שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

בדס"ם זה סם?

hrgiger
לפני 12 שנים • 3 באוג׳ 2012
hrgiger • 3 באוג׳ 2012
אתחיל בזה שאומר שאני לא אדם התמכרותי, סיגריות נעלמו מחיי ככה סתם פתאום, אלכוהול - שצרכתי כל יום עד כדי שיכרות הפסיק להיות כלי לשחרור פשוט כי רציתי ובדס"מ שהחזיק בלעדית קשר של חמש וחצי שנים הפך להיות דבר שאני עושה "כשמתחשק".

אבל כן, זה נראה, מרגיש ומתנהל (אצלי) כמו סם. העובדה שסף הריגוש דורש טריגר גדול יותר, חזק יותר, קיצוני יותר, העובדה שיש ימים שכל חפץ, מילה מקפיצים בי את החשק, העובדה שכשאין, אפילו כשזה מבחירה, אני מרגישה כאילו סדר היום שלי מוזר, כאילו חסר משהו. לפעמים אני מרגישה כאילו קיבלתי "קצת מידי", לא מספיק גרמים, חסר הסיפוק מאקט שהיה.... עדין מידי, אולי?

כמו כל סם בחיי גם אותו אני יכולה לשים בצד אם מבחירה ואם כי פשוט לא בא לי עכשיו, כמו כל סם בחיי מגיע הרגע שבו הגוף רועד, המוח כבה, הצורך צועק ואני אעשה הכל על מנת לקבלו.

אולי בעצם זה לא שאני לא התמכרותית, אני פשוט יכולה להתמודד בקלות עם פערים גדולים. כי תמיד, אחרי חודש/יומיים/שנה/7 דקות יגיע השלב שבו אני אצרח: "תביאו, תביאו את ההוא שיחנוק אותי עד אובדן חושים, שייתן לי לכבות עליו את הסיגרייה שלא עישנתי חודשיים, שישכר אותי עד שאשתין עליו, שייתן לי להסניף ממנו שורות, תביאו את הפורקן!"

ואזי אני ארגע. לחודש/יומיים/שנה/7 דקות.
המלכה הצוחקת
לפני 12 שנים • 3 באוג׳ 2012

על סמים והתמכרות

המלכה הצוחקת • 3 באוג׳ 2012
התמכרות זה צורך עז לצרוך חומר מסויים ועוד - חוסר שליטה עצמית כאשר אין נגישות לחומר.

התמכרות - תלות בחומר תוגדר ככזו (ע"פ הDSM):
אם יתרחשו לפחות 3 מבין הבאים:
1. סבילות: צורך בכמות סם גדולה יותר ויותר כדי להשיג את ההרגשה הרצויה
ירידה בעצמת התגובה לסם אחרי שימושים חוזרים באותו גודל של מנה
2. תסמונת גמילה: תופעות שנגרמות עקב הפסקה פתאומית של הסם (לרוב תופעות הפוכות מאלו שגורם להן הסם. למשל סם עושה היי/מעורר, בתסמונת גמילה יהיה דאון/עייפות וכו)
3. שימוש בכמויות גדולות יותר של חומר יחסית למה שתוכנן לפני הצריכה
4. רצון עיקש או נסיונות לא מוצלחים להפסיק או להפחית בצריכה
5. בזבוז זמן ניכר על השגת החומר/שימוש בחומר או התאוששות מהשפעתו
6.ויתור על פעילויות חשובות בגלל פעילות הקשורה לסם
7. המשך שימוש בחומר למרות מודעות להפרעות פיסיות ו/או פסיכולוגיות שנגרמו מכך



יש לשים לב:
להגדרת חומר מסויים כסם יש צורך לכלול את הסבילות ואת תסמונת הגמילה.

