צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

איך אפשר לחסום את הבלוג/פרופיל שלי ממשתמשים אחרים בכלוב?

ArchAngel​(שולטת)
לפני 4 שנים • 12 ביוני 2019
ArchAngel​(שולטת) • 12 ביוני 2019
אף אחד לא יפגע לך בחופש הביטוי, אף אחד לא יאסור עליך לכתוב דבר אלא ינתן לכל אדם החופש לבחור למה הוא רוצה להיחשף במקום לכפות את זה עליו. בדיוק כמו שבעולם האמיתי אף אחד, אפילו האדם הכי לא פולטיקלי קורקט, כל-האמת-בפרצוף type of guy, לא נשאר חבר של אף אחד שהוא לא מעוניין לשמוע ממנו מכל סיבה שהיא.
חופש הביטוי מאפשר לאדם להתבטא ללא חשש לחייו אבל לא פוטר אף אחד מלהתמודד עם תגובות הסביבה לדבריו, ואם אנשים פרטיים בוחרים להגיב בלא לרצות להישאר איתו בקשר לאחר שדיבר, זאת תוצאה של מעשיו שהוא צריך לקחת בחשבון ולקבל על עצמו כשהוא מדבר. קוראים לזה יחסי-אנוש, קוראים לזה נימוסים, והם היו פה מאז ומעולם.
לרצות שיכילו את כל מה שאתה אומר בכל מצב מבלי לשאת באחריות ובתגובות (חסימה היא ועוד איך תגובה) זאת ההגדרה למישהו שדורש להפוך את העולם ל- safe space עבורו, לעומת מי שמעדיף פשוט להתרחק מהתבטאויות מסוימות מבלי שהוא מפריע לאדם השני להמשיך להתבטא איך שבא לו, פשוט הוא בוחר שזה לא יעשה בנוכחותו. זאת החלטה בוגרת במקום לנסות לכפות על אחרים את עמדתך או לדרוש את שינוי עמדתם, וזאת זכות של כל אדם לפעול כך ולא להכיל את כל הדורש. חופש הפרט וכאלה.
כל גולש בכלוב הוא אדם פרטי, הוא לא שליח ציבור ולא גוף ציבורי שמחוייב להקשיב לך מתוקף הערכים הדמוקרטיים. מותר לכל אחד פה לסרב לשמוע אותך, בדיוק כמו שכל זר ברחוב לא חייב לעצור לשוחח איתך וזאת ממש לא תהיה "פגיעה בחופש הביטוי שלך".
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 4 שנים • 13 ביוני 2019
עוץ הגדול​(נשלט) • 13 ביוני 2019
חופש הביטוי שעליו דיברתי קשור למנטליות של אנשים ולא באופן כללי. אולי צעד של חסימה הוא דמוקרטי אבל
היא אינה החלטה בוגרת ומלמדת על הלך רוח של אדם שלא מסוגל להקשיב לעמדות של אחרים או לקבל משהו שהוא פחות מלייק.

את לא מדברת רק על מטרידים בבלוג או בפרטי (שזה נושא אחר) אלא על סתם אנשים שאת לא מסכימה איתם ולכן את דורשת צנזורה גם בפורום, כולל למנוע מאדם לקרוא פוסטים של אחרים. כאן זו כבר כפייה. וברור שלא יהיו חיכוכים כי ככה זה שאת מדברת אל עצמך.

וכרגיל את עושה עיוות למילים של אחרים בשביל להתאים אותם לתזה שלך. לא ביקשתי שיכילו את כל מה שאני אומר אלא הבעתי ביקורת על מנטליות של אנשים. ביקורת תרבות.

אחרי שהסברת לי באופן שגוי כיצד אני למעשה תומך בעקרונות המרחב הבטוח, ניסחת הגדרה נכונה למהו ה-safe space זה בדיוק הקטע של להתרחק מאנשים שונים ממני ולהימנע מלהקשיב לקולות אחרים.
זאלופון​(שולט)
לפני 4 שנים • 13 ביוני 2019
זאלופון​(שולט) • 13 ביוני 2019
פחות עניין של חופש ביטוי בעיניי, ואני דווקא רגיש לחופש הביטוי. הבלוג שלך, עבורי, הוא איפשהו בין הבית שלך לבין המרחב הציבורי. החצר שלך, אולי. אפשר לראות אותה מהרחוב, אבל אתה לא חייב להכניס כל אחד. אם מישהו נכנס ומשתין לך על כסאות הפלסטיק (במקום להשתמש בהם כנשק בקטטה כמו כל אדם תרבותי), מותר לך לא להכניס אותו יותר.

