שלגי |
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
שלגי • 27 באפר׳ 2018
Mary Jane כתב/ה: ת׳נקס
למען הסר ספק, מקווה שלא השתמע מדברי שאני בעד הפטריארכיה - כי אני לא (: ביקשתי נלהצביע על מורכבות הדברים... המצב האידאלי בעיני הוא חירות לאדם - אישה או גבר - לעצב חייו ואישיותו כרצונו: בוטחת, חזקה, רכה, עצמאית יותר או פחות, וכולי. וכן מתן הזדמנויות לשני המינים כדי לממש זאת בפועל. בדיוק ככה. תודה על דיוק ההגדרה. |
|
עבד משועבד{עבד} |
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
עבד משועבד{עבד} • 27 באפר׳ 2018
Mary Jane כתב/ה: Ollie כתב/ה: אם גברים יפסיקו להתייחס למילים גבריות/גבר כמחמאה הניתנת למי שממלא סט דרישות חברתיות מסוים - או בכלל, יפסיקו להתייחס אליהן כמחמאה - השאלה שלך תתייתר, והעולם בכללי יהיה טוב יותר.
אבל, כן, במשמעות שניתנת כיום למילה גבריות, התנהגות כנשלט הופכת לפחות גברי. זה לא תואם את סט הדרישות שהחברה הפטריארכלית שלנו מציבה לגברים. ..... בקשר לחלק הראשון של תשובתך - אני לא בטוחה שהעולם יהיה מקום טוב יותר אם מושג ״גבר״ יתרוקן ממשמעותו החיובית. בכל אופן, העולם בטח יהיה מקום שוויוני יותר, אך לא בהכרח נעים או קל יותר לנשים. בסופו של יום, טעינת המונח ״גבר״ בערכים כמו התגברות, אומץ, כח סבל וכו - גורמת לגברים להקריב עצמם עבור נשים, ובמקרים מסוימים עבור החברה בכלל, כחלק מזהותם הגברית. גברים, לעומת נשים, יוצאים למלחמות ומחרפים את נפשם, עובדים מעלות החמה עד צאת הנשמה בעבודות כפיים קשות ובזויות כדי לכלכל משפחתם, ועוד. אפילו בסקס ״גבריות״ כרוכה בעינוג האישה והרטטתה (אלא אם מדובר בסעודיה...). להיות ״גבר״ אין משמעו לשלוט על אישה, כלומר, לא בהכרח (כאמור, סעודיה) - אלא להתעלות על עצמך, להיות עמיד וחסון בגוף ובנפש (לא לבכות, לייב, לקטר, לא להיות נודניק, לא לחיות על חשבון אחר, וכו), ולהיות מוכן להקריב. ובקשר לגבריות של נשלטים - זה מאוד תלוי בסגנון של הגבר הנשלט. הכרתי נשלטים מאוד גבריים וכאלה שפחות. באותו הקשר - זו לא חכמה לעשות שימוש מבזה במילה ״פטריארכיה״, כמקור כל רע עלי אדמות, מבלי להבין שהיא מעניקה לנשים הטבות רבות. בעולם שוויוני לחלוטין, ההטבות הללו לא יהיו ברורות מאליהן, בעבודה, בסקס ובחיים עצמם. מי הטעין את המונח "גבר" בערכים כמו התגברות ,אומץ,כוח סבל ? ולמה המטעין ו/או המטעינה החליטו ככה ולא להיפך ? |
|
Mary Jane |
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
Mary Jane • 27 באפר׳ 2018
4x4 כתב/ה:
ומה רע בגבר רגיש שמתחבר חצד הנשי שבו?... אין שום דבר רע בזה. היה הגבר שברצונך להיות. כשלעצמי, מעדיפה בן זוג ופרטנר לחיים שמתחבר לצד ״הגברי״ שבו (במובנים בהם תיארתי גבריות), ופחות לצד ״הנשי״. |
|
בטי(אחרת) |
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
בטי(אחרת) • 27 באפר׳ 2018
לא.
|
|
The special one |
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
The special one • 27 באפר׳ 2018
Mary Jane כתב/ה: בשורה התחתונה - ניתוץ המונח ״גבר״ עלול להותיר אותנו עם גברים שבוכים פעמיים ביום. למי יש כח לזה...(לא לי ).
לא זכור לי מתי הפעם האחרונה שבכיתי, למרות היותי מתחבר לצד הנשלט. |
|
עבד משועבד{עבד} |
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
עבד משועבד{עבד} • 27 באפר׳ 2018
זה כמו להגיד שניתוץ המונח סוס יותיר אותנו עם סוס שנותן חלב. ולמי יש כוח לחלוב את הסוס..
|
|
dror30 |
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
27 באפר׳ 2018
dror30 • 27 באפר׳ 2018
Mary Jane כתב/ה: בשורה התחתונה - ניתוץ המונח ״גבר״ עלול להותיר אותנו עם גברים שבוכים פעמיים ביום. למי יש כח לזה...(לא לי ).
