Brave Dwarf |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
Brave Dwarf • 9 ביוני 2013
עמוק כתב/ה: Brave Dwarf כתב/ה: ובשפת ה"לא יפה": זה לא יפה לעורר פרובוקציה ולכתוב על המדרכה "עם ישראלי חי" באותיות עבריות בהפגנה של ארגון תומך טרור; וזה ברוטלי, אלים, דוחה ומזעזע לרוץ אחרי אדם שעוזב את המתחם ולהמשיך ולהכות בו עוד ועוד. אבל זה בדיוק מה שיוזמת המיצג ניסתה להשיג. ללא התגובה האלימה לא היה מה להציג לעולם. שתי הצעירות, התוקפת והקורבן, הן תמונת מראה זו של זו. אני לא מסכים אתך, עמוק. לו בהפגנה של הימין מישהו היה כותב על המדרכה: "עם פלסטיני חי", ואני, חדור שנאה לא אנושית כמעט, הייתי מתנפל עליו עם בעיטות ואגרופים ואפילו רץ אחריו ברחוב כדי להחטיף לו עוד אחת, הייתי המראה של עצמי ולא שלו. ודווקא אתה, אזרח של מדינה בה נדרשת סבלנות ותגובה מידתית אפילו מחיילים ואפילו בעתות מלחמה ואפילו תוך סיכון חייהם, צריך לדעת שלא לתת לגיטימציה לתגובות אלימות שמבוססות על גזענות (משום צד, למען הסר ספק). הפרובוקציה לא גרמה לה לשנוא את היהודים, הפרובוקציה שימשה טריגר כדי להראות עד כמה השנאה הזאת יוקדת בתוכה. שים לב שהיהודיה לא כתבה "עם פלסטיני הלוואי וימות" או "מוחמד חזיר", היא כתבה "עם ישראל חי". |
|
עמוק |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
עמוק • 9 ביוני 2013
Brave Dwarf כתב/ה: הפרובוקציה לא גרמה לה לשנוא את היהודים, הפרובוקציה שימשה טריגר כדי להראות עד כמה השנאה הזאת יוקדת בתוכה. שים לב שהיהודיה לא כתבה "עם פלסטיני הלוואי וימות" או "מוחמד חזיר", היא כתבה "עם ישראל חי". אליפל, זה מה שהופך את הפרובוקציה למתוחכמת יותר. מתוחכמת בטפשותה. הסיסמה התמימה והתגובה הלא אלימה של יוזמת המיצג לתקיפה. אני אענה לך בדוגמה משלי. נאמר שאתה עובר ברחוב ואני כאילו במקרה, מכשיל ומפיל אותך. אתה מרגיש שההכשלה לא היתה מקרית, למרות ההתנהגות המיתממת שלי, ועונה לי באגרוף לפנים. אני דואג לתעד את זה ואחר כך מציג את הסרטון תחת הכותרת, "האלימות והשנאה ברחוב הישראלי". היתה אלימות? בודאי. התנהגת בצורה לא הולמת? (נתעלם ממשחק המילים ברור. אבל האם אני הצדיק ואתה הנבל במקרה הזה? זו לא הדרך לפעול. |
|
Brave Dwarf |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
Brave Dwarf • 9 ביוני 2013
