנה ועיבדו את אדמתם בשלווה בלי להפריע לאף אחד. למה זה נותן להם זכות עליה? בהקבלה, אם פלשתי לבית שיושביו גורשו ממנו, וחייתי בו שנים ארוכות עד אשר לפתע באו הדיירים המקוריים לדרוש את המקום בחזרה, האם הוא שלי או שלהם? ואולי לא של איש מאתנו?
ולגבי פאשן - אולי הוא הלך ללמוד עוד היסטוריה, וכדאי לך להצטרף אליו.
סכיזופרניה של הילדות​(נשלטת)
לפני 19 שנים • 29 במאי 2004

השאלה היא

לא מה קרה לפני כך וכך שנים, ולא מי התחיל איזו מלחמה ומי סיים אותה. השאלה ההרבה יותר חשובה היא מה קורה עכשיו, בפועל.
והתשובה היא שישראל מדינה כובשת גזענית וחסרת בושה.
וזה ממש לא משנה שלפני כך וכך שנים הערבים הרעים הרביצו ליהודים הטובים.
מה שמשנה זה שעכשיו יש הפרה בוטה של זכויות אדם, שנעשה אבל לאנשים, ושהחברה הישראלית מתדרדרת לכיוון הפשיזם... ולא אני עדיין לא אומרת (לשמחתי) שישראל היא מדינה פשיסטית, אבל הכיבוש לא עושה טוב גם לכובש, ולאט לאט גם ישראל תאבד את הצלם ההומניסטי שעוד נשאר לה.

שלכם,
שמאלנית יפת נפש.
קליגולה קיסר​(שולט)
לפני 19 שנים • 29 במאי 2004

בני מוריס

זאופלונוס היקר

אני מציע לך לקרוא קצת בספריו של ההיסטוריון הדגול בני מוריס (שהפך לאיש ימין פאנטי אגב,)
ובעניין דרי הבית, השאלה היא מי גירש אותם? אל תיתמם לי כאן, אתה גרשת אותם בעזרת צבאך המשומן היטב בכסף אמריקאי, שהגיע בזכות לובי יהודי מתלקק,

זאלופנוס הרצחת וגם ירשת?

סכיזו , אני איתך...

גמלא לא תיפול שנית...

שלכם תמיד

המלך ליר
זאלופון​(שולט)
לפני 19 שנים • 29 במאי 2004
זאלופון​(שולט) • 29 במאי 2004
ליר - היסטוריה היא לא מדע מדויק, כידוע לך, ואם מצאת היסטוריון אחד שיוצא כנגד כל השאר, סלח לי אם זה לא ירשים אותי. אני יכול למצוא מכחישי שואה ממש באותה קלות. ובלי לקרוא את בני מוריס הנ"ל, האם הוא מתכחש לכך שיהודים חיו פה בעבר? אני בספק, כי גם הוא יודע שזה לא רציני.
לגבי המשל שלי - קרא אותו שנית. לא הבנת מי המגורש ומי הפולש.

סכיזופרניה - תסבירי לי את ההגיון שלך: מצד אחד את אומרת שלא חשוב מה קרה בעבר, ומצד שני את קובעת שישראל היא מדינה כובשת. אם לא חשוב מה קרה בעבר, איך יודעים של מי השטח? למה דווקא אנחנו "כובשים"?
ולמה את חושבת שישראל מדינה גזענית? לא נראה לך יותר הגיוני שהיחס לערבים נובע מהיותם "אויב" ולא מהיותם "ערבים"?
להגיד "כובשים, גזענים, חסרי בושה" וכו' זו דמגוגיה, אלה לא טיעונים. מספיק להדביק תארים ולפזר סיסמאות. עם זה לא מגיעים לשום מקום. אם כל מה שיש לצד אחד לומר זה "אנחנו גזענים וכובשים", מקביל לכך מהצד השני יהיה "הערבים פרימיטיבים ורוצחים", והויכוח ייראה מטופש, ברברי וחסר טעם. למרבה הצער, כך בדיוק נראה השיח הפוליטי בארץ, הן מימין והן משמאל.
אפרוח קטלני{Lilu FemDo}
לפני 19 שנים • 30 במאי 2004

