בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

יאאלה, בלאגן II

underheel
לפני 20 שנים • 10 באוג׳ 2004
underheel • 10 באוג׳ 2004
לדעתי זה מאוד מצער. בין השאר, היה צפוי שלאחר פרסום ברמת העיתון היומיומי ככל הנראה יתקבלו תלונות אצל רשות הגנים מאזרחים מודאגים למיניהם. אולי היה רצוי לפרסם את זה דווקא בעיתונים ובאתרים מיוחדים - לדוגמא אתר לילה או עכבר העיר שתפוצתם מוגבלת לקהל היעד. עיתון מעריב עושה את דרכו להרבה אנשים.

עם זאת, רשות הפארקים והגנים היא תאגיד שכפוף על פי חוק למשרד לאיכות הסביבה. שרת איכות הסביבה היא יהודית נאות, מסיעת שינוי. הצבעתם שינוי? רציתם שינוי? זה הזמן להתלונן. לדעתי רצוי ליצור רושם של אנשים מתורבתים, ולא של סוטים פרועים שעדיף שלא ישהו במתחם שכזה.

אין להשוות את האתר לכיכר רבין או . למרות שהמבצר עצמו הוא יחסית צעיר (מהשלטון הטורכי), האתר הוא בעל חשיבות הסטורית והתקיימה בו אחת המלחמות הגורליות לעמנו בימי שאול המלך. (גם אז הפסדנו.)

הנה תמונות לאור יום:






גם בלילה הוא נראה מרשים.

באיזור יש מספר קיבוצים שאולי יוכלו לספק אתר חלופי אם חשוב לשמור על המיקום קרוב.
teacher​(שולט)
לפני 20 שנים • 11 באוג׳ 2004
teacher​(שולט) • 11 באוג׳ 2004
-מתוך ההודעה לעיתונות-

בוטל פסטיבל הפטיש הראשון
בישראל שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא
הסיבה: רשות הגנים הלאומיים החליטה: "באתר היסטורי לא יהיו הצלפות"
הפסטיבל, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי הבא, במבצר אנטיפטרוס בראש העין, בוטל ברגע האחרון על ידי רשות הגנים הלאומית
עמוס לוי, ממארגני הפסטיבל: "הרשות קיבלה החלטה לא עניינית הנגועה בשיקולי מוסר ופוגעת בחופש הביטוי. אנחנו עמדנו בכל הקריטריונים וקיבלנו אישור מכל הגורמים הרלוונטיים רשות הגנים הלאומית, משטרת ישראל ומכבי האש".




teacher
זאלופון​(שולט)
לפני 20 שנים • 11 באוג׳ 2004
זאלופון​(שולט) • 11 באוג׳ 2004
מדי פעם עולים פה שרשורים שבהם חלקנו מוחים על היחס החשוך לקהילת הבדסמ, וחלק אחר לא מבין בכלל למה זה חשוב לחלק הראשון שבדסמ יזכה למעמד לגיטימי ולא יצטייר כתופעה של סוטים אקזוטיים וחולי נפש. אולי עכשיו מבינים קצת יותר.
מצער מאד.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך רביעי אוג' 11, 2004 12:44 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון}
לפני 20 שנים • 11 באוג׳ 2004
מה לגבי פניה למפלגות על מנת להפעיל לובי?
למשל במצע של שינוי יש את סעיף זכויות האזרח:

ציטוט: שינוי מאמינה שכל אזרח רשאי להחליט במה יאמין, מה יאכל, מה יקנה, מתי יקנה, מתי ייסע, מתי יבלה, איפה יבלה, למי יינשא, כיצד יינשא ואיך ייקבר.
חופש הביטוי וחופש ההתאגדות הם אבני יסוד לחיים דמוקרטיים.

אני מניחה שיש עוד מפלגות שישמחו לנפנף בדגל זכויות האדם, אולי אפשר לפנות אליהם לעזרה.
פרודו​(מתחלף)
לפני 20 שנים • 11 באוג׳ 2004
פרודו​(מתחלף) • 11 באוג׳ 2004
אני בעד מצעד תגובה!
נצעד כולנו מדימונה עד יפו העתיקה ונצליף בכל מי שיעמוד בדרכינו. icon_lol.gif

יצור אני איתך... יאללה לכיכר רבין!
diamond
לפני 20 שנים • 11 באוג׳ 2004
diamond • 11 באוג׳ 2004
ולי יש רק דבר אחד להגיד :


פרודו ........ אתה גדול icon_lol.gif
underheel
לפני 20 שנים • 11 באוג׳ 2004
underheel • 11 באוג׳ 2004
לי יש כמה שאלות בעניין.

