אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

צנזורה?

המלט
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
המלט • 19 ביולי 2012
צ'שייר כתב/ה:
רפאל
נדמה לי שיותר מדי חומרים שונים וקשים לעיכול מושלכים כאן לסיר המבעבע של התנהלות מילולית בכלוב.
האחד הוא תרבות דיבור ותרבות דיון.לי אישית אין כל סיבה להניח שכשאנשים מקישים את סיסמתם ונכנסים לאתר,הגלישה מנדפת את סגנונם השוטף ,את תרבות השיח היום יומית שלהם והצרכים הנרקסיסטים אותם הם מקווים להפיק מתגובות.נכון,תרבות הדיון הישראלית אינה בדיוק שילוב בין איפוק יפני,אנדרסטיטמנט בריטי ונימוס גרמני.גם נכון שצרחנות שופוניסטית היא לא כיף אלא שהפתרון היחיד הוא לסגור את החלונות,להפעיל את המזגן ולשים מוזיקה טובה,לא לזעום תדיר על השכנים.זה פשוט לא עוזר.
השני,אווירה צנזוריאלית.גם לי לעיתים נדמה שהכלוב הוא בעצם מיזם משותף של משרד החינוך ומכון התקנים.אתה יודע מה?על הזין.(אפשר גם על ההומור)
השלישי,פגיעות יתר.אמיתית או מדומה.אתה דוגל בחופש הדיבור? בוא ונרחיב את זה גם לחופש הפגיעות.
וכאן אנחנו מגיעים לעניין הרביעי.חופש הפגיעות העצמי אינו חופש הפגיעה באחר.וכשחזיר או חזירה מקומיים משתלחים בגסות רוח בקבוצת התייחסות,אין כל פסול בבעיטה טובה בתחת שלהם.וכשהם מאיימים,חושפים או מנבלים את הפה פרסונלית וללא כל פרובוקציה,אולי גם בעיטה מכלובי.
אין בדברים שכתבתי קוהרנטיות פילוסופית אלא הצעה לכללי התנהגות בברכה.שחה כרצונך וכסגנונך אבל נא לא להשתין במים או על האחר.האלטרנטיבה הפרקטית,ישום כללי המשפט הישראלי,לא רק שאינה ישימה אלא שלדעתי תחרב את המקום הזה סופית.


בנסיבות שתיארת בוודאי שאין כל פסול בבעיטה טובה, אפילו אם הבועט הוא כלובי, רק שחסימה או הרחקה חמורות יותר מבעיטה ואין להן מקום אלא במקרים קיצוניים, שההשתלחות בקבוצת התייחסות אינה אחד מהם. את הסיבות מנה כבר רפאל, ע״ש.
רפאל
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
רפאל • 19 ביולי 2012
פרלין,

תראי, אני לא ממוחה להגות של אמ"ו ואני לא כותב כאן על תקן של הסנגור שלו.

מה שכן, אני חושב שאנשים חוזרים ומסלפים את מה שאמ"ו אומר כדי שיהיה נוח יותר להיכנס בו. בוודאי שהוא לא גזען. לטעון טענה כללית על קבוצה של בני-אדם זו לא גזענות. בשביל להיות גזען אתה צריך לטעון שמבחינה פוליטית קבוצה אחת של אנשים צריכה להיות למעלה מקבוצה אחרת. למשל, הוא צריך לטעון שלנשים שמנות צריכים לשלול את הזכות לכתוב בפורומים.

עכשיו, לאמ"ו יש שתי טענות ביחס לנשים שמנות. (1) הן מכוערות ודחויות באופן אובייקטיבי. (2) בהיותן מכוערות ודחויות, הן פונות לבדס"מ כדי לעשות את עצמן אטרקטיביות יותר.

