בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

"פתוחה" - ביקורת

MD​(שולט)
לפני 19 שנים • 28 ביוני 2004

"פתוחה" - ביקורת

MD​(שולט) • 28 ביוני 2004
וגם - "אנטומיה של הגיהנום" מצונזר:
http://www.nrg.co.il/online/5/ART/747/935.html

מאמר ביקורת מוואלה על "פתוחה" / איתמר בן כנען:
http://e.walla.co.il/?w=/1000/562815
BBW
BBW
לפני 19 שנים • 28 ביוני 2004

צנזורה וחופש ביטוי

BBW • 28 ביוני 2004
זה מכעיס אותי שיש מישהו שצריך להחליט בשבילי אילו קטעים מסויימים מסרט אני אראה ולא אראה. מה מזיק ומה לא מזיק. לא לילדים אני יכולה להבין. בשביל זה יש הגבלת גיל לסרטים כי באמת שיש סרטים שילדים לא צריכים לראות. אבל ככה לצנזר ולהוריד קטעים שלמים כי למישהו זה נראה קצת יותר מידי-זה מעצבן ומקומם. מצד שני זה גם גורם לי לתהות על המשמעות של אמנות. האם כל דבר שאעשה יהיה מעוגן בתוך מסגרת אמנתית או האים יש דברים שנחשבים אמנתיים ואחרים לא? או שבכלל כאן נכנס הויכוח בין אמנות טובה לאמנות קלוקלת. או שאולי יש כאן שאלה יותר פילוסופית של מהי אמנות?
לא יודעת פתאום אני נזכרת בבלאגן שהיה כשיצא הסרט של מוחמד באקרי "ג'נין ג'נין". סרט שללא ספק הראה אותנו כמפלצות חסרות אנושיות. סרט שהראה את הצד שלהם בלבד, בלי שאתייחס כרגע למי בסדר ומי לא, כשהביאו את הסוגייה הזאת לבג"צ אז בג"צ חרצו שאמנם יש פה פגיעה מסויימת בחירות האדם וכבודו אך עדיין זכותו להישמע ולהראות את האמנות שלו גם אם זה מכאיב לנו. ובלי להיכנס עכשיו לנרטיב הפלסטיני מול הנרטיב הציוני, בג"צ פסק בעד חופש הביטוי.
אז למה כאן זה שונה? למה כשמדובר בפורנוגרפיה או חלילה אלימות ודם אז הצנזורה לגיטימית?
icon_evil.gif
DanaDomme​(שולטת)
לפני 19 שנים • 29 ביוני 2004

צנזורה

DanaDomme​(שולטת) • 29 ביוני 2004
בהחלט עצוב שמצנזרים לנו.
הספר של איתמר בן כנען לא ממש מעניין אותי, לעומת זאת, על הסרט "אנטומיה של הגיהנום" קראתי רק עכשיו ובשבילי זה היה קורע לב לגלות מהי הסצינה אותה הם החליטו לחתוך, שנים חיכיתי לסצינה כזו ובאמת אין מילה אחרת לתאר זאת מלבד "עצוב".
אני מקווה שאיכשהו יצא לי לראות את הגירסה הלא מצונזרת של הסרט שחוץ מהסצינה הספציפית שהם חותכים לי באכזריות הוא נשמע מאוד ביזארי ומרתק.