ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הלכות טהרה

מד ו י ק
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
מד ו י ק • 26 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה:
אונס בהזמנה כתב/ה:
[
אם גופה של האשה היה טמא כדבריך. אסור היה להתקרב אליו 365 ימים בשנה.
את מפספסת את כל הרעיון של הטומאה והטהרה. אבל מה זה משנה לך. את בצד של הנגד.
אגב, גם גבר שפלט הוא בגדר טמא. אבל אל לך להתייחס לכך.


א. גופה של האישה בבחינת טמא בימי הווסת והימים הסמוכים, עד שהיא טובלת במקווה. לכן מותר לבוא עמה במגע בחלק מהזמן. זה בסיסי, צא ולמד.
ב. גם גברים חייבים בטבילה אם הם פולטים זרע, ולכן מצווה עליהם לטבול במקווה. טומאת נידה אינה משתווה כלל לטומאה זו, לדבר בפירוש אין איסורים והשלכות חמורים וקשים על חיי גברים כפי שיש על חייהן ומעמדן של הנשים, ועל כן לא התייחסתי לכך, מה גם שזה לא היה הנושא שנדון.
ב. אם יש לך טענות נוספות לגופם של דבריי אתה מוזמן לשטוח אותן בצורה מסודרת, במקום הנוסח הקנונייתי שאימצת.


"הלכות נידה יוצאות מנקודת הנחה לפיה גוף האישה טמא ומטמא מטבעו"
גוף האשה אינו טמא ומטמא מטבעו.
Mary Jane
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
Mary Jane • 26 בנוב׳ 2011
מטבעו, כלומר, מאמינים שטבע הגוף הנשי לדמם דימום וסתי אוצר בחובו טומאה בהכרח. קושרים בין הביולוגיה הנקבית הבסיסית לטומאה קשר בלתי נפרד, נישנה, מחזורי וממושך.
ולא רק בדם היא מטמאת לראייתם, אבל נו, שיהיה.
FOR GOOD
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
FOR GOOD • 26 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה:
מטבעו, כלומר, מאמינים שטבע הגוף הנשי לדמם דימום וסתי אוצר בחובו טומאה בהכרח. קושרים בין הביולוגיה הנקבית הבסיסית לטומאה קשר בלתי נפרד, נישנה, מחזורי וממושך.
ולא רק בדם היא מטמאת לראייתם, אבל נו, שיהיה.


אני עוד זוכר את הימים היפים בגן-עדן
הייתי מאושר, הסתובבתי עירום כביום היוולדי
ואז
אז מרי ג'יין אמרה לי בלחש -
" פור גוד, בוא נאכל מהפרי האסור"
עניתי - "מרי, התחלקת על השכל ?"
אבל היא שכנעה אותי, נפלתי בפיתוי
ואיך זה נגמר בסוף
כולם יודעים
icon_biggrin.gif
מד ו י ק
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
מד ו י ק • 26 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה:
מטבעו, כלומר, מאמינים שטבע הגוף הנשי לדמם דימום וסתי אוצר בחובו טומאה בהכרח. קושרים בין הביולוגיה הנקבית הבסיסית לטומאה קשר בלתי נפרד, נישנה, מחזורי וממושך.
ולא רק בדם היא מטמאת לראייתם, אבל נו, שיהיה.


טומאה וטהרה - מוות ולידה.
ומה לעשות שהאשה היא זו שמביאה חיים לעולם?

טומאה וטהרה הם לא דברים פיזיים ומוחשיים. מדובר בעניינים רוחניים. לא להבין את הרוחניות שעומדת מאחורי רעיונות אלה ולבוא בטענות לפגיעה בנשים, זה מגוחך ולא חכם. וזה שיש לך רקע דתי לא אומר כלום על רמת הידע וההבנה שלך בנושא. ברגע שמבחינתך אין רוחניות (דתית. לא מדבר על הארי קרישנא) מבחינתך גם אין טומאה וטהרה ולכן גם מיותר לדון בהם.
Mary Jane
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
Mary Jane • 26 בנוב׳ 2011
לא טענתי שאין כאן עיסוק רוחני. מן הפיזיות גוזרים גורל רוחני ופונקציונליות..
אתה גם ממהר להקיש ..
ערב טוב
מד ו י ק
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
מד ו י ק • 26 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה:
לא טענתי שאין כאן עיסוק רוחני. מן הפיזיות גוזרים גורל רוחני ופונקציונליות..
אתה גם ממהר להקיש ..
ערב טוב


