אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

טיפול נפשי ובדסמ

Lanya Colson
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017

מצטרפת לבקשתה של שלגי, ומוסיפה עוד משלי

Lanya Colson • 10 בפבר׳ 2017
Bagel כתב/ה:

הבדס״מ הוא סוג של התנהגות שמעיד ברוב המקרים על בעיות בהתפתחות הרגשית של האנשים שעוסקים


באמת, בהתבסס על מה?
.......
Bagel כתב/ה:

הסתירה הפנימית הזאת אינה יוצרת בהכרח בעיות נפשיות אבל היא מעידה (אולי ובמקרים מסויימים) על בעיה בהתפתחות הרגשית, ובעיות שכאלו יכולות לגרום לסבל רב וגם להוביל (בעיקר בעיתות משבר) לבדידות, דיכאון ומחלות נפש קצת יותר רציניות.


באמת, בהתבסס על מה?
.......
Bagel כתב/ה:

טיפול נפשי אינו כמו דת או רוחניות, הוא מבוסס על עבודתם של אנשים אינטלגנטיים ומדענים פורצי דרך ומבוסס על עקרונות הומאניים-רגשיים וגם מושכלים ובניגוד לדת או לרוחניות הטיפול הנפשי אינו מוכר למטופל עולם שכולו וורוד או מבטיח להם נירוונה או פתרון מוחלט של כל בעיותיהם.


שאני אבין, דת או רוחניות (פרקטיקה בת אלפי שנים, חובקת עולם, לעומת 100 השנה של הפסיכולוגיה המערבית) - לא מבוססת על עבודתם של אנשים אינטילגנטים?
ואיזה דת בדיוק מבטיחה עולם שכולו ורוד?
אם יש מישהו שמבטיח "פתרון" או "ריפוי" זה פסיכולוגיה
דתות בדרך כלל מציעות עבודה קשה, סבל, הכרה באפסותך, ומשמעות.
DMagician
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
DMagician • 10 בפבר׳ 2017
הקשר בין אלוהים לבין דת הוא מקרי לחלוטין, האמת היא, מנקודת מבטי היא שכל פעולה שעוברת דרכי, כל דבר שאני חווה = ריפוי לכל המערכת, מכאן אני דוגל בטכניקה מאוד מפותחת של הודיה, על הכל, תודה.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
פסיכו לוג​(שולט) • 10 בפבר׳ 2017
לניה, הדתות קמו ופותחו ע"י בני אדם חסרי מושג לחלוטין.
לא אשמתם כמובן. חייבים להמציא את "אל הגשם" כדי להסביר את המים המוזרים שיורדים בחוץ כי לא היה ידוע על אידוי, עיבוי ושקע ברומטרי לפני אלפי שנים. אבל זה שהם לפחות ניסו לפתח תיאוריות עושה אותם אינטליגנטיים יותר מבני האדם הקדומים שסביבם.
וכמו שניתן להשתמש בדת וברגש החרדה כדי לכוון אנשים להתנהג כיצד שאתה היית רוצה שיתנהגו. הסיינטולוגיה היא תמונת ראי מדהימה ומודרנית לכיצד התפתחו הרבה מהדתות ומה המניעים האמיתיים שעמדו מאחוריהן (כח, ממון, שליטה, התמודדות עם חרדות וכו׳).
כך שלא הייתי משווה דת למדע הפסיכולוגיה שנחקר בהתמדה באופן שיטתי ומדעי ומתעדכן בקצב מטורף. כן הייתי משווה בנקודה אחת: כמו הדתות, ניתן להשתמש בזה לרעה לצרכים שלך ולא לצרכי "צאן מרעיתך".
Lanya Colson
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
Lanya Colson • 10 בפבר׳ 2017
עם כל הכבוד.
יהדות, נצרות, איסלאם, בודהיזם, אולו מערכות ידע וארגון חברתי אדירות, מופלאות, עמוקות, שנוצרו על ידי אנשים לא אינטילגנטים פחות מפרויד ויונג.
לפטור דתות כמנגנון מניפולציה מבוסס על חרדה, זה חוסר הבנה מוחלט של מה זה דת.
אולי הן מערכות לא רלוונטיות לחיי היומיום של חילונים ב- 2017 (על פניו, עדיין כולנו מצייתים ל-"לא תרצח"), אבל עם כל הכבוד, לא היתה פסיכולוגיה ללא הנצרות, מכיוון שבמשך מאוד שנים הכנסיה הקתולית היתה זו שהקימה אוניברסיטאות, בתי חולים, ספריות, עסקה בשימור ספרים עתיקים, תרגום, ובאופן כללי אגירת ידע.
זו בורות להעמיד פנים שלא היה "ידע" לפני המדע המודרני. או שידע הוא מין משהו מופשט כזה שלא קשור במבנים חברתיים ופוליטיים.
Bagel
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
Bagel • 10 בפבר׳ 2017
אני לא נכנס לעניין הדת אבל רק אומר שהעולם שאנו חיים בו היום, כולל האקדמיה והחשיבה המדעית, אולי צמח מתוך הדת אבל הרבה יותר מזה צמח מהבעיטה בדת שהתרחשה בתקופת ההשכלה. לא פלא שמאז מהפכת ההשכלה הכנסיות הענקיות באירופה די ריקות ואנשי הדת נבעטו החוצה מהפרלמנטים והממשלות. אגב, הדיבור על גן-עדן או נירוונה קיים רק בדתות וברוחניות, בפסיכולוגיה האדם שהצליח לתקן את עצמו עדיין יחווה קונפליקטים, חרדות, קשיים והתמודדות עם מחשבות על מוות.

