סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אשכנזי בלבד

רחפנית-הדומית המרחפת​(שולטת)
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004
לירז...

גובה / צבע עור, אינן תכונות-הם דבר מולד ונובעים מגנים משפחתיים
אשר מקורם בעדתו של אותו אדם.

אנחנו נוטים לשייך זאת כתכונות כאשר מציינים מראה כללי,
אך זו טעות, אלו אינן תכונות כלל וכלל, אלא גנים משפחתיים בלבד.

סורי.


רחפנית-הדומית המרחפת.
Demi
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004
Demi • 2 באוג׳ 2004
חתלתול זבל כתב/ה:
כל פעם אני אומר שאני לא חוזר יותר לשרשור הזה, וכל פעם התגובות מכריחות אותי מחדש...

אז דמי, עם כל הכבוד, התגובה שלך זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי בחיים שלי. גזענות היא מגונה גם אם מגיע מאדם פרטי ולא מגוף ציבורי, ואין לזה קשר בכלל.

אם תיקח את הדיעה שלך עוד צעד קדימה, אז אולי אפשר להגיד שלאנשים פרטיים מותר גם להפלות על רקע גזעני, כי זה עניינם הפרטי. במקרה שאתה חושב ככה, אז כדאי שתדע שזה גם לא חוקי.


חתותול זבל, תסלח לי אבל אתה הוא אחד האנשים הכי מטומטמים שיצא לי להכיר בחיים שלי.
העדפותי המיניות הן שלי ושלי בלבד, ואם ניתן למצוא בהן פאן גזעני אז שיבושם לך, אם זאת גזענות אז זאת גזענות מהסוג החיובי - גזענות שלא שוללת קבוצה אתנית בגלל מוצאה אלא גזענות שמוצאת אסטתיקה מסויימת ככזאת "שעושה לי את זה" יותר מאסטתיקה אחרת, ושאת אותה אסטתיקה ניתן להגדיר ולתחום ע"י איזכור של קבוצה אתנית מסויימת בעלי מאפיינים אסטתים דומים.
דוגמא גזענות מהסוג השלילי היא למשל הוקעה של קבוצה אתנית מהחברה, לעומת זאת בהצגת ההעדפות המיניות שלי אין משום הוקעה אלא משום הצגת העדפה אישית ולא העדפה מפאת מאפיינים של חוכמה, מנת משכל, עליונות הגזע והיסטוריה מפוארת או לחליפין מפאת רייח רע, ליכלוך, טיפשות, הפצת מחלות ומראה מזוויע שאותם אני מנסה לשייך לקבוצה אתנית מסויימת אלא משום פטיש לאסתטיקה מסויימת שאותה אני תוחם ע"י איזכור של קבוצה אתנית.
על אותו עיקרון פטיש יכול להיות לכל דבר אחר, ישנם פטישים שאותם נוכל לתחום בצבע שיער, בצבע עור, בגובה, בסגנון דיבור, בצבע עיניים, בגודל השדיים וכדומה. על אותו עיקרון ניתן לתחום דברים אחרים ע"י איזכור מקום מגורים, סטטוס משפחתי, מקצועות מסויימים ועוד. אותו אחד שמעוניין להציג את תחומי העניין שלו חייב לתחום אותם, תיחום מחייב הבדלה והגדרה, יש אמנם משמעות לזיכרון הקולקטיבי של הפליות שונות על רקע אתני, אבל אולי הגיע הזמן לקצת גדלות נפש וליחס רציונלי לתיחום והגדרה.
בחר אדם לתחום ולהגדיר ע"י איזכור של קבוצה אתנית מסויימת - זכותו. אם התיחום נכון, משמעותי, פרקטי... זה כבר עניין שאפשר לפתוח עליו דיון. אבל לטעון שכפועל יוצא מבקשתה של אותה מלכה למישהו חכם, משכיל ואשכנזי משתמע שמי שאינם אשכנזים הם אינם חכמים ואינם משכילים - המרחק עוד גדול, מרחק שאותו אתה עשית בהינף יד. נכון, שבלוגיקה דואלית זה פועל יוצא, אבל מאז אריסטו כבר עברו קצת יותר מ-2000 שנה ואם נשארת תקוע אי שם מאחור אז הגיע הזמן לשינוי, מאידך, אם המוח שלך עובד בלוגיקה דואלית בלבד הרי שאין טעם להסביר מכיוון שלעולם לא תוכל להבין.
ובכל אופן, זכותה לחשוב שאינם אשכנזים הם אינם משכילים וזכותו של אחר לחשוב אחרת, זכותה להיות גזענית וזכותו של אחר לתעב גזענים. רצונו של אדם כבודו.