את שואלת מזה שמנה? זו אישה בעלת משקל יתר. העובדה שאת רואה במילה הזו סוג של עלבון רק מחזקת את הטענה של אמ"ו. את רואה בה סוג של עלבון מפני שבחברה שלנו מרבית האנשים תופסים השמנה כתופעה בלתי אסתטית, והרבה מאוד אנשים שמנים חשים במידה מסויימת דחויים בגלל המשקל שלהם. אם אדם היה יכול לשנות את המשקל שלו בלחיצת כפתור, כמה אנשים היו רוצים להיות שמנים? לא היית לוחצת על הכפתור בשביל להוריד באחת כמה קילוגרמים? היית עושה את זה רק כי הרופא ממליץ? נו באמת. ואגב, מצב העניינים הזה אינו מיוחד רק לחברה שלנו, ישנן טענות מאלפות שמסבירות מדוע במרבית הזמנים ובמרבית החברות השמנה לא נתפסה מבחינה אסתטית באופן חיוב. כך שהטענה של אמ"ו רחוקה מלהיות שטות.

האם אמ"ו צודק בכך שנשים מכוערות ודחויות, או נשים שחשות מכוערות ודחויות, פונות לבדס"מ כדי לעשות את עצמן אטרקטיביות יותר? אני לא יודע עד כמה התופעה הזו רחבה, אני לא חושב שהוא פיצח בזאת את סוד הקיום בכלוב, אבל הוא בהחלט מתאר תופעה שקיימת.

בקיצור, אין משהו מעוות ונורא בדבריו של אמ"ו. הקושי העיקרי עמם הוא ההתרסה. ומהי ההתרסה? פשוט להטיח לאנשים בפנים משהו שהם מעדיפים שלא לחשוב עליו. שאם הם היו מורידים כמה קילוגרמים הם היו מרגישים טוב יותר, ואטרקטיביים יותר, והם היו מקבלים מלא מחמאות מהסביבה. אפילו מהרופא.

ושוב, זו לא סנגוריה על דברי אמ"ו. זה הסבר ללמה כל ההו-אה שסביבו מופרך לדעתי, ולפעמים גם צבוע. אם רוצים להבין מדוע ישנה מהומה שכזו סביב אמ"ו, צריכים לחפש את הסיבה לכך יותר באנשים שמגיבים לו מאשר בדברים שהוא אומר.
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
פרלין​(נשלטת){ש} • 19 ביולי 2012
רפאל, בחייאת.

הוא משתמש בביטויים פוגעניים: "הרי אדם", "מפלי בשר" וכל החן הזה.

לא מתווכחת על גזענות, אם כי אני לא מצליחה למצוא שם מתאים להשתלחות מתמשכת בקבוצה מסויימת תוך כדי שימוש בביטויים פוגעניים. אולי לך יש?

והרי בהיסטוריה אפשר למצוא גם הערצה לשומן, כמו שאפשר למצוא סלידה. למה? למי אכפת.
אתה טענת יפה מאוד שאי אפשר לדבר על סלידה או משיכה מינית פרטית כעל תופעה חברתית שאומרת *משהו* על החברה. אז למה מסלידתו הפרטית בהחלט של אמ"ו מנשים שמנות כן אפשר להגיד *משהו*?
כי הוא עושה הרבה ניים דרופינג? כי הוא יוצר מסגרת תאורטית?
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
פרלין​(נשלטת){ש} • 19 ביולי 2012
אתה עושה דה-לגיטימציה לעלבון. זה כאילו אתה אומר לכל האנשים שנפגעים ממנו: ובכן, תתקשחו! זה האיש, תכילו.

עכשיו, נורא חשוב לי להגיד (ולא בפעם הראשונה) אני בעד לאפשר לאמ"ו לדבר. כמה שהוא רוצה. עד שהפנים שלו יכחילו והשיניים שלו יפלו. באופן אישי אני מוכנה להכיל הרבה הרבה יותר מזה כדי לאפשר למישהו לדבר.

אבל:
1. הוא לא נכנס בי אישית. לפחות לא בסיבוב הזה.
2. עברתי איתו תהליך. כלומר, אני כבר מכירה אותו ולכן גם לא מתרגשת ממנו.
3. זו האמונה שלי. כלומר, אני מאמינה גדולה-חורקת-שיניים בחופש הדיבור. ויש הרי אנשים קשים ממנו להכיל במרחב הציבורי ואני עדיין בעד זכותם לדבר.

