סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הפרת הפסקת אש

nomorenomore
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
nomorenomore • 10 בינו׳ 2013
אם דמוקרטיה כזו מסוכנת איזה משטר טוב? קומוניזם ?
walking dead
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
walking dead • 10 בינו׳ 2013
Sparafucile כתב/ה:
אם דמוקרטיה כזו מסוכנת איזה משטר טוב? קומוניזם ?


מכל שיטות המשטר הדמוקרטיה היא הפחות גרועה, אפשר לומר. ודמוקרטיה לא חייבת להביא להרס עצמי של המדינה, כל עוד היא שומרת על עצמה ועל גבולותיה באמצעות חקיקה נאותה. אבל זה ממש לא לשרשור הזה, שיעור אזרחות זה בפורום אחר icon_smile.gif
Brave Dwarf
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
Brave Dwarf • 10 בינו׳ 2013
free spirit כתב/ה:

[...]
לפתע כל אבירי חופש הביטוי (המזויפים להפליא) נזעקים לקרב ויוצאים למסע צלב קדוש במיוחד שאולי מגיע ממניעים טובים אך הנגזרת שלו היא הרחקה של כותבים טובים ומעניינים, על חשבון השארתם של מציפי הפורום בתכנים לא קשורים.[...]


כבר אמרתי את זה לא פעם ואני אחזור ואומר: הכותבים הטובים והמעניינים שמתרחקים, אינם מתרחקים כי מישהו כותב שלא לטעמם אלא כי הכלוב אינו חשוב להם מספיק כדי לעשות לעצמם בתוכו מקום. כאשר דובר באווירה עוינת ובתקיפות חוזרות ונשנות שגרמו לאנשים לעזוב, הייתי הראשון להתקומם, כי אף אחד לא צריך להלחם במקום אליו הוא מגיע בשעות הפנאי כדי ליהנות, אבל כאשר מדובר בפוסטים שאינם לטעמי, זאת הבעיה שלי וכדי לפתור אותה אני יכול לעשות מספר דברים:

א. אני יכול להתעלם ולהמתין לפוסט שיהיה לטעמי.
ב. אני יכול לפתוח פוסט/שרשור שידון בנושא העונה על דרישותיי.
ג. אני יכול למצוא כמעט בכל פוסט גרעין של עניין ולפתח אותו באופן כזה שיענה על דרישותיי.

אם אני לא עושה אף אחד מהשלושה, אלא מעקם את האף ועוזב במעין מחווה מתנשאת, אין שום סיבה שמישהו יעצור אותי בלכתי. להבדיל ממגזין, שם העורכ/ים מנפ/ים את הכְּתבים וכנראה בצדק, בפורומים יש מקום לכולם וכל אחד עונה על דרישות של קבוצה זו או אחרת ואם למישהו לא נעים להתחכך בכותבים שלדעתו אינם לרמתו, אז שיפתח לו אתר משלו וינפה בו את המשתתפים. כל עוד אני מחליט להיות חלק מהכלוב, אני אהיה חלק מכל מה שהוא כולל (פרט לעוינות, כאמור) ואם אני רוצה לשנות בו דבר-מה, כגון את עומק הדיונים או את הנושאים, עומדים לרשותי כלים לעשות זאת. בינתיים, כל אותם "הכותבים הטובים והמעניינים" יושבים במטבח וממתינים למישהו שיבוא ויבשל להם ועוד מרהיבים עוז להתלונן על טיב התבשילים.

פרי ספיריט, את יודעת עד כמה אני מעריך אותך ואת דעותיך ולמעשה נדמה לי שזאת הפעם הראשונה שאיני מסכים אתך. דווקא את שיש לך את הניסיון כאן, את העומק ואת העוצמה, את יכולת הביטוי ואת החשיבה החדה, מתלוננת על ריבוי פוסטים לא ענייניים ולא מעניינים. הרי די שתפתחי שרשור אחד או תגיבי תגובה, כדי להאפיל על אלפי פוסטים ותגובות. הנה לך במה, הנה לך מקום, תשתמשי בהם. אוי לנו אם ננפה כותבים בגלל שהפוסטים שלהם לא לרמתנו/טעמנו ואם נמשיך כך, בעוד זמן לא רב נוכל לשמוע את ההד ה"אינטליגנטי" של עצמנו משיב לנו מנבכי האתר.

