שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מיהו "עבד אמיתי"?

Bagel
לפני 10 שנים • 13 בינו׳ 2014
Bagel • 13 בינו׳ 2014
פור גוד כתב/ה:
אני דווקא נהנה לקרוא אותך, בייגל. ומבחינתי אתה כותב במקום הנכון. ולדעתי הזווית שלך רלוונטית, גם אם אני לא רואה את הדברים כמוך.

בניגוד אליך אני מכיר גם מחקרים אקדמיים אחרים, המצייירים תמונה מאד שונה מזו שלך, אני מכיר טקסטים עיוניים עמוקים ומשכנעים שאינם מטיפים להכחשה והדחקה, או למאבקים פנימיים שנועדו לנסות לברוא את עצמנו מחדש, ואני מכיר גם תאורי-מקרים ועדויות-אישיות של אנשים רבים שחיים את הלייף-סטייל הזה ( כל אחד במידה ובצורה שעובדת בשבילו ) ושמחים בו.
גם מים יכולים להיות רעל, אם תשתה מהם יותר מדי.


אשמח לקבל הפניה למחקר אקדמי אחר. אגב, אני לא בדיוק מצדד בהכחשה או הדחקה - שתי צורות התנהגות שעומדות בניגוד גמור לבגרות נפשית ואחריות רגשית - נהפוך הוא, אני טוען שהמאוננים הכפיתיים והמכורים לסקס הם אלו שחיים בהכחשה והדחקה. ובגלל זה הם לא מצליחים כמעט אף פעם לקיים מערכות זוגיות אינטימיות ממושכות ובריאות, יש הרבה אנשים שחיים בסצינת הבדסמ בגלל כל מיני סיבות אבל אם תבדוק אנשים עם פנטזיות מזוכיסטיות רציניות תגלה שהם לא מסוגלים לזוגיות, לא כזאת שיכולה להיות שפויה ואינטימית וגם שיכולה להכיל את הצורך הכפייתי שלהם.

כמו שאמרתי, אשמח להפניה למחקר אקדמי רלוונטי שמפריך את הטענות שלי.
Bagel
לפני 10 שנים • 13 בינו׳ 2014

Re: שוב אני מגיעה אליכם

Bagel • 13 בינו׳ 2014
אניגמטית כתב/ה:
עייפה מדי. אז בתקציר.

פוג התנהג הכי יפה ודווקא ממנו התעלמתי - פוגי, אני מבינה אותך לגמרי ומדוע קשה לך להתייחס לכך כמשחק. בתכל'ס אתה תקוותי שעוד לא אבדה תקוותנו שזה אפשרי. עבד ואמיתי. וכן. יהודים ובלה בלה. נכון. ענית יפה. הייתי נותנת לך סוכריה, אבל אתה עלול לא להבין את הרמז icon_smile.gif

ובייגל, אתה דורש רצינות וכובד ראש, אז אשתדל לחרוג ממנהגי ולספק את צרכיך. ראשית, ההוא מהפארק זאת פנטזיה ולא מערכת יחסים בדס"מית ואכן היו לי כאלה. ולעניין. שליטה בעיניי היא שיחזור במטרה לעשות תיקון. תדמיין ספירלה. בכל פעם שמתבצע תיקון יש עליה בספירלה ובכל פעם שמשהו משתבש, יש נפילה עד לתחתית ורצון לעלות בחזרה. בתכל'ס, כל מטפל ובכלל, בר דעת, מבין שכל עוד אתה תקוע בשחזור, אתה לא באמת יכול לעשות תיקון, אז אני מבינה את הרציונל בדבריך ומכבדת אותו, למרות היותו שונה מדעתי. אתה אומר שכל עוד משחזרים, לנצח נהיה תקועים בספירלה הזאת ונחווה נפילות, גם שולטים וגם נשלטים. ויודע משהו? אני מסכימה. אני שותפה לתהליכי השיחזור-תיקון של נשלטיי ועוברת כאלה בעצמי והנפילה תמיד מגיעה והיא קשה וכואבת והלו-אני לא אוהבת שכואב לי. ובכל זאת אני חוזרת לספירלה. גם כי זו התמכרות, אבל מעבר לכך, בגלל ששום דבר אחר לא מרגיש כל כך להיות בחיים, לאהוב, לסעור, להתפקע מסיפוק נפשי-פיזי-רגשי-רוחני כמו זה. ויש מחיר והוא כבד ואני מוכנה להמשיך לשלם אותו, כל עוד הרווח הוא כזה. שמרלין מונרו תסתפק בטיפת שאנל חמש. אני הולכת לישון עם עשר טיפות. אחת על כל אצבע ברגל.



