סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

נשלטים עם הפרעות קשב וריכוז

ליידי תמרה​(שולטת)
לפני 10 שנים • 7 בנוב׳ 2013
ליידי תמרה​(שולטת) • 7 בנוב׳ 2013
שוב, מדובר במאובחנים ומטופלים, בלי קשר אלי. אני חושבת שהייתי די ברורה בפעם הקודמת שאמרתי את זה. לא שאלתי על דכאון כי לא נתקלתי בהמוני דכאוניים, וגם כי זה פחות מעניין אותי. הפרעות קשב בהקשר הבדס"מי מעניינות אותי, ובעיקר מעניינת אותי החוויה הסובייקטיבית של זה. האם אתם חווים את זה כקשור? מה דעותיכם וחוויותיכם בנושא?

מי שזה לא מעניין אותו ולא רלוונטי לו מוזמן להמשיך לשרשורים אחרים.
Lazarus Long​(אחר)
לפני 10 שנים • 7 בנוב׳ 2013
Lazarus Long​(אחר) • 7 בנוב׳ 2013
יש בעיה קשה עם ההגדרות של בעיות קשב וריכוז. כמו שפוג ציין, ההגדרה הזו תופסת בערך כל דבר, כולל סתם אנשים שקשה להם להתרכז במערכת הבית ספרית (הדי גרועה) של ימינו. אני חושב שקשה לנסות למצוא קשר בין הפרעת קשב וריכוז לבין נטייה בדסמית כאשר ההגדרה והאיבחון של הפרעות קשב וריכוז הן כ"כ אמורפיות וחלשות (והקהילה האקדמאית מתחילה להודות בזה גם כן).

יותר מזה, בלי מידע שמראה שיש יותר הימצאות של בקו"ר באוכלוסיית הבדסמ מאשר באוכלוסיה הכללית, אנחנו עובדים רק על אנקדות ולא על מידע אמפירי, ומזה קשה מאוד להסיק משהו רציני.

עכשיו, לדעתי האישית יש גורמים הרבה יותר חשובים לנטייה לבדסמ מאשר בקו"ר. אחוז ניכר מהאנשים פה עברו התעללות רגשית\מינית ו\או טראומה אחרת, בעיקר בילדות, והם מחפשים פתרון\קטרזיס בתוך החוויה הבדסמית. בהחלט יתכן שאותה התעללות או טראומה הובילה לבקו"ר, אבל הן לא בעיות הבסיס. מעל לזה, יש אלמנטים אחרים שדי נפוצים בכלוב - אינטליגנציה (IQ וEQ) מראה קשר די ישיר לסטיות מיניות, גדילה בחברה פתוחה יחסית בילדות (למרות שגם ההפך יכול להיות נכון), מיקום סוציוכלכלי יחסית גבוה, וכו'.

כל אלו הרבה יותר חשובים לטעמי מאשר בקו"ר ביצירת נטייה לבדסמ, וחלקם גם יכולים בעצמם לייצר בקו"ר כתוצאה מקיומם.

אז לסיכום, לא נראה לי שיש קשר בין בדסמם לבעיות קשב וריכוז.
Ramos​(מתחלף)
לפני 10 שנים • 7 בנוב׳ 2013
Ramos​(מתחלף) • 7 בנוב׳ 2013
יש בזה הרבה.
הקטע של המחשבות הנודדות באמצע סקס ונילי... לגמרי...
נערגומיבן39
לפני 10 שנים • 8 בנוב׳ 2013
נערגומיבן39 • 8 בנוב׳ 2013
אני לא כל כך רואה קשר ישיר בין השניים, אבל ייתכן בהחלט שיש קשר עקיף, בדרך הבאה: אם נבחן את כל הדברים שקשורים קשר ישיר לרצון להיות נשלט אז אולי נמצא שחלק מהדברים האלה גם קשורים קשר ישיר לבעיות קשב וריכוז. ואם אכן כך, אז יוצא שיש קשר עקיף בין בעיות קשב וריכוז לרצון להיות נשלט.
סגידה
לפני 10 שנים • 25 בנוב׳ 2013

