ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

המלצה

FOR GOOD
לפני 13 שנים • 15 בנוב׳ 2011
FOR GOOD • 15 בנוב׳ 2011
צ'ארנוחה כתב/ה:
לדעתי הסיפור טוב. הוא רהוט. הוא אולי הסיפור פמדום הכי מקצועי ושלם שקראתי בבלוגוספרה (לא מדבר מחוץ לבלוגוספרה).
2003, זאת הייתה שנה יפה. חוויות כואבות, זה היה פורום טוב. לא קראתי את הסיפור בזמנו, חבל, אז בטח הייתי נהנה יותר.
כשקראתי אותו כעת, חשבתי על כמה דברים.
חשבתי על ילדה שמשחקת בבובות שלה. יש לה שולחן קטן עם כלי תה קטנים. היא עורכת מסיבת תה. על כסא קטן היא מושיבה את הבובה המלכה, נקרא לה ברבי או ראש כרוב, או אלוהים יודע במה ילדות משחקות. ויש שם בובה של גבר, אולי קן, שהוא ערום לגמרי, וחסר איבר מין, או אולי בובה פרוותית של ארנב חמוד עם עיניי פלסטיק כחולות. ודמיינתי את הילדה משחקת בבובות, והיא מצייצת בקול של הבובה המלכה, "ועכשיו תגיש לי את התה," וביד השנייה היא מחזיקה את הבובה הזכרית, הקן או הארנב, וברוב טקסיות הוא מוזג תה דמיוני לבובה המלכה. "ועכשיו תישאר על הברכיים."
ואז מגיעה אותה ילדה, רק שכעת היא נערה מתבגרת, היא כמו האחות היותר בוגרת של הילדה הקטנה, וכעת היא לבושה בג'ינס שגזור מעל הירך ומעל הישבן. והיא מתיישבת על המיטה בחדר, מסתכלת על הילדה הקטנה ואומרת לה, "שוב את משחקת בבובות?" ואז היא יושבת ומקשקשת עם חברה שלה בטלפון, ואומרת לה, "אני כל כך רוצה זין גדול בפה שלי, אני רוצה למצוץ זין עבה, אני רוצה שהשערות של הערווה שלו יתקעו לי בין השיניים."
חשבתי על הכותבת של הסיפור ב 2003. זאת באמת הייתה שנה יפה. הפמדום בארץ היה מאוד תמים. לדעתי לכותבת לא היה "באמת" מושג על האופי האמיתי של מזוכיסטים. היא מספרת בהתחלה שהיא פסלה כמה שרצו רק הצלפות, אבל היא לא מבינה באמת. היא עדיין מרשה לעצמה להיות הילדה הקטנה במסיבת התה הדמיונית. אני משוכנע שהיום, 9 שנים מאוחר יותר, היא כבר יודעת שאין ארנבי קן כאלה. כולנו חארות.


אני חייב להודות, שנהנתי יותר מתגובתו של צ'ארנוחה
מאשר מהסיפור המקורי
אבל אולי זה רק אני...