1) האם רק הצלפות אסורות? מה הדין לגבי אוננות, מקלחות זהובות וחומות, ודם? בהקשר לדם, יש לציין שבמקום המדובר התנהלו הרבה סשנים מלאי דם במסווה של קרבות.

2) האם אפשר להצליף במרחק מסויים ואם כן באיזה מרחק נדרשת ההצלפה להתקיים מהאתר ההסטורי על מנת להיות מותרת? לדוגמא, מה הדין לגבי אתר הסטורי כמו יפו העתיקה.

3) מה מגדיר את גבולותיו של אתר הסטורי? נגיד לדוגמא, שאני גר בבניין בארץ ומתברר שהבניין ממוקם מעל תל עתיק או גת מימי קדם. האם מותר לקיים בדירה הצלפות והאם צריך את אישור הרשות לארכיאולוגיה לצורך קיום ההצלפה? (יש לציין שזו שאלה שנוגעת רק ל 99% מהאנשים הגרים בארץ הקודש שם כל אבן היא אתר הסטורי)

4) מה ההסמכה להגדרת פעילות מותרת? האם מדובר בתורת ישראל? אם כן, מה הדין לגבי אדם שבפארק לאומי עושה מנגל ביום העצמאות של בשר לא כשר?

5) האם מדובר רק במסיבה מאורגנת? מה בקשר ליחידים שמחליטים להצליף אחד בשני? לדוגמא, אורי ודני מגיעים עם הוריהם לפארק. בזמן הבילוי, אורי חוטף מדני את התיק. בתגובה, דני מרביץ לאורי בסשן ספנקינג סוער. דוגמא אחרת, ביום העצמאות מתקיימים באזור הרבה מנגלים. באתר מקביל לא רחוק, פארק מיראבל, בו שוכן מגדל צדק, שהוא מבצר לא פחות מרשים אבל מאוד לא מתוחזק, מתקיימים בחדרי המגדל השונים סשנים של התייחדות בחיק הטבע. האם זה מותר? דוגמא נוספת, נגיד שאתה חייל צלבני ובין שבוייך נערה מהמאהל הערבי שממול - האם מותר לך להתייחס אליה כשפחה במבצר שיהיה בעוד כמה מאות שנים אתר הסטורי שמופקד בידי רשות הגנים?

לסיום, לאחר מחשבה הגעתי למסקנה שבאתר שבו נחשפו ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת בית ראשון או שני, לא ראוי ללכלך את הממצאים בכל צורה שהיא. יש לציין שהממצאים שנחשפים נחקרים כל העת, למרות היותם חשופים לציבור בצורה שכזו. לכן, למרות שדובר רשות הגנים ככל הנראה אינו מודע לכך ששם התל (אפק) נקרא על שם האתר כפי שידוע מכתובות מצריות בנות 4000 שנה, שבמקום שוכנים ארמונות מהתקופה הכנענית, שהאתר עצמו נקרא על שמו של אמו של המלך הורדוס (שבנה מחדש את בית המקדש השני) שהקים במקום עיר רומאית, ושהמבצר המרשים אינו צלבני אלא עותומני, אני חושב שלא ראוי לקיים במקום מסיבה שמתוך אופייה תגרום למשתתפים בה ללכלך את המקום בשעווה או דברים אחרים.
teacher​(שולט)
לפני 20 שנים • 12 באוג׳ 2004
teacher​(שולט) • 12 באוג׳ 2004
אין דבר כזה "סמים קלים"...
icon_wink.gif

teacher
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 20 שנים • 12 באוג׳ 2004

כמה שאלות

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 12 באוג׳ 2004
1. האם רשות הגנים הלאומיים העבירה את הודעתה בכתב למארגני האירוע, או שמא עשתה זאת רק דרך העתונות?

אם טרם נתקבלה תשובה שכזו בכתב, אני חושב שרצוי וחשוב לקבל מהם את הסירוב בכתב, כולל ההנמקות לסירוב.
וכאזרחים במדינה יש לנו זכות לדעת מדוע רשות הגנים הלאומיים סבורה שאירוע פטיש איננוט הולם גנים לאומיים, לעומת אירועים פרטיים אחרים המתקימים בהם.

2. המשך הפעולה כנגד הרשות כבר יהיה תלוי בהסכם שאליו הגיעו המארגנים עם הרשות לפני הביטול, ובקווי פעולה משפטיים שהמארגנים ינקטו - הרי נגרמו למארגנים נזקים כתוצאה מביטול האירוע בהתראה כה קצרה, ואנשים השקיעו זמן וכסף בהכנות לאירוע.

אישית, הייתי בהחלט הופך זאת להליך משפטי שבו רשות הגנים הלאומיים תיאלץ להסביר מה כל כך איום באירוע פטיש במבצר אנטיפטרוס...