ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

שערוריית מדידות לחץ הדם בישראל

godisafemale​(שולטת)
לפני 5 שנים • 21 באוק׳ 2018

אם אפשר הבהרה

godisafemale​(שולטת) • 21 באוק׳ 2018
love the pain כתב/ה:
מאחר אני חי את עולם הרפואה בקטנה אשמח לענות
אני לפחות פעם ביומיים בודק לאנשים לחץ דם ידני או אוטומטי
לשאלה ראשונה והשניה מדי הלחץ דם הן בקופות חולים והן בבית מרקחת די מדוייקים
ההבדל של 20 יח' לא זה מה שהורג ולא מה שיגרום לרופא לתת תרופות ללחץ דם
מה שכן בקופת חולים יש סיכוי לבלאי צינורות שיגרום לזיוף בלחץ

לגבי התחליפים שעון דופק אפשרי לא התנסתי לחץ דם ללא מפוח לא ידייק בחיים
לחץ דם מורכב מהמון גורמים אבל שתי דברים עיקריים משבשים אותו
תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית
סטרס תמידי

מקווה שעזרתי


ראשית, תודה לך על התייחסותך הרצינית.
האם אתה מדבר על סטייה של 20 יח' בין בדיקה לבדיקה בתוך סט של שלוש בדיקות רצופות?
או שאתה מדבר על סטיית 20 בתוך הערך העליון או התחתון?
godisafemale​(שולטת)
לפני 5 שנים • 21 באוק׳ 2018

תודה רבה נשמה

godisafemale​(שולטת) • 21 באוק׳ 2018
israelislave כתב/ה:
מניסיון, מכשירי לחץ הדם האוטומטיים די מדויקים, כדאי לעשות 3 בדיקות רצופות וללכת על הממוצע וכמובן לעשות את כולן באותו מצב\תנוחה.

בגילך המתקדם (113) ? לא הייתי דואג במיוחד. אבל לצעירים יותר הייתי ממליץ בדיקה תקופתית במיוחד אם יש הסטוריה של בעיות לב\לחץ דם במשפחה.

העיקר הבריאות.


??
godisafemale​(שולטת)
לפני 5 שנים • 21 באוק׳ 2018

תודה רבה נשמה

godisafemale​(שולטת) • 21 באוק׳ 2018
israelislave כתב/ה:
מניסיון, מכשירי לחץ הדם האוטומטיים די מדויקים, כדאי לעשות 3 בדיקות רצופות וללכת על הממוצע וכמובן לעשות את כולן באותו מצב\תנוחה.

בגילך המתקדם (113) ? לא הייתי דואג במיוחד. אבל לצעירים יותר הייתי ממליץ בדיקה תקופתית במיוחד אם יש הסטוריה של בעיות לב\לחץ דם במשפחה.

העיקר הבריאות.


??
godisafemale​(שולטת)
לפני 5 שנים • 21 באוק׳ 2018

אפשר להצטרף למשפחה?

godisafemale​(שולטת) • 21 באוק׳ 2018
☺️

תודה לך על התייחסותך הרצינית.
לגבי הרופאים שגורסים 140/90 מדד תקין של לחץ-דם. זה רציני? מופרך? למה כתבת שזה הזוי?
אשמח לתימוכין בנושא, אם מישהו יכול לבדוק מה הסטנדרטים באירופה ובארה"ב גם אשמח לעיין.

רוב תודות על האמפטיה, לך ולכל מי שמגיבים כאן.
godisafemale​(שולטת)
לפני 5 שנים • 21 באוק׳ 2018

מה עושים?

godisafemale​(שולטת) • 21 באוק׳ 2018
ויהי אור כתב/ה:
אבל מה עושים עם סטרס? לפחות במקרה שלי, אני מרגיש שזה משהו שלא בשליטתי


אני אגיד לך מה עושים:

1. מזדיינים כהלכה ושומרים על שגרת סקס מספקת ולהשתחרר מהצורך להפוך כל זיון למשתה + הופעה + סאשן + אביזרים + דמעות וכיו"ב.
לפעמים, לנקות את הדרמה מהסקס ופשוט להיות בני-אדם בתוך זה, זה נהדר, זה משחרר, זה מפחית סטרס!

2. אחרי שהשגת את 1 תביט לשמיים כל בקר וכל ערב ותגיד תודה רבה.

