צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

תחרות הסיפורים נושאת פרסים עלתה לאוויר- היכנסו להצביע ולהשפי

עבד משועבד{עבד}
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017
עבד משועבד{עבד} • 6 בנוב׳ 2017
מלכת המלכות כתב/ה:
מקווה שהשופטים ישכילו לראות מהם הסיפורים הכי ראויים לעלות לגמר

ושישכילו גם להעניש את זה שכתב את הסיפור הכי גרוע ,גם אם קיבל המון לייקים.
מביט Nהצד​(לא בעסק)
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017

Re: מה אגיד לכם...

מביט Nהצד​(לא בעסק) • 6 בנוב׳ 2017
קולורדו כתב/ה:
ההכרזה על תחרות סיפורים עשתה לי נעים בגב. אני אוהב סיפורים, קצרים במיוחד.
נו נו.
סיפורים. ההגדרה הזו אינה דבר של מה בכך.
סיפור הוא תוכן שמלבד היותו נשען על המילה הכתובה בלבד, ולפיכך הוא מחוייב לה טוטאלית, למילה, למשפט, לתחביר, לדקדוק ולניסוח, הרי שעליו גם להיות עם מבנה ידוע פחות או יותר. עליו להיות עם התחלה, אמצע וסוף. עליו לרגש במידה או להשכיל במידה או להפעים.
מיקבץ הטקסטים שקראתי כאן אינם עונים לדרישות יסוד אלו כלל.
תיאור סכמטי של - אני עשיתי לה, הוא עשה לי - אינו סיפור. וכשזה מבוצע ברשלנות, עילגות וחוסר חן (להוציא אולי שניים וחצי סיפורים) הרי שכל מה שאוכל להסיק הוא שישבנים לא מעטים משל הכותבים ראויים להצלפות חינוך הגונות למען העתיד, למען תקן דרכים ספרותיות לא סלולות.


קולורדו, בגדול, אני מסכים עם לא מעט ממה שכתבת, אבל אתה מתעלם מהעובדה (או לא מודע לה) שמלכתחילה התחרות הגדירה היקף מילים מאד מצומצם לכל סיפור (בסביבות 600, אם אני זוכר נכון), מתוך הנחה שלאנשים לא יהיה כוח לקרוא סיפורים ארוכים יותר. מעבר למה שזה אומר על הדור שלנו, זה לא ממש מאפשר סיפור עם התחלה, אמצע וסוף ועם התפתחות אמיתית ומאפשר בעיקר תיאור של אפיזודה נקודתית...
Moses E​(שולט){כלבה נאמנה}
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017
מתהפך כתב/ה:
מלכת המלכות כתב/ה:
מקווה שהשופטים ישכילו לראות מהם הסיפורים הכי ראויים לעלות לגמר

ושישכילו גם להעניש את זה שכתב את הסיפור הכי גרוע ,גם אם קיבל המון לייקים.


אם נקבע עונש של ספאנקים למשל אנחנו נעודד ספרות גרועה. .. לפחות מצד אלה שאוהבים לקבל ספאנקים icon_smile.gif
קולורדו​(אחר)
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017

לחידוד ולדיוק

קולורדו​(אחר) • 6 בנוב׳ 2017
אנחנו במרחב החובבני, מובן וידוע. במרחב הזה ברור שאני בעד כתיבה, כמה שיותר כך יותר טוב.
אלא מה, אני מצפה מכותב וכותבת שייחסו לסיפור שיוצא תחת ידם לא כעוד שדר פייסבוק סתמי ומיותר עפ"ר, אלא כיצירה.
גם בז'אנר הזה עדיין תהיה זו יצירה. גם יצירה בוסרית היא יצירה.
מה שאני לא מבקש אלא דורש הוא שייתן הכותב כבוד ליצרתו וכאשר זו רשלנית מכל בחינה הרי שזהו זלזול בקורא.

אם תעבור על הטקסטים בעיון תגלה ארכנות אינסופית היכן שאינה נדרשת וקוצר רוח מעיק היכן שנדרש איפוק. תגלה דיקדוק רעוע ותחביר רופף. תגלה ששפת הדיבור הכי בסיסי משמשת כותבים לא מעטים בכתובים וכיוצ"ב.
על הבוסר אין להעניש אלא לטפוח על השכם עם מילת כיוון ועידוד.
ועל הרשלנות...??
האלה עשתורת​(אחרת)
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017
האלה עשתורת​(אחרת) • 6 בנוב׳ 2017
קולורדו אתה צודק בכל מילה.
בתחרות הקודמת הייתי שופטת ולא העזתי לכתוב על כך דבר.
אך הפעם הדברים באמת זועקים בחלקם. ולא מדובר על חוסר יכולת כתיבה. אלא לזלזל בקוראים ולרחוש חוסר כבוד לטקסט.
ArchAngel​(שולטת)
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017
ArchAngel​(שולטת) • 6 בנוב׳ 2017
TheMentor כתב/ה:
ואגב... יצא לי במיקרה לשוחח עם מישהי שהיא ידידה טובה ואדם טוב, לא חשדתי בכלום ופתאום היא אומרת לי שהיא זו שכתבה את סיפור 17.
היא לא מבינה מה יש לנו נגדה. היא לא גייסה שום צבא עבדים או משרתים שיצביע למענה. היא רק סיפרה לחברים שלה שהיא כתבה את סיפור 17. והיא לא מבינה על מה המהומה כי היא באמת עשתה את זה בתום לב - והיות ואני מכיר אותה - אני לגמרי מאמין לה!!!
.

