אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שליטה מלמטה

ברייה​(שולטת){לא!!!מחפשת}
לפני 4 שנים • 8 בנוב׳ 2019
isg כתב/ה:
שלגי המשפט "בשליטה מלמטה הכוונה היא שהנשלט מנסה לשלוט בסיטואציות ולכוון אותן על פי העדפותיו"הוא לדעתי חמקמק מידי כי מה למשל אם לנשלט יש הרבה גבולות ,מה אם הגבול שלו
לא כמו שכתבתי שלא יבצעו בו ביזאר כבד אלא מס מסוים של הצלפות ולא יותר וכו וכו אין לדבר סוף
תמיד אפשר לפרשן שהוא שולט בסיטואציה, נראה לי שכולנו הן השולטות והן הנשלטים משחקים משחק וזה בסדר אבל אין פה שליטה באמת


זה נכון. המושג הזה סובייקטיבי. מכיוון שמדובר בזוגיות (אם רציפה ואם זמנית או מקוטעת) המשמעות של המושגים שעולים במהלך האינטראקציה תלויה בתכנים שכל אחד מהמשתתפים יוצק אל תוכם. בקשה כלשהי יכולה להיות לא יותר מהבעת משאלה לגיטימית של הנשלט, אך להתפס על ידי השולט כאיום על ההיררכיה. ויכול להיות גם להפך. כמו בכל מערכת יחסים, גם במערכת יחסים בדסמית, בני הזוג יוצרים שפה משותפת ולומדים לפרש את המסרים באופן מדוייק יותר ככל שעובר הזמן וההכרות ביניהם מעמיקה, ולכן לפני שרצים אל מילון המושגים הבדסמי, רצוי לתת ורבליזציה לחששות ותחושת, לשון אחר — לברר עם הנשלט מנין נובעות בקשותיו וכיצד הוא מבין את תפקידו של השולט בחיו. מה עוד, שבדיקה כזאת נעשית הרבה לפני שמגיעים לאינטימיות. נשלט שיוצא מנקודת הנחה שהשולט נועד לשמש את צרכיו קל לזיכוי ולרוב מסגיר את עצמו במשפט השני שלו. במצבים מורכבים יותר, כאמור, תעשה את זה שיחה אמתית וכנה.

במאמר מוסגר אוסיף שלא מצאתי למושג המדובר מקום במערכות היחסים שניהלתי, מעבר להלצה או הקנטה משועשעת. למשאלות לבם של הנשלטים נעניתי או סירבתי בהתאם לרצונותיי וכאשר הרגשתי שאין התאמה בין משאלותיהם לבין רצונותיי הם יצאו מאותה הדלת בה נכנסו, כי היה ברור שלא נועדנו להיות ביחד.
ברייה​(שולטת){לא!!!מחפשת}
לפני 4 שנים • 8 בנוב׳ 2019
isg כתב/ה:
כי כידוע יש הרבה שולטים מקביל לנשלטות מה שלא קיים ביחסיות בין שולטות לנשלטים
לכן נשלטות מרגישות מספיק בטוח וחופשיות להשמיע את הפנטזיות שלהם כרשימת מכולת
וזה תמיד נסלח להם ומובן כי זו זכותן אבל גבר אוי ואביו אם יפנה לשולטת ויתחיל להשמיע מה הוא אוהב תקראו את הפורפילים של חלק מהשולטות ותבינו על מה אני מדבר.


אני חושבת שמדובר בפיצוי יתר מוצדק של השולטות שאין לו שום קשר לשליטה מלמטה ושנועד להתמודד עם ארסנל הפטישים מהם נהנים הנשלטים. נשלטים רבים רואים בשולטת ייצוג בלעדי למימוש הפטיש שהם רוצים לספק. הם מחפשים אותה כזאת שתנעל תמיד מגפיים, כי הם אוהבים ללקק אותם, או כזאת שתלך עם סנדלים, מאותה הסיבה. או כזאת שתאפשר להם לחוות אינטימיות עם גבר תחת ״פיקודה״ ועוד... והם אפילו לא טורחים לברר אתה או עם עצמם מה יש בה מעבר למגפיים או סנדלים, שלא נדבר על רצונותיה. כתוצאה ממפגשים תדירים עם התופעה, שולטות רבות ייצרו תגובה אלרגיה לדרישותיהם הארוכות והמחפיצות של הנשלטים, קודם כל מסיבה מובנת וגם כי הם כל כך שקועים בזקפה שלהם שהם אפילו לא מנסים להסתיר את התועלתנות המבזה שלהם.
עקב בצד אגו דל
לפני 4 שנים • 8 בנוב׳ 2019
עקב בצד אגו דל • 8 בנוב׳ 2019
זה תלוי לא מעט בהקשר של הקשר.

בזוגיות אינטימית, קבועה, יציבה וארוכת טווח, הרי שהצורך הטבעי לספק אחת את השני ולהיפך, מרחיב את טווח טשטוש הסמכויות וההתחשבות. עם הזמן הצורך בשליטה מלמטה ממילא מתייתר כיוון שהנפשות הפועלות מכירות כבר את המנגנון.

בקשר שליטה מזדמן, (לא כולל כמובן "מלכות בתשלום" שם המלכה נמצאת נטו לצורכי הנשלט), זה כבר תלוי בנפשות הפועלות. במקרים מסויימים- בנפשות הבועלותicon_smile.gif.
שולטת טוטאלית לא תהיה מוכנה לקבל מצב שכזה, למעט כיבוד גבולות, והנשלט עלול/עשוי למצוא עצמו, מהר מאוד, במצב של שביתה מלמטה.
natti​(נשלטת)
לפני 4 שנים • 9 בנוב׳ 2019
natti​(נשלטת) • 9 בנוב׳ 2019
bigdawg כתב/ה:
כל הנשלטות שולטות מלמטה.
לכל נשלטת יש רשימת מכולת, ואם השולט לא שולט בה בדיוק כמו שהיא אוהבת הוא עף כמו טיל.

זה לא ביקורת, ולא תלונה, זה פשוט ככה.

נשים תמיד שולטות, גם נשלטות, רק אחרת.


מקווה שיש לך סימוכין לעובדה שקבעת!
לי אין רשימת מכולת
לשפחה אין רשימת מכולת לשפחה יש את הבחירה פעמיים פעם אחת להתמסר ופעם שניה לצאת מהקשר כל שאר הדברים שקורים היא לא מחליטה עליהם
בטח לא בגור.
מי שמשחק בשליטה משחק,בשליטה ואז תראה שליטה מלמטה ושאר המשחקים