זה כמו להגיד שאם ננפץ את המונח "אישה" נשאר רק עם נשים שריריות עם כח פיזי גדול החשש נשמע לי מגוחך אבל אם זה יקרה אני בעד |
|
דקיקון(נשלט) |
לפני 6 שנים •
29 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
29 באפר׳ 2018
דקיקון(נשלט) • 29 באפר׳ 2018
בכוח המוח כתב/ה: אני חושבת שאתה שוב טועה, דקיקון. הצורך הבדסמי חי באיזורים של גירוי מהשפלה, מחוסר אונים, ומהתמסרות, ולא מתחושות נשיות.
גברים שחשים שאישה פועמת בהם, מתלבשות למינהן וכו׳ או טרנסג׳נדריות/ קוויריות ועוד, לא חשות מושפלות עקב כך, ודווקא גאות בכך. דווקא את התיאוריה שלך קל לבחון, כי קל לבחון רמת טסטוסטרון אצל גברים, ולבחון האם מדובר בבעיית איזון הורמונלית, כמו שאתה טוען. האם אתה מכיר מחקרים כאלה ומבסס את הטענה שלך עליהם? אם אני צריכה לנחש, זה לא העניין המרכזי. העניין המרכזי הוא גירוי עצום ממבעים מסויימים שנובעים מהשפלה/ יחסי כוחות/ חוסר אונים/ כאב וכל הקשת הבדס״מית. הדרך שלך לשייך הכל לנשיות, כמו שירותיות, אין לי מושג על מה הוא מסתמך: יש שירותיות רבה בעולם הגברי, ולא רק בבדס״ם, וגבר שמציע להסיע שולטת לא עושה את זה כי ״הצד הנשי השתלט עליו״, אלא כי זו דרכו להשיג אינטראקציה שיש בה הבדלי מעמדות. בכל מקרה, אם זה היה באמת ״השתלטות הצד הנשי״ זה לא היה מסביר את הצרכים האלה, כי רוב הנשים לא זקוקות לתחושות האלה, ואינן בדסמיות, אינן נשלטות, וכאן לדעתי לוקה התאוריה שלך. המקום הנוסף שהיא לוקה, היא שלהרבה גברים ונשים בדסמים, יש צורך מתחלף להיות גם למעלה וגם למטה. כלומר, הצרכים האלה יכולים להיות מסופקים באופנים שונים, מנוגדים מאוד לכאורה, אבל בסופו של דבר באים למלא את אותם צרכים, והשימוש הוא במבעים שונים משני צידי השוט, שאגב, אתה מתעלם גם מהצורך הפיזי בכאב ( להכאיב ולכאוב) בתאוריה שלך. עכשיו, אם לא היה מובן מדבריי, יתכן כי חלק מהנשלטים אכן נשיים, אבל את זה ניתן לקלוט אינטואיטיבית, מהמראה וההתנהגות שלהם. מנסיון אישי שלי, דווקא אלה ממש לא חשים מושפלים להרגיש אישה, אלא מאוד גאים בהשתייכות כזו. קל מאוד גם לזהות טסטוסטרון כשהוא נוכח: מראה, קול, התנהגות תחרותית מאוד, מבנה חשיבה גברי, כוח פיזי, מבנה גוף ועוד ועוד. למתלבשות אין ברירה אלא לקבל את מצבן העגום כי זאת זהותן המינית, אחרת מובטח להן דיכאון קליני. גם אני נשלט גאה כי אין לי ברירה אלא לקבל את עצמי כפי שאני: נשלט ונחות. לגבי התיאוריה של האיזון ההורמונלי-- כך קיבלתי משרינקית ששאלתי אותה לפני שנים. אוכיח בתגובת המשך שהשירותיות היא נשית במהותה. המוני נשים וניליות אוהבות ניקיון וחלק מהן אפילו חולות-ניקיון, זה ביטוי סמוי ועדין לשירותיות. המוני נשים מבשלות ועוסקות במלאכות הבית, ואוהבות לקבל/לשרת את הגבר שחזר בערב מהכפור וממלחמת הקיום. לא במקרה המוני נשים עוסקות במקצועות הטיפול וההכלה השירותיים באופיים. ואצל הנשים הנשלטות , הסימפטומים האלה רק חזקים יותר. למתחלפים/ות -- יש עודפי גבריות שולטת ונשיות נשלטת גם יחד. |
|
דקיקון(נשלט) |
לפני 6 שנים •
29 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
29 באפר׳ 2018