* האלטר שלי לוחשת לי מאחורי האוזן שמי שנכנס לסטרס יש לו עודף זמן.
spankindan​(שולט)
לפני 5 שנים • 22 באוק׳ 2018
spankindan​(שולט) • 22 באוק׳ 2018
נעזוב רגע את ההטפות לחיים בריאים ונחזור לבדיקות. הבדיקות לרוב מדויקות - זה לחץ הדם שמפשל. בעיקר הערך הגבוה שלו. הוא מושפע מהמון נושאים כמו למשל ה..פחד מבדיקות, מה שגורם לבדיקה הראשונה להיות גבוהה יותר מהשנייה (אחרי שהתרגלנו לבדיקה)...
godisafemale​(שולטת)
לפני 5 שנים • 11 בנוב׳ 2018
godisafemale​(שולטת) • 11 בנוב׳ 2018
מי חשב בכלל שאגיע ליום כזה שאצטרך לנתר בעצמי את לחץ הדם שלי, הטרפתי אתכן ואתכם והייתם מאוד מקסימים ושיתפתם כאן ובפורום ובפרטי וזה מחמם את הלב ואני אומרת מכאן - תודה רבה.

אז אני מחזירה בעבודת מחקר שלי קטנה. ספויילר: העיקר הזיונים ומצב הרוח.



אבסטרקט:

דאגה יתירה וקבועה מפתחת חרדות כמחלה!

אני בתקופה של פוסט טראומה אחרי שלוש שנים קשות מאוד בהן הייתי שרוייה במתח (סטרס) קבוע וגבוה שרק הגביה עוד יותר לסירוגין בימים ולילות, כל זאת סביב מצבם הבריאותי של שני כלביי אהוביי בז' ושלג נפטרה לפני כשנה וחצי ובז' נפטר לפני כשנה. שכלתי אותם בתקופה זו והתרגלתי לחיות בהזנקה מתמדת מסביב לשעון! במקביל בן הזוג הנוכחי שלי אמנם שילם על כל הטיפולים שלהם אבל זה לא הפחית מעוצמות הדאגה המטורפת להם, הטיפול המסור בהם והמאמץ הפיסי שהיה כרוך בכך ובוודאי הנפשי. הכלבים היו והיוו את העוגן של חיי הרגשיים ואת מקור האושר שלי העיקרי.

אני מעשנת ושותה (יין לרוב ולעיתים סינגל מאלט) לא אוכלת הרבה אבל מעדיפה פינוקים דליקטס, אבל לא מגזימה אף פעם בכמויות, אפילו מקפידה. בכל זאת חשתי שמערכת היחסים הזאת שיש לי עם בן הזוג הנוכחי אינה מתאימה לי ונקלעתי אליה בלית ברירה*, לפחות כפי תפיסתי*. מערכת יחסים נגועה באלימות מילולית ופסיכולוגית שדרשה ממני זמן תגובה מיידי למצבים שבהם הוא התקיף בהתרפרצויות זעם מילוליות, האיש לא יכול לשלוט בפה שלו ולא עוזרת שום שיטה ושום דבר.

בנוסף עברתי ניתוח גדול ותודה לאלקים הכל בסדר, קצת השמנתי ממנו, ההחלמה לא פשוטה.

סימפטומים:

תחושות של התנדנדות פיסית שנשללו כ- וורטיגו עברו עלי לסירוגין במהלך השבוע ובמהלך היום, לא ידעתי למה לייחס את זה. דופק הלב שלי עלה במהלך ויכוחים עם בן הזוג והמטרף שלי הרקיע שחקים. בכל פעם כשזה קרה המראה המכוערת ניצבה מוליוידעתי שאני צריכה להיות עם בן זוג שקט ושליו ומאוזן. לבן או בת הזוג שלנו השפעה עצומה על מצב רוחינו וכפועל יוצא גם על לחץ הדם.

נכנסתי לעניין בכל הכוח והתחלתי על דעת עצמי לבדוק לחץ דם באמצעות מכשיר לחץ דם ביתי במשך כעשרה ימים. הכנתי טבלה מסודרת כשהמטרה להראות לרופא המשפחה ואם לא אהיה שביעת רצון כיוונתי לגשת ולהציג התוצאות לקרדיולוג מומחה.

