היילני |
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
המאבק על הבית
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
היילני • 7 בספט׳ 2011
מזה כחודש שאני פעילה במחאה החברתית המתרחשת עכשיו. הקמתי אוהל פמיניסטי בגינת לוינסקי - "החצר האחורית" של ת"א, אליה שופכים את כל התחלואות, וממנה ממשיכים להתעלם. עשיתי יום גאווה בלוינסקי, ואני חברה בקבוצת נשים שהתארגנה המנסה להגיע לכל הנשים, כלולל נשים שקופות כמו חסרות בית, עובדות מין, פליטות, מהגרות, מזרחיות, לה"טביות, רוסיות, אתיופיות - ולנסח מסמך דרישות של הנשים לממשלה. לא שאני חושבת שמישהו ישים *** על הדרישות הללו, אבל אני חושבת שהמסמך יתן קול לנשים ויהווה תעודת עניות לתפקודה הלקוי של הממשלה ושיטת הממשל הקיימת. כמו כן, הוא יהווה שאיפה וחזון לעתיד.
מכל מקום, אני כותבת כאן משום שאנחנו במצב חירום. מאהל לוינסקי בת"א הוקם ע"י תנועת 'אחותי - למען נשים בישראל' שספקה אוהלים, אוכל, שתיה וכו' לא/נשים שהתגוררו בגינה דרך קבע. זה הבית שלהןם. אתמול, קבלו יושבי המאהל פליירים המתריעים על צו פינוי לצד ורדים אדומים. ממש ברכת שנה טובה! כמובן, שהורדים נרכשו ע"י עיריית ת"א מכספי הציבור של התושבים. היום, היתה הפגנה מול עיריית ת"א בה עצרה הממשטרה 40 (!) מפגינות ומפגינים, והשתמשה בבניין העירייה כמתקן כליאה. הזכות למחות/להפגין היא זכות יסוד, וזו הוכחה נוספת להתנהלות פשיסטית ולמדיניות של משטרה/צבא/ בעלי הון-און. כעת, התקבלה הודעה כי מאהל לוינסקי יפונה בשעות הקרובות(!) מאהל לוינסקי אמור להתפנות בשעות הקרובות. לא.נשים שם אין דירות ללכת אליהן. זה הזמן להגיע לחצר האחורית של ת"א, לעשות שרשרת אנושית של תמיכה וסולידאריות ולא לתת לכוחות הגזע-רשע-זרע לקחת קורת גג פעוטה של א.נשים. זה לא קשור לבדס"מ (בעקיפין, לפי תפיסתי הפוליטית, אבל נניח לזה עכשיו). זה קשור בחיים של כולנו כאן. פרסמתי זאת כאן ב'כללי' כדי שהתוכן יהיה נגיש גם למי שאינה רשומה באתר. עזבו את המחשב, עזבו את המסיבה, בואו ללוינסקי. הנוכחות שלנו בלבד היא חשובה לאין ערוך. |
|
היילני |
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
תגובת האגודה לזכויות האזרח
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
היילני • 7 בספט׳ 2011
|
|
טעימה אוהבת |
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
למה סטיגמות ותוויות?
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
טעימה אוהבת • 7 בספט׳ 2011
אני תומכת במאבק שותפה בו ומחזקת את ידי המארגנים וכולם והלואי שנגיע לתוצאות ראויות.
אבל המאבק מפוצל, אין אחדות בין כולם, חילוקי הדעות רבים והצעד הכי כושל בו, הוא ההתפלגות למיגזרים שונים כשכל אחד מנסה להתפרסם ולמנף את עצמו על חשבון המאבק. לא מובן לי מה הטעם במאהל פמינסטי נפרד? במה אותן נשים ניבדלות משאר האזרחים חסרי הדיור או בעלי הדיור שמוחים? למה לא להתאחד ולהאבק ביחד על הבית? הרגשתי לא נוח כשהגדרת נשים מזרחיות, אתיופיות, רוסיות וכו' כחלק מהתחלואה הנזרקת לחצר האחורית. ניתן להבין לכאורה, שנשים אשכנזיות ילידות הארץ, יהיו לעולם נישגבות יותר מאותן "נשים מסכנות" ,שהוזכרו כאן. אין מקום להדבקת סטיגמות על אף אישה משום מוצא או פלח חברתי. הדרך הכי טובה לעזור להלחם גם עבור אותן נשים, היא להתאחד עם המאבק הכולל. כמות אנשים יחד= עוצמה וכוח וכשיש כוח אפשר להשיג הרבה יותר. |
|
המלט |
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בספט׳ 2011
המלט • 7 בספט׳ 2011
טעימה אוהבת צודקת. היילני, את כל פעם 'תופסת טרמפ' על הפגנה, מאבק או מחאה, ומרימה את הדגל
