ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

נערה בעלת 30 זהויות . מדהים

cיגי
לפני 10 שנים • 22 ביוני 2013

Re: נערה בעלת 30 זהויות . מדהים

cיגי • 22 ביוני 2013
Belgarion כתב/ה:
אירית כתב/ה:
http://www.youtube.com/watch?v=ZsF49PV8S44


מה ההבדל אם זה תשע יישיות או 30


לא הבנתי את השאלה? icon_smile.gif
TheBouncer​(מתחלף)
לפני 10 שנים • 23 ביוני 2013

Re: בטח שלא היה לך קל .אך יפה שלא נסוגת וגברת על החששות שלך

TheBouncer​(מתחלף) • 23 ביוני 2013
אירית כתב/ה:
icon_smile.gif


האמת היא שמה שתרם יותר מכל ליכולת שלי להבין ולא לחשוש הייתה העובדה שהקשר שלי איתה החל בשיחות וירטואליות וצ'טים, כך שנחשפתי למצבה בצורה פחות לחוצה ומתוחה, למדתי להכיר אותה כבנאדם (בנאדם מדהים אם אפשר להוסיף) ולהבין את התהליך והסיבות למצב ריבוי הזהויות, וגם לנטרל סוג של חשש שנטמע בנו לאורך השנים דרך המדיה הבידורית וההקצנות של מצבים כאלה בסרטי מתח, אימה וכד'. לרב מדובר בישות שיותר מכל רוצה תשומת לב והבנה, לה ולקולות שרצים מרתון בראש ובנפש שלה.

עם זאת, אני לא רוצה לצייר הכל בוורוד - היה לי אינסידנט לא נעים, בלשון המעטה, ואפילו קצת מפחיד בחברתה אבל כשלומדים להכיר ולחבב מישהו, מוצאים את הכוח להכיל גם את הדברים האלה ואת הצדדים האפלים.
נוריתE
לפני 10 שנים • 23 ביוני 2013
נוריתE • 23 ביוני 2013
פיצול אישיות זה מינוח עממי
לא פסיכולוגי/פסיכאטרי

זה לא 30 אנשים/נשים באדם אחד

http://tdil.haifa.ac.il/index.php?option=com_content&view=article&id=65:2009-08-22-18-53-39&catid=1:articles&Itemid=4

מצבים כאלו נובעים מטראומות רציניות וסביר שכל זה קרה במשפחה אם לא המיידית
אז הקרובה

והבחורה צריכה טיפול לא כתבה צהובה בטלוויזיה


ציטוט מהמאמר שבלינק:

האם יש אנשים שיש להם באמת מספר אישיות שונות?
כן ולא. אחת מהסיבות שבגללן החליטה הממסד הפסיכיאטרי בארצות הברית לשנות את שם ההפרעה מ"הפרע אישיות מרובת פנים" Multiple Personality Disorder ל"הפרע זהות דיסוציאטיבית" (Dissociative Identity Disorder) הייתה שרעיון ריבוי האישיויות הוא מושג מטעה למדי. לאדם שאובחן כלוקה ב- (MPD(DID יש אמנם בתוכו מספר מצבי מודעות או אישיות, כל אחת ודרך ההתייחסות, החשיבה, והזיכרון הייחודיים לה, אך מובן שאלה אינן כאישיויות של אנשים שונים. אלה היבטים מפוצלים של אותו אדם. אם שתי אישיויות, או יותר, מצליחות להשתלט בזמן נתון על התנהגות האדם, ניתן לתת את האבחנה של (MPD(DID. ישויות מנטליות אלה כונו בעבר "אישיויות", למרות שמונח זה לא שיקף בדייקנות את ההגדרה המקובלת של המילה "אישיות" המייצגת את כל המרכיבים המנטליים של האדם. מונחים אחרים בהם עושים שימוש מטפלים ומטופלים על מנת לתאר את הישויות הללו
הם: "מצבי תודעה", "מצבי אגו", "זהויות", או "חלקים". חשוב לזכור כי למרות שמצבי אגו שונים אלו עלולים להראות שונים זה מזה בתכלית השינוי, אלה אינם אלא ביטויים שונים של אותו אדם.