ועדיין, אני סבורה שהוא פוגעני ומלא שנאה ואני אוקיע את מה שהוא אומר עד שהשיניים שלי יכחילו והפנים שלי יפלוicon_smile.gif
רפאל
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
רפאל • 19 ביולי 2012
פרלין,

לאורך מרבית ההיסטוריה אוכל זה לא דבר שמגיע בקלות. ולכן שומן היה סמל של כוח ושפע. רק אנשים מן המעמד הגבוה יכולו להיות שמנים. אם היתה הערצת שומן - זה בא משם. מבחינה ביולוגית משקל עודף קשור בחוסר פוריות אצל נשים, וקימורים של מרלין מונרו מלמדים על פוריות. לכן, באופן אוניברסלי אנשים מוצאים שמרלין מונרו סקסית ושנשים שמנות - פחות (או בלשונו של אמ"ו - כעורות ודחויות!!!!1). יש תפיסות אסתטיות שהן כמעט גנטיות. כך שאמ"ו לא משליך העדפה אישית, אלא בהחלט מדבר על דיספוזציה שמשותפת לכולנו. היא לא מחייבת (וברור שיש כאלו שנמשכים לנשים שמנות) אבל היא בהחלט מאפיינת.

מעבר לזה לא ברור לי על מה אנחנו חלוקים ואם בכלל. אני שותף לדעה שאמ"ו מתבל את הפוסטים שלו בביטויים ארסיים, כדי שאם תיפול על הפוסט שלו מישהי שרגישה לעניינים האלו זה ילחץ לה בדיוק בנקודות שכואבות לה. לזה אני קורא התרסה. רק שאני ממש לא מבין למה עושים מזה כזה ביג דיל כבר כמה שנים. פה הדברים של צ'שייר תופסים לדעתי: "לסגור את החלונות, להפעיל את המזגן ולשים מוזיקה טובה, לא לזעום תדיר על השכנים. זה פשוט לא עוזר."
רפאל
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
רפאל • 19 ביולי 2012
פרלין כתב/ה:
ועדיין, אני סבורה שהוא פוגעני ומלא שנאה ואני אוקיע את מה שהוא אומר עד שהשיניים שלי יכחילו והפנים שלי יפלוicon_smile.gif

איך שאת רוצה. רק שתדעי ששיניים כחולות ופנים נפולים זה כעור ודחוי. (-:
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
פרלין​(נשלטת){ש} • 19 ביולי 2012
רפאל כתב/ה:
פרלין כתב/ה:
ועדיין, אני סבורה שהוא פוגעני ומלא שנאה ואני אוקיע את מה שהוא אומר עד שהשיניים שלי יכחילו והפנים שלי יפלוicon_smile.gif

איך שאת רוצה. רק שתדעי ששיניים כחולות ופנים נפולים זה כעור ודחוי. (-:


שוין. לפחות זה לא שמן.
Tobias​(אחר)
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
Tobias​(אחר) • 19 ביולי 2012
רפאל כתב/ה:
פרלין,

העלת כמה עניינים, שלרובם כבר התייחסתי בשרשור, ומאחר שהתמיהות שלך כלליות מאוד, אני לא חושב שיש לי הרבה מה לחדש.

אני רק אבהיר שני עניינים:

(1) על מי אני מגן? אני מגן על זכותו של אמ"ו לכתוב בפורומים את מה שהוא כותב (ואגב, זו זכות שבפועל שמורה לו ותישמר למרות צעקות החמס של אנשים). מה אני מגנה? את העליהום האובססיבי שיש סביב אמ"ו. אם אמ"ו כותב פוסט מתריס וכמה אנשים נכנסים בו - אז מילא. שלכולם יהיה לבריאות. אבל כמות התגובות שאמ"ו מקבל, עוצמת התגובות, גודל התוקפנות, וכמות שהשרשורים שעוסקים בו - כל זה מופרך מהיסוד. אין יחס של פרופורציה בין מה שאמ"ו עושה לבין מידת ההתעסקות בו ואופן ההתעסקות בו. באחת התגובות האחרונות שלי ליולי כתבתי קצת יותר בפרוט למה אני חושב שכל ההו-אה שעושים מאמ"ו מופרך מהיסוד. כולה אדם יחיד, שכותב פוסטים מתריסים, שאפשר בקלות לדלג עליהם. אנשים מתאמצים להציג אותו כפוגעני הרבה יותר ממה שמישהו באמת נפגע ממנו.