עמוק כתב/ה: Brave Dwarf כתב/ה: הפרובוקציה לא גרמה לה לשנוא את היהודים, הפרובוקציה שימשה טריגר כדי להראות עד כמה השנאה הזאת יוקדת בתוכה. שים לב שהיהודיה לא כתבה "עם פלסטיני הלוואי וימות" או "מוחמד חזיר", היא כתבה "עם ישראל חי". אליפל, זה מה שהופך את הפרובוקציה למתוחכמת יותר. מתוחכמת בטפשותה. הסיסמה התמימה והתגובה הלא אלימה של יוזמת המיצג לתקיפה. אני אענה לך בדוגמה משלי. נאמר שאתה עובר ברחוב ואני כאילו במקרה, מכשיל ומפיל אותך. אתה מרגיש שההכשלה לא היתה מקרית, למרות ההתנהגות המיתממת שלי, ועונה לי באגרוף לפנים. אני דואג לתעד את זה ואחר כך מציג את הסרטון תחת הכותרת, "האלימות והשנאה ברחוב הישראלי". היתה אלימות? בודאי. התנהגת בצורה לא הולמת? (נתעלם ממשחק המילים ברור. אבל האם אני הצדיק ואתה הנבל במקרה הזה? זו לא הדרך לפעול. א. עמוק (ואני מתעלם מן העובדה שאם היית מפיל אותי על המדרכה היית מקבל חשבון ארוך מהעירייה על תיקון של כל התשתיות בסביבה), אני הייתי שואל אותך "למה". ואם הייתי במצב רוח חרא במיוחד, אז אולי באמת אוטומטית הייתי מחטיף לך אגרוף. ואם היית מסתובב ובורח ממני, בחיים לא הייתי רודף אחריך כדי להחטיף לך עוד אחד. אם כבר, הייתי נבהל מהתגובה הברוטלית והאלימה והאוטומטית של עצמי. ב. הדוגמא שלך אינה נכונה. לא מדובר באלימות בתגובה לאלימות. אלא כתיבה עם גיר מול אלימות פיזית של ממש, ולא סתם אלימות, אלא אלימות חדורת שנאה וגזענות. ג. אם היית כותב בכניסה לבית שלי "אליפל טרוריסט יהודי שנשוי לערביה הבוגדת בעמה", הייתי מבקש אותך לכתוב את זה במקום אחר או מתלונן במשטרה. אבל בטח ובטח שלא הייתי מתחיל לבעוט בך או לדחוף אותך או לרדוף אחריך אל הגבעה. האם כך הצטיירתי במהלך השנים שאני כותב בכלוב? מי שמכבד את האידאולוגיה של עצמו, יודע להגן עליה בדרכים מכובדות. וקח בחשבון שאתה לא יכול לעשות איפה ואיפה. ולכן אם אתה נותן לגיטימציה לתגובתה האלימה והברוטלית רק בגלל שהחלה מפרובוקציה זה יגרור הסכמה עם כל תגובה אלימה שמקורה בפרובוקציה. ואז מה יקרה לשאיפה שלנו לבנות עולם שיהיה מבוסס על סבלנות/סובלנות ושיח ולא על אלימות? שום דבר אינו מצדיק התנהגות כזאת. אין להתנהגות הזאת הצדקה פי כמה כאשר היא מבוססת על גזענות גרידא. |
|
עמוק |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
עמוק • 9 ביוני 2013
Brave Dwarf כתב/ה: ואז מה יקרה לשאיפה שלנו לבנות עולם שיהיה מבוסס על סבלנות/סובלנות ושיח ולא על אלימות?
אליפל, זו בדיוק הנקודה. מעשי פרובוקציה שכאלה לא יתקנו את העולם ויהפכו אותו למקום טוב יותר. בדיוק כמו התגובה האלימה של האמריקאית. לא ברור לי איך הבנת מדבריי שאני מצדיק אותה. כל מה שאמרתי הוא שהתוקפנות פה היתה דו צדדית. אחת "מלוכלכת" וגלויה, השניה מעודנת יותר ונסתרת, למראית עין. |
|
Brave Dwarf |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
Brave Dwarf • 9 ביוני 2013
עמוק כתב/ה: אליפל, זו בדיוק הנקודה.