בכל אופן, אם כבר בפאדום עסקינן, אותי במיוחד הרגיזה העובדה, שהיא פיטרה את אחד הראשונים שענו למודעה, רק כי היא תפסה אותו מאונן במהלך העבודה
זאת מלכה זאת?
העיקר שיעשה עבודה טובה ! (:
לא רוצה להעניש, לא רוצה לחנך...
נו אז מה הפלא, שכל המאזוכיסטים יוצאים בסוף "חארות" ?
כמו שצרארנוחה כתב יפה, במילים קצת אחרות, זו ילדה ( שלא גדלה ) בגוף של נערה בגוף של אישה...ככה כמו הבבושקות...
אבל העיקר
נשארה ילדה...
ושם הסיפור היה יכול להיות - הילדה ושברה...
חֵפֶץ
לפני 13 שנים • 15 בנוב׳ 2011
חֵפֶץ • 15 בנוב׳ 2011
צ'ארנוחה כתב/ה:
לדעתי הסיפור טוב. הוא רהוט. הוא אולי הסיפור פמדום הכי מקצועי ושלם שקראתי בבלוגוספרה (לא מדבר מחוץ לבלוגוספרה).
2003, זאת הייתה שנה יפה. חוויות כואבות, זה היה פורום טוב. לא קראתי את הסיפור בזמנו, חבל, אז בטח הייתי נהנה יותר.
כשקראתי אותו כעת, חשבתי על כמה דברים.
חשבתי על ילדה שמשחקת בבובות שלה. יש לה שולחן קטן עם כלי תה קטנים. היא עורכת מסיבת תה. על כסא קטן היא מושיבה את הבובה המלכה, נקרא לה ברבי או ראש כרוב, או אלוהים יודע במה ילדות משחקות. ויש שם בובה של גבר, אולי קן, שהוא ערום לגמרי, וחסר איבר מין, או אולי בובה פרוותית של ארנב חמוד עם עיניי פלסטיק כחולות. ודמיינתי את הילדה משחקת בבובות, והיא מצייצת בקול של הבובה המלכה, "ועכשיו תגיש לי את התה," וביד השנייה היא מחזיקה את הבובה הזכרית, הקן או הארנב, וברוב טקסיות הוא מוזג תה דמיוני לבובה המלכה. "ועכשיו תישאר על הברכיים."
ואז מגיעה אותה ילדה, רק שכעת היא נערה מתבגרת, היא כמו האחות היותר בוגרת של הילדה הקטנה, וכעת היא לבושה בג'ינס שגזור מעל הירך ומעל הישבן. והיא מתיישבת על המיטה בחדר, מסתכלת על הילדה הקטנה ואומרת לה, "שוב את משחקת בבובות?" ואז היא יושבת ומקשקשת עם חברה שלה בטלפון, ואומרת לה, "אני כל כך רוצה זין גדול בפה שלי, אני רוצה למצוץ זין עבה, אני רוצה שהשערות של הערווה שלו יתקעו לי בין השיניים."
חשבתי על הכותבת של הסיפור ב 2003. זאת באמת הייתה שנה יפה. הפמדום בארץ היה מאוד תמים. לדעתי לכותבת לא היה "באמת" מושג על האופי האמיתי של מזוכיסטים. היא מספרת בהתחלה שהיא פסלה כמה שרצו רק הצלפות, אבל היא לא מבינה באמת. היא עדיין מרשה לעצמה להיות הילדה הקטנה במסיבת התה הדמיונית. אני משוכנע שהיום, 9 שנים מאוחר יותר, היא כבר יודעת שאין ארנבי קן כאלה. כולנו חארות.


לא יודע, אני לא חושב שהסיפור נכתב מתוך תמימות אמיתית. רובן המוחלט של הפנטזיות, הן, מטיבן, פנטסטיות -- העובדה שאין ארנבי קן אינה נובעת רק מכך שכולנו בסופו של דבר (מי יותר, מי פחות) אגואיסטים ונאמנים בעיקר לצרכים שלנו. אלא פשוט ובעיקר משום שהסיטואציות המתוארות אינן סבירות לאנשים "בריאים נפשית". זה לא אומר שהסיפור לא אמין, כסיפור -- אבל קשה לי להאמין שהכותבת באמת חשבה שהסיטואציה אפשרית במארג החברתי הקיים של אנשים נורמטיביים (קבוצה שבה אני כולל את רוב רובם של האנשים פה באתר, למשל).
הדורבנים​(נשלט)
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011
הדורבנים​(נשלט) • 16 בנוב׳ 2011
יוצא שאני לא מסכים עם אף אחד, לצערי, במקרה זה.

בעיקר, ברגשי כבוד, אני לא מצליח להסכים עם דיגי, שאמרה שמה מדגיש אקט העזיבה שלו היא האנוכיות שלו, שלא הסכים לראות אותה כאדם וכו'. במקרים רבים זה נכון, אבל זה פשטני מדי במקרה זה, כך אני מרגיש: היא הרי ידעה שהוא יעזוב. היא הרי כמעט דרשה את זה. לשבור את הכללים. במקרה שלהם, הספציפי הזה, הייתה פה שבירה של הכלים.
היה הסכם, חוזה לא כתוב, בינו ובינה בלבד. עולם סגור, מופרע. שהיא פרינססה, והוא עושה הכל. שלה מותר הכל והוא נהנה לציית לזה. וזה *כל* מה שיש*. מעמדות שאין בלתן. ובסופו של דבר, היא לא יכלה לסבול את זה. היא חיפשה בכל דרך מה *אסור* לה לעשות. יצר הרס עצמי. חוה והתפוח. ורטיגו, חוסר התמצאות, חוסר אדמה מתחתיה. הדרישה שלה ממנו שברה את זה. כמו לנפץ כלוב זכוכית. ואז הוא עזב.

