ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

על חתונה וקשרים רציניים

James Bondage​(מתחלף)
לפני 4 שנים • 8 בינו׳ 2020
James Bondage​(מתחלף) • 8 בינו׳ 2020
טורפת על כתב/ה:
הייתי שואלת, למה אנשים עדיין מתחתנים בכלל?


הרבה אנשים מתחתנים מסיבות טכניות, מעין "מס רצינות" שהחברה מטילה על מערכות יחסים, לפני שהיא מכירה בהם כמחייבים את החברה.

אם את מתכננת לעבור מדינה לתקופה של מעל שנה, לדוגמא, ולא משנה הסיבה (לימודים, עבודה, כיף ... ) - נישואין הם בדרך כלל הכרחיים אם רוצים לעבור ביחד. יש עוד אי אלו נושאים טכניים שנפתרים ע"י נישואין בלי שצריך לחכות או להלחם עד שמקבלים סטטוס "ידוע בציבור" שהוא שקול לכל צורך מעשי; במיוחד כאלה שקשורים בצאצאים ו/או בעיות בריאות. גידול צאצאים בדרך כלל דורש ויתורים מפליגים של לפחות אחד מהצדדים אם לא שניהם, וחתונה היא סוג-של-חוזה שסוג-של-מסדיר את הנושא.

בהעדר אילוצים מהסוג הזה, אכן - אני לא רואה סיבה להתחתן - אבל, לפחות בסביבתי הקרובה - אילוצים מסוג זה מתקיימים אצל כמעט כולם.
טורפת על​(אחרת)
לפני 4 שנים • 8 בינו׳ 2020
טורפת על​(אחרת) • 8 בינו׳ 2020
השינוי בחקיקה יגיע בעקבות שינוי חברתי. מבינה, עדיין מוקדם. עם זאת, מתישהו (מקווה) זה יקרה. וזה יתחיל מלמטה, מאנשים, מהחברה. כמובן שמכירה בטענות שצוינו לעיל, אך יש דרכים לעקוף כמעט כל מחסום שכזה, מבלי להכנע למערכת שמנסה לשבץ אותנו בתבנית. מבחינתי זה מספיק חשוב, גם אם צריך "להלחם" בבירוקרטיה.
לגבי ילדים, בפעם האחרונה שבדקתי, יש ביוץ גם בלי חתונה. ואת הסוג-של-חוזה שסוג-של-מסדיר את העניין אפשר לערוך בדרכים אחרות, יעילות ונכונות יותר, עבור כל הצדדים.

אגב, אני לא מתיימרת להטיף או להנחיל את משנתי, מבינה לגמרי את האילוצים שמכניעים (שרבים מהם קשורים להיבטים כלכליים, ובהימצא ממון ניתן לפתור את רובם, דבר מתריס בפני עצמו, אך זה כבר דיון אחר). אני פשוט קוראת לבחינה עמוקה של הנושא, לפני שרצים לחיות לפי מה שמקובל. יש צורות אלטרנטיביות למערכות יחסים ולגידול ילדים. ותמיד עולה בי המחשבה, שבמקום שקהילת הלהט"ב תלחם על הזכות להנשא, לפי ראיית עולמי דווקא מחוץ לקהילה צריכים להלחם על הזכות לא לעשות זאת. אבל מוקדם, יודעת. אנחנו עדיין חיים בעידן חשוך, מכל כך הרבה היבטים.