צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אליה קדוש - סאדיסטית או סתם אלימה

כלבצעיר​(נשלט)
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
כלבצעיר​(נשלט) • 20 באוק׳ 2017
לא משנה מה הנסיבות. אחת כזאת מקומה מאחורי סורג ובריח, אם זה בבית חולים ואם זה בבית סוהר לא משנה.
פלייפול
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
פלייפול • 20 באוק׳ 2017
נסחפתם כאן....פותח הדיון העלה תהיה אם העלמה המדוברת היא סאדיסטית. למיטב הבנתי, אין שום קשר בין התנהגותה (כפי שפורסמה בתקשורת), לבין סאדיזם. הדיעות הרווחות לגביה (ממה שפורסם בתקשורת וכולל קריאת טוקבקים), הן כדקלמן:

-מדובר בערסית מצויה, ילדה מפונקת הרגילה לקבל את מה שהיא רוצה, הפונה לאלימות, שקרים ומניפולציות כאשר אינה משיגה את מבוקשה. והראיות: האלימות לכאורה כלפי הצוות הרפואי, שיחת-הטלפון לחברה העבריין, תקיפת נהג-המונית, איומים כלפי גורמים שונים כי תתלונן עליהם שהטרידו אותה מינית, ואי-קבלת כל אחריות על התנהגותה, ועל תוצאות מעשיה.

-העלמה חולה במחלה קשה ונדירה הגורמת לה סבל קשה. המחלה אובחנה רק לאחר מספר שנים, ורק אחרי שצילומי ההדמיות שלה נבדקו ע"י גורם שלישי. אחרי האבחנה, הרופאים אמרו לה שאימתי שהיא חשה ברע, להגיע *במיידי* לקבל טיפול. עיכוב בטיפול יכול לגרום לנזקים בלתי-הפיכים לראיה ולשמיעה, (לטענתה, כבר איבדה את הראיה בעין אחת), בנוסף לכאבים קשים. כ"כ מחלתה יכולה לגרום לפגיעה בכושר השיפוט, ואף למצבים פסיכוטיים. גם הטיפול למחלה (סטרואידים בכמויות גדולות), יכול לפגוע באיזון הנפשי.

היכן האמת? אף אחד מאיתנו לא יודע. כנראה במקום כלשהו על הסקאלה בין שתי הדעות הנ"ל. היא נעצרה, נשלחה לאישפוז פסיכיאטרי כפוי, ואני מציע לתת לרשויות הבריאות והחוק לעשות את שלהם, במקום להגרר לספקולציות.

הנסיון להפוך את הדיון לויכוח פילוסופי על אחריות בראי הדטרמיניזם, הוא מיותר ולא קשור למקרה הזה. וכפי שכתבתי בשורה הראשונה, בודאי שאינו קשור לסאדיזם, בוודאי לא בהקשרו הבדסמי.
רמפול
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
רמפול • 20 באוק׳ 2017
זה לא סאדיזם, זו אישיות אלימה טיפוסית שמשתמשת באיומים ובאלימות כדי להשיג את מטרותיה.

קשה להסיק מסקנות בלי להכיר את המקרה לעומקו, אבל על פניו כל הטענות מצד התוקפת נשמעות מופרכות. למשל, סטרואידים גורמים להפרעות נפשיות במקרים נדירים מאד. הרבה יותר סביר להניח שמדובר בערסית אלימה. הדבר מקבל תימוך בראיון המביך שנתנה לטלוויזיה לאחר מכן. במיון, אגב, שוכבים כל מיני אנשים במצבים שונים של סבל וכאב. חדר מיון מתנהל לפי עקרונות פשוטים של טריאז' בהתאם לחומרת הבעיה. סבל הוא לא סיבה מספיק טובה לטיפול דחוף כשלידך שוכב מישהו שאינו סובל אבל מדמם מעורק הצוואר שלו. מי פה חושב שהיא לא עברה טריאז' בדקות הראשונות בהן הגיעה?

הכי גרוע הוא שהנזק העצום שנגרם. היחס המחפיר שזוכים לו אנשי רפואה מוכשרים, מצד המערכת ומצד החולים, מבריח אנשים מעולים מהמערכת. ואם לא מהמערכת בכלל, אז מהציבורית לפרטית. תקיפה של צוות רפואי צריכה להיות אירוע כל כך חמור שחבל שאין עליו איזה עונש מלקות ציבורי משפיל כמו בסינגפור.

גם ללא רצון חופשי כל מערכת זקוקה לאיזשהו מנגנון היזון כדי להמשיך להתקיים, בדמות עונשים ו\או שיקום. כשאני מרסס את הבית שלי ב-K300 אני שולח מסר לג'וקים שאם הם חפצי חיים, כדאי שיחפשו מקום אחר לחטט בו, והפלא ופלא, הם באמת עושים את זה, ואני די משוכנע שאין להם רצון חופשי. גם ערסיות כמו אליה צריכות קצת K300 בחיים שלהן.
פלייפול
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
פלייפול • 20 באוק׳ 2017
רמפול זה לא שם קצת מוזר לשולט? הרי הוא הנשלט של אשתו, ומקפיד לציין את זה כל הזמן....
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
פסיכו לוג​(שולט) • 20 באוק׳ 2017
התגובה של רמפול מדגימה שיפוטיות מטורפת וארכאית, מהתקופות של קלשונים, לפידים ומכשפות. הקהל "ידע" שהיא מכשפה כי זה ברור- היא אישה ואנחנו לא אוהבים את הסגנון שלה. וזה כל מה שצריך לדעת כדי לתת אבחנה אובייקטיבית ומדוייקת של "ערסית" שצריך לרסס כמו ג׳וק.
אתם מבינים סוף סוף נגד מה זעקתי?