לגבי האנלוגיה למוסדות ציבור, ראה- לא חוקי ולא מוסרי, נכון לתפיסת העולם הנאורה שלנו, נכון לתקופה זאת על ציר הזמן להפלות על רקע גזעני בכל מה שמשתמע למקום עבודה, קבלה ללימודים, שירות ללקוח וכדומה. מעבר לזה תוכל להגיד שזה לא מוסרי אבל לא תוכל להגיד שזה איננו חוקי.
המוסר שלך הוא שלך ואינך יכול לכפות אותו על אחרים, ולכן, בחר את חוג המקורבים שלך לפי התפיסה המוסרית שלך כי מעבר לזה, סביר להניח שאין משהו רציני שתוכל לעשות בנדון.

נ.ב.
הודעה זאת מיועדת גם ללירז.
cameo​(נשלטת)
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004

למי שמחפש חוקיות

cameo​(נשלטת) • 2 באוג׳ 2004
ייש לי חברה קרובה עם הורים מעורבים. צד אחד מזרחי וצד אחד אשכנזי.

הסבא המזרחי - בהיר( עיניים כחולות והכל), הסבתא המיזרחית- כהה.
הסבא האשכנזי- כהה. הסבתא האשכנזית- בהירה (כולל צבע העיניים והשיער והעור).
ההורים- אחד בהיר ואחד כהה.
רוצים לנחש מי מההורים כהה ומי בהיר? מי אשכנזי ומי מזרחי?
רוצים להסיק מי , מכל הרשימה, אדם מלומד ומי אנאלפבית (כן! לגמרי חוץ מלכתוב את שמו)?

כל פעם שמנסים להכיר לה מישהו ואומרים "הוא אשכנזיי" או "הוא מזרחי", הבחורה מתבלבלת לחלוטין. לא ברור לה לפי איזו סטיגמה היא אמורה לעבוד.

אלו היו שישים שניות לגבי התאמה בין צבעים לבין עדות ישראל.

מי שרוצה בהיר ולא ממש חכם- שתגיד.
מי שרוצה כהה וגאון- שתגיד גם.
מי שלא רוצה גזענים בין החברים / מלכות שלו- שלא יפנה לאותו אדם.
הכי פשוט.
המלכה לירז​(שולטת){כ}
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004
רחפי, זו סמנטיקה...icon_smile.gif
השתמשתי במלה תכונה בהקשר הזה כדי לציין אפיון שהוא כשלעצמו אובייקטיבי ונייטראלי, דוגמת גוון עור, גובה וגיל. (ד"א הגנטיקה היא לא חזות הכל, וגם אפיונים גופניים רבים מושפעים מתנאים סביבתיים, גובה למשל מוכתב גם ע"י תזונה.) גם מוצא גזעי או אתני/עדתי הוא כשלעצמו נתון אובייקטיבי ונייטראלי, אבל כשמלבישים עליו תכונות-לכאורה שליליות (הכללות וסטאיאוטיפים), וקל וחומר כשמדובר בקבוצה שבאופן היסטורי וקונסיסטנטי היא לא ממש קבוצה בעלת זכויות יתר אלא להיפך, זוהי גזענות לשמה.
ודמי, מי אתה שתקרא לאנשים מטומטמים? מישהו קרא לך גזען? מישהו דרך לך על יבלת? הבחור פתח שרשור לגיטימי, ללא אאוטינג, מתוך כוונה טובה ורצון ליצור דיון במה שנראה לו, וגם לי למצער, כמו נושא חשוב מספיק. קצת תודעה חברתית עדיין לא הרגה אף אחד. חבל שאתה לא מסוגל לראות את זה, אבל בכל מקרה האלימות המילולית שלך לא במקום.
Demi
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004
Demi • 2 באוג׳ 2004
לירז, אני לא יודע אם הוא באמת מטומטם אבל הוא פתח שירשור מטומטם ולמה?
אדם יתחום ויהגדיר כרצונו, גם ע"י איזכור של קבוצה אתנית מסויימת - זכותו. אם התיחום נכון, משמעותי, פרקטי... זה כבר עניין שאפשר לפתוח עליו דיון.

אבל, הדיון הוא לא על ההגדרה או התיחום , מה עוד שפותח השירשור נוקט בלוגיקה אריסטוטלית על מנת להציג את מושא הדיון ככזאת שחושבת דברים מסויימים על אלו שאינם אשכנזים ובכך להציג אותה באור שלילי. לדעתי זה טימטום, וזכותי לדעתי.

