בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אתר חדש לקהילה (+סקר)

המרכז למיניות אלט'
לפני 5 שנים • 25 ביולי 2018
המרכז למיניות אלט' • 25 ביולי 2018
שלום רב slave4woman ותודה רבה על התגובה.

בשנים 2015-2016 קבוצות הדיון של הפרויקט למיניות אלטרנטיבית (לא היה אירגון, אלא התארגנות בלתי-רשמית של מתנדבים) פעל באיזורים שונים בארץ ובמבנים שונים בארץ. בירושלים פנינו אל הבית הפתוח ומיד נענינו בתשובה חיובית ואף ליווי מקצועי לתקופה מסויימת שסבב סביב הנחיית קבוצות. במרכז הגאה בתל אביב זה היה קצת יותר קשה, אבל מהר מאוד השתכנעו שהקבוצות חשובות. הקבוצה בחיפה קמה אחרונה ובחיפה לא נמצא מקום שהיה רלוונטי בצורה כלשהי למיניות ויחסים וגם היה מוכן לתרום חדר. מפעילת הקבוצה פנתה לכמה אירגונים בנושא והאירגון היחיד שנענה היה אישה לאישה. מעבר לתרומת החדר למשך הקבוצה לא היו קשרים מקצועיים או אחרים עם מרכז אישה לאישה, בטח שלא פוליטיים.

האירגון שלנו איננו מזוהה מפלגתית, בטח שלא באג'נדה אנטי-ציונית. האירגון שלנו קם במדינת ישראל ולפי חוקיה והוא אירגון חלוצי בעולם בתחום. מדינת ישראל נתנה גושפנקא להקמת אירגון כזה ואנחנו שואפים לשיתוף פעולה עם הקהילה ועם הממסדים השונים הבאים בממשק עם הקהילות שלנו - משטרה, צבא, רווחה, רפואה, חינוך ועוד-
ויש לנו גם שירות ייעוץ מאת דוברת ערבית.

חשוב להבהיר שוב - אף אחד מהאירגונים האלה לא מעורב בהקמת האירגון שלנו. למעט השימוש במבנים והליווי המקצועי סביב קבוצות שקיבלתנו מהבית הפתוח אין נגיעה בינינו לבין הגופים בצורה שמשפיע על ההתנהלות שלנו.

רוצה לשמוע סיפור משעשע בעניין? - בשנת 2015 חיפשנו הדרכה עבור המנחים של קבוצות הדיון שלנו. פירסמנו בלוח באתר שתי"ל, שממומן על ידי הקרן החדשה לישראל. בלוח הזה אגב תוכלו למצוא אירגונים רבים שאין להם כל קשר לאנטי ציוניות או אנטי משהו. אלא שזה הלוח הפופולארי ביותר בארץ למשרות והתנדבות בתחומים חברתיים. בכל מקרה, אז פירסמנו שם מודעה מנוסחת בלשון ונילית לכל עין ---- וקיבלנו מהם סירוב לפירסום בטוענה שהאתר נועד לעיסוקים חברתיים בלבד ושהמודעה שלנו לא רלוונטית.
כמובן שכתבנו להם מכתב חזרה (+נזיפה) לגבי המטרות שלנו והחשיבות שלהן ובסוף קיבלנו אישור. אבל יש בסיפור מוסר השכל לגבי הדרך שבה בדס"מ נתפס בחוגים השונים.

אנחנו מזמינים את כולן/ם מימין ומשמאל להצטרף אלינו לפעולות ולהפעיל פרוייקטים שנראים *לכם* רלוונטיים לאוכלוסיה שלנו!
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 5 שנים • 25 ביולי 2018
עוץ הגדול​(נשלט) • 25 ביולי 2018
אני מעריך את הסבלנות שלך לשאלות שלנו. היה מבחינתך מהלך חכם לציין את הפרסום שלכם בלוח המודעות של הקרן החדשה לפני שאנחנו נמצא זאת.