בעניין הזה ההתנהלות שלך (ושל אחרים גם כן) לגמרי לא מובנת לי. אם את סבורה שאמ"ו הוא טרול, שאומר שטויות, שאף אחד לא לוקח ברצינות, ושכל ענינו הוא להכעיס אנשים, למה את בכלל מתייחסת אליו? למה את בכלל קוראת אותו? למה את מתעסקת בו? למה חשוב לך להיכנס באמ'אמא שלו ולמצוא לכך את הלגיטימציה? אחד המאפיינים המובהקים של טרול לדעתי הוא ניסיון מכוון לחבל בדיונים שמתקיימים בפורומים. אמ"ו אינו עושה את זה. הוא לא מחבל בדיונים וכופה את עצמו. כמו שזאלופון אומר שהוא עושה וכמו שאני עושה, את יכולה בקלות לדלג על הפוסטים שלו ועל הבלוג שלו. אז מה העניין? כל פעם שאת מזהה בכלוב מישהו שלתפיסתך כותב שטויות שאף אחד אינו לוקח ברצינות, את יוצאת למלחמת מצווה ונכנסת באמ'אמא שלו?

(2) אם את מעל מידה מסויימת ואומרים שאת שמנה, זו לא קללה. זו במקרה הרע אמת מתריסה חסרת טאקט. אמ"ו אינו מקלל, הוא מתריס. הוא לא מטיח באנשים עלבונות מופרכים, אלא שהוא מטיח בהם את האמת שקשה להם להתמודד עמה. הוא מאלץ אותם להתמודד עם משהו שהם מנסים שלא להתמודד איתו. זה לא בהכרח נעים לאנשים, לפעמים זה הרבה פחות נעים מאשר קללה חסרת שחר. אבל אמירות מתריסות שונות מהותית מאמירות מהסוג של "אתה פח אשפה". אי-אפשר לפטור אותן כהתבטאויות אידיוטיות ותוקפניות שכל תכליתן היא פגיעה. התבטאויות מתריסות הן יותר מלגיטימיות, ובגלל זה אמ"ו הוא ממש לא טרול בעיני. וגם לא הייתי אומר שהוא ממין אט"ד (לצרכי קיצור: אדיוט, טרחן, דחוי). יש כאן כמה שבהחלט הייתי אומר שהם מן המין הזה.


כמה דברים לי לומר, ואף כמה שאלות,
ראשית, האם האנשים שעושים על אמ"ו אליהום כפי שאמרת הם קהל עצום ואדיר, או שהם בדרך כלל אותם אנשים, שמגיבים במעגל שחוזר על עצמו על הדברים שהוא אומר?
כי אם אלו לרוב אותם אנשים, סימן שזה פשוט קהל היעד הנפגע שלו.
אני לדוגמא, לא קורא אותו, או פותח פוסטים בנושא שלו, והסיבה שהגבתי כאן הייתה שהדיון הפך להיות מעניין וחורג מהאדם הספציפי.

אתה מדבר על אמת מתריסה חסרת טאקט, ואני שואל, על פי איזו אמת מידה,
אני לא מדבר אפילו על הפרשנות השנויה של המילה שמנה והיחוס שלך לאמ"ו כוונות טהורות רפואיות שבהן הוא מפציר בבנות הכלוב לשמור על בריאותן ומזכיר את נזקי המשקל העודף, אני מדבר יותר על המילה דחויות.

דחוי....אאוץ. איזו מילה כואבת זו.
אבל רגע...איך הוא יודע שהן דחויות?
האם הן דחויות מאחר והן שמנות?
או מאחר והן כעורות?
האם אדם שמן או כעור הוא אוטומטית דחוי?
קצת קשה לי להבין איפה פה יש אמת מתריסה חסרת טאקט.