בעוד עשרות שנים יזדעזעו מ"שופטי כורסא" בדיוק כמו שאנו מזדעזעים כיום מתרבות הלינצ׳ים וציד המכשפות של העבר, כשאנשים יבינו ששמות התיוגים מתחלפים אמנם, אבל שיפוטיות ובורות לא.
זאלופון​(שולט)
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
זאלופון​(שולט) • 20 באוק׳ 2017
שיפוטיות מטורפת? הוא כותב ש*סביר להניח* שמדובר בערסית אלימה, וזה בהחלט נכון. האם יתכן שמדובר באדם חמוד ונפלא שסיבוכיה של מחלה נדירה הם הגורם היחיד להתנהגות הדוחה שלו? יתכן, אבל בהחלט *סביר להניח* שזה לא המקרה.

יצא לי בחיי להכיר אנשים שנהגו באלימות בשל פגיעה נפשית. יצא לי גם להתקל באנשים שנהגו באלימות פשוט כי הם ערסים אלימים שלא אכפת להם מאף אחד אחר. אני בטוח שגם לך יצא להכיר את שני הסוגים, ואם צפית בסרטוניה של הגברת, ודאי גם אתה הבחנת שאליה קדוש נשמעת ומתנהגת הרבה יותר כמו הסוג השני. אם זה הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, מבחינתי סביר להניח שזה ברווז כל עוד לא הוכח אחרת.
ArchAngel​(שולטת)
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
ArchAngel​(שולטת) • 20 באוק׳ 2017
מה שמדהים אותי בכל פעם מחדש בסיטואציות שיש בהן מישהו שפעל באלימות, הוא שאלו המגנים את אותה אלימות עושים זאת בעצמם באופן אלים, עם איחולים שלעיתים אף מתעלים על מה שאותו אדם עשה.
הפרט הזה, שהאנשים המגיבים באלימות דומים למושא הלינץ' בחשיבה שאלימות היא הפתרון, לא מטריד את רוב האנשים והם אף מצטרפים ל"חגיגה" בשם "הצדק".
הם לא מבינים שזה לא הופך אותם לטובים יותר או לעושי צדק אלא לבעלי דחפים אלימים לא פחות, שבמקרה מקבלים להם לגיטימציה חברתית בגלל פילוסופיית ה-"עין תחת עין" הפופולרית, במיוחד כאשר הם עוטפים את דבריהם בניסוח רהוט וקורקטי.

ובקצרה: תרבות הלינצ'ים לא חלפה מן העולם, רק השם ואופן הביצוע השתנו. פעם אלו היו לפידים וקלשונים, היום אלו מקלדות ועכברים (שלא פעם חוצים את גבולות העולם הוירטואלי).
LovingGuardian
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
LovingGuardian • 20 באוק׳ 2017
למה זה מדהים אותך? למה זה לא נכון בעיניך?
הקונספט של ענישה הוא הגיוני ביותר.
הקונספט של ענישה רק בידי בודדים שהוסמכו לכך רק נועד למנוע טעויות בענישה והרתעה מהותית יותר מ"ההמון יהרוג אותך אם ילשינו"
איפה שפעם אלוהים נוצר כדי לתת מענה ל"למה מי יתפוס אותי" יושבים חוקרי משטרה.

חברה שאין בה עונש והרתעה היא חברה שנועדה לקרוס, הרי מטבעם אנשים מחפשים את מה שהכי טוב עבורם ולעיתים מה שהכי טוב עבורם עובר דרך דברים שהחברה לא רואה כמקובלים.

אז עכשיו כשהבנו שיש הכרח לזה, העובדה שאנשים מביעים את הרצון להגיע לאותו הכרח לא עושה אותם לאלימים
היא עושה אותם לבעלי דעה, הם אומרים למעשה "בהינתן מה שידוע לי - היא צריכה להיענש" וכרגע העונש או כמה מוגבל הידע שלהם או כמה הם חשבו עליו לא רלוונטי בגלל שככל הנראה הם משחקים לפי הכללים והכללים אומרים שבודדים (הידועים כבית המשפט) הם אלה שיקבעו.

דווקא לא להגיב ולהגיד טוב בסדר שבית המשפט יפסוק מה שיפסוק מציב אותך כאדם אפתי שלא מעניין אותו שדבר רע קרה למישהו, את לא מזנקת ודורשת צדק, את נותנת לאחרים לעשות צדק ולמרות שבסוף כולנו נותנים - הרי שחשוב להפנים במציאות בה לא היה כלל כזה - את היית עומדת מנגד ואילו הם היו מענישים אדם שפשע ואם את מרגישה שלעמוד מנגד זה הדבר הנכון, אז את בסך הכל ההוא שראה ולא דיווח וזה דבר גרוע ונוראי הרבה יותר.

אבל הי, קל לצדיקים לדבר על החרב של הצדק, רק לעיתים רחוקות הם עומדים אל מול החוד שלה.
פלייפול
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
פלייפול • 20 באוק׳ 2017
על מה אתה בכלל מדבר? אתה מייחס לה דברים שהיא לא אמרה ולא התכוונה אליהם. בסה"כ הסתייגה מלינץ' בכיכרות.... כתבת מגילה על כלום.
האבי
לפני 6 שנים • 20 באוק׳ 2017
האבי • 20 באוק׳ 2017
היא ממש יפה