לכן ההכנסה של דיון ב"אנוכיות" צורמת לי. גם שלו וגם שלה. שיפוטי מדי. מצר מדי, כובל מדי את הסיטואציה. מה הקשר בין אנוכיות קטנונית, פרטנית ואפורה (הוא אנוכי? היא אנוכיים? כולנו אנוכיים קטנים ושפוטים?) ולאנקת הגבהים שהיא הרגישה, והוא הרגיש, שהייתה כלכך חזקה עד שהיא היתתה בלתי נסבלת?
אותה הביקורת יש לי לצ'ארנוחה - מה לגבר בין 40 שוטף כלים ממורמר ולסיטואציה הזאת? האם קיומו העתידי פוגם בה? אז מה אם בסוף כל פרחה מסתתר שיכון קטן. האם זה פוגם בקיומו בפריחה? האם יש לשפוט את קיומה על פי העתיד שלה, שאנחנו לא יודעים בכלל אם יבוא?

(ודרך אגב - לפתרון של הגבר השוטף כלים יש תשובה פשוטה: אחרי כל שטיפת כלים. שאשתו תתן לו לנשק לה את הרגליים המטופחות שלה, ולהגיד לה תודה שנתת לי לשטוף כלים. זה יפתור לה מייד את המרמור שלו, וכמה זה כבר טרחה מצדה?)
Mary Jane
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011
Mary Jane • 16 בנוב׳ 2011
fog כתב/ה:
יוצא שאני לא מסכים עם אף אחד, לצערי, במקרה זה.

בעיקר, ברגשי כבוד, אני לא מצליח להסכים עם דיגי, שאמרה שמה מדגיש אקט העזיבה שלו היא האנוכיות שלו, שלא הסכים לראות אותה כאדם וכו'. במקרים רבים זה נכון, אבל זה פשטני מדי במקרה זה, כך אני מרגיש: היא הרי ידעה שהוא יעזוב. היא הרי כמעט דרשה את זה. לשבור את הכללים. במקרה שלהם, הספציפי הזה, הייתה פה שבירה של הכלים.
היה הסכם, חוזה לא כתוב, בינו ובינה בלבד. עולם סגור, מופרע. שהיא פרינססה, והוא עושה הכל. שלה מותר הכל והוא נהנה לציית לזה. וזה *כל* מה שיש*. מעמדות שאין בלתן. ובסופו של דבר, היא לא יכלה לסבול את זה. היא חיפשה בכל דרך מה *אסור* לה לעשות. יצר הרס עצמי. חוה והתפוח. ורטיגו, חוסר התמצאות, חוסר אדמה מתחתיה. הדרישה שלה ממנו שברה את זה. כמו לנפץ כלוב זכוכית. ואז הוא עזב.

לכן ההכנסה של דיון ב"אנוכיות" צורמת לי. גם שלו וגם שלה. שיפוטי מדי. מצר מדי, כובל מדי את הסיטואציה. מה הקשר בין אנוכיות קטנונית, פרטנית ואפורה (הוא אנוכי? היא אנוכיים? כולנו אנוכיים קטנים ושפוטים?) ולאנקת הגבהים שהיא הרגישה, והוא הרגיש, שהייתה כלכך חזקה עד שהיא היתתה בלתי נסבלת?...

)


מסכימה עם החלק הראשון (הגיעו ימות המשיח, דבריך מדברים ללבי). מי שזורק אבנים בבית מזכוכית אין לו על מה להלין אלא על עצמו. ההתהפכות הזו ורצונה לחטוף ממנו בקשר שתואר היא דבר ..לא לעניין. יש לנהוג בכל אדם לפי מידותיו: לדרוש מה שהוא מסוגל לספק, ולעשות זאת בתבונה.

