*מנגינה*{התווים שלו} |
לפני 13 שנים •
24 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
24 בנוב׳ 2011
*מנגינה*{התווים שלו} • 24 בנוב׳ 2011
FOR GOOD כתב/ה: Mary Jane כתב/ה: לא בטהרה עסקינן, אלא בטומאה. הלכות נידה יוצאות מנקודת הנחה לפיה גוף האישה טמא ומטמא מטבעו. על כן יש להימנע ממנה ולהדירה. לתפישה זו ישנן השלכות קשות, פוליטיות ואישיות, על חייהן ומעמדן של נשים רבות. בושה וחרפה למדינת ישראל, הכופה את הטמטמת הדתית על ציבור אזרחיה במסגרת הזוועה ששמה הדרכת כלות.
להמשיך ולעשות לכך רומנטיזציה קסומה ומקרבת לבבות זוהי אחת הדרכים בהם משכנעים אנשי הדת את ההמון ובכך מנחילים ומנציחים תפישות דכאניות ומפלות אלו, שכולי תקווה שנשים(וגברים) תצלחנה להיחלץ מהן. אם, ורק אם, מרי ג'יין היתה רבנית, הייתי חוזר בתשובה עד אז, אין על מה לדבר זין בעין אני חוזר בתשובה, וזאת מסיבות רבות אבל נדמה לי שיולי דיברה על חזרה בתשוקה לא על חזרה בתשובה על איזה חזרה בתשובה אתה מדבר? כבר הצהרת וחתמת שאתה אלוהים! אולי בתור פתיח תשנה את חוקי הקדם חתונה? |
|
Mary Jane |
לפני 13 שנים •
24 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
24 בנוב׳ 2011
Mary Jane • 24 בנוב׳ 2011
FOR GOOD כתב/ה: ["
אם, ורק אם, מרי ג'יין היתה רבנית, הייתי חוזר בתשובה עד אז, אין על מה לדבר זין בעין אני חוזר בתשובה, וזאת מסיבות רבות אבל נדמה לי שיולי דיברה על חזרה בתשוקה לא על חזרה בתשובה חזרה בתשוקה היא עניין מבורך, ויולי בהחלט צודקת בנוגע לאיסור כמצית ובונה תשוקה. לא לחינם מושתתתים חלקים רבים בבדסמ על איסורים, כבילה, מניעה וכיו"ב. מה שחרה לי הוא הקשר להלכות נידה, שהן איומות, אינן עולות בקנה אחד עם השכל הישר ואל לו לאדם החילוני והנאור ללמוד מהן דבר, לטעמי. מה שנקרא "מוקצה מחמת המיאוס". |
|
Mephisto(שולט) |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
Re: צודקת
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
Mephisto(שולט) • 25 בנוב׳ 2011
דון דרישות גבוהות כתב/ה: במאה אחוז, אומנם אני לא נשוי, אבל משתדל לא לאונן, ואז כשמגיע הסקס הוא אחר,
זה כמו ההבדל בין מי שאוכל כל הזמן, אפילו ג'אנק פוד, לבין מי שאנין טעם אם התזונה שלך מורכבת רק מג'אנק פוד צום של שבוע בין ארוחות יהפוך אותך למורעב, לא לאנין טעם. |
|
FOR GOOD |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
FOR GOOD • 25 בנוב׳ 2011
*מנגינה* כתב/ה: FOR GOOD כתב/ה: Mary Jane כתב/ה: לא בטהרה עסקינן, אלא בטומאה. הלכות נידה יוצאות מנקודת הנחה לפיה גוף האישה טמא ומטמא מטבעו. על כן יש להימנע ממנה ולהדירה. לתפישה זו ישנן השלכות קשות, פוליטיות ואישיות, על חייהן ומעמדן של נשים רבות. בושה וחרפה למדינת ישראל, הכופה את הטמטמת הדתית על ציבור אזרחיה במסגרת הזוועה ששמה הדרכת כלות.