בתקופה של חודש וחצי מצאתי את עצמי ניגשת להיבדק במרכז לרפואה דחופה ב"טרם" של לאומית כפעמיים. הגעתי לשם כי חשתי דקירות בלב כשאליהן מלווים גרעפסים (שילוב שידוע כסימן לתרום התקף לב). בבדיקה אחת נמדד לי לחץ דם של 160/100 ובפעם אחרת כשהגיע רופא הבייתה נמדד 150/90 לחץ דם גבוה ומכאן החלטתי לבדוק עצמאית ולנתר את לחץ הדם.

במדידות שלי שנערכו במשך עשרה ימים לחץ הדם הממוצע שנמדד שלוש פעמים ביום היה 138/85

נגשתי לרופא המשפחה הוא המליץ על בדיקת הולטר.

שימו לב: תוצאות בדיקת הולטר לחץ דם הוכיחה כי לחץ הדם הממוצע שלי הוא 110/70.

כיצד השוויתי נתונים:

כאישה בעלת אוריינטצייה למחקר אני חוקרת באינטרנט וקוראת מחקרים מעודכנים מאוניברסיטאות שונות כגון: פרינסטון, הארוורד, ייל ומאיו קליניק. מצליבה מידעים, זה אופי שלי! ולמזלי גם מקושרת לפרופסור לתזונה ממכון וויצמן למדע. כמו כן אני לא מתביישת לחפש רופאים פרופסורים מומחים לתחום באינטרנט (בכל תחום בו אני מתעניינת) ולא מהססת לייצר מגע ולשאול שאלות ובמקרה הצורך גם לקבוע תור פרטי.

להלן מסקנותיי:

1. סטרס זהו האלמנט המכריע והחשוב ביותר בהתפתחות לחץ דם. סטרס זמני אפיזודי אינו הופך את התופעה למחלה, סטרס מתמשך בהחלט כן ואז יותר קשה לחנך את הגוף למצב של אי-סטרס ותרופות צריכות להיות משולבות.

2. לחץ דם מורכב מכמה ערכים -סיסטולי - לחץ הדם העליון ודיאסטולי זהו לחץ הדם התחתון ודופק.

.3 הבדלים של עד 20 יח' לא נחשבים כמשני תמונה. עם זאת מכשירי לחץ דם ביתיים אינם אמינים כמו מכשירי הולטר לחץ דם וכאן יש להבדיל בין מכשירי הולטר לבדיקת לב לבין מכשירי הולטר לחץ דם. מכשירי הולטר-לב מחברים את האדם באלקטרודות למספר נקודות בגוף סביב חדרי הלב בעוד שמכשיר הולטר לחץ-דם מוסב על הזרוע בגובה הלב ומודד.

4. ככל שמכשיר למדידת לחץ הדם לוחץ יותר על הזרוע הוא טוב יותר. ישנה חשיבות מכרעת לאופן בו מודדים, חשוב להיות בישיבה אחרי כמה נשימות עמוקות, סרט ההדבקה של המכשיר על הזרוע צריך להיות בגובה הלב ובישיבה ללא כל מאמץ נוסף מיותר, כגון: קימוץ אגרוף, דיבור, כיפוף רגליים וגו' אלא בשלווה ומבלי שתידרדו לריכוז כלשהו הקל שבקלים.

5. לחץ דם זהו ערך משתנה ובכל זאת יש לו גבולות גיזרה. יכול להמריא אצל כל אדם נורמלי במצבים שונים גם ל - 160/100 במצבי סטרטס או חרדה. אם מדובר במצבים של תופעה חולפת אין לכך משמעות אבל זו בהחלט נקודת ציון בה צריך לנתר לחת דם באופן סדור ומקצועי.

6. בריחת מלחים כמו אשלגן ונתרן מהגוף בצורת מתן שתן תכוף יכולה להשפיע באופן ניכר על ערכי לחץ הדם. אמנם במדיה מחנכים אותנו לשתות כ- 2 ליטר ביום, אולם כמות זו בהחלט אינה חצובה בסלע ומאדם לאדם הכמות הנדרשת משתנה.

7. השפעות טבעיות על הורדת לחץ דם:

מצב רוח טוב מאזן לחץ דם, צפייה בתוכניות מצחיקות מבורכת! הירדמות לצלילי אפליקציות של self healling מבורכות. חברותא בשיחות ובמפגשים עם אנשים שמרימים לכם או מייצבים אתכם מבורכת. הימנעות מצפייה בתוכניות בהן משולב מתח פשוט לדלג! במיוחד סדרות העוסקות ברפואה ובמצבי חירום הממלאות את המסך, ממש לא חובה. הימנעות ממערכות יחסים מעיקות זה המפתח. תשומת לב ופיתוח מודעות לשוולת נפש ומתן מקום של כבוד למצב זה ולקדש אותו.