אני לא דורש כלום, אם להודות על האמת אבל תודה בכל אופן שחרגת ממנהגיך בשביל לספק את צרכי.
מערכת יחסים בדסמ"ית נשמעת לי כמו אוקסימורון - בעיני רוחי אלו הם שני דברים מנוגדים לחלוטין שלעולם לא יכולים לקרות. האחד גורע מהשני ומפריע לו, אלו הם שני אינטרסים מנוגדים שנזרקו לתא מעצר באופן מלאכותי בשמה של איזו פשרה שפויה כביכול - הרצון לנרמל את התשוקות האפלות לתוך החלום הבורגני הטיפוסי. האם זה עבד לך? האם זה אפשרי מבחינתך?

איכשהו נשמע לי שאת טיפוס די מפוכח וגם די בשליטה עצמית, את תוכלי להחליט שנמאס לך ולהמשיך הלאה. מי שאני באמת דואג לו הם אלו ששוקעים עמוק יותר ויותר בבוץ ואין להם שום מודעות למה שהם עושים וגם שום יכולת להפסיק את זה במידה ויחליטו שנמאס להם.
אצלי זאת היתה אישה שגרמה לי להבין איפה אני נמצא והביאה אותי לרצות להפסיק את זה. אהבתי אותה אהבה גדולה אבל הבדס"מ עמד ביני לבינה ובסוף איבדתי אותה. מאז קצת השתנתה לי התמונה ומה שהיה פעם מגניב פרוע ומרגש הפך להיות מעמסה נוראית על כתפי.
Mary Jane
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014
Mary Jane • 14 בינו׳ 2014
פור גוד כתב/ה:
.................

נ.ב - מכל מקום, נדמה לי שברור כשמש, שאם תחליטו יום אחד לממש את אותו זרם תת-קרקעי של תשוקה לסבית יוקדת, העוברת בינכן כחשמל סטאטי, אניגמטית תהיה זו שתרכיב את תחליף הזין הפלסטי, נטול חמימות-הגוף, הקרוי סטראפ-און.
והיום הזה באמת נעים. אפילו יותר מנעים (-:


משעשע כהרגלך (:
אבל מה, שום תחליף זין ו/או זין לא יעמוד ביני לבין האישה, תהא אשר תהא. אני אוהבת את האיברים הנשיים, הם שלמים ומושלמים בעיניי ויש לי מעט מאוד עניין בחיקוי משכב סטרייטי. רק אני והיא, רטט כנפי פרפר לרטט כנפי פרפר...זהו. ונעליים שחורות מבריקות, בשביל הרוח. ( :
פור גוד
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014

להמלט ( וגם לבייגל )