להמשיך ולעשות לכך רומנטיזציה קסומה ומקרבת לבבות זוהי אחת הדרכים בהם משכנעים אנשי הדת את ההמון ובכך מנחילים ומנציחים תפישות דכאניות ומפלות אלו, שכולי תקווה שנשים(וגברים) תצלחנה להיחלץ מהן. אם, ורק אם, מרי ג'יין היתה רבנית, הייתי חוזר בתשובה עד אז, אין על מה לדבר זין בעין אני חוזר בתשובה, וזאת מסיבות רבות אבל נדמה לי שיולי דיברה על חזרה בתשוקה לא על חזרה בתשובה על איזה חזרה בתשובה אתה מדבר? כבר הצהרת וחתמת שאתה אלוהים! אולי בתור פתיח תשנה את חוקי הקדם חתונה? רגע אחד מנגינה, רגע אחד ואיך את חושבת אלוהים נהייה אלוהים? הוא ברא את העולם, ואז הסתלק ממנו? לא ולא אלוהים נהייה אלוהים כי הוא הצהיר על זה, ואף חתם על זה ראשית, בפני משה רבנו עליו השלום( ואפילו עוד קודם לכן, בקטנה, בפני אברהם אוהבו ) ושנית, במעמד הר סיני - "כל העם רואים את הקולות" כך אלוהים נהייה אלוהים - הצהיר על זה ואף חתם על זה וכעת נדון בבקשתך לשינוי חוקי קדם-החתונה ובכן, דעי שאני הולך להחזיר עטרה ליושנה, ולאכוף שוב את החוק של יוס-פרימה-נוקטיס ( או "זכות הלילה הראשון" ) -החוק הידוע מימי-הביניים שהיה מקנה לבעל האחוזה את הזכות לזיין את אשתו של אחד הואסלים בלילה הראשון אחרי חתונתם ( לפני הואסל האומלל ) ועכשיו ודאי תשאלי - ומי יהנה מזכות הלילה הראשון ? מי יהנה ממנו ? נו תנחשי? תנחשי? |
|
irrelevant2 |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
irrelevant2 • 25 בנוב׳ 2011
המילה הזאת, נאור, תמיד עושה לי הרגשה לא נעימה, לא משנה מה מופיע מאחוריה או מלפניה...
|
|
Mary Jane |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
Mary Jane • 25 בנוב׳ 2011
irrelevant2 כתב/ה: המילה הזאת, נאור, תמיד עושה לי הרגשה לא נעימה, לא משנה מה מופיע מאחוריה או מלפניה...
ציינתי את המילה 'נאור' כחלק מתנועה אינטלקטואלית שניצניה בדקארט. במובן זה, האדם הנאור דוחה מעליו כל דוגמתיות דתית ומעדיף את הפילוסופיה, הלוגיקה, ההגיון- כמשען לתובנותיו. לקריאה נוספת על 'נאורות', במידה ומתעניין: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%99%D7%93%D7%9F_%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA מרבית הדתיים (בארץ) כלל אינם מנסים להציג עצמם כמי שמונחים אידאולוגית ע"י ערכי הנאורות, הליברליות או הקדמה. פניהם נשואות אל העבר הרחוק, ועל כן אין זה מפליא שגישתם פרימיטיבית. יוצאי דופן (בין היתר) הינם הדתיים הלאומיים שקיבלו על עצמם משהו מן המודרנה, אך גם הם מחויבים בראש ובראשונה להלכה ולא לנאורות. |
|
FOR GOOD |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
FOR GOOD • 25 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה: irrelevant2 כתב/ה: המילה הזאת, נאור, תמיד עושה לי הרגשה לא נעימה, לא משנה מה מופיע מאחוריה או מלפניה...
ציינתי את המילה 'נאור' כחלק מתנועה אינטלקטואלית שניצניה בדקארט. במובן זה, האדם הנאור דוחה מעליו כל דוגמתיות דתית ומעדיף את הפילוסופיה, הלוגיקה, ההגיון- כמשען לתובנותיו. לקריאה נוספת על 'נאורות', במידה ומתעניין: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%99%D7%93%D7%9F_%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA מרבית הדתיים (בארץ) כלל אינם מנסים להציג עצמם כמי שמונחים אידאולוגית ע"י ערכי הנאורות, הליברליות או הקדמה. פניהם נשואות אל העבר הרחוק, ועל כן אין זה מפליא שגישתם פרימיטיבית. יוצאי דופן (בין היתר) הינם הדתיים הלאומיים שקיבלו על עצמם משהו מן המודרנה, אך גם הם מחויבים בראש ובראשונה להלכה ולא לנאורות. אבל מרי, תגובתו של אי-רלוונט היא פשוט, נו פשוט פשוט מה ? פשוט לא רלוונטית נ.ב - בלי קשר לדיקארט. שורש המילה נאור הוא " אור " גם ביהדות, האלוהות ( בקבלה , ובכלל ) קרויה - "אור אינסוף " אבל את כמובן צודקת - האור רחוק שנות-אור כרגע מרוב הדתיים ... |
|
גולוסקלפרה(נשלט) |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
גולוסקלפרה(נשלט) • 25 בנוב׳ 2011
למילה נאור יש הילה של טוב מוחלט. היא נגזרת מ-האור... ויש פה מן האשליה לדעתי.