מעשי פרובוקציה שכאלה לא יתקנו את העולם ויהפכו אותו למקום טוב יותר. בדיוק כמו התגובה האלימה של האמריקאית. לא ברור לי איך הבנת מדבריי שאני מצדיק אותה. כל מה שאמרתי הוא שהתוקפנות פה היתה דו צדדית. אחת "מלוכלכת" וגלויה, השניה מעודנת יותר ונסתרת, למראית עין. עמוק, אני מבין על מה אתה מתבסס כשאתה טוען שמקורה של פרובוקציה בתוקפנות באותה מידה בה תוקפנות היא המקור של אלימות. זה נכון ששתי אלה לעתים קרובות עובדות יחד בשיתוף פעולה מלא ומפרות זו את זו. אבל אני לא מסכים שבכל המקרים, מקורה של שהפרובוקציה טמונה בתוקפנות. כי הרצון לעורר את הצד השני לתגובה שתוציא את האמת שלו לאור, לא בהכרח נובע מתוקפנות. כטקטיקה, תפקידה של פרובוקציה למשוך תשומת לב למשהו מסויים ולא לתקוף אותו. במקרה הספציפי נעשה שימוש בפרובוקציה כדי למשוך את תשומת לב הציבור לאמת המסתתרת מאחורי הארגון. הפרובוקציה לא השיגה את מטרתה ולגברת יש עוד הרבה מה ללמוד כי במצב הפוך, הפלסטיני היה נשכב על המדרכה, מזמין אמבולנס, מצלם את עצמו מת בחמישה סטים שונים של ביגוד, מתלונן במשטרה ומציג בבית משפט את שלל הפציעות מהתקרית הזאת וגם מהתקרית שהתרחשה כשהיה בן שש ונפל מהנדנדה ואח"כ תובע את המפגין שבעט בו ואת הרמטכ"ל בהאג על פשעים נגד אנושות ורצח עם, כמובן. זה היה מושך תשומת לב! |
|
A v(שולט) |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
A v(שולט) • 9 ביוני 2013
מוסר כפול???
חלק מהתגובות אמורות להפתיע..אבל הן לא. הגלותיות הזו עלובה בעיני. מעניין אותי מה גורם לאנשים להגן על כל מחבל על כל שונא ישראל על כל אחד שמטרתו לחסל את העם היהודי אבל על עמו הוא לא יגן לעולם. איך זה שתמיד בשם חופש הדיבור...לחלק מותר לומר את שלו ולא משנה כמה שקרים הוא ימציא ולאחר בשם אותו חופש דיבור אסור לומר כלום..? אישית אני אלחם שתמיד תוכלו להגיד את מה שאתם רוצים לומר, גם אם זה אומר שאצטרך אחרי כל משפט ללכת לפינה ולהקיא. |
|
Red E |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
למסגר :)
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
Red E • 9 ביוני 2013
Brave Dwarf כתב/ה: עמוק כתב/ה: אליפל, זו בדיוק הנקודה.
מעשי פרובוקציה שכאלה לא יתקנו את העולם ויהפכו אותו למקום טוב יותר. בדיוק כמו התגובה האלימה של האמריקאית. לא ברור לי איך הבנת מדבריי שאני מצדיק אותה. כל מה שאמרתי הוא שהתוקפנות פה היתה דו צדדית. אחת "מלוכלכת" וגלויה, השניה מעודנת יותר ונסתרת, למראית עין. עמוק, אני מבין על מה אתה מתבסס כשאתה טוען שמקורה של פרובוקציה בתוקפנות באותה מידה בה תוקפנות היא המקור של אלימות. זה נכון ששתי אלה לעתים קרובות עובדות יחד בשיתוף פעולה מלא ומפרות זו את זו. אבל אני לא מסכים שבכל המקרים, מקורה של שהפרובוקציה טמונה בתוקפנות. כי הרצון לעורר את הצד השני לתגובה שתוציא את האמת שלו לאור, לא בהכרח נובע מתוקפנות. כטקטיקה, תפקידה של פרובוקציה למשוך תשומת לב למשהו מסויים ולא לתקוף אותו. במקרה הספציפי נעשה שימוש בפרובוקציה כדי למשוך את תשומת לב הציבור לאמת המסתתרת מאחורי הארגון. הפרובוקציה לא השיגה את מטרתה ולגברת יש עוד הרבה מה ללמוד כי במצב הפוך, הפלסטיני היה נשכב על המדרכה, מזמין אמבולנס, מצלם את עצמו מת בחמישה סטים שונים של ביגוד, מתלונן במשטרה ומציג בבית משפט את שלל הפציעות מהתקרית הזאת וגם מהתקרית שהתרחשה כשהיה בן שש ונפל מהנדנדה ואח"כ תובע את המפגין שבעט בו ואת הרמטכ"ל בהאג על פשעים נגד אנושות ורצח עם, כמובן. זה היה מושך תשומת לב! אני הייתי ממסגרת את התגובה הזו .. כמה שהיא טובה ונכונה! |
|
Uranus |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
Uranus • 9 ביוני 2013
כנראה שאני לא הצלחתי לראות מה שהכותרת והכיתוב בסרטון ניסו להציג.