אבל מה שבאמת הייתי רוצה זה את האפשרות להעלים משדה הראייה שלי בלוגים שלא מעניינים אותי. לא כי הם פוגעים בי באופן כלשהו או כי אני לא מסכים איתם, אלא מפני שמרגע שקראתי בלוג של כותב מסוים והגעתי למסקנה שאין ולא יהיה לו מה להציע לי, הבלוג שלו הוא פשוט ספאם עבורי. מה גם שיש קורלציה חיובית בין מידת הסתמיות של הבלוג לבין מספר הפעמים ביום שבעליו חש צורך לעדכן אותו. לך תדע כמה אנשים מעניינים אתה מפסיד בגלל שאותם חמישה בלוגים לא מפסיקים לקפוץ ולהסתיר לך.
    התגובה האהובה בשרשור
טלי35​(שולטת)
לפני 4 שנים • 13 ביוני 2019
טלי35​(שולטת) • 13 ביוני 2019
מסכימה עם זואלפון במאה אחוז
בשבילי זה לא קטע של סובלנות או שיח, רק אופציה להסתיר דברים שמבחינתי הם ספאם.


כלובי יש מצב?
ArchAngel​(שולטת)
לפני 4 שנים • 13 ביוני 2019
ArchAngel​(שולטת) • 13 ביוני 2019
מה שאתם מדברים עליו לא חייב לבוא כפונקציה של חסימה. זה יכול לבוא כפונקציה שדומה ל- Hide שיש בפייסבוק, כלומר שפוסטים פשוט יחדלו מלהופיע אצלכם בדף הבית אבל המשתמש עצמו לא חסום, וגם הבלוג שלו עדיין זמין לקריאה עבורכם, אבל רק אם תבחרו להיכנס אליו בדרך המסורבלת ולא בקליק כשהוא מופיע בראש רשימת הבלוגים שהתעדכנו זה עתה.
ArchAngel​(שולטת)
לפני 4 שנים • 13 ביוני 2019
ArchAngel​(שולטת) • 13 ביוני 2019
זה לא נותן לי לערוך, אז הנה ההמשך:

ובכל זאת, יש דרישה רבה לאופצית חסימה טוטאלית, כי יש אנשים שמנצלים לרעה את העובדה שאי אפשר לחסום באופן טוטאלי, ולא כל פעולה שלהם היא מספיק "עבירה" בכדי להעיף אותם לגמרי מהאתר.
הנה דוגמא שתמחיש את זה: היה אחד שחסמתי אחרי שהציק לי באינבוקס תקופה ארוכה ולא הבין בשום דרך אחרת. כשהוא הבין שהוא חסום משליחת הודעות אלי (וזאת ההזדמנות להגיד לכלובי- בבקשה תחזיר את החסימה כפי שהייתה פעם, שבה משתמש לא ידע שחסמת אותו ואז הוא לא היה מבקש דין וחשבון! למרות שגם זה לא פתרון ובמוקדם או מאוחר אותו אדם קולט שהוא חסום במילא, אבל זה פחות חד-משמעי ומעכב את העניין משמעותית) אז הוא הסתכל על האופציות שפתוחות בפניו וראה שההודעות שלי בפורום זמינות עבורו, אז הוא התחיל לעשות לי לייקים על כמעט כל הודעה שכתבתי, הסיר והביא שוב לייקים, ואז שוב הסיר, בכוונה בשביל לדפוק לי את ההתראות ולא להניח לי. זה נמשך מספר ימים, ובגלל שזה בידיים שלו, בכל רגע זה יכול לחזור על עצמו שוב.
על מה אני אתלונן לכלובי? "הצילו, עושים לי לייקים?" המציק יודע שזה נשמע מגוחך, ולכן פועל ככה.
שלא נדבר על נחסמים שמחפשים לסגור חשבונות על גבי הפורום עצמו, ובכוונה הורסים את הדיון, כמובן בצורה "אלגנטית" ואפורה מספיק מכדי להתלונן, אבל מובן למי שזה פונה כלפיו שזה נעשה רק בשביל להחזיר לו על זה שקודם לכן לא נענה לחיזורים או whatever.
ושלא נדבר על נחסמים שלא חסומים אצל בלוגר משותף שהם וגם החוסם עוקבים אחריו אבל מונעים עם הנוכחות הבריונית שלהם מהחוסם להגיב אצל מי שהם מחבבים כי זה יתן להם הזדמנות להתנפל עליו.
למה אדם שפגע במישהו אמור להמשיך להיחשף לתוכן שהוא כותב ולהצליח להגיב אליו בדרכים שונות? זאת הסיבה שנחסם מלכתחילה- בכדי שהאינטרקציה איתו תיפסק כי הוא משתמש בה לרעה.
למה אנשים שחסמו אמורים לראות בדף הבית בכל פעם שהם מתחברים בלוגים שנכתב בהם שיימינג "מרומז" כלפיהם, או כל מיני פוסטים ריקים אבל עם כותרות שמובן לחוסם שמופנות אליו כי זה בדיוק מה שהוא קיבל לאינבוקס, רק שעכשיו הוא אפילו לא יכול להגיב לזה כי החסימה לתגובות היא דו-צדדית?
יש נחסמים שבכוונה פועלים כך, כי הם יודעים שזה יגרום לצד השני להישבר ולהסיר חסימה בכדי להגיב, ואז הם מנצלים את בכדי להתחיל להציק ולהטריד אותו שוב באינבוקס.
למה לא לתת לאנשים את החופש לבחור לתוכן של מי יחשפו ולמי תהיה גישה לתוכן שהם יצרו? למה להפוך את כלובי לגננת במשרה מלאה? זאת לא פגיעה בחופש הביטוי, זאת הענקת חופש הבחירה.
דווקא מי שבעד חופש הביטוי צריך לתמוך בזה, כי כל עוד הפונקציה של חסימה טוטאלית אישית לא קיימת הדבר היחיד שכלובי יכול לספק זאת חסימה לגמרי מהאתר וזה הרבה יותר דרסטי מחסימה ע"י משתמש אחד או כמה ספציפיים, זה מה שלא מאפשר לאדם להתבטא יותר לעומת לתת אופציה לאנשים ספציפיים לבחור האם להמשיך להיחשף אליו ובפניו.
חסימה טוטאלית לא שונה מכך שבעולם האמיתי כל אחד בוחר את מי הוא מכניס הביתה, וזכותו לא להסתפק רק בלסגור את הדלת בלבד (חסימה חלקית) כשיש אנשים שלא מבינים שדלת סגורה זאת לא הזמנה להיכנס לשטח פרטי מהחלון (חסימה טוטאלית), וכל זה מבלי למנוע מהצד השני להתקיים לחלוטין במרחב כי לא ממהרים להכניס אותו לכלא אם יבחר להמשיך להסתובב בשכונה (חסימה מהאתר) ובכך לא מונעים ממנו להיכנס גם לבתים שהוא כן רצוי בהם.
אני מכור לזין{זין בתחת ש}
לפני 4 שנים • 13 ביוני 2019
אחת הסיבות שאני ממעט להגיב בפורומים