דוקא בשנים האחרונות האנושות נמצאת ברוויה מסויימת. אנשים מגלים שהאור לאו דוקא נמצא בקידמה, במדע, בפילוסופיה וכו', או לפחות לא כולו. כתוצאה מהאכזבה רואים יותר ויותר אנשים שמחפשים תשובות ואגב כך מאמצים "דת" חדשה כלשהי או שפשוט חוזרים בתשובה לדת ממנה ברחו כל הזמן. כמו שהנאור הוא לא בהכרח טוב, כך הפרימיטיבי לא תמיד רע. יש לא מעט חכמה במסורות שאנשים אימצו במשך אלפי שנים. |
|
A v(שולט) |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
מותר לחלוק עלייך?
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
A v(שולט) • 25 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה: לא בטהרה עסקינן, אלא בטומאה. הלכות נידה יוצאות מנקודת הנחה לפיה גוף האישה טמא ומטמא מטבעו. על כן יש להימנע ממנה ולהדירה. לתפישה זו ישנן השלכות קשות, פוליטיות ואישיות, על חייהן ומעמדן של נשים רבות. בושה וחרפה למדינת ישראל, הכופה את הטמטמת הדתית על ציבור אזרחיה במסגרת הזוועה ששמה הדרכת כלות.
להמשיך ולעשות לכך רומנטיזציה קסומה ומקרבת לבבות זוהי אחת הדרכים בהם משכנעים אנשי הדת את ההמון ובכך מנחילים ומנציחים תפישות דכאניות ומפלות אלו, שכולי תקווה שנשים(וגברים) תצלחנה להיחלץ מהן. תראי גדלתי בבית מאוד דתי. לאבא שליח ציבור מאוד נחשב ורב של קהילה שתמיד התייעצה איתו. תמיד בבית היה כבוד מרובה לנשים. ההוכחה הכי חשובה מבחינת הדת כלפי נשים. היא תפקידן.וגם לפי ההלכה התפקיד העיקרי של נשים הוא חינוך הילדים. נידה כן היא טומאה,אבל זמנית. ולא מקרין דבר על האישה.!!! בכל דבר שקשור לדת,חייב לעשות הבחנה של דתיים ששקימים היום ודרך הפירוש שלהם את הדת. הם אלה שהורסים את מה שהדת יכולה לתת לאדם. אמירות מטומטמות של "רבנים" שהקשר היחיד בניהם לבין דת...בעצם לא מצאתי קשר. אני כיום רחוק מהדת,אבל יודע שיש בה דברים שיכולים לתת הרבה דברים טובים לחיים. |
|
פסיכו לוג(שולט) |
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
לפני 13 שנים •
25 בנוב׳ 2011
פסיכו לוג(שולט) • 25 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה: לא בטהרה עסקינן, אלא בטומאה. הלכות נידה יוצאות מנקודת הנחה לפיה גוף האישה טמא ומטמא מטבעו. על כן יש להימנע ממנה ולהדירה. לתפישה זו ישנן השלכות קשות, פוליטיות ואישיות, על חייהן ומעמדן של נשים רבות. בושה וחרפה למדינת ישראל, הכופה את הטמטמת הדתית על ציבור אזרחיה במסגרת הזוועה ששמה הדרכת כלות.
להמשיך ולעשות לכך רומנטיזציה קסומה ומקרבת לבבות זוהי אחת הדרכים בהם משכנעים אנשי הדת את ההמון ובכך מנחילים ומנציחים תפישות דכאניות ומפלות אלו, שכולי תקווה שנשים(וגברים) תצלחנה להיחלץ מהן. הזרע הגברי גם הוא נחשב טמא בעיני ההלכה. כולל קרי לילה. מה שעושה את הגבר טמא "יותר ימים בחודש" מאשר האישה, ושולח גם אותו למקווה. יותר מכך- דברייך נאמרו בהכללה גסה. מידי פעם אפשר לראות במדורי יהדות של ynet & nrg פסקי הלכה שמאוד מפתיעים בפמיניסטיותם וממש מוקיעים גברים שמתנהגים באופנים מסויימים כלפי נשותיהם. ולפותחת השירשור- כביכול לקחת את הענין למחוזות רחוקים, אבל לא. זו אחת המטרות המוצהרות של החוקים האלו. לסייע לשמור על הקשר הזוגי לטווח ארוך יותר. אם האתגר האמיתי מתחיל להימדד מגיל 40+, אז בחיי הקצרים ראיתי יותר זוגות דתיים (לא חרדים) שמקרינים אהבה וזוגיות נפלאה מאשר זוגות לא דתיים. אני משתייך לזרם ש50% ממנו מתגרש. אולי צריך לאמץ את המסקנות של יולי כדי להילחם בסטטיסטיקה. שנייסד תנועה ציבורית? |
|