יש היתממות באופן שבו אתה מציג את שתי"ל, בתקנון כתוב בבירור שהם מפלים ארגונים על בסיס מקום מגורים ולא מוכנים לקבל ארגונים חברתיים שלא תואמים לאג'נדה שלהם. לא כולם יכולים להיכנס ללוח מודעות שלהם. במילים אחרות, אם לא פרסמתם גם במקומות אחרים, סבירות גבוהה שהחינוך שהצוות שלכם קיבל הוא בעל צבע מאוד דומה.
שלגי
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
שלגי • 26 ביולי 2018
תודה על ההתעקשות אוז (מודה שבהתחלה חשבתי שהיא טרנחית למדי ועל כך התנצלות)
חייבת לומר שדעתי אינה נוחה ממה שמוצג כאן על ידי דובר העמותה, למרות ההסברים המלומדים והמנוסחים היטב שמתלווים לעניין.

מאוד נוח לרקוד על כל החתונות (ולומר שאין קדר בין הדברים) אלא מה - מאבדים שיער בדרך...
שלגי
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
שלגי • 26 ביולי 2018
טרנחית=טרחנית, קדר=קשר
כמובן
Green eyed girl​(נשלטת){Sheperd}
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
אני לא מבינה למה צריך איזשהו ״אירגון״ בשביל לחבר בין מישהו שזקוק לטיפול לבין מטפל.
בעיקר לא הבנתי למה אתם צריכים מתנדבים/תרומות.... מה אתם נותנים לקהילה חוץ מהמלצה על מטפל בתשלום?
המרכז למיניות אלט'
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
המרכז למיניות אלט' • 26 ביולי 2018
שלגי ואוז, תודה על התגובות.
אנחנו לא מסתירים דבר וכל מה שנכתב הוא אמת לאמיתה, האיזכור של המודעה בשתי"ל לא נעשה כאיזה מהלך מגננתי או שום דבר אחר, אלא נטו בשביל להבהיר את חוסר הקשר בינינו לבין אג'נדות כאלה או אחרות שאין בהן שום נגיעה לפעילות שלנו - אין קשר ביננו לבין הקרן החדשה לישראל, לאירגון אישה לאישה או כל אירגון אחר ואין פחד מזה שתמצאו כל פרט אודותינו, אתם מוזמנים להמשיך לחפש ונשמח לענות לכל שאלה שתעלה.

כן, השתמשנו בחדר במבנה של אישה לאישה לפגישות שלנו - זה לא אומר שום דבר על תוכן הפגישות ולא הייתה שום תמיכה שלנו בפעילויות של אישה לאישה. בטח שלא באלו שעוסקות בסכסוך. לא קיבלנו גם דבר מאף אירגון או אדם חיצוני לצורך פתיחת האירגון ואין לנו שום כוונה לנקוט עמדות בנושאים שלא קשורים באופן ישיר למטרות לשמן הוקמנו.

אז אין שום קשר ואין שום סיבה לאבד שיערות - אתם רוצים לאמר שיש קשר בין הדברים? - על בסיס מה? אתם חושבים שאנחנו אירגון שמאל שונא ישראל? בבקשה, נא להוכיח. שימוש לתקופה קצרה במבנה של אירגון כזה או אחר לא מעיד בשום צורה על המטרות שלנו או על האג'נדה. הדבר היחיד שהוא מוכיח זה על הנכונות של האירגון לארח את הקבוצות בלי לבקש או לקבל דבר בתמורה. - אתם מאוד מוזמנים לשאול שאלות נוספות בנושא ואנחנו מבטיחים לענות על הכל ובכנות.