יחד עם זאת ולהבדיל ממך, איני רואה את הדיון באנוכיות כשיפוטיות קטנה, פרטנית ואפורה. אנוכיות היא טבע ראשון, ועל כן כבודה במקומה מונח. היא סיבה הגונה ומניע ראוי. אולי בהשפעת הנצרות והשיח הקורבני שלה הפכה למשהו מבייש שזוכה לכינויים כאלו.
FOR GOOD
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011

(-:

FOR GOOD • 16 בנוב׳ 2011
מרי כתבה - "יחד עם זאת ולהבדיל ממך, איני רואה את הדיון באנוכיות כשיפוטיות קטנה, פרטנית ואפורה. אנוכיות היא טבע ראשון, ועל כן כבודה במקומה מונח. היא סיבה הגונה ומניע ראוי. אולי בהשפעת הנצרות והשיח הקורבני שלה הפכה למשהו מבייש שזוכה לכינויים כאלו "

מרי צודקת כמובן.
אבל כמו שדיגי כתבה, יש אבל - והוא אבל גדול
במילותיו של צ'רארנוחה -
הילדה שמשחקת בברבי וקן, במסיבת תה הדמיונית, היא אנוכית ( בלי שום שיפוטיות )
כנ"ל הילד שמשחק עם עצמו באמבטיה באותו הזמן
זה אכן הטבע האנושי
ילדים - הם אנוכיים
ההתענגות בכלל היא תמיד אנוכית, גם אצל מבוגרים

אז בלי קשר למוסריות הנוצרית, עוד לא הגיעו ימות המשיח
כי...
כי מאנשים מבוגרים אנו מצפים גם לתת פייט קטן לאנוכיות שלהם
כי אכן, כמו שדיגי ציינה ( וזה הרי גם בלתי נמנע בתרחיש כזה, ולכן גם צפוי מהשורה הראשונה )
בשנייה הראשונה שהפגיעות והאנושיות חלחלה אל תוך הפנטזיה, הילד -שאף הוא לא גדל, ואת זה צ'ארנוחה שכח לציין ( אבל אני בטוח שהוא יודע את זה ) - בשנייה הזאת הילד-משרת חתך לקיבינמט...
קיבינמט...
ושוב הצ'ארנוחות יצאו במילותיו שלו - "חארות "
icon_biggrin.gif
FOR GOOD
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011

(-:

FOR GOOD • 16 בנוב׳ 2011
נ.ב -
רק התוספת הצ'ארנוחית של צ'ארנוחה - "כולי קנאה בכותבת הסיפור "
היא אולי מיותרת
איך להגיד את זה?
אולי כי היא באמת קצת יותר מדי "מאזוכיסטית" לטעמי
התגובה המופתית שלו לא "הצדיקה" אותה
אבל למה כבר אפשר לצפות ממאזוכיסטים? (:
ועוד אחרי כל הזמן שעבר מאז השנה הנפלאה והתמימה 2002...
icon_biggrin.gif
המלט
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011

Re: (-:

המלט • 16 בנוב׳ 2011
FOR GOOD כתב/ה:
נ.ב -
רק התוספת הצ'ארנוחית של צ'ארנוחה - "כולי קנאה בכותבת הסיפור "
היא אולי מיותרת
איך להגיד את זה?
אולי כי היא באמת קצת יותר מדי "מאזוכיסטית" לטעמי
התגובה המופתית שלו לא "הצדיקה" אותה
אבל למה כבר אפשר לצפות ממאזוכיסטים? (:
ועוד אחרי כל הזמן שעבר מאז השנה הנפלאה והתמימה 2002...
icon_biggrin.gif


אני מתנצל, אבל זה הולך להיות חינוכי.