מחקרים

סגידה • 25 בנוב׳ 2013
אכן לפי המחקרים קיים קשר בין ADHD לבין התמכרויות,אך אדם הבוחר להיות נשלט מספק לעצמו פנטזיה ותו לא,שהרי הנשלטים ברובם הם שולטים באזרחות ובעבודה...
הבריחה להתמכרויות היא תוצאה של רצף מתמשך של הפרעות קשב ריכוז ולמידה.
פור גוד
לפני 10 שנים • 26 בנוב׳ 2013
פור גוד • 26 בנוב׳ 2013
טוב, בטח שיש קשר. אפילו שהאמת היא, שאחד הדברים היחידים בחיים האלו שאני דווקא כן מצליח להתרכז בו ללא כל בעייה, ובפוקוס יוצא מן הכלל - הוא סקס.
למעשה, אפילו שדי בודאות אני סובל מהפרעת קשב וריכוז קיצונית, איני יכול להיעזר ברטלין, שהוא נגזרת דה-לה-שמטה של קוקאין, כי איך שאני לוקח אותו אני נהייה חרמן, והופך על כן בלתי כשיר בעליל לשום פעילות אחרת מלבד סקס
SWAY
לפני 10 שנים • 5 בדצמ׳ 2013

דיון מעניין וחשוב לדעתי

SWAY • 5 בדצמ׳ 2013
Lazarus Long כתב/ה:
לזרוס כתב: "יש בעיה קשה עם ההגדרות של בעיות קשב וריכוז. כמו שפוג ציין, ההגדרה הזו תופסת בערך כל דבר, כולל סתם אנשים שקשה להם להתרכז במערכת הבית ספרית (הדי גרועה) של ימינו. אני חושב שקשה לנסות למצוא קשר בין הפרעת קשב וריכוז לבין נטייה בדסמית כאשר ההגדרה והאיבחון של הפרעות קשב וריכוז הן כ"כ אמורפיות וחלשות (והקהילה האקדמאית מתחילה להודות בזה גם כן)"


אופן האבחון ממש לא אמורפי, ואולי אחד ההברורים והבהירים בעולם האבחון של הפרעות נפשיות (כן -ADD וADHD מוגדרות כהפרעות נפשיות מי שלא מאמין שיפנה לDSM או לICD). אפשר להתווכח על תקפותו, אך לא על מהמנותו. מבחן לפני אחרי פשוט עם ציונים מספריים, כאשר פער גדול מ-X בין ביצוע בלי רטלין לביצוע עם רטלין מעיד על קיומה של הפרעה- מבחן TOVA.

תמרה, אני נוטה להסכים עמך שישנו קשר בין ADD (ולאו דווקא ADHD- לדעתי אפילו קשר הפוך בנוגע להיפראקטיביות, כי איזה היפראקטיבי יוכל להיות קשור/נתון בכלוב/מנשק נעלי גבירתו או בקיצור להיות נשלט באופן אקטיבי) לבין נטייה סאבמיסיבית,. אבל... הטעון של אי כיולת להתרכז במהלך סקס כהוכחה לקיום של הפרעת קשב וריכוז אצל נשלט הוא לקוי מבחינה לוגית ברוב המקרים, משום שמן הסתם אדם שהפנטזיות שלו בדסמיות ומספיק חזקות, הוא ינדוד אליהם במהלך סקס.

ועם כל שאר ההפרעות, חברים, מבחינה מחקרית אקדמית זה ברור, זו עובדה, זה מוכח לכל ספק, שאנחנו קהילה משוגעת icon_smile.gif. אם מישהו רוצה אשלח לו רפרנסים.

הטרדות מיניות בעבר גם הן קיימות באחוזים גבוהים יותר בקרב אוכלוסיית הסוטים-כלומר אנחנו.

ועוד דבר אחד, מאיר אריאל אמר פעם ואני מסכים עימו: "מה? אני לא נורמלי להיות נורמלי?"
Yoel​(נשלט)
לפני 10 שנים • 5 בדצמ׳ 2013
Yoel​(נשלט) • 5 בדצמ׳ 2013
בלי לקרוא את כל התגובות, יש להניח שחלק מהשונות מוסברת על ידי קשיים להיות בזוגיות שמשותפים לסוטים למופרעי קשב, מה שמחזק את הקשר הסטטיסטי אבל לא בהכרח את קשר סיבתי לשום כיוון...


נראה לי

icon_arrow.gif
שומר הכלוב​(נשלט)
לפני 10 שנים • 2 בינו׳ 2014

לא יודע אם זה קשור לשאלה

שומר הכלוב​(נשלט) • 2 בינו׳ 2014
הפסיכולוג שלי הפנה אותי כבר מזמן לאבחון ,
התעצלתי,
אפשר לומר שהנושא שעלה כאן עורר אותי
ואכן רציתי לברר בעצמי על עצמי
עברתי בדיקה נירולוגית, מבחן טובה וכו
והחודש הובחנתי בתת הפרעת קשב וריכוז (אי די די)

כמה זה קרוב או רחוק לדעתכם מהפרעת קשב וריכוז רגילה כשאתם משליכים עליה את הנטייה הבדסמי"ת ?
ומעניין אותי לדעת שאם בעקבות התרופות ,אני אפסיק להיות נישלט ?
מלחיץ...icon_wink.gif