בוא נאמר לרגע, שכל החלק השולי בשיחה שלנו לגבי זה שאני דיברתי על פרסונה אינטרנטית הוא לא קיים או לא נכון, והבחור הוא אדם אמיתי לגמרי שאלו הדעות שלו והוא פשוט חש דחף דתי לשתף אותנו בו(קצת כמו הבחור ששולח לנשים פה הודעות שעוד לא מאוחר להנצל אם הן יחזרו לחיק התורה ויפסיקו לחטוא) האם העובדה שאני קורא לו פח אשפה שמכיל את כל הדעות שאנשים חושבים אבל לא אומרים וזורקים לפח כי הם מבינים שאלו דברים פוגעניים ולא מאומתים היא לא אמת מתריסה וחסרת טאקט?

עכשיו אני אומנם רק אידיוט תוקפני צדקן וטרחן שמנסה למנוע מכולם לדבר ובעל אג'נדה ברורה ומוכחת לאורך השנים של דיכוי השונה וחתירה לנורמטיביות, וכמובן שמעולם אפילו לא הגנתי על חופש הביטוי הלא תמיד נעים שלך בשרשורים שונים לאורך 10 השנים שהכלוב קיים, וכמובן שכמובן שאין בדבריך מעולם אמירות חורצות דין, מעליבות, מקטינות, או משפילות שלא מופנות לשום פרסונה אינטרנטית אלא לאדם ספציפית, אבל אני עדיין חושב שאני יכול להבדיל בין חופש ביטוי לבין הסתה והכפשה.

אגב, האם ללעוג לנכים היא אמת מתריסה וחסרת טאקט?
אני מתנצל לא התכוונתי לומר ללעוג........האם לציין בפני נכים את הנכות שלהם בצורה ציורית ועקבית כל פעם מחדש ולומר להם כמה אני מרחם עליהם שהם נכים ודחויים וכעורים היא אמת מתריסה וחסרת טאקט? כי הרי זו אמת.....לא?
המלט
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012
המלט • 19 ביולי 2012
tebayes כתב/ה:
רפאל כתב/ה:
פרלין,

העלת כמה עניינים, שלרובם כבר התייחסתי בשרשור, ומאחר שהתמיהות שלך כלליות מאוד, אני לא חושב שיש לי הרבה מה לחדש.

אני רק אבהיר שני עניינים:

(1) על מי אני מגן? אני מגן על זכותו של אמ"ו לכתוב בפורומים את מה שהוא כותב (ואגב, זו זכות שבפועל שמורה לו ותישמר למרות צעקות החמס של אנשים). מה אני מגנה? את העליהום האובססיבי שיש סביב אמ"ו. אם אמ"ו כותב פוסט מתריס וכמה אנשים נכנסים בו - אז מילא. שלכולם יהיה לבריאות. אבל כמות התגובות שאמ"ו מקבל, עוצמת התגובות, גודל התוקפנות, וכמות שהשרשורים שעוסקים בו - כל זה מופרך מהיסוד. אין יחס של פרופורציה בין מה שאמ"ו עושה לבין מידת ההתעסקות בו ואופן ההתעסקות בו. באחת התגובות האחרונות שלי ליולי כתבתי קצת יותר בפרוט למה אני חושב שכל ההו-אה שעושים מאמ"ו מופרך מהיסוד. כולה אדם יחיד, שכותב פוסטים מתריסים, שאפשר בקלות לדלג עליהם. אנשים מתאמצים להציג אותו כפוגעני הרבה יותר ממה שמישהו באמת נפגע ממנו.

בעניין הזה ההתנהלות שלך (ושל אחרים גם כן) לגמרי לא מובנת לי. אם את סבורה שאמ"ו הוא טרול, שאומר שטויות, שאף אחד לא לוקח ברצינות, ושכל ענינו הוא להכעיס אנשים, למה את בכלל מתייחסת אליו? למה את בכלל קוראת אותו? למה את מתעסקת בו? למה חשוב לך להיכנס באמ'אמא שלו ולמצוא לכך את הלגיטימציה? אחד המאפיינים המובהקים של טרול לדעתי הוא ניסיון מכוון לחבל בדיונים שמתקיימים בפורומים. אמ"ו אינו עושה את זה. הוא לא מחבל בדיונים וכופה את עצמו. כמו שזאלופון אומר שהוא עושה וכמו שאני עושה, את יכולה בקלות לדלג על הפוסטים שלו ועל הבלוג שלו. אז מה העניין? כל פעם שאת מזהה בכלוב מישהו שלתפיסתך כותב שטויות שאף אחד אינו לוקח ברצינות, את יוצאת למלחמת מצווה ונכנסת באמ'אמא שלו?