לפיכך קפה, סיגריות, הרואין, מריחואנה קוק, אקסטות וכו יוגדרו כסם
ואילו שוקולד, ותרופות פסיכיאטריות - לא.
מידאס'
לפני 12 שנים • 4 באוג׳ 2012
מידאס' • 4 באוג׳ 2012
[quote=\"hrgiger\"]אתחיל בזה שאומר שאני לא אדם התמכרותי, סיגריות נעלמו מחיי ככה סתם פתאום, אלכוהול - שצרכתי כל יום עד כדי שיכרות הפסיק להיות כלי לשחרור פשוט כי רציתי ובדס\"מ שהחזיק בלעדית קשר של חמש וחצי שנים הפך להיות דבר שאני עושה \"כשמתחשק\".

אבל כן, זה נראה, מרגיש ומתנהל (אצלי) כמו סם. העובדה שסף הריגוש דורש טריגר גדול יותר, חזק יותר, קיצוני יותר, העובדה שיש ימים שכל חפץ, מילה מקפיצים בי את החשק, העובדה שכשאין, אפילו כשזה מבחירה, אני מרגישה כאילו סדר היום שלי מוזר, כאילו חסר משהו. לפעמים אני מרגישה כאילו קיבלתי \"קצת מידי\", לא מספיק גרמים, חסר הסיפוק מאקט שהיה.... עדין מידי, אולי?

כמו כל סם בחיי גם אותו אני יכולה לשים בצד אם מבחירה ואם כי פשוט לא בא לי עכשיו, כמו כל סם בחיי מגיע הרגע שבו הגוף רועד, המוח כבה, הצורך צועק ואני אעשה הכל על מנת לקבלו.

אולי בעצם זה לא שאני לא התמכרותית, אני פשוט יכולה להתמודד בקלות עם פערים גדולים. כי תמיד, אחרי חודש/יומיים/שנה/7 דקות יגיע השלב שבו אני אצרח: \"תביאו, תביאו את ההוא שיחנוק אותי עד אובדן חושים, שייתן לי לכבות עליו את הסיגרייה שלא עישנתי חודשיים, שישכר אותי עד שאשתין עליו, שייתן לי להסניף ממנו שורות, תביאו את הפורקן!\"

ואזי אני ארגע. לחודש/יומיים/שנה/7 דקות.[/quote]

אהבתי את החודש/יומיים/שנה/7 דקות. לי זה נשמע כמו שם של סרט קולנוע פריזאי, או אולי כתבה במוסף סוף שבוע על המוח מאחורי מבצע פשע שעתיד להצטייר כשוד המאה.
מידאס'
לפני 12 שנים • 4 באוג׳ 2012
מידאס' • 4 באוג׳ 2012
עריכה: <<אוף לא משנה>> הממשק של הפורום הזה דפוק. זה היה ניסיון שני (שלא צלח) לצטט כהלכה את התגובה של hrgiger.


@hrgiger: אהבתי את החודש/יומיים/שנה/7 דקות. לי זה נשמע כמו שם של סרט קולנוע פריזאי, או אולי כתבה במוסף סוף שבוע על המוח מאחורי מבצע פשע שעתיד להצטייר כשוד המאה.
hrgiger
לפני 12 שנים • 5 באוג׳ 2012
hrgiger • 5 באוג׳ 2012
אני לא שודדת, גם לא מתה על פריס.

משהו אחר שזה מזכיר לך?
מידאס'
לפני 12 שנים • 9 באוג׳ 2012
מידאס' • 9 באוג׳ 2012
בכוח המוח יקירתי, הבטחתי תשובה... אז באיחור אופנתי אך מקובל על הבריות הרי תרומתי לדיון.

אני עושה קפיצה לוגית, ומניח שבעצם התכוונת לשאול האם עיסוק ב BDSM מכיל מאפייני התמכרות וכתוצאה מכך יכול להוביל לדפוס התנהגות של "מכור" כמו שסם יכול לגרום לדפוס התנהגות כזה. ולכך תשובתי לך היא בהחלט, חד משמעית, כן. BDSM מספק סף הנאה גבוה, באופן מהיר ומוגדר. ניתן לחזור על הפעולה באופן יזום. התוצאה של החזרה על הפעולה תצפויה ורצויה מראש. ולכן ניתן ללמוד התנהגות של נזקקות לתחושה הזאת באופן כפייתי.