8. תזונה ושתייה: כל הטרנד של מיצים סחוטים טבעיים מכיל בחובו אסונות ללחץ דם! מיץ רימונים למשל האהוב עלי במיוחד אמנם מכיל חומצות ALA ומוריד לחץ דם מצד אך הוא עתיר בסוכר ובכך מבטל את השפעתו. יותר עדיף לאכול רימון ביום מאשר לשתות מיץ סחוט. כנ"ל לגבי סלק ועלים ירוקים נסחוטים, יש בהם כמויו אדירות של נתקן ואשלגן. לכן עדיף לאכול אותם טבעי ולא כמיץ. פשוט לא להתעצל ולא לסחוט 12 גזרים עתירי סוכר בתוך כוס מיץ. עדיף לאכול טבעי או מבושל וגם אז, בבישול לא להפוך אתץ הירקות לגווייה של עצמם.

9. צריכת מלחים כשאלגן ונתרן עדיפה לצריכה במזונות טבעיים או מבושלים מאשר כתוספת מלח ידנית לבישול או במיצים כי אז הם נכנסים למערכת בהדרגה ולא כהתקפה. ואם מלח אז לא שולחני אלא כמופחת נתקן וגם בטוב טעם ולא בנדיבות. חיך ניתנת לחינוך.

10. חליטת עלי עץ זית עושה פלאים ללחץ הדם, שוטפים, מרתיחים מיים ושופכים עליהם ומניחים לכ רבע שעה ואז שטתים מידי יום פעמיים ביום. התוצאה לא תתקבל מיד על ערכי לחץ הדם, כפי שאמרתי מקודם יש הבדל בין מצב זמני של לחץ דם גבוה למצב של לחץ דם הפך למחלה, כי כאן צריך להתמודד לאורך זמן. שמן זית משמין מאוד והשפעתו איטית יותר על לחץ דם, מי חליטת עצי עדיפה הרבה ביותר, כמו גם סלק טרי רתוח כסלו ולא כמיץ. אפילו כסלו זה מעולה. כנ"ל לגבי רימון.

11. מסקנה סופית - התייחסות של כבוד של האדם אל עצמו מכווינה אותו מרגע נפילת האסימון אל עבר נוחות, נוחות שבהרגשה ולכן יש לעקוב אחר נוחות רגשית זו ולכבד אותה. לחץ-דם הוא קשר מדהים וכמעט מיסטי אל תת המודע שלנו. עשו בחירות שמחמיאות להמשך הקיום שלכם ושלכן. בהצלחה. תאחלו גם לי!



מצ"ב טופס מדידת לחץ דם להורדה והדפסה, ביתי, שחשוב לעשות כחודש לפני שניגשים לרופא. חשוב להקפיד על מדידות באותה השעה בכל יום. במצב ישיבה כששרוול מד לחץ הדם מצוי על הזרוע כשני ס"מ מהמרפק. בניחותא.

כשתיגשו לרופא, תוכלו להציג לו טבלה זו. מחיר מד-לחץ דם ממוצע הוא כ- 300 ש"ח עדיף גרמני (ימח שמם)

מכשיר הולטר מעבר לכך שהוא בודק ערכי לחץ דם ודופק הוא בודק אי סדירות או "קפיצות" הנקראות הפרעות קצב לב לכן חשוב לבצע הבדיקה.

זיונים טובים רבותיי וגבירותיי והמון צחוק!!! זו התרופה.

שרק נהיה בריאים ולהיפוכונדרים תהיי תקווה icon_smile.gif


שיט! לא הצלחתי להעלות הקובץ כי אין לי מנוי זהב.

מזומנים להזמין icon_smile.gif
סטיית תקן
לפני 5 שנים • 11 בנוב׳ 2018
סטיית תקן • 11 בנוב׳ 2018
לחץ דם תלוי בהמון גורמים.
מספיק ששתיתם קפה חצי שעה זה משפיע.
עשיתם הליכה זה משפיע

כל דבר משפיע על לחץ דם