צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

המחאה החברתית שלנו וכול מה שבין השורות שלה.

זאלופון​(שולט)
לפני 12 שנים • 18 במאי 2012
זאלופון​(שולט) • 18 במאי 2012
[quote="זאלופון"][quote="זאלופון"]
kasandra כתב/ה:
זאלופון כתב/ה:
ומה לגבי עובדי ציבור? אתה צריך להגדיר את רמת כוח האדם שאתה רוצה, ולשלם להם לא פחות משהם יכולים לקבל בחוץ. אחרת הם ילכו החוצה, ותקבל כוח אדם איכותי פחות. מסיבה זו מהנדסים יכולים להרוויח יפה גם בשירות המדינה, שאם לא כן, הם לא יישארו בשירות המדינה. רופאים יכולים גם הם להרוויח סכומי עתק ברפואה פרטית, ולכן אם רוצים לשמור על הרופאים הטובים, הברירה היא בין לשלם להם הרבה מאוד לבין לאפשר להם לשלב בין עבודה ציבורית ופרטית. לעובדים סוציאליים אין הרבה ביקוש בחוץ, ולכן אין היגיון להעניק להם שכר של מהנדסים, גם אם מכירים בכך שעבודתם לא קלה.


אני לא יודעת לפי מה החלטת על זה אבל המידע הזה לא מדויק.
מהנדסים בשירות המדינה/הבנק אכן מרויחים פחות ממה שהם היו יכולים להרוויח בחוץ.
אני מכירה את האוכלוסיה הזאת מצוין, וזה חלק מהסיבות למה דווקה הפחות מוכשרים ומבריקים שביניהם מעדיפים מקומות צבאיים ומסובסדים.
עבודה פחות קשה , יש קביעות ותנאים , פחות צריך להיאבק על המקום.

זה בעצם מה שאני אומר. אם רוצים את כוח האדם האיכותי, צריך לתגמל אותו כמו בחוץ, ואם מתגמלים אותו פחות - מקבלים את מה שקראת לו "הפחות מוכשרים ומבריקים". כפי שציינת, תגמול לא חייב להיות רק כספי, אלא יכול להתבטא גם בעבודה תובענית פחות, תנאים וביטחון תעסוקתי.

ציטוט: אבל עדיין זה לא סותר את זה שלא ניתן לקיים היום משפחה מ - 6 כמו שניתן הייה לעשות את זה בכבוד לפני 15 שנה.

זה נכון, אבל מ-12 (6 של כל אחד מבני הזוג) אפשר. לא ברווחה גדולה, אבל אפשר. זה לא אומר שאין מה לשפר. יש במדינה הזו כרגע לפחות שני דברים - דיור וגני ילדים - שהעלות העצומה שלהם לבדם חונקת זוגות צעירים, וזה עוד בלי לדבר על מחירי המזון.

הבעיה היא שלעתים קרובות מדי הבעיות האמתיות נדחקות לטובת תרבות ה"מגיע לי": מישהו - המדינה, החברה, העשירים, האשכנזים, הצדק המוסרי הקוסמי, לא משנה, העיקר שלא אני והבחירות שקיבלתי - חייב לי חיי רווחה והגשמה עצמית. אני יכול, כפי שעשה כותב המאמר, ללכת ללמוד ספרות ופילוסופיה בידיעה שאין להן שימוש מעשי בשוק (חשובות ככל שיהיה לחיי הרוח), וזכותי לצפות שמישהו ייתן לי כסף כדי שאגשים את החלומות שלי. אם מתברר שהכישורים המעשיים שלא רכשתי לא גורמים לאף אדם פרטי לשלם לי עבור התפוקה שאני לא מסוגל לייצר, אני פונה למדינה, שהרי היא חייבת לשלם לי! אני אזרח, לא? המדינה היא של האזרחים, לא? היא מוכרחה לדאוג שאוכל ללמוד גרפולוגיה אוזבקית ולהתפרנס מזה. אם גם המדינה לא מממנת אותי, אז אין ספק שאני קרבן של קיפוח ואי צדק - הרי מגיע לי, ואני לא מקבל! ברור שהעשירים אשמים, ביבי אשם, תשובה אשם והקפיטליזם החזירי, שלא נדבר עליו בכלל. הם אשמים בכך שאפשר לירוק ברחוב ולפגוע באדם שיכול לעשות את כל מה שאני יכול לעשות, ואף אחד לא רוצה לתת לי הרבה כסף בשביל לעשות את זה. חזירים כולם.