כבר העירו לך כאן כמה פעמים, שהערות אישיות בדבר נטיותיהם של אנשים בכלוב
אינן לעניין. אדגיש זאת שוב: זה לא לעניין לכתוב בפורום כזה שגישתו של מאן דהו היא ״מזוכיסטית מדי״.
עם כל ההבנה והסבלנות שניתן לצפות מאיתנו, הקוראים והכותבים השפויים, לנטיה הפרטית שלך להגיב בכל מקום ובכל עניין ובכל שעה ללא כל רסן, גם להבנה וסבלנות זו יש גבולות, ואתה שוב משוטט קרוב מדי אליהם. כשהעליבו אותך פעם אחת והרחיקו אותך למשך 14 שעות מלהגיב בפורןם זה, דומה כי באמת נפגעת. שים על לבך שאתה עצמך פוגע כאן באנשים על ימין ועל שמאל ללא הבחנה. אני מציע לך לרסן את עצמך, כדי שאף אחד לא ייפגע ולו גרם אחד יותר מכפי שגורלו מייעד לו.

תודה על ההבנה.
FOR GOOD
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011

Re: (-:

FOR GOOD • 16 בנוב׳ 2011
המלט כתב/ה:
FOR GOOD כתב/ה:
נ.ב -
רק התוספת הצ'ארנוחית של צ'ארנוחה - "כולי קנאה בכותבת הסיפור "
היא אולי מיותרת
איך להגיד את זה?
אולי כי היא באמת קצת יותר מדי "מאזוכיסטית" לטעמי
התגובה המופתית שלו לא "הצדיקה" אותה
אבל למה כבר אפשר לצפות ממאזוכיסטים? (:
ועוד אחרי כל הזמן שעבר מאז השנה הנפלאה והתמימה 2002...
icon_biggrin.gif


אני מתנצל, אבל זה הולך להיות חינוכי.

כבר העירו לך כאן כמה פעמים, שהערות אישיות בדבר נטיותיהם של אנשים בכלוב
אינן לעניין. אדגיש זאת שוב: זה לא לעניין לכתוב בפורום כזה שגישתו של מאן דהו היא ״מזוכיסטית מדי״.
עם כל ההבנה והסבלנות שניתן לצפות מאיתנו, הקוראים והכותבים השפויים, לנטיה הפרטית שלך להגיב בכל מקום ובכל עניין ובכל שעה ללא כל רסן, גם להבנה וסבלנות זו יש גבולות, ואתה שוב משוטט קרוב מדי אליהם. כשהעליבו אותך פעם אחת והרחיקו אותך למשך 14 שעות מלהגיב בפורןם זה, דומה כי באמת נפגעת. שים על לבך שאתה עצמך פוגע כאן באנשים על ימין ועל שמאל ללא הבחנה. אני מציע לך לרסן את עצמך, כדי שאף אחד לא ייפגע ולו גרם אחד יותר מכפי שגורלו מייעד לו.

תודה על ההבנה.


קיבלתי את ההערה אדון המלט.
המילה מאזוכיסט מצויינת בפרופיל של צ'ארנוחה
הוא לא מתבייש בנטייה שלו
בטח לא בבלוג שלו
ואתה -
אתה אל תגרום לו להתבייש בה
זו התגובה שלך שאולי תגרום לו להתבייש
להפך - אני חלקתי לו מחמאה גדולה על הכתיבה שלו
ומכל הלב
מחמאה גדולה
ורמת הבנת הנקרא שלך -...נו שויין
השרשור הזה היה די מת עד שהגבתי, כלומר שררה בו הסכמה מקיר לקיר על איכות הסיפור
- ואתה, כמו שפרלין כתבה לך כבר - אל תבואי לי בדיבור של סנוב
גם אתה
עוד לא מנהל האתר
כי סנוב, בגדול - ודרך אגב, ורק בעיני - זאת סתם מילה אחרת לטיפש
בעיני...
בעיני
תודה, אבל באמת תודה
על ההבנה
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011
פרלין​(נשלטת){ש} • 16 בנוב׳ 2011
אני לא חושבת שאנוכיות זה העניין, אני חושבת שפחד. אבל אני מסכימה עם פוג, במיקרוקוסמוס של היחסים שלהם, זה לא היה הוגן.

אני חושבת שגלעד היה פחדן. היה לו קשה לצאת מגבולות הפנטזיה שלו. אם זה היה סיפור התבגרות הרי שזה בדיוק הרגע שבו הוא נאלץ להתבגר.