הפיזיות נובעת מהרוחניות. שהרי כפי הידוע לך הרוחניות קדמה לפיזיות.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
מרי, אם כל התחום מוקצה בעיניך, מה הטעם שתנסי לנתח?
נראה לי קשה להיות כל כך נחרצת לגבי משהו שלא ניסית להבין לעומקו.
נילי ונילי
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
נילי ונילי • 26 בנוב׳ 2011
אונס בהזמנה כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:
לא טענתי שאין כאן עיסוק רוחני. מן הפיזיות גוזרים גורל רוחני ופונקציונליות..
אתה גם ממהר להקיש ..
ערב טוב


הפיזיות נובעת מהרוחניות. שהרי כפי הידוע לך הרוחניות קדמה לפיזיות.

מתה על כל הדוסים האלה שמגיעים לכלוב ובטוחים שהם הדתיים הראשונים פה, ושהם המציאו את הדתל"ש. חבוב, אני לא הייתי מתנשאת כל כך במקום שבו אין לי שום מושג על הרקע הסוציולוגי של האנשים הנמצאים. וגם לעשות כל כך הרבה רוח וצלצולים מול אם.ג'יי זה אף פעם לא רעיון חכם.


ולגבי ה"רוחניות קדמה לפיזיות", גם כאן ראוי שתעצור, רבי חנינא בן דוסא. לפני שאתה פותח פה זרם חדש במחשבת ישראל, ראוי שתזכר ביסודות האמונה. כי ל'דרך ארץ קדמה לתורה' יש גם פשיטא.
מד ו י ק
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
מד ו י ק • 26 בנוב׳ 2011
נילי ונילי כתב/ה:
אונס בהזמנה כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:
לא טענתי שאין כאן עיסוק רוחני. מן הפיזיות גוזרים גורל רוחני ופונקציונליות..
אתה גם ממהר להקיש ..
ערב טוב


הפיזיות נובעת מהרוחניות. שהרי כפי הידוע לך הרוחניות קדמה לפיזיות.

מתה על כל הדוסים האלה שמגיעים לכלוב ובטוחים שהם הדתיים הראשונים פה, ושהם המציאו את הדתל"ש. חבוב, אני לא הייתי מתנשאת כל כך במקום שבו אין לי שום מושג על הרקע הסוציולוגי של האנשים הנמצאים. וגם לעשות כל כך הרבה רוח וצלצולים מול אם.ג'יי זה אף פעם לא רעיון חכם.


ולגבי ה"רוחניות קדמה לפיזיות", גם כאן ראוי שתעצור, רבי חנינא בן דוסא. לפני שאתה פותח פה זרם חדש במחשבת ישראל, ראוי שתזכר ביסודות האמונה. כי ל'דרך ארץ קדמה לתורה' יש גם פשיטא.