אציץ ביום ראשון ואם יהיה משהו אקטואלי מבטיח לא להתעלם. מילה של גמד.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך חמישי ינו' 10, 2013 6:57 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
עבד של המלכה
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
עבד של המלכה • 10 בינו׳ 2013
לכל החרדים לעתיד האתר, למה לא תסמכו על כלובי שהוא ידאג ליציבותו,שגשוגו
רווחתו וחוסנו של האתר ואתם תעסקו בענין שלשמו התכנסנו, העלאת נושאים ותגובות
בכוח המוח{Aion}
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
בכוח המוח{Aion} • 10 בינו׳ 2013
יש לי המון מה להגיד בנושא, ואפילו תכננתי להעלות את זה באופן מסודר, אבל אז הבנתי שהמקסימום שבא לי לעשות, זה להעלות איזה סטטוס שמצאתי בפייסבוק.

הנה:

"גישה חיובית אולי לא תפתור את כל הבעיות שלך אבל היא תעצבן מספיק אנשים כדי שזה יהיה שווה את זה :]"
Grey / Green
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
Grey / Green • 10 בינו׳ 2013
Mary Jane כתב/ה:
Grey / Green כתב/ה:


אני פונה ללב שלכם: אסור לנקות את המזבלה!


תגובה מאוד לא ראויה, לא סובלנית, פוגענית, מתנשאת.
לו זה היה תלוי בי, לא היית נשאר עורך המגזין. תערוך את עצמך, עדיף, ויפה שעה אחת קודם.


אז את באה להחליף אותי? מעולה, אני מחכה לך פה עם הקלסר של החפיפה.

התגובה שלך ממחישה בעיני את מה שחוסר הפיקוח עשה מהכלוב (ואולי עשה זה לא מדויק, כי הרי זה מראש היה ככה). כמעט כל מי שכתב באתר הזה יותר מהודעת "היי" וחצי גילה שכמעט בלתי אפשרי להגיד משהו שלא יגרום למישהו לתגובת יתר של מערכת העצבים או להתנפחות כמעט קטלנית של ורידי המצח. זה בכלל לא משנה מי אתה או מה כתבת, בסוף תמצא מישהו ששונא אותך ואת אימא שלך. אם אתה מתבדח אתה שמוק ואם אתה רציני אתה בנזונה. אם אתה לא מסכים אתה מתנשא, ואם אתה מסכים אתה מתלקק, ומה שבטוח זה שאתה חרא של בנאדם ואתה לא יודע מה זה בדסמ באמת. הכל מאוד מתוח. רף הגירוי מאוד נמוך. ממש כמו נהגים בפקק באיילון באמצע אוגוסט, רק שפה תמיד יש פקק ותמיד אוגוסט.

א-מה-מה? ממש כמו בחיים, זה שחם פה כמו בגיהנום לא אומר שאנשים עומדים בתור בנתב"ג בדרך לברוח. יש הרבה אנשים שנהנים ממה שקורה בכלוב. חלקם נהנים כמשתתפים וחלקם נהנים כצופים מהצד, אבל הם נהנים. טוב להם בול ככה. ואם מישהו צריך הוכחה לזה, הוא יכול לראות כמה שרשורי מכות יש פה בחודש נתון - וכמה מהם מגיעים למספר דו-ספרתי של דפים. אני סומך גם על השרשור הזה שלא יאכזב.

יולי כתבה כאן תגובה שללקק את האצבעות (אבל מה חדש?) והיא אמרה בה שמה שמאפיין קהילה מקוונת משגשגת זה שהיא מכילה מסה קריטית של משתתפים עם רעיון דומה של איך הקהילה צריכה להראות. רק שלדעתי, זה קיים גם אצלנו: הכלוב משגשג, יש בו משתתפים שחיים פה שנים ארוכות. ובהחלט יש פה מסה קריטית של אנשים שחושבים שהכלוב צריך להראות בדיוק ככה: דיון פתוח, בלי מודרציה כמעט בכלל, כל אחד יכול להגיד מה שמגרד לו בקצה האצבע, עם הנרווים ועם העלבונות.

אבל לכל דבר בחיים יש מחיר, ואם הכלוב נטול מודרציה ועצבני, יש דברים שלא יהיו בו. לא תהיה אווירה של שיתוף ותמיכה, לא יהיו יותר מדי דיונים מעמיקים כמו שפרי ספיריט הייתה רוצה לראות, מעט מאוד משתתפים יסכימו לחשוף את המיניות שלהם. זה לא יהיה מקום מאוד סקסי או אינטימי או חברותי. זה בטח לא יהיה מקום שאנשים חדשים ירגישו בטוחים להצטרף אליו. זה מחיר שתושבי הכלוב הסכימו לשלם - בין אם הם מודעים לאלטרנטיבה או לא.