סדר בבלאגן

אפרוח קטלני{Lilu FemDo} • 30 במאי 2004
1. מהו עם? עם הוא קבוצת אנשים עם רקע תרבותי, גנטי, היסטורי ולשוני משותף. לעיתים גם דת משותפת.
אומה, לעומת זאת, היא כאשר לאותו עם יש גם שאיפות להגדרה עצמית לאומית, כמו מדינה או אוטונומיה. מכאן נובע - האיטלקים בשוויץ הם עם, אבל מכיוון שאין להם שאיפות לכינון מדינה עצמאית, אלא מבחינתם הם קודם כל שוויצרים - הם לא אומה.
הפלסטינים? גם הם לא עם. הם אומה. וזה שגולדה אמרה שהם לא עם זה לא אומר כלום - להזכירכם, גם ביבי אמר שיש לנו מדינה נהדרת, כלכלה משגשגת וביטחון מנצח. אז זה הופך את זה לעובדה? לא. זה הופך את זה לאמירה.
2. מה ההבדל בין טרנספר למתנחלים לטרנספר לפלשתינים?
קודם כל, המילה טרנספר, מילולית וללא מטען רגשי, פירושה פשוט "העברת אוכלוסין". אז:
טרנספר לפלשתינים - גירוש אומה לארץ לא - לה, ע"י אומה אחרת, בניגוד מפורש לרצון האומה המועברת, וכאשר בשטח המריבה - השטחים, במקרה זה - האומה המועברת מהווה רוב.
טרנספר למתנחלים - החזרת חלק מאומה לשטחי האומה, בהכרעה של רוב האומה (ישירה או עקיפה), כאשר אותו חלק אומה המועבר בחזרה לארץ הולדתו מהווה מיעוט בשטח המריבה.
3. איך יודעים שהשטחים שלהם ואילו השטח החוקי של ישראל שלנו?
זאלופון, ליר, אני בכלל לא מקבל את זה שהיסטוריה - ולא משנה של איזה היסטוריון - היא קנה מידה לקביעת החיים שלנו כאן ועכשיו. יבוא היסטוריון יהודי ויגיד "אנחנו היינו פה לפני 2000 שנה", ואז יבוא היסטוריון פלשתיני ויגיד "אנחנו הייני פה לפני 2001 שנה..." זה לא תורם ולא קשור. התשובה היא מאוד פשוטה - אם בשטחים יש שני מיליון םלשתינים, ובערך 150,000 יהודים מתנחלים, אז זה שלהם ולא שלנו. גם כאן הרוב קובע...
4. מה כולנו שכחנו בויכוח הזה?
את המונח המנצח , "ריאל - פוליטיק". פוליטיקה מוכתבת ע"י אידיאולוגיות, וזה נהדר, אבל ישנו מקום בו מה שצריך להכריע זה הפרקטיות. הפרקטיות מכתיבה שהסכסוך הזה חייב להסתיים, כי הוא הורג אותנו, ושלא ניתן יהיה לסיים אותו ע"י טרנספר לפלשתינים (פאשן, פשוט אין מספיק משאיות בשביל זה), ושלא ניתן להשאיר את המצב כמות שהוא. מה נשאר? האופציה המצערת והלא אידאלית מבחינה הומניסטית, לעקור את המתנחלים מביתם. וזה עצוב וקשה, אבל זה הרבה יותר קל מלעקור את הפלשתינים, מכמה סיבות: זה לא יגרום לישראל להפוך למדינה מצורעת כמו דרום אפריקה בזמנו, זה לא יגרור מלחמה כוללת עם כל העולם המוסלמי, זה לעקור אנשים שגרים במקום מסויים מאז 1967 ולא מאז 1967 לפני הספירה, וזה לעקור אנשים שהמדינה שלחה אותם להתיישב, ולא אנשים שנמצאים במקום שהם יושבים בו דורות רבים אחורה כי זה המקום שלהם. אז כשאתה יושב בשלטון ומחוייב לשלום אזרחייך, ולא יכול יותר להתחבא מאחורי אידיאולוגיות יפות שמנציחות סכסוכי דמים, התשובה לכל הכושיות האידיאולוגיות היא "ריאל - פוליטיק".
5. ולסיום סיומת?
פאשן, אנשים שלחו אותך ללמוד היסטוריה, ואני רואה שאתה באמת מנסה. אז מה יקרה אם אני אשלח אותך לעזאזל?