אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

bdsm ובעיות נפשיות

ArchAngel​(שולטת)
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
ArchAngel​(שולטת) • 8 ביולי 2018
אז למה אתה אתה מעוניין להיות עם מישהי שלדעתך היא חולה בנפשה ואתה תזיק לה? אתה מחפש להיות גיבור על חלשים או משהו?
Lady Guinevere​(שולטת)
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
Lady Guinevere​(שולטת) • 8 ביולי 2018
אני חייבת לומר מנסיוני האישי שבעקבות הגירושים שלי התחלתי טיפול פסיכולוגי אצל ד״ר לפסיכולוגיה מניו יורק. אנחנו נפגשות כל שבוע בסקייפ. לפי מה שהיא אומרת ומסבירה לי, לא רק שבדסמ זה לא הפרעה נפשית, אלא היא זאת שעודדה אותי להתחבר לצד השולט שבי מחדש, ל״איד״ שלי, האני האמיתי, ובזכותה בעצם אני פה. זה חלק מהעבודה וההתגברות, העצמה להמשיך הלאה. אז סקארו או איך שקוראים לך, הייתי אומרת שקצת נסחפת.
ואם ד״ר לפסיכולוגיה מניו יורק (שאני משלמת הון קטן כל חודש על העבודה איתה) זה לא מספיק סמכותי, אז אני לא יודעת מה כן.
עבד משועבד{עבד}
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
עבד משועבד{עבד} • 8 ביולי 2018
סקארו, אמרת שאתה -מכריח- אותה לשכב עם סודנים.
ואז אתה אומר שהיא פוגעת בעצמה מרצונה ולכן היא חולת נפש.
Skaro​(שולט)
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
Skaro​(שולט) • 8 ביולי 2018
אני בחיים לא אכריח מישהי לעשות דבר כזה.
ניתקלתי בנשלטת שהשולט שלה הכיר מספר סודנים והכריח אותה לשכב איתם.
זה היה בהסכמה.
ולכן אני מכיר צד יותר אפל של הקהילה כאן.
ArchAngel​(שולטת)
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
ArchAngel​(שולטת) • 8 ביולי 2018
"להכריח" ו"בהסכמה" הם שני מילים הסותרות זו את זו.

ואם אתה אישית אומר שאתה לא מכריח/בעניין של דברים מהסוג הזה, אז אולי זה בכל זאת אומר שאפשר להנות מבדס"מ מבלי שזה בהכרח ינבע מאיזה מקום חולני?
Skaro​(שולט)
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
Skaro​(שולט) • 8 ביולי 2018
ארקאנגל.
היא פינטזה על זה והוא אירגן לה את זה.
אם היא לא תסכים אז הוא יעזוב אותה כי היא לא נשלטת אמיתית לדבריו והיא נכנעה לו כי היא נקשרה אליו.
אז משמע הוא הכריח אותה.
Bagel
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
Bagel • 8 ביולי 2018
אין יותר קשקוש מהתייחסות למוטיב ההסכמה כאל ספריי שמנקה את הבדס״מ מהאלמנטים החולניים שלו. אפשר להנות מבדס״מ מבלי שזה בהכרח ינבע ממקום חולני אבל מדובר במיעוט זעום. אפשר גם להשתמש בהרואין ולחיות חיים בריאים לחלוטין - מחט נקיה, תזונה נכונה, כמויות מדודות וכו״. האם זה אומר ששימוש בהרואין אינו יכול להוות אינדיקציה לבעיות נפשיות? הרס עצמי?

בעיות פסיכו-מיניות מבטאות קשיים בהתמודדות עם אספקטים מסוימים של החיים, נכון שהפטיש או הסטיה הם מאוד מרגשים ונותנים תחושה של משהו מוכר, מענג, ממכר, אבל אם חופרים מתחת לאקט עצמו ומנסים להבין את המשמעות שלו בקונטקסט הרגשי (וזה מה שפסיכולוגים ומטפלים עושים בעבודה שלהם עם מטופלים) מגלים עולם שלם של פחדים, כעסים ומגננות. מי שצריך טיפול חופר והופך ומגלה דברים על עצמו שיכולים לעזור לו להתמודד עם המציאות קצת יותר טוב ומי שלא צריך טיפול הולך למועדוני פטיש וחוגג.

חוסר היכולת לקיים מערכת יחסים אינטימית של אהבה הוא בדרך כלל תוצר הלוואי המוחשי של המיניות האלימה והוא שמביא אנשים להתחיל לשאול שאלות. באופן אישי אני חושב שהפטיש והסאדו-מאזו הם קצת כמו עיוורון, משהו שאי אפשר באמת להבריא ממנו, אבל אפשר להבין יותר טוב את עצמך ולהפתח לאופציות אחרות, קצת יותר שפויות.