לגבי הפירסום באתר שתי"ל - כמובן שפירסמנו במקומות נוספים - פייסבוק, פטלייף וגם פה לדעתי - בסופו של דבר לא הייתה לנו כל הדרכה מהמודעה הזאת וגם אם היינו מקבלים הדרכה ממודעה שהתפרסמה בשתי"ל. זה ממש לא מעיד על תוכן ההדרכה. בשביל שתבינו למה - הדרכה להנחיית קבוצה היא לא דבר פוליטי. ההנחייה שחיפשנו נגעה לנושאים של הטרדות במסגרת או בקשר לקבוצה, תהליכים קבוצתיים בהתפתחות הקבוצה, כיצד מעלים נושאים מסויימים וכיוב'.
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
עוץ הגדול​(נשלט) • 26 ביולי 2018
אף אחד לא האשים אתכם שאתם ארגון שמאל קיצוני שונא ישראל. פשוט אנחנו שואלים שאלות קשות וחשובות מאוד. אתה צריך לראות את השאלות כסוג של פיקוח ולא ביקורת. התהיות לגבי מיקום המפגשים הוא לגמרי לגיטימי וטוב שהבהרת מה שצריך. לי לרבים ואחרים יהיה קשה מאוד לקבל ממכם עזרה אם הארגון יהפוך להיות פוליטי ואני חושב שחשוב שתיקחו את זה בחשבון - גם אם זה אומר תקציב נמוך יותר.

הרבה מאוד ארגונים חברתיים הושחתו מהרגע שארגון הקרן לישראל החדשה העביר להם כספים.

אז בואו נשים את הקלפים על השולחן, אם ארגון הקרן לישראל החדשה תבקש לתרום לכם כסף - וכולנו יודעים שאין דבר כזה מתנות חינם - האם תסכימו לקבל את הכספים?
המרכז למיניות אלט'
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
המרכז למיניות אלט' • 26 ביולי 2018
Green eyed girl כתב/ה:
אני לא מבינה למה צריך איזשהו ״אירגון״ בשביל לחבר בין מישהו שזקוק לטיפול לבין מטפל.
בעיקר לא הבנתי למה אתם צריכים מתנדבים/תרומות.... מה אתם נותנים לקהילה חוץ מהמלצה על מטפל בתשלום?


שלום גרין אייד גירל, תודה על התגובה.

ראשית כל, מרכז חברתי קהילתי בע"מ חל"צ, שהוא המפעיל של 'המרכז למיניות אלטרנטיבית' הוא מוסד ללא כוונת רווח ולא "אירגון" - כלמר, אנחנו יישות מוסדית חוקית מוכרת ומפוקחת לכל דבר. קיבלנו אישור ממדינת ישראל לפעול למען הגשמת המטרות שכתובות בתקנון שלנו - קידום של מיניות ויחסים הנעשים בהסכמה בין בגירים (בדגש על בדס"מ, פטיש ויחסים לא מונוגמיים) וזוכים לתיוג שלילי מהחברה. הצורך בהקמה של אירגון שיתן שירותים מותאמים לקהילות עלה מתוך עבודת המחקר שנעשתה במפגשי הקבוצות, במחקר אקדמאי ומעצם היותינו אנשים מהקהילות השונות שהאתר פונה אליהן.

מטה תשובה שנתנו בשרשור עם הבהרות בנוגע לשאלות שלך -

חשוב להבדיל בין החטיבות השונות של האירגון

1. מרכז טיפולי המופעל על ידי אנשי מקצוע מתחומי הטיפול. אלו עוסקים בטיפול וייעוץ בלבד. ובהיקף קטן - עוזרים להפיק תכנים שיותר קשורים לעולם האקדמאי והטיפולי. הם יתנו הרצאות לאנשי מקצוע בתחומים שונים. - - - המטפלים שלנו לא רק מקבלים הפניות, אלא שהם עובדים כצוות, עברו ועוברים הכשרות על עולמות התוכן ועבודה עם האוכלוסיה.