(2) אם את מעל מידה מסויימת ואומרים שאת שמנה, זו לא קללה. זו במקרה הרע אמת מתריסה חסרת טאקט. אמ"ו אינו מקלל, הוא מתריס. הוא לא מטיח באנשים עלבונות מופרכים, אלא שהוא מטיח בהם את האמת שקשה להם להתמודד עמה. הוא מאלץ אותם להתמודד עם משהו שהם מנסים שלא להתמודד איתו. זה לא בהכרח נעים לאנשים, לפעמים זה הרבה פחות נעים מאשר קללה חסרת שחר. אבל אמירות מתריסות שונות מהותית מאמירות מהסוג של "אתה פח אשפה". אי-אפשר לפטור אותן כהתבטאויות אידיוטיות ותוקפניות שכל תכליתן היא פגיעה. התבטאויות מתריסות הן יותר מלגיטימיות, ובגלל זה אמ"ו הוא ממש לא טרול בעיני. וגם לא הייתי אומר שהוא ממין אט"ד (לצרכי קיצור: אדיוט, טרחן, דחוי). יש כאן כמה שבהחלט הייתי אומר שהם מן המין הזה.


כמה דברים לי לומר, ואף כמה שאלות,
ראשית, האם האנשים שעושים על אמ"ו אליהום כפי שאמרת הם קהל עצום ואדיר, או שהם בדרך כלל אותם אנשים, שמגיבים במעגל שחוזר על עצמו על הדברים שהוא אומר?
כי אם אלו לרוב אותם אנשים, סימן שזה פשוט קהל היעד הנפגע שלו.
אני לדוגמא, לא קורא אותו, או פותח פוסטים בנושא שלו, והסיבה שהגבתי כאן הייתה שהדיון הפך להיות מעניין וחורג מהאדם הספציפי.

אתה מדבר על אמת מתריסה חסרת טאקט, ואני שואל, על פי איזו אמת מידה,
אני לא מדבר אפילו על הפרשנות השנויה של המילה שמנה והיחוס שלך לאמ"ו כוונות טהורות רפואיות שבהן הוא מפציר בבנות הכלוב לשמור על בריאותן ומזכיר את נזקי המשקל העודף, אני מדבר יותר על המילה דחויות.

דחוי....אאוץ. איזו מילה כואבת זו.
אבל רגע...איך הוא יודע שהן דחויות?
האם הן דחויות מאחר והן שמנות?
או מאחר והן כעורות?
האם אדם שמן או כעור הוא אוטומטית דחוי?
קצת קשה לי להבין איפה פה יש אמת מתריסה חסרת טאקט.

בוא נאמר לרגע, שכל החלק השולי בשיחה שלנו לגבי זה שאני דיברתי על פרסונה אינטרנטית הוא לא קיים או לא נכון, והבחור הוא אדם אמיתי לגמרי שאלו הדעות שלו והוא פשוט חש דחף דתי לשתף אותנו בו(קצת כמו הבחור ששולח לנשים פה הודעות שעוד לא מאוחר להנצל אם הן יחזרו לחיק התורה ויפסיקו לחטוא) האם העובדה שאני קורא לו פח אשפה שמכיל את כל הדעות שאנשים חושבים אבל לא אומרים וזורקים לפח כי הם מבינים שאלו דברים פוגעניים ולא מאומתים היא לא אמת מתריסה וחסרת טאקט?

עכשיו אני אומנם רק אידיוט תוקפני צדקן וטרחן שמנסה למנוע מכולם לדבר ובעל אג'נדה ברורה ומוכחת לאורך השנים של דיכוי השונה וחתירה לנורמטיביות, וכמובן שמעולם אפילו לא הגנתי על חופש הביטוי הלא תמיד נעים שלך בשרשורים שונים לאורך 10 השנים שהכלוב קיים, וכמובן שכמובן שאין בדבריך מעולם אמירות חורצות דין, מעליבות, מקטינות, או משפילות שלא מופנות לשום פרסונה אינטרנטית אלא לאדם ספציפית, אבל אני עדיין חושב שאני יכול להבדיל בין חופש ביטוי לבין הסתה והכפשה.