התחרות הזו הוחלטה כאנונימית, כך שזה לא משנה מול מי היא חשפה את הזהות שלה במטרה שיצביעו לה (בוא לא ניתמם, סביר להניח הצביעו לה לאחר שסיפרה להם), היא הפרה את האנונימיות הזו ועברה על חוקי התחרות וזה נתן לה היתרון רב על אחרים שלא בצדק, שהאמינו שהתחרות אכן אנונימית ולא חשפו את עצמם לחבריהם והסתמכו רק על חסדי הקוראים האקראיים, בהתאם לחוקים.
תום לב או לא, היא עברה על חוקי התחרות וזה נתן לה היתרון לא הוגן של 20+ לייקים בעוד השאר בקושי מגרדים מספר חד ספרתי למרות שכתבו סיפורים שרואים שהשקיעו בהם מבחינת ניסוח ותחביר לעומתה.
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017
עוץ הגדול​(נשלט) • 6 בנוב׳ 2017
קראתי את הסיפורים ואין שם שום זלזול בקוראים. זה לא אתר של אנשי רוח וסופרים - למרות שמספר אנשים חיים בסרט שהם כאלה - לכן, המטרה של התחרות היא לתת לאנשים באתר להביע את עצמם, לא למענכם, אלא בשביל עצמם, למטרות הנאה. רצוי שהמוכשרים מבין המתמודדים יזכו, אבל השאיפה שרק "הכשירים ביותר" יישתתפו בתחרות היא סותרת את מהות האתר. השימוש במושגים כמו "יצירה", "בוסריות" הם מוגזמים, לא מדובר בתחרות על שם עגנון או תחרות שירים על שמו של טשרניחובסקי, זו תחרות פתוחה לכל, שנותנת הזדמנות לאנשים מן הישוב להתנסות בכתיבה. "שאת עושה ספורט את תמיד מנצחת" כך על פי הסיסמה של ארגון "אתנה", הגיע הזמן לאמץ תפישה דומה גם בתחום הספרות.
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017
עוץ הגדול​(נשלט) • 6 בנוב׳ 2017
תסתכלי על הצד החיובי ארכא אנג'ל, לפחות זה לא גבר מיזוגן ושוביניסט שמתחזה לאישה שולטת ומפתה גברים נשלטים תמימים להצביע לו.
ArchAngel​(שולטת)
לפני 6 שנים • 6 בנוב׳ 2017
ArchAngel​(שולטת) • 6 בנוב׳ 2017
אה, אתה מנסה לעקוץ אותי בגלל שחשבתי שזה גבר תחילה?
ראשית, חבל שאתה מתפרץ לדלת פתוחה כי מראש ציינתי במפורש שאין לי ביסוס לכך ושזאת רק השערה שאולי תתברר כמוגזמת (ואני שמחה שהתבררה כך).
ההשערה הזו לא נבעה ממחשבה על "מיזוגניה" (איזה קטע, אני גם פמיניסטית וגם לא חושבת שכל פעולה של גבר היא מזימה נגד נשים!!! משאית המדליות בדרך אלי) אלא כי טקסטים כאלו, בדיוק כאלו, קבלתי מגברים. ומנגד, בכל שנותי בכלוב, מעולם לא ראיתי שולטת מתנסחת ככה.
והתופעה של התחזות גברים לנשים בשביל להשיג משהו מגברים (איך זה מיזוגניה? הפגיעה פה בגברים ולא בנשים. רואים שסתם כתבת את זה כלעג כי לדעתך "פמיניסטית משוגעת" כמוני אמורה לראות מיזוגניה בכל דבר שגבר עושה) היא משהו שבשגרה בכלוב. כל פרק זמן עולים פה בלוגים שנכתב בהם שגבר התחזה לשולטת השיג במרמה משהו מנשלט, אז זה ממש לא המצאה שלי בשם "הפמיניזם" או מה שאתה לא מייחס לי.
אז מסתבר שבאמת אישה כתבה את הטקסט הזה, אתה חושב שהמין שלה גורם לי להעריך את הסיפור שלה או המעשים שלה יותר? ממש לא.
הדבר היחיד שזה מוריד מהפרק את זה החשד שלי שהייתה פה עבירת נוספת על החוקים (או בעצם על המוסר) שפוגעת רק בגברים וממש לא בנשים.
אין פה מיזוגניה, אין פה שוביניזם, אין פה פמיניזם. הדיון כאן הוא רק על חוקי התחרות.