לדעתי האנשים שמחפשים השפלה מנטלית - סטירות, יריקות, דריכות, ליקוקי נעליים וכו״ - הם שנמצאים בסכנה הכי גדולה להרס עצמי. מי שאוהב שאשתו דוחפת לו דילדו בתחת זה לא באמת איזה עניין גדול. אבל להשתחוות מול מישהו - פה כבר יש עניין לטיפול נפשי - וגם סכנה לאבדן היכולת לקיים יחסים אינטימיים עם מישהו אמיתי. גם השולטים והשולטות הם אנשים מסכנים, צריכים תמיד שמישהו יהיה מתחתם, אבל האנשים הכי מסוכנים לעצמם הם המזוכיסטים שרובם אפילו לא מכירים בצד הסדיסטי שלהם. פאסיב-אגרסיב ושקרים הם חלק בלתי נפרד מההתנהגות והחשיבה הסאבית, בעיקר שקרים עצמיים.

למרות שיש לי נסיון בטיפול פסיכואנליטי (כמטופל) ותואר שני בטיפול פסיכודינמי (באמנויות), אין שום סמכות למה האדם לומד ומה ההסמכה שלו. מזוכיזם הוא אלמנט שנמצא בכתבים המוקדמים של פרויד והוא ימשיך להיות דוגמא להרס עצמי גם במחקרים ותאוריות עתידיות, לעולם הסאדו-מאזו לא יהפוך להיות חלק לגיטימי של החברה והעולם כי הוא כל כולו מבוסס על הרס עצמי, שנאה עצמית ושימוש באנשים אחרים בשביל לבטא חלקים לא רצויים של עצמך.
פלייפול
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
פלייפול • 8 ביולי 2018
דרקן ראהל כתב/ה:

פלייפול:
"במידה ובדסמי מתלונן על בעיה נפשית, יהיה זה נאיבי מצד המטפל להתעלם מכך"
זה משפט פשוט מגוחך. הרי זה נכון על כל בנאדם שהולך על הפלנטה הזאת, מה הקשר לבדסמ?

כן, כשאתה כותב את זה כך, זה באמת נשמע מצחיק, אבל לא ציטטת את המשפט הקודם. הכוונה שלי היתה שאם בדסמי מתלונן על בעיות נפשיות, יהיה נאיבי מצד המטפל להתעלם מכך שהוא בדסמי! לא להתעלם מכך שיש לו בעיה...נראה לי שפשוט לא הבנת את כוונתי.
דרקן ראהל כתב/ה:

לפי פרויד, כל דבר שתמצא מקורו באיזשהו דחף אפל. סובלימציה,
אגב, היא תיעול חיובי של הדחף, התעלות על השלילי שבו - אז אם אתה בוחר לתאר פנטזיית אונס כסובלימציה,
בעצם החמאת לבריאותו הנפשית של אותו בדסמאי חובב אונס.

נו, ואיפה זה סותר את מה שכתבתי? כתבתי בפירוש: "ניתן לומר שאולי הבדסמי הנהנה מפנטזיית אונס, דווקא מודע יותר לדחפיו, ומתעל אותם באופן חיובי, אך אין באמת דרך לדעת. כנ"ל לגבי יחסי DDLG ושאר ירקות...."

דרקן ראהל כתב/ה:

"ומה לגבי נשים הנהנות להתלבש כילדות קטנות, ולהתייחס לפרטנר כאל אבא, האם אין זה מעיד על חסכים
רגשיים? האם הגבר בתפקיד "האבא" במקרה זה אינו מפצה על דחפים פדופיליים?"
אני לא ממש מבין מה זה פיצוי על דחפים פדופיליים. הרי האישה שרוצה אבא אינה פדופילית ואינה בתפקיד
פדופילי בפנטזיה (אולי התכוונת לגבר?).

כן, ברור שהתכוונתי לגבר. כתבתי בפירוש "האם הגבר בתפקיד "האבא" אינו מפצה על דחפים פדופיליים?"
מה הקשר לאישה בכלל?