דקיקון(נשלט) • 29 באפר׳ 2018
שוטרת* כתב/ה: לשאלתך, גברי בעיני, זה אחד שתמיד שם אותי בראש מעייניו, שילחם מול השדים הכי גדולים שלו עבורי, שילחם מול השדים הכי גדולים שלי עבורי, שיתן לי ביטחון שהוא שם לא משנה מה, שיספוג עבורי (כי הוא גבר והוא יכול. כמה פמיניסטי *זה*?), זה אחד שיכול לשבור כל דבר וכל אחד אבל מלה שלי תרסק אותו. אז לשאלתך, גברי בשבילי, זה נשלט . (על ההבדל בין נשלט לסמרטוט, כתבתי מספיק בעבר) כבר אמרתי פעם לאיש יקר, סופרמן, היה הכי נשלט של לויס , הכי גבר גבר שיש (: הספיגה היא אותה "הכלה" הידועה היטב כתכונה נשית. גם נשים נשלטות סופגות לא פחות מגברים נשלטים, וא"א לומר שהן גבריות. ההכלה היא נשית, כי האישה היא מיכל ריק (נפשי, ובדומה למה שקורה במישור הפיזי) הזקוק למילוי ולטעינה אנרגטית. המכות שכנשלטות/נשלטים אנחנו סופגות/סופגים ממלאים אותנו אנרגטית...באופן נשי. את, שוטרת, חווה-- סובייקטיבית-- את הספיגה הזו כמעשה גברי, כי לעולם אנחנו חווים את האינטראקציות המיניות שלנו כמפגש בין זכר לנקבה. אם את נשית וגם הגבר נשי, זה לא הולך. לכן הוא גברי בעינייך ואת נשית. אבל מקביל את גם גברית כשולטת והוא נשי כנשלט, ושתי התופעות מסתדרות. (וכבר כתבתי בעבר שגם במפגש הומואי לעולם אחד יתפקד כגברי ואחד כנשי, וכך במפגש לסבי). |
|
דקיקון(נשלט) |
לפני 6 שנים •
29 באפר׳ 2018
לפני 6 שנים •
29 באפר׳ 2018
דקיקון(נשלט) • 29 באפר׳ 2018
ArchAngel כתב/ה: דקיקון כתב/ה: קחי אפילו סממן נשלט קל כמו נהג שאוהב להסיע שולטות – גם זו תופעה המבוססת על נשיות, כי המהות הנשית הנשי היא לשרת, ולא הגברית. אם כך, למה שולטים לא מבקשים טובות הנאה מנשלטות, אם זאת הגשמת מהותן כנשים? זאת בקשה לא פופולרית לא בכדי, כי יש בושה של ממש בה. אף שולט לא מעז לכתוב דבר כזה, כי בפעמים הבודדות שזה כן נכתב במרחב הזה התחרש לניץ' וירטואלי שהסתכם בירידה על *הגבריות* של הכותב. כפי שכתבה מרי ג'יין, כן מצופה מן הגברים להיות המחזרים והנותנים. רק אופי הנתינה משתנה, בהתאם לצידם בשוט או באם הם ונילים או לא. משולט מצופה לתת בצורה אסרטיבית וממקום של עוצמה. כשהוא משלם ומסיע את הנשלטת, הוא מפגין בפניה סטטוס כלכלי עצמאי. הוא מפגין את היותו בעל והמאה והדעה, שקובע לאן תגיע וכיצד, ששולל את עצמאותה במובן מסוים. מנשלט מצופה לתת ממקום של כניעה וריצוי, של מילוי כל גחמה ללא תמורה, שלא פעם מלווה בחושת השפלה וביזוי (וזה כמובן רק למראית עין, שהרי בכך הנשלט משרת את צרכיו המיניים-רגשיים, והשולטת הזרה היא אובייקט בכדי להשיג זאת). ומונילי מצופה לתת ממקום של ג'נטלמניות, של רומנטיקה, של דאגה והפגנת יכולת להיות דמות מפרנסת ובעלת אמצעים להישען עליה ולהקים עמה משפחה. לא משנה מה, מצופה מהגבר לתת, לשרת את צרכי האישה שמולו על מנת להשיג את מבוקשו, באופנים שונים לפי מטרותיו. באם הוא לא עושה זאת, באם הוא מעדיף להיות בצד המקבל בלבד, הוא זוכה לביקורת. הוא מכונה שולט/נשלט/בן זוג טוב מספיק. פוסקים עליו כי אינו עצמאי מספיק (שלא נאמר תלותי וילדותי), לא מרצה מספיק או לא רומנטי מספיק. בעוד את הנשים, לעומת זאת, מעודדים לחדול