אז אולי כדאי שבשלב זה נשנה את נושא הדיון לנושאי הדיון שיהיו משהו כמו - מה זה גזענות, כיצד מגדירים ותוחמים מבלי להעלות אסוציאציות שמתקשרות להפלייה על רקע גזעני, מדוע אנחנו כל כך רגישים לנושאים שעלולים להתפרש כגזענות וכיצד אנחנו מסוגלים להתגבר על יצר זה, האם יש גזענות חיובית, האם גזענות היא רק שלילית, מה מייחד ומה מבדיל בין קבוצות אתניות שונות, האם האדם התפתח מגזעים שונים או שאחרי כמה שנות אבולוציה מתקבלת תוצאה שנראת כמו גזעים שונים, ועוד ועוד ועוד, לא חסרות שאלות מעניינות שיטיבו להבהיר ולפשט את הנושא הזה לעומת מה שלדעתי נקרא - טימטום שבמקרה הזה מתבטא בדהלגיטימציה למושא הדיון, חוסר הבנה בנושא הדיון, הישענות על דיעות קדימות, מסקנות לוגיות שגויות וכדומה.
Fritz The cat
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004

וידוי

Fritz The cat • 2 באוג׳ 2004
שמעו אני חייב להתוודות.
אני גזען. גזען קשה אפילו.
במסגרת חיפושיי אחרי אשת חיי , אני מחפש רק יהודיות (אתנוצנטריות , בורות וגזענות מן המעלה הראשונה)
כמו כן אני רוצה אותה לבנה (לא סמנטיקה של בהירה , אני רוצה אותה לבנה! לא שחורה , לא מולטית לבנה)
אני רוצה שהיא תגור באיזור המרכז (לא בצפון לא בדרום ולא במזרח ... אופס נפלט לי מזרח)
אני גם רוצה שהמוזיקה נשמע בביתנו לא תהיה מוזיקה מזרחית בעיקרה (למרות שעמיר בניון מתנגן אצלי אחלה . אבל אם היא תהיה מעריצה של אבי ביטר אני לא רוצה אותה)
אני גם רוצה שעורה יהיה חלק באופן יחסי ( יש בי גזענות מסוימת נגד שעירות כשמדובר במיטה שלי )
עכשיו יקיריי אני בדילמה....
אחרי שהבטתי טוב טוב בראי , הכרתי בגזענותי הנובעת כמובן מבורות חינוך לקוי בלה בלה בלה וכו'
אני בוחן את צוות העובדים שלי
הסגן שלי בעבודה (שאני כמובן בחרתי לתפקיד) הוא ערבי
צוות עובדיי מורכב ערבי אחד
שתי נשים מעדות המזרח (אחת מהן גרה בהתנחלות)
אישה שמוצאה מצ'כיה ועברה גיור (דתיה )
גבר אחד דתי מעדות המזרח
ועוד גבר אחד אשכנזי .
מוזר, הגזענות שלי פורצת כל גבול.
אחר כך הסתכלתי ברשימת חבריי. לא חברים ליום או לשנה . ואופס שני חברים אשכנזים ואחד מעדות המזרח.
גזען היסטרי.
עכשיו ולסיכום הנושא.
מי פאקן יגיד לי שהעדפותיי המיניות והזוגיות נובעות מגזענות?
לא הזמנתי אותו לביתי, לא למיטתי , ובטח שלא לתחרות קח אותי דומינוס .
אז סליחה על הבוטות , אבל זכותי להעדיף ובגדר אפליה לא מתקנת , את מין, צבע, עדה, דת וכו וכו וכו לגבי זוגתי העתידית...
ולמי שזה מפריע .... שילך לחפש.
הוא​(שולט)
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004

מנסים

הוא​(שולט) • 2 באוג׳ 2004
להתחרות בשירשור הנחש?
LADY​(שולטת)
לפני 20 שנים • 2 באוג׳ 2004

Re: מנסים

LADY​(שולטת) • 2 באוג׳ 2004
הוא כתב/ה:
להתחרות בשירשור הנחש?



icon_rolleyes.gif
DanaDomme​(שולטת)
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004

זו לא גזענות

DanaDomme​(שולטת) • 3 באוג׳ 2004
גם אני מציינת לרוב שאני מעדיפה גברים בעלי גוון עור בהיר וגם אני זכיתי לקריאות "גזענית" מגברים שחומים שהרגישו מקופחים ולא כיבדו את טעמי והעדפותי.
כשגבר אוהב בלונדיניות זה גזעני?
ואם הייתי מציינת שאני אוהבת שחומים זו היתה אפליה מתקנת?
ובכלל למה אני צריכה להסביר או להתנצל?
דרך אגב - אני מכירה מרוקאים בעלי גוון עור בהיר, בהירים הם לא בהכרח אשכנזים.

דומינוס כתב על כך בצורה הכי מדויקת ונכונה. שאפו!