האהוב עלייך. זו טעות קשה, השומטת את הקרקע תחת המאבקים הלגיטימיים כשלעצמם שאת מקדמת. אפשר לכאורה להבין שהכלל לא מעניין אותך *באמת*, אלא רק האג'נדה הצרה (מה לעשות היילני, היא צרה) שלך. את יוצרת פלגים ומחנות ותת פלגים ותתי מחנות במקום בו דרושה אחדות. האם זוהי הדרך ישרה שתבור לה האשה? |
|
בטי בום(שולטת) |
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
בטי בום(שולטת) • 8 בספט׳ 2011
אחותי זה לא הבנות שהפגינו מחוץ לבית הכלא למען מרגול, בטענה שהיא שם בגלל שהיא אישה מזרחית? |
|
TV_Eye(שולט) |
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
TV_Eye(שולט) • 8 בספט׳ 2011
להפגין נותנים, להשמיע מחאה נותנים
לא נותנים לפגוע במיבנים ציבוריים (רוצה לנחש מי ישלם גם על הנזקים האלו?) ולא נותנים לדברים להידרדר לאנרכיה |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
זאלופון(שולט) • 8 בספט׳ 2011
בטי בום כתב/ה: אחותי זה לא הבנות שהפגינו מחוץ לבית הכלא למען מרגול, בטענה שהיא שם בגלל שהיא אישה מזרחית? כן, אלה בדיוק הן שלא מעניין אותן בכלל אם אישה מסוימת גרמה לאדם אחר לחיות תחת טרור, רק משום שהיא אישה וממוצא מזרחי. הן בבואה מדויקת לאותם אלו שהפגינו למען קצב מפני שעבורם לא יתכן שאדם ממוצא מזרחי חטא במשהו. בעיני אלה כמו גם אלה, הסבל שנגרם לקרבנות זניח ביחס למוצא או למין של הנאשם. אנשים כאלה לא יהפכו את החברה למקום טוב יותר. |
|
פרלין(נשלטת){ש} |
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
פרלין(נשלטת){ש} • 8 בספט׳ 2011
אוהל פמיניסטי, לא מאהל. אוהל פמיניסטי קטון בתוך מאהל לווינסקי הגדול.
אוהל פמיניסטי מלבב, יש לומר. |
|
הדורבנים(נשלט) |
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
הדורבנים(נשלט) • 8 בספט׳ 2011
היי חברים,
קראתי פעמיים את ההודעה של היילני ולא הרגשתי שמץ לפלגנות שאתם כותבים עליה. היא מדברת על מאהל ככל המאהלים, של חסרי דיור בקרבת לווינסקי. הוא אינו מבקש שום דבר ספציפי שאחרים לא מבקשים. היא הדגישה "זה מאבק של כולנו" וכו'. אני מנסה לבדוק את עצמי: האם אתם מתכוונים שהמאהל פונה רק לנשים? או אולי אתם נלחמים בהודעות הקודמות שלה, במקום בהודעה הזו? לא יודע, אני הרגשתי שזה בסדר, כשקראתי. אבל זה רק הרגשה אישית שלי. |
|
טעימה אוהבת |
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בספט׳ 2011
טעימה אוהבת • 8 בספט׳ 2011
בקריאה מושכלת בדבריה של פותחת השרשור, ניתן להבין:
א.המאהל הוקם מטעמה ובשם קבוצת הנשים הלוחמת על זכויות הנשים או במילה אחת בשם הפמניזם. ב.תנאי המחיה במאהל מומנו מתנועה שיוסדה למען המאבק הנשי. היה לכותבת,חשוב מאוד להדגיש זאת, כדי ליחצן את אותה תנועה עוד קצת. ג. המאהל הורכב מקבוצת נשים שהן השוליים של החברה, או כפי שהיא כינתה זאת "הנשים בחצר האחורית", כדי להדגיש יותר מי מקוטלגת בקבוצה הזו היא טרחה לפרט שמדובר ב-", מזרחיות, לה"טביות, רוסיות, אתיופיות..." וכיוצא באלו. כמובן שנפקד מקומן של הנשים האשכנזיות שהרי אי אפשר להכליל אותן בתוך "הקבוצה הנחותה הזו". ד.הביטוי " מאבק של כולנו" הופנה בדבריה, למאבק שלה ושאר " נשות החסד" , למען כל הנשים המסכנות. ואני אומרת: עצם מיתוג הנשים הללו בתוך הקבוצה הנחשלת, גורם להם נזק תדמיתי בל ישואר. נוכח הסטיגמה המופצת, נראה את מקום העבודה שיקבל בזרועות פתוחות אתיופית או אישה שמראש מתוייקת בחצר האחורית? בעיית הדיור היא בעיה כלל ארצית, בלי קשר לשום מיגזר , עדה או מין. המחאה צריכה להיות של כל העם, ביחד! בלי מיגזרים, בלי מיתוגים ובלי הקמת מאהלים קטנים של קבוצה זו או אחרת. רק ביום שנשכיל להבין שכולנו עם אחד, ביום הזה נצליח לייצר כוח משמעותי מול השילטון ואולי באמת לשנות כבר סידרי מישטר לטובת אלו שזקוקים לכך ובעצם לטובת כולנו. |
|