אני מגנה אלימות ושימוש באלימות כתגובה לפרובוקציה, תהיה מקורה אשר תהיה. אבל אני לא ראיתי נערה "יהודיה" או "ישראלית" מותקפת ובטח שהיא לא הותקפה בגלל היותה יהודיה או ישראלית. מה שאני ראיתי זו בחורה אשר מייצגת את עצמה בלבד ואת הצורך שלה לעשות דווקא ובכוונה מעצבנת ציבור של אנשים בעלי אנטגוניזם ספציפי מסוים (שדרך אגב מבחינתי הם יכולים לדחוף את האנטגוניזם שלהם איפה שהשמש אינה זורחת) ואוי ואבוי היא מותקפת. יצא הגורל והיא במקרה הייתה יהודיה וחשבה שיש לה זכות להשתמש בזה. בעיניי היא כמו האינפנטילים ששמים אצבע מול העין של מישהו ואומרים שהאוויר שייך לכולם. היא לא רשמה "עם ישראל חי" בשם עם ישראל אלא השתמשה לרעה בעם ישראל כדי לעשות דווקא. חבל שהיא קיבלה מכות אבל היא בטח לא קיבלה מכות בגלל שהיא יהודיה. |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
זאלופון(שולט) • 9 ביוני 2013
ברור שהיא לא הותקפה בגלל שהיא יהודיה. היא הותקפה כי הרגיזה אנשים מסוימים, והאנשים הללו הם אנשים אלימים ותוקפניים.
אני בכלל לא בטוח שזו התגובה שהיא רצתה להשיג. אין ספק שהיא ביקשה להתריס, אבל אני לא משוכנע שהיא ציפתה למצוא את עצמה מותקפת פיזית. בהחלט אפשרי שהיא היתה מסתפקת בלתעד את עצמה מרססת מסר פרו-ישראלי בלב עצרת אנטי-ישראלית - ועוזבת את המקום מבלי שמישהו ישים לב מה היא בעצם כתבה. או אם חשבה שמילותיה יובנו, יתכן וציפתה לספוג צעקות שיאפשרו לה לצעוק בחזרה את עמדתה שלה. לא הרבה אנשים מכניסים עצמם, כמעט ללא הגנה, למקום בו הם מצפים שיכו אותם. גם לא הייתי מגזים עם הפרובוקטיביות של המעשה שלה. הוא הרבה יותר קרוב להתייצבות מול הפגנה עם שלט שמביע עמדה מנוגדת מאשר לכל האנלוגיות שהובאו כאן. זכותו של ברוך מרזל להתייצב עם דגלי ארץ ישראל השלמה מול עצרת של שלום עכשיו בלי שיכו אותו, כשם שזכותו של מוסי רז להניף שלטי די לכיבוש מול הפגנה של עוצמה לישראל בלא שיותקף. אם מישהו בוחר לתקוף אותם, זו אינה אשמתם, אלא אשמתו. באותו אופן, הנערה שהותקפה, תוקפיה אשמים במאת האחוזים, ואינם יכולים, בעיניי, להצדיק עצמם בטיעון של "פרובוקציה". |
|
רפאל |
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
לפני 11 שנים •
9 ביוני 2013
רפאל • 9 ביוני 2013
GlenRoth כתב/ה: פרובוקציות מהוות אחוז נכבד מפעילותם של אקטיביסטים אנטי ישראליים, בארץ ובעולם. גם הן עלובות או רק כשמדובר בפרובוקציה של פעילה בעד ישראל? חשוב מאד להיות שופר לפרובוקציות כאלה, גם אם זו טיפה צלולה אחת בים עכור של פרובוקציות כנגד ישראל. כי היא מראה שיש עוד יהודים בעולם שגאים במי שאנחנו. למרות הדה-לגיטימציה שאירגונים זרים ומקומיים שוקדים בחירוף נפש לעשות לישראל ולאזרחיה. לכן תודה על הקישור. לא, פרובוקציות