סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

היופי בעיני המתבונן

פרומיתאוס
לפני 7 שנים • 4 באוק׳ 2016

היופי בעיני המתבונן

פרומיתאוס • 4 באוק׳ 2016
לאחרונה הגבתי בבלוג של מישהי כאן שדיברה על אנשים רעים.
      " האם ניחנת במתת אלוהה לבחון לב וכליות?
על פי איזה קנה מידה תחליטי מה יפה ומה מכוער או מה טוב ומה לא?
אמירה כמו טוב/רע יפה/מכוער היא לכל היותר שיפוט של המתבונן.
אין בכך כדי להשיג על האדם הנבחן.
לבטח שמעת על "היופי בעיני המתבונן" אמירה זו יפה גם לאופן שבו אתה בוחן את מעשיו ומילותיו של אדם. יש בכך לספר רק עלייך השופטת ותו לאו
ביסודו של דבר כולנו בני אדם כולנו כבשר ודם שוגים וטועים ולכולנו שמור מקום בבית הכנסת ביום כיפור."

האמירות שלי כאן משום מה נתפסו כביקורת על הכותבת , ומשהבנתי שכך היא מרגישה אני נמנע מלבקר שוב באותו בלוג.                                                          
אלא שמסתבר שלא די בכך, מישהו מאוד נבון חריף מחשבה וחד לשון החליט להסביר לי מהיכן משתין הדג   ובמילותיו : **  "אתה חרטטן פלספן וקשקשן,רד מהאולימפוס הוורבאלי שאימצת לעצמך כאן .
מה זה שיפוט של המתבונן?
רוע פנימי זה <לדוגמא אחת מבין רבות ודומות> שמישהי פונה אל הנשלטת שלך ויורקת השמצות והכפשות כלפי האדון שלה מבלי להכיר אותו!!!
********** מה זה אם לא רוע? למה אתה מתבטא בפלצנות מילולית של מבקר מתנשא :" האם ניחנת במתת אלוהה לבחון לב וכליות"????מה הקשר?איזה קשקשנות חרטטנית!!!
וואלה???? :" אין בכך כדי להשיג על האדם הנידון"???? מה כן יש כדי להשיג על אדם כלשהו אם לא מעשיו והתנהלותו???? (ואני ממש כועס עכשיו!!! )
מה בית כנסת? מה יום כיפור?
מותר להסריח ללכלך ולהתבהם ,כי בית הכנסת/יום כיפור... מחטא ומכשיר את השרץ???? "

נראה שטעיתי וככל שאני גורם תחושת אי נוחות למי שקורא את דבריי עמו הסליחה.  אנסה להבהיר למה כיוונתי גם לאותו בחור בעל מענה לשון חריף.** כל אחד מאתנו תופס את המציאות ומפרש אותה באופן המיוחד לו. בהמשלה אנו מביטים במציאות דרך משקפיים, לכך התכוונו באמירה "היופי בעיני המתבונן" ואם זה נכון ליופי אזיי זה אמור להיות נכון לכל תפישה של המציאות כפי שאנו חווים אותה. ואם זה נכון משמע כך אנו שופטים את המציאות ואת האנשים שמולנו, הכל דרך המשקפים הפרטיות שלנו. אם חושבים על זה הרי שמי שמביטים בו בכלל לא בעסק, זה משהו שאנחנו עושים עם עצמנו. איננו יודעים באמת מה קורה לו לאותו אדם בפנים. פשוט יותר להיות קשובים ולחשוב שבכלל לא בטוח שמה שאנו קולטים נכון. ומה זה בכלל יפה או מכוער? מי קבע? שמנות/רזות/ מי מהן יפה? ומה זה רע או טוב? שוב מי קבע? לכל היותר אנחנו יכולים לשפוט מעשהו של אדם האם המעשה נכון או לא  אם המעשה פוגע בחברו אנחנו יכולים לומר שהמעשה לא נכון ואפילו רע, אלא שגם כאן יש עניין של מידתיות, אולי אמירה למישהו פגעה בו אבל האמירה הייתה חייבת להיאמר והביאה לשינוי התנהגות שהניבה תוצאה חיובית, האם גם אז האמירה הפוגעת רעה???   לסיום: אין לי עניין  להיכנס לעימות מיותר עם אותו כותב אליי. אומר שוב לאותה אישה יפה (לפחות בעיני ע"פ תמונותיה כאן) לא אמרתי דבר שנועד לפגוע בך אלא רק לעורר אותך לחשוב, שאחרת מה שווה בכלל השיח כאן אם כל אחד ילטף במילותיו את חברתו לעיני כל??? אם אנחנו רוצים ערך מוסף בשיח כאן חייבים לאפשר מקום לחקירה ולשאלות שנדרש לחשוב עליהן אפילו אם נסתכן בלהיות "חרטטן וורבלי"  icon_smile.gif


       
    התגובה האהובה בשרשור
XBEAST​(שולט)
לפני 7 שנים • 8 באוק׳ 2016
XBEAST​(שולט) • 8 באוק׳ 2016
אל תקח את הדברים ללב. יש פה מגוון רחב של אנשים, לחלקם קשה מאוד לקבל ביקורת או חשיבה שונה (כן. דווקא פה!). לכן פשוט תוריד את הבלוג מהרשימה שלך. תתעלם ותמצא את האנשים שכן מעריכים חשיבה שונה.
שיהיה בהצלחה(:
פרומיתאוס
לפני 7 שנים • 9 באוק׳ 2016

תודה על התגובה

פרומיתאוס • 9 באוק׳ 2016
זה בדיוק מה שנעשה.

אין לי עניין לבזבז אנרגיה על מי שאינם/ן מסוגלות/ים לחשוב
ומפעיל אותם/ן פיוז קצר ומתלהם.

גמר חתימה טובה