דרקן ראהל כתב/ה:

"ניתן להתייחס לכל פעילות מינית, גם וניליות, כסובלימציה של אלימות" - זה ממש לא מדויק

נכון, סובלימציה באמת אינה המינוח המתאים כאן, אך האם אתה באמת רוצה להתפס לקטנות? התכוונתי למה שכתבתי לאחר מכן, ובכך דוקא הבעתי אמפתיה לבדסמ: הדגשתי שדחף מיני בכללו אינו משהו "נקי", אלא קדמוני ופרימיטיבי, שאלימות זולגת ממנו בקלות כאשר התנאים מאפשרים זאת, גם אצל אנשים ונילים לחלוטין. כלומר הבעתי עמדה אפשרית, השוללת דוקא מבדסמים נטיות אלימות, ע"י כך שהדגשתי שהקשר בין מין ואלימות קיים באוכלוסיה כולה.


בכלל, כל החלק השני של התגובה שלי, התייחס בעיקר למה שבייגל כתב, והבאתי דוגמאות מחשבתיות גם בעד וגם נגד הגישה שהציג. אמנם השתדלתי לסתור חלק מדבריו, אך אני לא יכול לסתור את הכל. דבריו, גם אם אינם נכונים, הם דברים שיש בהחלט טעם לדון בהם: גבר הנוהג לממש משחקי אונס, מעורר בי תהיה האם לא היה עושה זאת גם ללא הסכמה, לו היה יכול, או האם הוא אולי שונא נשים, ולמה לעזאזל זה מה שמדליק אותו. תהיה דומה מעוררת אשה המתגרה מהשפלה והתעללות בגברים: למה שמישהי תתגרה מינית מפנטזיות בהן היא ממסמרת אשכיו של בחור צעיר ומבוהל לשולחן? מדוע פלוני יתגרה מאשה המשפילה אותו? האם זה לא יכול להצביע, במקרים מסויימים, על שנאה עצמית?..אלו הם תהיות, לא קביעות, ולדעתי זאת היתה מטרתו של פותח הדיון הזה - לנסות ולהבין מאיפה כל זה בא, לאו דוקא לקטרג על הבדסמים, או לכתוב שצריך לאשפז את כולם, ואני שותף לאותן תהיות. האם כתבתי שיש לעצור אנשים אלו, או לאשפז אותם? ממש לא. האם כתבתי שהם אינם בריאים? לא ולא. אין לי כלים לבדוק את בריאותם הנפשית, או להסיק מסקנות רק בגלל ההרגלים המיניים שלהם. עם זאת, השאלה היא בהחלט מעניינת, ויש מקום לדון בה, במיוחד בפורום הזה.
ofer00
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018
ofer00 • 8 ביולי 2018
אקדים ואומר שאני עובד כמטפל מעל לעשר שנים, ובעצמי בטיפול כבר כמה שנים, יכול לומר שמשיכה לעולם השליטה לא מעידה על הפרעה נפשית על אף שבעבר אכן זה היה נחשב להפרעה נפשית כפי שכתבו לפני.
מהכרותי עם אנשים מהקהילה יש כאן כאלה הסובלים מהפרעות נפשיות חלקן מאובחנות וחלקן בטח היו יכולות להיות מאובחנות אך הדבר לא מעיד הכלל.
אמרה כאן אחת לפני שהמטפלת שלה דחפה אותה להתחבר לצד השולט שבה, המטפלת שלי לא דחפה אותי לשום צד אך גם ממש לא דחפה אותי החוצה מה כן?
להימנע מהפרדה שהייתי בה כל חיי, הפרדה בין עולם הבדסמ לעולם הזוגי אם מצלחים לחבר ביחד ויש פחות הפרדות אפשר להנות מכל העולמות. מרכיב נוסף היכולת להנות ממין על גווניו ולא רק כזה.
כמובן שאפשר עווד לכתוב המון על הדבר אך לצערי הכתיבה אינה הצד החזק שלי כמו השיחה.
מאחל לכולנו המון סאשנים מהנים ומוצלחים זוגיות מפרה והמון המון המון אהבה
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 6 שנים • 8 ביולי 2018

סליחה אם קפצתי

פלייפול כתב/ה:
דרקן ראהל כתב/ה:

פלייפול:
"במידה ובדסמי מתלונן על בעיה נפשית, יהיה זה נאיבי מצד המטפל להתעלם מכך"
זה משפט פשוט מגוחך. הרי זה נכון על כל בנאדם שהולך על הפלנטה הזאת, מה הקשר לבדסמ?

כן, כשאתה כותב את זה כך, זה באמת נשמע מצחיק, אבל לא ציטטת את המשפט הקודם. הכוונה שלי היתה שאם בדסמי מתלונן על בעיות נפשיות, יהיה נאיבי מצד המטפל להתעלם מכך שהוא בדסמי! לא להתעלם מכך שיש לו בעיה...נראה לי שפשוט לא הבנת את כוונתי.
דרקן ראהל כתב/ה:

לפי פרויד, כל דבר שתמצא מקורו באיזשהו דחף אפל. סובלימציה,
אגב, היא תיעול חיובי של הדחף, התעלות על השלילי שבו - אז אם אתה בוחר לתאר פנטזיית אונס כסובלימציה,
בעצם החמאת לבריאותו הנפשית של אותו בדסמאי חובב אונס.