אני יודע שלא בדיוק על זה דיברת, אבל לצד דברים אחרים שמופיעים במאמר, הריח של ה"מגיע לי" חזק מאוד שם, לפחות כך נקלט אצלי. אני חושד שהסיבה שהוא זכה לכל כך הרבה לייקים היא פחות הדברים המעמיקים יותר, דוגמת אלו שאת מוצאת בו, ויותר בגלל שלריח הזה יש נטייה לפתות בני אדם כמו פרומון חזק במיוחד. באופן אישי אני די חרד מההשפעה שלו. אנשים יותר מדי אוהבים להסיר מעצמם אחריות ולהאשים אחרים בצרות שלהם, ובדרך כלל יוצאים מזה דברים גרועים מאוד.
kasandra​(מתחלפת){jegularis}
לפני 12 שנים • 18 במאי 2012
חוץ מזה שפרסמת את זה 3 פעמים , נראה לי שהגענו להסכמה.
אני בדיוק כמוך לא אוהבת את אלו שחושבים שמגיע להם.
את הקומבינה הישראלית ושיהיה בסדר.
את עניין הוותק והקביעות שגורמת לאנשים להתנהג כאילו מותר להם ואתה תספוג , כי אין לך הרבה ברירה .

אבל יחד עם זאת , ובלי קשר ישיר לנאמר כאן, אני לא חושבת שמגיע לאברכים החרדים רק כי הם לומדים תורה , או לערבים רק כי הם מיעוט.
בקצב הזה אנחנו עוד מעט נהייה מיעוט במדינה של עצמנו.
קודם כול, אם כבר ,צריך להיות לאלו שטורחים עובדים משרתים ומשקיעים במדינה הזאת.
כמו שאתה לא רוצה לשלם יותר מס לטובת מנקיי רחובות, וגם אני לא, אני לא חושבת שצריך להיות כזאת התחשבות יתר לטובת פרזיטים שחושבים שמגיע להם , גם מהסוגים הנ"ל.
וזה דברים שכן יש למנהיגינו כוח לשנות.

לך תדע אולי גם באופן פתאומי השכר מינימום יוכל לעלות, ואולי לא רק עובדים זרים יסכימו לעבודות סיעוד ונקיון בארצנו.
קנטור​(שולט){חתולהלה}
לפני 12 שנים • 18 במאי 2012
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3570572,00.html

זה אומר הכל.
הקיטוב נוצר בשל הטכנולוגיה.
אתה חייב להיות הטוב ביותר או לא להיות.

ובקשר לרופאים מול מהנדסים.

זה לא משנה כמה למדת. זה עניין של היצע ביקוש וסוג השוק.

לרופא יש יחסית מעט לקוחות. ואלא אם הוא פונה לעשירים בלבד הם פשוט לא מסוגלים לשלם הרבה.
מהנדס יכול לפנות לאלפי ועשרות אלפי לקוחות.
זאלופון​(שולט)
לפני 12 שנים • 18 במאי 2012
זאלופון​(שולט) • 18 במאי 2012
kasandra כתב/ה:
חוץ מזה שפרסמת את זה 3 פעמים , נראה לי שהגענו להסכמה.

יכולתי להישבע שאני לוחץ על "ערוך", אבל כנראה שזה היה "צטט"... ככה זה כשהלחמניות קוראות לך מהתנור בזמן שאתה מקליד icon_smile.gif