פור גוד • 14 בינו׳ 2014
המלט, בחיאת דינק, תעשה לי טובה, ואל תהיה נודניק. ממך במיוחד אני מצפה לקצת יותר מזה (:
לא כתבתי סתם "טקסטים עיוניים עמוקים ומשכנעים "... הנה הציטוט המלא שלי: "אני מכיר טקסטים עיוניים עמוקים ומשכנעים שאינם מטיפים להכחשה והדחקה, או למאבקים פנימיים שנועדו לנסות לברוא את עצמנו מחדש " ...
אני די בטוח שאתה יודע על מה אני מדבר.
אתה רוצה טקסטים עיוניים שאינם מטיפים להדחקה וגו'... ?
אני מדבר, כמו שאתה בוודאי יודע, על מסורת שלמה של כתיבה בנוגע למיניות (המיניות בכלל, לא רק הסאדומאזוכיסטית ) של פסיכולוגיה, פילוסופיה וספרות, שאינה מנסה לשכנע אותנו שוב ( כמו שמשתמע מדבריו של בייגל. שוב, בפעם המי-יודע-כמה ! ) שאנחנו צריכים להתכחש לה, להדחיק אותה - להחניק, לדכא או להדביר אותה - או להתגבר עליה איכשהו בדרך קסם, ולברוא את עצמנו מחדש.
למשל ( כפי שאני קורא אותה, ועוד רבים וטובים אחרים ) אני מדבר על חלק ניכר של המסורת הפסיכואנאליטית - מפרויד דרך לאקאן וכל התלמידים שלו ( כולל סלבוי ז'יזק שטבע את הסלוגן הידוע ENJOY YOUR SYMPTOMS ), חלק מהפסיכולוגים של יחסי-האובייקט והאינטרסובייקטיביות ( כמו ביון ותומס אוגדן ), כל הפילוסופיה הצרפתית החדשה ( שאווה אילוז, הגיבורה שלך, אם הבנתי נכון, יונקת ממנה מלוא הצוף תובנות ): ז'יל דלייז ופליקס גוואטרי ודרידה ובודריאר ומישל פוקו כמובן, פסיכים מוכשרים ומרתקים לאינספור כמו וילהלם רייך ואליסטר קראולי ( ווינק ווינק ), אסכולת פרנקפורט ( מרכוזה ואדורנו וגם וולטר בנימין... אולי חוץ מאריך פרום הדאגן-הכרוני ), ומסורת שלמה בספרות : ארטו ובטאיי ואנאיס נין והנרי מילר, ווילאם בורוז כמובן, אם לנקוב רק בכמה שמות, ועוד ועוד (ועוד )

ואם כבר מתקרצצים פה על ציטוטים ממחקרים "אקדמיים”, אז איפה המחקרים "האקדמיים" של בייגל ? המחקרים "הידועים" (עלק ) על כך שאנשים ( גם כאלו שחיים בשלום עם עצמם וגם כאלו שלא חיים בשלום עם עצמם, לא חשוב ) עם פנטזיות מזוכיסטיות ( או סדיסטיות ) סובלים יותר משאר האוכלסיה מדיכאונות קליניים התנהגויות כפייתיות ושאר המרעין-בישין שאיתם בייגל מהלך עלינו אימים ? איפה הם, במטוטא ?
המחקר "האקדמי" היחיד שנתקלתי בו בשרשור הזה היה אותו וידוי מעניין ובלתי אקדמי בעליל ( אבל נוגע ללב ומחכים כי הוא מאד אישי ) שאני מכיר שנים, של הבחור מהאתר של האלילות הרוסיות הצעירות.
אבל מכורים-לסקס, בייגל ( גם לסקס ונילי ! ) - מכורים במובן הכי פשוט של המילה, כלומר כאלו שזה מפריע להם לחיות - יש בלי סוף. גם לסקס ונילי, בייגל, גם לסקס ונילי. ואין יותר מכורים לסקס ונילי מאשר לסקס סאדו מזוכיסטי. אין שום קשר סיבתי ברור של התמכרות, לעובדה שמישהו נדלק דווקא מסאדו מאזו ולא מפעילות וויאריסטית או מלוליטות ( נימפות, בשפתו של נבוקוב ) או סתם נדלק מסקס ונילי עם בנות זוג או עם נערות-ליווי
רד מתישהו בזמנך הפנוי, בייגל, לקבוצות של אס.איי - "מכורים אנונימיים לסקס" - יש כבר בארץ קבוצות כאלו, ותוכל להיווכח במו עיניך ולשמוע במו אוזנייך על מה אני מדבר.
מה שהתכוונתי לומר בנוגע ל"מחקרים האקדמיים", בייגל, הוא שאני אכן מכיר מחקרים כאלו ( הרי רק בכלוב ובעיתונים פירסמו לא-מזמן את השרשור עם המחקר המקושקש ההוא שמראה שאנשים קינקיים ובדסמיים הם מאושרים יותר או משהו כזה )
אבל מי בכלל זורק זין על מחקרים מן הסוג הזה ?
כבר עברנו את הגיל שבו מחקרים כאלו עושים עלינו רושם כלשהו, ולו הקלוש ביותר.
למה הדבר דומה ? לכך שעל כל מחקר רפואי שמתיימר להוכיח את הרווח הבריאותי בטבעונות, לדוגמא, קיים לפחות מחקר אחד אחר הממתיימר להוכיח את ההפך הגמור. אז אשרי המאמין.
זה הכול בסופו של דבר נשאר על הרמה של אמונות. ותו לא...
וגם אם יש כאלו “מחקרים אקדמיים" מזעזעי-אמות-סיפין, מן הסוג שבייגל מבטיח לנו, אבל אף פעם עוד לא הראה לנו, אז אני יודע, המלט, שאתה יודע, שאני יודע
שאתה יודע שאני יודע
שאני אראה לך בצ'יק למה המתודה המחקרית שלהם מיוסדת על כרעי תרנגולת צלוייה, או למה כל המתודה האמפירית שלהם מפוקפקת בתכלית הפקפוק... שאלונים מוטים, סטיות-תקן מטופשות, קורלציות מקורצצות, שיטות-מחקר לא רציניות וכיוצ"ב חיפופי-מוח “אקדמיים“.
אין לנו עסק פה, המלט, במדע קשה כמו הפיזיקה, שהתאוריות שלו מנבאות לנו את תוצאות הניסויים שלנו בדיוק של שש ספרות אחרי הנקודה העשרונית.
אבל אתה יודע את זה לא פחות טוב ממני, נכון ?
ובוא לא ניכנס פה לדיון על הפילוסופיה של המדע. אני בטוח שכבר עברנו שנינו את הגיל שבו הייתה לנו סבלנות לאוננות הז- א-ת . בוא נאונן על דברים אחרים ! (:

ודבר אחרון, ובאמת. בינינו, האם אתה באמת חושב שמה שחסר לבייגל כדי להיות אדם מאושר ושלם יותר - או לי ,או לך, או לכל אחר לצורך העניין - זה מחקרים "אקדמיים" ? זה מה שחסר לנו ?
בחיאת זומזום, המלט.
ממתי מחקרים אקדמיים שכנעו מישהו במשהו בעניינים הללו ?
הדבר היחידי שיכול לשנות את הדיעות או את התודעה של מישהו בעניינים הללו, אם בכלל, הוא הניסיון האישי שלו, שהוא המורה הכי טוב.
ובניגוד למחקרים אקדמיים, הוא גם לא יוליך אותך שולל, אם רק תהיה מוכן להתבונן בו ואם תהיה מוכן ללמוד ממנו
המלט
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014
המלט • 14 בינו׳ 2014
פורגוד, אתה מזיין את השכל. אין לך שום הפנייה רלבנטית למה שטענת קודם, ובנסיון פאתטי לכסות על מערומיך האינטלקטואליים גייסת כל מי שאי פעם זיין את השכל לא פחות טוב ממך.

נכשלת. אתה החוליה החלשה. חזור למאורתך ועשה היטב שיעורי בית לפני שאתה מנפנף בידע שאין לך.
פור גוד
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014
פור גוד • 14 בינו׳ 2014
נו שויין, המלט. חשבתי שאתה מסוגל להיות בן-שיח יותר רציני. תקרא את מה שכתבתי שוב. או אל תקרא שוב. אין לי עניין לשכנע אותך בכלום. בטח לא בעזרת "מחקרים אקדמיים" ( ואיזה "הפניות רלוונטיות" יש לך ? אווה אילוז והבחור מיאנג-גודסז ? )
תאמין במה שבא לך. ותחייה את חייך כמו שאתה רואה לנכון. בהצלחה (:
Bagel
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014
Bagel • 14 בינו׳ 2014
מה לעשות, אני חייב להסכים עם המלט.

העובדה שיש וונילים שמכורים לסקס לא אומרת שמזוכיסטים אינם מכורים. אצל המזוכיסט זה דאבל-וואמי כי הוא לא רק מכור לסקס אלא גם לאלימות. הוא אדם אלים ואגרסיבי והעובדה שהוא מפנה את האלימות כלפי עצמו היא משנית.