להיות בצד הנותן, בלי קשר להעדפויותיהן ומטרותיהן (בעולם המערבי לפחות). מעודדים אותן להפסיק להתנהג כעקרות בית מהמאה שעברה, אבל רק כשזה נוגע לניתנת שירות ולא לקבלה של מחוות שונות ששורשן מאותה תקופה. אהבתי מאוד את התגובה המנומקת היטב שלך. שתי תשובות לשאלתך על ההבדל בין סגידה כספית אסורה לגבר שולט לבין מותרת/אולי רצויה לאישה שולטת : -- אני זוכר גם עליהום בפורום על אישה שכתבה בפרופיל שהיא אוהבת מתנות (שלא לדבר על המלכות בתשלום שזוכות לקיתונות של בוז), כך שזה מתקזז. -- גם אם נניח שיש הבדל כזה, הוא נובע מירושה מהעבר הפטריארכלי: כסף= כח. לאורך ההיסטוריה, לגבר היה כסף ולאישה לא היה. לכן, כשגבר שולט מבקש כסף מהנשלטת הוא דוקא מפגין חולשה, כי זה מתפרש שהוא לוקח כסף ממי שאין לה. לעומת זאת, כששולטת מבקשת כסף מנשלט, היא מרוקנת אותו מהכח שיש לו, ומבססת שליטתה. יש לשער (או לפחות לקוות) שבעוד כמה דורות יהיה שיוויון כספי מלא בין גברים לנשים, ואז ההבדל בשליטה הכספית בין גבר לאישה יתמסמס. עכשיו בעניין טענתך ש"לא משנה מה, מצופה מהגבר לתת, לשרת את צרכי האישה". לדעתי, את מערבבת בין "שירותיות" לבין "נתינה" (ההבחנה ביניהם היא לא פשוטה, וקל להתבלבל ביניהם): מה שגבר שולט עושה אינו "נתינה" אלא הפגנת כוחו: הנשלטת נתפסת כחלשה, ולכן הוא פורס חסותו עליה והיא תלויה בו. כשגבר ונילי מפרנס הוא לא "נותן" אלא הוא מפגין כוחו, ובתמורה אליו האישה תעשה העבודות הבזויות יותר של ניקיון ובישול. כך מבחינה מסורתית-היסטורית. כשגבר ונילי מחזר אחרי אישה (בעקבות דברי מארי-ג'יין), הוא לא עוסק ב"נתינה" אליה, אלא הוא מפגין כח כיבושו-אסרטיביותו (וגם שולטת לעילא ולעילא מחזרת/צדה אחרי נשלטיה/קרבנותיה). כשגבר מחכה רומנטית לאישה מתחת לביתה בשעה 7 כדי להסיע אותה, זאת ירושה מהעבר בה לאישה לא היה כסף למכונית ובכלל לא ידעה לנהוג. הוא פותח לה את הדלת כי היסטורית היא הפגינה בכך את חולשתה וחיזקה בכך את כוחו. ייתכן שזה בדרך להיעלם לטווח ארוך. בנוסף, ע"י מחוות רומנטיות גבר ג'נטלמני מרגיע את החלק הקמאי-רפטלי שבמוח האישה הזוכר שהגבר הניאנדרטל הוא תוקפן ממנה היא חוששת לחייה. בעולם הפריהיסטורי היא היתה מקבלת נבוט בראש ממנו, ונותנת לו טובות הנאה כדי לפייסו. לעומת זאת, כשגבר נשלט "ממלא אחר גחמותיה" של השולטת כדברייך, זו לא הפגנת כח וגם לא נתינה אלא אכן "כניעה וריצוי"...נשיים במהותם. לכן, כל סממני ה"נתינה" הגבריים שציינת אינם מוכיחים שהשירותיות היא גברית (נגד טענתי ששירותיות היא נשית). מה היא כן שירותיות (האופיינית למהות הנשית לטענתי)? מה שאנחנו רואים לאורך כל ההיסטוריה ועדיין רואים בחברות הפרימיטיביות בימינו: אישה מורידה לגבר את נעליו ורוחצת את כפות רגליו. הנשים הן שפחותיהם של הגברים החזקים פיזית. החברות הפרמיטיביות הן יותר קרובות מאיתנו המתורבתיים למצב של הטבע הפראי/לג'ונגל/לסדר היקום, בו הזכר שולט בנקבה (והתרבות מסרסת את כוחו הפראי של הגבר, אדגים זאת אולי בעתיד). ולכן מוכח מזה שהשירותיות היא נשית במהותה-יסודה, ולא גברית. ומכאן לטענתי שגבר נשלט שמשרת שולטת מתאפיין ב"נשיות". |
|