2. המרכז הקהילתי - המרכז הקהילתי מופעל למעשה על ידי מתנדבים שאינם בהכרח אנשי מקצוע. אנשים אלו מקיימים את הפעילויות הקהילתיות, מייצרים תכנים שנראים להם רלוונטיים לקהילה, זה יכול להתבטא בתרומה של מאמר שהם תירגמו או כתבו בעצמם, בעריכה, התמונות באתר, פרויקט שקשור במעגלי שיח שמתהווה ועוד כל מיני אירועים שימושיים לקהילה. המרכז הקהילתי גם מפעיל את סקר הצרכים. - - - בנוסף נזכיר שגם הצילומים באתר, העריכה של הטקסטים והרבה מעבודת בניית האתר נעשו בהתנדבות. הפרויקט עליו החלה עבודה עכשיו בעזרת מתנדבים הוא פרויקט של סדנאות מועברות ע"י מתנדבים במרכזי סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. מעבר לזה אנחנו פועלים לשנות את תפיסת הבדס"מ בחברה ולהתאים את השירותים בקרב מוסדות שונים, לדוגמא משטרה, צבא, רפואה וחינוך. אף אחד לא מבטיח שהאירגונים האלה ירצו לשלם בשביל לשנות את דעתם על נושאים מסויימים ובכל מקרה תרומות יעזרו להפעיל פעילויות לטובת העניין.

- - - לשאלתך - מדוע צריך תרומות ומתנדבים אם יש שירותים בתשלום - ראשית, אם יהיו לנו מספיק תרומות אנחנו נשמח מאוד לסבסד טיפולים עבור מי שזקוקים לעזרה בעניין וגם כיום אנחנו מעניקים הנחות. שנית כפי שמתואר מעלה - המרכז שלנו קם במטרה לענות על מגוון צרכים ולתת שירותים נוספים ולא רק את שירותי הטיפול הללו, פיתוח ותיפעול של שירותים מצריך משאבים רבים ועל כן, כאירגונים רבים ללא כוונות רווח אנו מפעילים מתנדבים ואוספים תרומות, אגב גם תפעול מתנדבים עולה כסף. ככל שיש לנו יותר משאבים אנחנו יכולים לפתח ולהפעיל יותר שירותים. הדברים שאנחנו נעשה הם דברים שעולים *מכם ובעזרתכם* בין אם מדובר בסדנאות במרכזי סיוע, קמפיין ליצירת סביבה בטוחה יותר באירועים, סדנאות טכניקה וכל דבר אחר שנועד לשרת את הקהילה יתקבל בברכה.
לביאונת
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
לביאונת • 26 ביולי 2018
אני חושבת שאתם מתעסקים בתפל ולא בעיקר. העיקר פה זה הרעיון והדעות הפוליטיות לא אמורות להשפיע על המענה שהמרכז נותן. חלק מהמרכז הוא להטב, ואני למדתי מהם ךקבל את כולם ודעות כולם באשר הם. בוא נתעסק במטרה שלשמו המרכז הוקם ולא במי תומך ואיך. ( לא באמת מבינה בזה כדי להגיד שאני בעד או נגד). אל תשכחו גם שהמרכז פונה לכל המגזרים, הוא הופך להיות מקבל של כולם עם נושא משותף אחד ורעיון יעיל. בין היהודים, מוסלמים נוצרים, דתיים חרדים חילונים וכל מגזר אחר שאני לא זוכרת.
יש כאן רעיון שונה שיכול להיות מקפצה לעזרה הדדית בקהילה הקטנה שלנו בישראל ולתת מענה שאנחנו כיחידים לא יכולים. תתמכו ברעיון, לא במי תומך.
Ollie​(נשלטת)
לפני 5 שנים • 26 ביולי 2018
Ollie​(נשלטת) • 26 ביולי 2018
תודה לסקפטים ששואלים שאלות, ותודה לאנשי המרכז שעונים תשובות (טובות, בעיניי).