הן תמיד עלובות בעיני. אבל נדמה שלך באופן אישי אין בעיה עקרונית עם פרובוקציות, כל עוד הן נעשות על ידי יהודים או ישראלים. ואז הן אפילו עניין של גאווה, ואתה מצטרף למסיבה. באופן אישי מעולם לא פעם בי רגש לאומי. אין לי בעיה ששכן שלי יהיה יהודי או פלסטיני. אבל בהחלט יש לי בעיה עם שכן אלים או שכן פרובוקטור. לא ברור לי למה תמונה של בחורה תוקפנית ואלימה מביאה אנשים לידי תגובת נגד שבה הם מאמצים אל קרבם בחורה פורובקטיבית ומניפולטיבית. במיוחד לא ברורה לי איך בקרב אנשים שכן פועם בהם אישהו רגש לאומי תגובה מן הסוג של אורנוס, שמפגינה הסתייגות חד משמעית מפרובוקטורים למיניהם, היא לא התגובה המקובלת. אני גם מתפלא על כל אותן תגובות שמשתפות פעולה עם הפרובוקציה, מאדירות את המסר הכוזב ומחרחר המלחמה של "תקיפה על רקע לאומני", וגם מוסיפות היתממות על זו של הבחורה הפרובוקטיבית. כמה מילים בעניין הזה: (1) מדובר במעשה פרובוקטיבי מראשיתו ועד סופו. הבחורה הישראלית נכנסה לעצרת של ה-ISM מלווה בכמה צלמים (יותר מאחד), שידעו להתחיל לצלם הרבה לפני שהתגובה האלימה הגיעה. הם היו מוכנים לזה. היא כתבה כתובת ענק פרובוקטיבית, בין הכתובות של פעילי העצרת, במטרה ברורה להרוס להם ולהתריס. (בשם ה"דמוקרטיה" אפשר גם ללכתוב על הקירות שמלאות בדברי זיכרון לרבין "חנינה להרשפי"). כשהתחילו לדחוף את הבחורה הישראלית היא הגיבה בצורה מאוד לא טבעית. לא דחפה בחזרה ולא נסוגה לאחור. אלא בצורה מאולצת מאוד נדבקה למי שתקפה אותה כדי לספוג עוד ועוד דחיפות. אדם שדוחף ללא ספק אחראי לדחיפות שלו. אבל אדם שמנסה לסחוט אלימות הוא אדם של ריב ושל מדון, ובוודאי שגם לו יש אחריות לאלימות שהוא מעורר. (2) לסרטון מצורף ראיון שכל כולו היתמומות והמסר שלו הוא "הלכתי לתומי ברחוב, ופתאום תקפו אותי, אין לי מושג למה". כמובן שזה שקר. כמו כן, הסרטון משווק כ"תקיפה על רקע לאומני" וזה כבר הרבה יותר מפרופבוקציה ומשקר. זו מניפולציה שמחרחרת מלחמה. הבחורה הישראלית לא סומנה כמטרה והותקפה בגלל שהיא ישראלית. היא הותקפה על רקע הפרובוקציה שלה. אין כאן שום דבר גזעני. (3) הסרטון ערוך. והוא ערוך באופן מגמתי. כלומר, לא במטרה להראות את מה שהיה שם, אלא במטרה להראות "ישראלית שהותקפה על רקע לאומני". אין לצופה מושג מה התרחש לפני האקט המניפולטיבי של כתיבת כתובת הענק. וגם השתלשלות העניינים ערוכה. יש קטעים שחסרים ויש קטעים שהוכפלו. לא הייתי מנסה ללמוד על האמת מסרטון ערוך ומגמטי. (4) הסרטון הזה לא מלמד משהו על ה-ISM ולא על ישראלים. הוא מלמד משהו על בחורה ישראלית פרובוקטיבית ומעצבנת, ועל פעילה של ה-ISM שהיא אלימה ומעצבנת. הייתי שמח אם שתיהן היו רחוקות ממני, ולא הייתי יוצא למלחמה בגלל אף אחת מהן. |
|