זה בגלל טרול טורדני

ספציפי
שחסום אצלי

ונוהג להגיב לי

בפרוטרוט

ל א .מ.ל.ק

לענות לא לעיניין

להיכנס בי אישית

לערב אחרים

רק בגלל שהוא חושב שהוא מכיר אותי

וכן
אני מניח מראש
שהוא יענה לתגובה שלי

ינסה לחנך אותי

לגרום לי " לחזור לדרך הישר "

לעשות לי בכוונה אאוטינג
עם כינויי וותיק שלי

אי אפשר להתפטר מטרולים
ומציקים סידרתיים

בלי אפשרות לחסימה כמו בפייסבוק
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 4 שנים • 14 ביוני 2019
עוץ הגדול​(נשלט) • 14 ביוני 2019
האנלוגיה שלך שגויה מהיסוד: הפורום הוא לא בית, לא החצר שלך ואפילו לא המלונה של הנשלט. פורום הוא בהגדרה ציבורי.
לדרוש חסימה טוטלית משול לאדם שנמצא בפארק ציבורי ודורש מגבר זר לצאת מהמקום כי הוא לא מוצא חן בעיניו. מפריע לך נוכחות של אדם אחר בפורום, מוזמנת לארוז את חפצייך, לעזוב את ה"פארק" ולהסתגר בבלוג - שם אנלוגית הבית קצת יותר הגיונית.
יתר על כן, אינני חותם על זה במאה אחוז אך אין פורום - מלבד אולי רשתות חברתיות (והם האחרונים שצריך לחקות) - שמאפשר חסימה כפולה ואם קיים זה חמור מאוד. התוכן שלך בפורום הוא לא קדוש, ברגע שפרסמת הודעה את נתת רשות לאחרים לצפות ולהגיב עליה, אלא החוקים שכולנו מודעים אליהם, וזה היופי בבמה הנכחדת הזאת שנקראת "פורום".

לקרוא לתמיכה בצנזורה "חופש הביטוי" היא לולינות מילולית. אין לך שום זכות להרוס את חווית הדיון לאדם אחר בגלל שאינך מסכימה עם דעותיו. בעקיפין את מעודדת השתקה של דעות מיעוט וחרם עליהם - ביחד עם מנטליות ההשתקה ששוררת בפורום אין ספק שכך יהיה. הרבה מהתלונות על הודעות בפורום נובעים יותר מאופיו של המתלונן מאשר כוונה רעה של הצד השני. את טענותיך על אנשים שמתעללים בך באמצעות לייקים (נו באמת...) אפשר לפתור בדרכים יצירתיות ולא ישר "לשפוך את התינוק עם המים". ואם את חסרת שליטה עצמית ואפילו אחרי שחסמת אותם את לא מצליחה להתרחק מהם אז אולי כדאי שתאמצי את הביטוי מתוך "הסנדק 2": Keep your friends close, but your enemies closer".

תרשי לי גם לגחך על קונספט הסתרת הודעות בפורומים, מוכן להתערב שאין אדם שמצליח להתאפק ולא מבטל את החסימה לכמה דקות בשביל לקרוא תגובות של הנמסיס שלו.