לגבי המשפט הראשון שמתייחס לבדס״מ כאל בעיה נפשית - אני יודע שזה נושא קצת קונטרוורסיאלי במקום שכל כולו מוקדש למציאת פרטנרים למשחקים קינקיים. ההתנהגות כשלעצמה איננה מהווה בעיה נפשית אבל בקונטקסט רחב יותר ניתן לראות חלק מההתנהגויות בבדס״מ כעדות לבעיה, לפתולוגיה מסויימת. ישנם שלבים התפתחותיים בנפשו של אדם שעובר מפעוט לבוגר ופרפיליות מיניות הן לרוב פועל יוצא של בעיה באחד השלבים האלו, זאת אומרת שהוא לא לגמרי בוגר, לפחות לכל מה שקשור בהתנהגות הספציפית הזאת.

על מה אני מבסס את דברי? גם על נסיון אישי בחיים (כך אנשים מבססים לעצמם דיעה) וגם מהכרות של עולם הנפש. אני לא רוצה להאשים אף אחד בשום דבר ולכן נזהר ואומר ״בחלק מהמקרים״ אבל ברור לי לגמרי שיש אנשים שיבחרו להעלב כי אמרו להם שיש להם בעיות נפשיות. אני מפנה את דבריי רק למי שחושב בעצמו שיש לו בעיה. לפעמים הנטיה המינית יוצאת משליטה ואז נוצרת (או נחשפת) בעיה. הרצון לפגיעה עצמית הוא התנהגות שמעוררת שאלות (מבחינה נפשית) ויש אנשים שמיד אחרי האורגזמה מסוגלים להרגיש את הדיסוננס הפנימי הזה. יש כאלו שלא מסוגלים לקיים מערכות יחסים נורמטיביות בגלל הנטיות שלהם ויש אנשים שמתמכרים לפגיעה עצמית או פגיעה באחרים. קשה לדעת מתי מדובר בקינק קטן ומתי מדובר בפסיכוזה מסוכנת כאשר כולם חוסים יחד תחת מטרית הבדס״מ שנותנת תחושה של קבלה עצמית ונורמליות חברתית.
שלגי
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
שלגי • 10 בפבר׳ 2017
בייגל, זה בסדר לחוות דעה אישית, (בתכלס כולם עושים את זה) בסדר גמור אפילו - רק רצוי שלא להתייחס אליה כאל אקסיומה או משהו שיש עליו קונצנזוס - מדעי נניח.
אגב, לא נעלבתי כלל, מקווה מאוד שלא חשת זאת מבקשתי להארה.
Bagel
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
Bagel • 10 בפבר׳ 2017
הנסיון האישי שלי כולל גם עבודה בבית-חולים פסיכיאטרי ומפגש עם כל מיני סוגים של מצבים נפשיים מסובכים כך שהדיעה האישית שלי מבוססת גם על נסיון וגם על הידיעה שיש קונצנזוס מקצועי שמדובר בהפרעה נפשית במקרים מסויימים. יש פונקציה פסיכולוגית-נפשית למזוכיזם או לסאדיזם והנסיון ״לנקות״ את ההתנהגות הזאת מסממנים נפשיים (זה בהסכמה, זה נורמלי וכו״) הוא סוג של הגנה נפשית. את יכולה להגיד שאני מנפיץ פה משפטים בומבסטיים ואז מתייחס אליהם כאל אקסיומה, זה בסדר, אבל אני לא מרגיש שאני אומר פה משהו מאוד שנוי במחלוקת אלא בסך הכל מצביע על כמה עובדות די טריוויאליות. אני פשוט עושה את זה במקום שבו אני מיעוט מאוד לא פופולארי אולי.

אפשר להתווכח עד שהפרות יחזרו לרפת האם זוהי סטיה או נטיה והאם זה בסדר או לא בסדר אבל זה מבחינתי לא כל כך מעניין. מה שמעניין הוא מה באמת עומד מאחורי האקטים הסימבוליים של הבדס״מ ואיך אפשר להבין אותם מבחינה רגשית. מישהו או מישהי שמסוגלים לגמור רק עם סטירות לחי או עם מגף בפרצוף - מה באמת עומד מאחורי זה.

לא מדובר פה על העלבות, מנגנוני ההגנה וההדחקה שקיימים פה הם עניין קולקטיבי. ובכל זאת, מי שנכנס לפוסט עם טייטל שכזה אולי יש בו איזשהו עניין לחקור את פנימיותו שגובר על הצורך להגן על המוסריות של עצמו.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
פסיכו לוג​(שולט) • 10 בפבר׳ 2017
לניה, מכיוון שלא רציתי לסטות מנושא השירשור לא הרחבתי בנושא דת.
אם תקראי בבלוג שלי תראי שאני מאמין בחיוניות הדת על אף שאני אתאיסט מוחלט, וגם שם לא הרחבתי הרבה בנושא.
אבל לעולם לא אשווה דת למדע, כי אחד מעודד חקירה והשני מעודד הסתרה. תחשבי על הדתות הגדולות וכל העונשים שהם מבטיחות למי שיפקפק בהן וגם זה נסיון להסביר בשורה אחת משהו שהייתי מעדיף לכתוב עליו ספר.
על רגל אחת- אין לי בעיה שיאמינו בדובוני אכפת לי כל עוד לא פוגעים בזולת או מצמצמים את החופש שלו- וגם עדיף שיהיו קימות דתות כי אני ממש לא בונה על המוסר האנושי הבסיסי כדי להחזיק את כוכב הלכת היפה הזה.
Lanya Colson
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
Lanya Colson • 10 בפבר׳ 2017
זה קצת נאיבי, אבל בסדר.
Lanya Colson
לפני 7 שנים • 10 בפבר׳ 2017
Lanya Colson • 10 בפבר׳ 2017
ופסיכולוגיה זה לא מדע...