נו, ואיפה זה סותר את מה שכתבתי? כתבתי בפירוש: "ניתן לומר שאולי הבדסמי הנהנה מפנטזיית אונס, דווקא מודע יותר לדחפיו, ומתעל אותם באופן חיובי, אך אין באמת דרך לדעת. כנ"ל לגבי יחסי DDLG ושאר ירקות...."

דרקן ראהל כתב/ה:

"ומה לגבי נשים הנהנות להתלבש כילדות קטנות, ולהתייחס לפרטנר כאל אבא, האם אין זה מעיד על חסכים
רגשיים? האם הגבר בתפקיד "האבא" במקרה זה אינו מפצה על דחפים פדופיליים?"
אני לא ממש מבין מה זה פיצוי על דחפים פדופיליים. הרי האישה שרוצה אבא אינה פדופילית ואינה בתפקיד
פדופילי בפנטזיה (אולי התכוונת לגבר?).

כן, ברור שהתכוונתי לגבר. כתבתי בפירוש "האם הגבר בתפקיד "האבא" אינו מפצה על דחפים פדופיליים?"
מה הקשר לאישה בכלל?

דרקן ראהל כתב/ה:

"ניתן להתייחס לכל פעילות מינית, גם וניליות, כסובלימציה של אלימות" - זה ממש לא מדויק

נכון, סובלימציה באמת אינה המינוח המתאים כאן, אך האם אתה באמת רוצה להתפס לקטנות? התכוונתי למה שכתבתי לאחר מכן, ובכך דוקא הבעתי אמפתיה לבדסמ: הדגשתי שדחף מיני בכללו אינו משהו "נקי", אלא קדמוני ופרימיטיבי, שאלימות זולגת ממנו בקלות כאשר התנאים מאפשרים זאת, גם אצל אנשים ונילים לחלוטין. כלומר הבעתי עמדה אפשרית, השוללת דוקא מבדסמים נטיות אלימות, ע"י כך שהדגשתי שהקשר בין מין ואלימות קיים באוכלוסיה כולה.


בכלל, כל החלק השני של התגובה שלי, התייחס בעיקר למה שבייגל כתב, והבאתי דוגמאות מחשבתיות גם בעד וגם נגד הגישה שהציג. אמנם השתדלתי לסתור חלק מדבריו, אך אני לא יכול לסתור את הכל. דבריו, גם אם אינם נכונים, הם דברים שיש בהחלט טעם לדון בהם: גבר הנוהג לממש משחקי אונס, מעורר בי תהיה האם לא היה עושה זאת גם ללא הסכמה, לו היה יכול, או האם הוא אולי שונא נשים, ולמה לעזאזל זה מה שמדליק אותו. תהיה דומה מעוררת אשה המתגרה מהשפלה והתעללות בגברים: למה שמישהי תתגרה מינית מפנטזיות בהן היא ממסמרת אשכיו של בחור צעיר ומבוהל לשולחן? מדוע פלוני יתגרה מאשה המשפילה אותו? האם זה לא יכול להצביע, במקרים מסויימים, על שנאה עצמית?..אלו הם תהיות, לא קביעות, ולדעתי זאת היתה מטרתו של פותח הדיון הזה - לנסות ולהבין מאיפה כל זה בא, לאו דוקא לקטרג על הבדסמים, או לכתוב שצריך לאשפז את כולם, ואני שותף לאותן תהיות. האם כתבתי שיש לעצור אנשים אלו, או לאשפז אותם? ממש לא. האם כתבתי שהם אינם בריאים? לא ולא. אין לי כלים לבדוק את בריאותם הנפשית, או להסיק מסקנות רק בגלל ההרגלים המיניים שלהם. עם זאת, השאלה היא בהחלט מעניינת, ויש מקום לדון בה, במיוחד בפורום הזה.


פלייפול, צודק מאה אחוז. היו אי דיוקים
מסוימים שהפריעו לי, אבל בגדול התגובה
שלך אחלה.
אני הכי בעד דיון, כל עוד הוא שוויוני (למשל,
דרקן לא יגיד שיש לו תואר ולכן הוא יודע),
אין בו סתימת פיות, כל אחד מחפש לתרום
לדיון תרומה ממשית, וכל אחד מכיר במגבלות
דעתו.
תודה שהגבת