יש לך בעיה אבל אתה מעדיף להדחיק אותה ובמקום זה לאונן. סבבה. אבל אל תקשקש בקומקום.


הנה מקבץ קטן של מאמרים שמתייחסים לבעיה הסאדו-מאזוכיסטית:

Artwood, G., Stolorow, R.D. (1984). Structures of Subjectivity: Explorations in Psychoanalytic Phenomenology. Hillsdale, NJ: Analytic Press.

Freud, S. (1924). The Economic Problem of Masochism. The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud, Volume XIX (1923-1925): The Ego and the Id and Other Works, 155-170.

Hanly, M. (1995). Essential Papers on Masochism. New- York University Press.

Jacobson, E. (1964). The Self and the Object. World New York: Int. Univ. Press.

Kernberg, O. F. (1984). Severe Personality Disorders: Psychotherapeutic Strategies. New Haven, Conn.: Yale Univ. Press.

Kernberg, O.F. (1988). Clinical Dimensions of Masochism. J. Amer. Psychoanal. Assn., 36:1005-1029.

Mitchell, S., Black, M. (1995). Freud and Beyond. A History of Modern Psychoanalytic Thought. New York, NY, US: Basic Books, 247-255.
פור גוד
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014
פור גוד • 14 בינו׳ 2014
נו באמת, בייגל נשמה, אתה חושב שלא קראתי את "הבעייה הכלכלית של המזוכיזם" של פרויד ? ואת כל הפואלו-אפים שהיו על זה מאז, ועוד כהנא וכהנא פרשנויות וגישות לבעייה - מהן קרובות שלך ומהן קרובות לשלי ?
בוא נפסיק עם הנייפ-דרופינג הזה. זה פשוט לא מעניין בעיני.
מה שכן חשוב לי לומר לך, הוא שאף אחד - אף אחד מבין ההוגים והאנאליטיקאים שאני או אתה ציינו, וגם מבין אלו ששכחנו, אבל היינו יכולים לציין, לא הכחיש מעולם את האפשרויות הפסיכופאתולוגיות שיכולות להיות בסאדו-מאזוכיזם ( אבל גם בהדחקה ובהכחשה שלו )
מה שחשוב מאוד בעיני לזכור תמיד בדיון הזה, הוא שמעבר למיניות, יש לכולנו עוד הרבה מאוד צרכים אחרים. חשובים לא פחות, אם לא יותר. וצריך לנסות לתת מענה לכולם.
מי שיכפיף וישעבד את כל החלומות שיש לו מהחיים, את כל הצרכים המורכבים שיש לנו מבני אדם אחרים, אך ורק למטרות של התשוקה המינית, דן את עצמו מראש לכול הגורלות הפסיכו-פאתולוגיים שתוארו כל כך טוב, כל כך מזמן


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שלישי ינו' 14, 2014 6:44 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
פור גוד
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014
פור גוד • 14 בינו׳ 2014
כפול


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שלישי ינו' 14, 2014 6:45 pm, סך-הכל נערך 2 פעמים
המלט
לפני 10 שנים • 14 בינו׳ 2014
המלט • 14 בינו׳ 2014
פור גוד כתב/ה:
נו שויין, המלט. חשבתי שאתה מסוגל להיות בן-שיח יותר רציני. תקרא את מה שכתבתי שוב. או אל תקרא שוב. אין לי עניין לשכנע אותך בכלום. בטח לא בעזרת "מחקרים אקדמיים" ( ואיזה "הפניות רלוונטיות" יש לך ? אווה אילוז והבחור מיאנג-גודסז ? )
תאמין במה שבא לך. ותחייה את חייך כמו שאתה רואה לנכון. בהצלחה (:


״אין לי עניין לשכנע״ אמר מי שכתב מגילה אינסופית בהודעתו הקודמת. אני מניח איפוא שרק ניסית להרשים את הבנות, ממש כפי שעשית קודם כשגנבת את דעת הקוראים בהכריזך על אישהם ״מחקרים עמוקים ומשכנעים״ שלא היו ולא נבראו. מה, אתה לא מספיק גבר כדי להודות שהמצאת את זה? קשקשן.