אגב, האם ללעוג לנכים היא אמת מתריסה וחסרת טאקט?
אני מתנצל לא התכוונתי לומר ללעוג........האם לציין בפני נכים את הנכות שלהם בצורה ציורית ועקבית כל פעם מחדש ולומר להם כמה אני מרחם עליהם שהם נכים ודחויים וכעורים היא אמת מתריסה וחסרת טאקט? כי הרי זו אמת.....לא?




כן, ללעוג לנכים היא אמת מתריסה וחסרת טאקט.

לעג לנכים דומה ללעג לשחורים בגלל צבע עורם, לרוסים בגלל מוצאם, ל X בגלל נטיותיו המיניות. ומדוע אין הדברים האלה דומים ללעג לשמנים? משום שאי אפשר לחדול מלהיות נכה, להפסיק להיות שחור (גם כשמייקל ג'קסון מת, עייף מניתוחי הבהרת עור, הוא עדיין היה שחור), לשנות את המוצא שלך, או לבחור נטיות מיניות אחרות. אבל אפשר להפסיק להיות שמן. עד כאן להשוואה עצמה, באופן תיאורטי, מבלי להתייחס כלל לדבריו של אמ"ו. ומכאן, אתייחס קצת לדבריו של אמ"ו. האיש הוא חתיכת פרובוקטור מעצבן שבא לך להביא לו כאפה. אבל העובדות הן שהוא לא גזען, לא משמיץ נכים, שחורים או רוסים. הוא רק משמיץ שמנות. באופן מכוער, פוגעני, דוחה ומגעיל אבל עדיין - לעניות דעתי המרודה - בתחומי החופש להתבטא. אם החופש להתבטא כל הזמן צריך לסגת בגלל שמישהו מתעצבן, אז זה לא באמת חופש. מצד שני, בלי הגבלת הכלליות, אם מישהו ספציפי נפגע, החופש צריך לסגת. אי אפשר להשתיק בנאדם בגלל ש"קבוצת התייחסות" נפגעת מדבריו הפוגעניים. אתה אומר שאמ"ו זה לא בנאדם אמיתי, אלא פרסונה אינטרנטית? אני אומר ש"קבוצת התייחסות" איננה ישות, אינה אובייקט שעשוי להיפגע. מי שיכול להיפגע הם אנשים שיש להם שמות. לפיכך, התבטאות כללית כלפי "קבוצת התייחסות" , אם איננה גזענית, נגיד, לא יכולה להיות עילה להרחקה. זו שאלה של איזונים: תמיד אנחנו נדרשים לאזן בין הזכות של אדם אמיתי להתבטא, ובין הזכות של יחידים מתוך הקבוצה אליה הוא מתייחס שלא להיפגע. כל עוד הדברים הם "רק" מטרידים אין סיבה להרחיק. אני אישית לא קראתי את אמ"ו. מדי פעם נתקלתי בדברים שלו, וזה עצבן אותי. זה עצבן אותי כי אני לא סובל פרובוקטורים בשקל שמושכים בצמות. אני יכול להבין שזה פוגע באנשים. אבל רפאל מצביע כאן על נקודה כאובה שמאפיינת את הכלוב -- יש כאן אנשים שפשוט אוהבים להיכנס באנשים אחרים כי אלף, הם יכולים; ובית, הם זקוקים לכך; אחר כך לבוא ולגבב על זה תילי תילים של רציונליזציה, כפי שהעיר רפאל בצדק, זה זיון שכל, תכלס.
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 12 שנים • 19 ביולי 2012

המלט -

בלוסום​(לא בעסק) • 19 ביולי 2012
אתיחס רק לשורה אחת שבלטה וצרמה לי מאוד -

אפשר להפסיק להיות שמן.

זה ממש לא נכון. אני נאבקת בהשמנה כל שנותי הבוגרות, הרזתי לתקופה בעזרת נתוח לקיצור קיבה -

ועתה לדאבוני הרב העלתי את רוב המשקל בחזרה.

כך שלא, לא כולם יכולים להפסיק להיות שמנים, זו הכללה שאיננה נכונה...