כך שמבחינת הגדרה קילינית העיסוק בBDSM בהחלט מהווה בסיס להתמכרות:

"התמכרות היא מצב של תלות פסיכולוגית, ובחלק מהמקרים גם גופנית, בחומר או בפעילות כלשהם. התמכרות מתאפיינת בהתנהגות כפייתית שנועדה להשיג את אותו גירוי, אשר ממשיכה גם כאשר היא מובילה להשלכות שליליות ובאה על חשבונם של צרכים חשובים אחרים, פסיכולוגיים וגופניים כאחד (לדוגמה שינה או יחסים חברתיים)." -- מתוך ויקיפדיה עברית.

DSM IV (מדריך ההפרעות הנפשיות של הרפואה האמריקאית) מגדיר סאדו מזוכיזם כפרפיליה (חשק מיני המהווה הפרעה לתפקוד הכללי) בתנאי שהיא בלתי נשלטת ו/או כפייתית. כלומר בתנאי שהיא מכילה מאפיינים של התמכרות.

אם כך ביססנו את האפשרות שBDSM יכול לכלול מאפיינים של התמכרות.

נלך צעד קדימה. האם זה שכיח?

ובכן, מספר דפוסי התנהגות המופיעים כאן בפורום יכולים להצביע על נזקקות באופן שניתן להסביר אותו (לדעתי) רק כתשוקה עזה עד כדי התמכרות לתחושה (וזה מקסים ופאטתי בו זמנית בעיני). במצב כזה אדם מאפשר לכושר השיפוט שלו להיות גמיש מאוד, לראייה כל ההצעות שנשים מקבלות כאן "לתשלום" וכו'.

ולבסוף, חוות דעת אישית (סובייקטיבית) שלי מהזדמנות שנקרתה בדרכי ללמוד ממקור ראשון על העולם הזה של "סשנים בתשלום": ישנם אנשים שמתמכרים לחוויה באופן כל כך עמוק שהם רוצים אותה כל הזמן, באופן מוקצן (סשנים קשים) וברמה יום יומית. אנשים מכל קצוות האוכלוסיה שמשקיעים כספים לא מעטים ובוודאי שלא זניחים בסיפוק שלהם. ונשאלת השאלה: מה מניע אותם להתנהגות הזאת? הרי במבט מן הצד בוודאי שאין זה רציונלי, (ובאופן פולני: זה גם לחלוטין לא בריא). אין כאן איזון, הם צריכים את ה"קיק" שלהם שוב ושוב; כל אחד וסיפוקו (סטייתו) שלו אולם לכולם מכנה משותף שבו הם צריכים להרגיש את החוויה ומוכנים לתת הרבה בשביל לחוות אותה. הם מכורים לחוויה, והחוויה מבחינתם היא BDSM כך שהם מכורים לBDSM.


לסיום, דעתי היא כזאת: ניתן בהחלט להתמכר לבידיאסאם.
באחוזים, עוצמת ההתמכרות גבוהה יותר מאשר בתחומים אחרים כגון התמכרות לספורט, כתיבה, משחקי מחשב וכו' אך נמוכה משמעות מהתמכרות במובן השכיח (כלומר התמכרות לסמים קשים).

דבר נוסף, מבחינת כמות האנשים שמתמכרים כאחוז מהאוכלוסיה - השערתי היא שבקהילת הבידיאסאם אחוז האנשים שמתמכרים לדבר זהה לאחוז האנשים שיש להם נטייה להתמכרות באוכלוסיה הכללית. מכך, שאפשר להתמכר לBDSM והאם זה יקרה לך ו/או למכרייך ניתן לדעת רק בבחינת כל מקרה לגופו (אבל כמובן שעדיף שזה יהיה כל מקרה לגופה, הנוה).

מ.