ברור שלא כולם נהנים ממה שקורה פה. המסה הקריטית הזאת, שנהנית מאווירת הנרווים, מהבלאגן והרעש, נוצרה כאן בעיקר בחסות העובדה שאין מודרציה (ולא, קהילה מקוונת היא לא גוף ריבוני ומודרציה היא לא "דיקטטורה" או "צנזורה" בדיוק כמו שחוסר מודרציה היא לא "דמוקרטיה"). אני יכול להעיד על עצמי שאני לא נהנה מהאווירה הזאת ובשנים האחרונות אני מוצא את עצמי כותב פה פחות ופחות. יש כמוני עוד כמה. אני יודע, אני יודע: ברוך שפטרנו. לא תשמעו ממני ויכוח.

העניין היחיד שיש לי זה שאני חושב שמי שלא נהנים ממה שקורה פה ורוצים כלוב אחר, נעים יותר, הם בעצמם מסה די קריטית בעצמם - אולי מיעוט, אבל מיעוט בסדר גודל של אופוזיציה. אני מסתמך על התכיפות שבה הנושא הזה עולה בפורומים, בהודעות כמו זאת. ובעניין הזה אני חושב שאולי כדאי לנסח לעצמנו אלטרנטיבה למה שקורה פה. איך היינו רוצים שהכלוב ייראה? ואז, אם יש מסה קריטית שמסכימה על אלטרנטיבה, לנסות למצוא את הדרך, רצוי בתוך האתר הזה, ואם אי אפשר אז בחוץ, לייצר את האלטרנטיבה הזאת במציאות.
המלט
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
המלט • 10 בינו׳ 2013
"אבל לכל דבר בחיים יש מחיר, ואם הכלוב נטול מודרציה ועצבני, יש דברים שלא יהיו בו. לא תהיה אווירה של שיתוף ותמיכה, לא יהיו יותר מדי דיונים מעמיקים כמו שפרי ספיריט הייתה רוצה לראות, מעט מאוד משתתפים יסכימו לחשוף את המיניות שלהם. זה לא יהיה מקום מאוד סקסי או אינטימי או חברותי. זה בטח לא יהיה מקום שאנשים חדשים ירגישו בטוחים להצטרף אליו. זה מחיר שתושבי הכלוב הסכימו לשלם - בין אם הם מודעים לאלטרנטיבה או לא. "

הכלוב הוא נטול מודרציה ועצבני כבר עכשיו, ובכל זאת יש בו די הרבה דיונים מעמיקים, ויש כאן שיתוף ותמיכה, גם אם סלקטיבית מעט (ז"א, אנשים יכולים להיות מאד תומכים כלפי חברים שלהם, ואכזריים וקרים כלפי אחרים). יתר על כן, הרבה מאד אנשים חושפים כאן את המיניות שלהם על בסיס יומי, בין אם במאות הבלוגים המתעדכנים כאן מדי יום ובין אם בפורומים הציבוריים. מספר האנשים החדשים שמצטרפים לכלוב רק גדל עם הזמן. האתר הזה הוא בלי שום ספק הכי סקסי מבין כל האתרים האחרים שנוגעים בדרך זו או אחרת בבדסמ, ולמעשה בעשר השנים האחרונות -- נצח קטן במונחי אינטרנט -- לא קמה ולו אלטרנטיבה ראויה אחת לאתר הזה. מן הטעמים האלה אני מוצא את דבריך לא נכונים בעליל.
Grey / Green
לפני 11 שנים • 10 בינו׳ 2013
Grey / Green • 10 בינו׳ 2013
כל עוד זה בעליל.

בעיני מה שיש כאן זה המעט שבמעט. אני מעריך אנשים שיכולים להסתפק בזה, ולראות את השיתוף והתמיכה גם כשהם מופנים רק לחברים ומלווים בקור ואכזריות לזרים. יש לנו חוסר הסכמה לגבי מה זה לשתף את המיניות שלך ומה זה להציג אותה לראווה, אבל זה בקטנה. הנקודה - קשה לי להאמין שפספסת אותה, אבל הנה היא שוב - היא שיש מי שזה מתאים לו (שנינו מסכימים: הכלוב משגשג) ויש מי שלא. אני מציע שמי שלא נהנים מהדיון במתכונתו הנוכחית ינסחו לעצמם מודל אלטרנטיבי שמוסכם עליהם, ואולי ימצאו לעצמם פינה, רצוי פה בכלוב, שתענה על הצרכים האלו.
Tobias​(אחר)
לפני 11 שנים • 11 בינו׳ 2013
Tobias​(אחר) • 11 בינו׳ 2013
מה אתם כן רוצים?
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 11 שנים • 11 בינו׳ 2013
אני רוצה שכולם יהיו כמוך.

* * *
אני רוצה קץ להאכלת הטרולים. אני רוצה ידידותיות. אני רוצה שכולם יסכימו איתי. אני רוצה מרווח טעות. אני רוצה עוד המון דברים אבל לא אעמיס עליך הכל בבת אחת. תתחיל מזה.