הותק שלי כאן מגיע עד ל 2004.
אני לא דוס ולא דתל"ש.
לא התייחסת עניינית לדברי.
עשית אך ורק רוח וצילצולים.
נילי ונילי
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
נילי ונילי • 26 בנוב׳ 2011
יולי Yuli כתב/ה:
2. כן, יש משהו נוראי בשליטה על מיניות. בגלל זה לא הייתי מסוגלת לחיות לפי ההלכה. אני יכולה לחבב חלק מהרעיונות בה מכאן ועד הודעה חדשה, אבל אני לא מוכנה בשום אופן לקבל עלי "עול מצוות". כי זה נוראי. אגב חז"ל מזהירים מזה כל הזמן (לא שזה עוזר, כמו שאת רואה סביבך). אסור להפוך את זה לעיקר. אסור לתת לזה להפריע.
מה שהכי גרוע בעיני הוא ההתערבות הקהילתית.
מה שאהבתי בהדרכה הזאת הוא שהמדריכה אמרה לי בשיעור הראשון "אלה לא דברים שמדברים עליהם. בגלל זה לומדים את זה אחת על אחת. את לא צריכה לספר על זה לאף אחד. התפקיד שלי הוא לוודא שאת *יודעת* את זה. לקיים את זה - זה עניינך הפרטי. אני יכולה ללמד אותך כמה זה טוב, אבל רק את מחליטה איך לקיים את האינטימיות שלך עם בעלך".
אני לא חושבת שהיא ממש הבינה מה טוב במה שהיא אמרה, אני לא בטוחה שהיא התכוונה לזה בדיוק ככה אלא שהיה פה גם עניין של צניעות, ובכלל לפעמים היא פולטת כאלה שטויות שקשה להאמין.
אני חושבת שזה נורא, כשמטיפים. כשאומרים "ככה את חייבת" ומאיימים שמשהו רע יקרה אם לא תצייתי. אני חושבת שמי שלא יודעת לקחת בערבון מוגבל את מה שמלמדים אותה, עדיף כבר שלא תלמד. חשוב להפריד בין עיקר לתפל. יש גם לזה מונחים, אגב (מחמירים מידי לטעמי אבל נמשיך בינתיים). יש "לא מעכב" - דברים ש"צריך" לעשות - אבל אם לא עשית - לא נורא.

אמרת על כך שההנאה מהגוף שלי ממושטרת. זה אכן נורא, שמנסים לעשות את זה לבחורות. אני חושבת שהנזק הוא לאו דווקא בלימוד המסורת כמו בנסיונות ההטפה וההפחדה, וגם בכך שלא מלמדים את הצד השני. מלמדים את ההלכות אבל לא נותנים את הדעת על כך שזה יוצר עבור עלמה צעירה אווירה של לחץ ומלמד אותה שהמיניות שלה היא מקור לטומאה וחרדה ולא להנאה ושיפור החיים. מזכירים את זה בשיעורים, אבל לא מספיק. לי זה מספיק כי אני כבר יודעת לבד. לנערה חרדית, אני לא בטוחה. קשה לדעת. אחד הדברים שלמדתי בהדרכה הזאת הוא שיש לי כמה דעות קדומות. לא הכל כזה גרוע כמו שחשבתי. חלקן מבינות לא פחות ממני. חבל שרק חלקן.

נראה לי שאת מבלבלת "שליטה" עם "כפייה" ו"הטפה". שליטה לא חייבת להיות כפויה והיא לא חייבת להיות מלווה בהטפות מוסר כלשהן. היא יכולה להיות וולונטרית ולגמרי משהו שאנחנו עושים לעצמנו.

כשאני חושבת על שליטה על מיניות אני בד"כ חושבת על כל אותם קונדסונים ששואלים "אבל למה אתם חייבים מצעדי גאווה? מיניות היא דבר פרטי. למה אתם חייבים לנפנף במיניות שלכם?" או נגיד, יש את המונולוג הקבוע פה בכלוב: "מה זה קהילת בדסמ? למה אני צריך להרגיש חלק מקהילה? מה לי ולכם? המין שלי הוא פרטי, אף אחד לא מפלה אותי בגללו או נכנס לי לחדר השינה, ואני לא צריך לעשות ממנו עניין קהילתי".

והתשובה שלי על זה היא תמיד זהה- מיניות היא עניין ציבורי. היא אף פעם לא עניין פרטי. המיניות של כל פרט בחברה שלנו ממושטרת, מתוזמנת, מהונדסת.

את עוברת הדרכת כלות לפני הנישואין; הרב שלך יבקש לראות את מכתב האישור מהבלנית לפני החופה; כל זה מאפשר לרבנות לוודא שאת פוריה ומוכנה לאקשן בזיון הראשון שלכם כזוג נשוי; והשליטה במיניות היא לאו דווקא דתית. נכון שאת מירב תשומת הלב לתנוחות שבהן אתם עושים את זה יקדיש הממסד הדתי דווקא, אבל גם לממסד החילוני יש מה להגיד על רפרטואר האקטים שלכם; על כמה פעמים בשבוע אתם עושים את זה; על כמה אתם מגוונים; ומתי תעשו כבר ילד;

את אמנם דיברת רק על שמירת נידה, אבל המישטור הזה של מיניות קיים בכל תחום אחר בחיים. הנידה היא רק הלבל הגלוי של זה.