מצד שני, יש קטע יפיפה שבו היא מתארת איך היא מסתכלת עליו תוך כדי נסיעה וברור לה שיש איזה חלק פראי ומשוחרר בתוכו שהיא לעולם לא תוכל לגעת בו.
בעיניי, זו סיבה אמינה יותר מהרס עצמי לכל הקטע של הסוף. איזו מניפולציה של בעלות, בלתי מודעת. להיות הבעלים השלמים שלו, גם של האלימות שהוא מעדיף שלא תהיה בו, הפראות.

והיא לא מצליחה. מה שהוא עושה, העובדה שהוא הולך, זה כמעט הישרדותי - לא היתה לו ברירה. לזה אני מתכוונת כשאני מדברת על מיתוס, או אולי פשוט טרגדיה, כל אחד מהם נע באיזה מסלול שאין לו שום ברירה אלא לנוע בו.

ובקשר לביקורת הספרותית. אני חוששת שאני חושבת בדיוק הפוך ממרי. היכולת לפתח סיפור בצורה כזו, היא מהממת בעיניי. דווקא ההתעכבות על הפרטים והאורך השאירו לי מרווח מספיק כדי להיכנס לתוך הסיפור. השפה עצמה קצת מרגיזה, מאולצת לרגעים. היא עשירה, אבל עמוסה תיאורים ודימויים עד להתפקע. את זה הייתי מדללת קצת.

ואני מסכימה עם צ'ארנוחה: סיפור הפמדום הכי טוב שקראתי באינטרנט.
FOR GOOD
לפני 13 שנים • 16 בנוב׳ 2011

המלט הרכלן

FOR GOOD • 16 בנוב׳ 2011
אני הייתי רוצה, ברשותכם לומר עוד משהו לאדון המלט
וזה הולך להיות חינוכי, מאד חינוכי
אז אני מקווה שתקשיב, ותקשיב לי טוב

אם אתה תרשה לעצמך עוד פעם אחת לפרסם פה משהו - כמו שעשית בגועליות עם בכוח-המוח ( בשרשור ההוא ) - לפרסם פה משהו על סמך מידע אישי, שאלוהים יודע מאיפה יש לך
אז תן לי להגיד לך את זה הכי ברור
אני קיבלתי הבטחה מכלובי, הבטחה מפורשת, והבטחה בכתב, שהוא יכבד באופן מוחלט את הדיסקרטיות שלי
ואת זכותי להיחשף בפני מי שאני בוחר, מתי שאני בוחר, איך שאני בוחר
ועל רמת הכנות שאני בוחר
וזאת לאחר שחוסר הכבוד המינמלי שיש פה, והרכלנות האובססיבית , כבר התערבבה לי בחיים ממש, כלומר נפגעתי ממנה
וזה עניין שבלעדיו אתר כזה לא יכול להתקיים
הוא מבין את זה, אני מבין את זה, ואני מקווה שגם אתה - למרות הרמה הירודה שגילת פה ביחס להבנת הנקרא שלך - שגם אתה תהיה מסוגל להבין את זה
אתה - לא הק.ג.ב של האתר
ואת המידע האישי שיש לך, או שנדמה לך שיש לך, אתה תמסור באופן אישי, לחברייך האישיים, ורק להם
אני - לא אחד מהם, ותודה לאל הטוב על כך
אתה לא תפרסם פה שום דבר שיש לך, או שנדמה לך שיש לך, על סמך מידע אישי
רות סוף

נ.ב - לגבי הנטייה המאזוכיסטית, היא כל הפרופיל של צ'ארנוחה. דנתי בה כאיתו כבר קצת בבלוג שלו , אין עוררין בעיני על כשרון הכתיבה שלו, על רמה מסויימת אף אני חולק את הנטייה הזאת עימו, בהחלט חולק - אין שום סיבה שבעולם להתבייש בה, או בהשלכות שלה - ואם בפורום כזה לא ניתן לדון בה, ואפילו ברוח הומוריסטית, אז איפה כן ?
אני מקווה שהקשבת קשקשן שכמוך...