צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הכוח שמניע את פנטזית השליטה - אלימות ואגרסיביות

-X-
-X-
לפני 4 שנים • 22 בינו׳ 2020
-X- • 22 בינו׳ 2020
במקרה קראתי את זה:
"אני מקווה שלא יצא סתם ארוך.
תנסו לדמיין מצב כזה:
חבר שלכם בא ואומר לכם ככה:
1. בזמן האחרון אני לומד נומרולוגיה.
2. זה מדהים כמה דברים, ממש סודות, זה מגלה.
3. ולהחליף אותיות במספרים זה הצפנה מגניבה
4. יש לי חברים שאתה לא מכיר שמעבירים לי ככה הודעות.
5. הם חייזרים, מפלוטו
6. אתמול הם אמרו לי לרצוח את אשתי

בלי להבין כלום בפסיכולוגיה או פסיכיאטריה, באיזשהו רגע בשיחה למעלה אתם תתחילו לדאוג"

- ב6 הייתי מבקש ממנו להתגייס להיות סוכן שלי. זה או הצלחה אדירה, או כשלון פנומנלי.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 22 בינו׳ 2020
לניה, אני גרפומן מהגיהנום. וכמות המילים המגעילות שאני יכול לשפוך עלייך תמלא עמודים.
שגם לך יהיה בוקר נהדר
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 4 שנים • 22 בינו׳ 2020
פרלין​(נשלטת){ש} • 22 בינו׳ 2020
דרקן, אל תעלב. אני לא חושבת שלניה, גם אם התבטאה בחריפות, התכוונה למשהו אישי.

אני חושבת שאתה מנהל מאבק אבירי נגד החשיכה... זאת דעתי האישית. אבל מה היה קורה אם ההודעות ההזויות האלה היו עומדות בפורום מבלי שאתה תגיב? הן היו הופכות להזויות יותר ויותר ומאבדות את כוחן.
ברייה​(שולטת){לא!!!מחפשת}
לפני 4 שנים • 22 בינו׳ 2020
כן, אבל למה שדרקן לא יביע את דעתו? זה פורום, וכל העוד הדעות מובעות באופן מכבד, לכל דעה קיים קורא ועניין. אותי למשל מעניין לקרוא גם את הלינקים. למעלה מכך, אני לא חושבת שמישהו ישתלח בעזרת פסיכולוגיה רבתי במישהו אחר שטוען שהוא מרגיש שהעיסוק שלו בבדסמ נובע מפסיכופתולוגיה כלשהי ממנה הוא סובל. אם האדם מעיד על עצמו שהבדסמ ממלא תפקיד פעיל במצוקה הנפשית שלו, זאת עדות אישית ואף לינק בעולם לא יוכל לסתור אותה. אבל אם מישהו קובע שהבדסמ הוא בהכרח תוצאה של פסיכופתולוגיה או למעלה מכך שבדסמ וזיוה זה שם של מחלה, אז למה שמישהו שלא מסכים ישתוק? למה לסרס את הדיון לתגובות ״אצלך זה ככה ואצל סבתא שלי זה לא״ גם במקרים בהם בבסיס הטענה האוניברסלית עומדת טעות? ובכלל למה לסרס דיון מאיזשהו צד? כל עוד זה נעשה באופן מכבד אפשר (ולדעתי האישית אף צריך) גם וגם.

סליחה, לניה, אבל לא ברורה לי התגובה הלוחמנית שלך, באותה המידה בה לא הייתה לי ברורה דרישה ממשתתפים להתחיל לדבר בלינקים ולהביא הוכחות לכל מה שהם אומרים מהספרות המדעית, להמנע מלהביע דעות וחוויות מעולמם הפרטי ולהשליך אותם על העולם ואשתו כי זה יוצר שיח כחוש, מצומצם ומשעמם. כאמור, לשתי הגרסאות של דיון קיים מקום. מה עוד שמתצפית האישית שלי דווקא הדיונים בהם יש דרקן זוכים להכי הרבה צפיות והכי מעניין לקרוא אותם. ודיונים בהם אין דרקן לרוב נבלעים בלא מפריע במרחב הוירטואלי החשוך של הסטוריית הכלוב אחרי שתי תגובות.
ברייה​(שולטת){לא!!!מחפשת}
לפני 4 שנים • 22 בינו׳ 2020
אז תחליף את ה- דרקן בכל ניק של ברייה אחרת. כולל אותי ואנשים שאני לא קוראת ומדלגת מעל התגובות שלהם.
israelislave
לפני 4 שנים • 22 בינו׳ 2020
israelislave • 22 בינו׳ 2020
Lanya Colson כתב/ה:
ועוד תוספת קטנה, הDSM הוא של ארגון הפסיכיאטרים האמריקאי (לא פסיכולוגים, פסיכיאטרים)
המטרה שלו היא להגדיר מתי מותר להשתמש באיזו תרופה. וזהו.
אם אין לזה תרופה, זה לא ב- DSM.

איך המסמך הרגולטורי הזה הפך להיות פה מוקד הדיון על היחסים בדסמ, בריאות נפש, ואיכות חיים?


צודקת. 1000% צודקת.

אני מניח שאני אחד מאלו שמקלקלים את השיח. יש מצב. אסביר לך גם למה.

בגלל שהנושאים כאן מאד רגישים. בגלל שיש באתר הזה "דעת רוב ודעת מיעוט" וברוב המקרים כאשר אני מביע את דעתי - דעת המיעוט - אני מותקף באופן אישי ולא בנסיון אמיתי להתמודד עם דברים שאני אומר, ואז יש לי שתי ברירות, האחת לוותר ולסגת והשניה לנסות ולהוכיח שהטענה\תחושה\אמירה שלי מגובים גם ע"י אחרים, גם במחקר ומדע.

באופן כללי יש השתקה של שיח שאינו תקין פוליטית או לא מיישר קו עם האג'נדות החברתיות השולטות בעיתונות הפופולרית ובאקדמיה, אני יכול לומר לך שלפני כמה שנים פה באתר הזה פוסט שהיה מבחינתי תמים, עובדתי וביקש לדון בנושא חברתי הוסר ע"י בעל האתר, וזכותו, כי יכול להיות שהיה מי שיראה אותו כגזעני, גם אם זאת בהחלט לא הייתה מטרתי.

פסיכולוגיה, סוציאולוגיה, פסיכיאטריה אינם מדעים מדוייקים, לימודי מגדר אינם מדע בכלל, ובל זאת הם אלו שקובעים את ה"בון טון" של השיח.

לי אישית, כגבר ישראלי אשכנזי יהודי יש המון בעיות עם מגמות חברתיות ועם חקיקה במדינה הזאת אבל כל נסיון להעלות את העניינים האלה מותקף מייד ולא ברמה העובדתית אלא ברמה הפשיסטית, סתימת פיות.

מקווה שהסברתי את עצמי.

אגב היה לך פעם ג'יפון דיהטסו טריוס?
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 22 בינו׳ 2020
אדם שמשתף חוויה, מה עזר, מה הוא מציע למי שמרגיש ככה... לא חייבים להסכים, אבל כל מה שאמרת על דעה אישית צריך להיות נכון, ואם לא, אז אולי באמת יש בעיה בשיח.
לקבוע שכולם כמוני, שכולם חווים מה שאני חווה, להגיד "כולם ככה וזהו!", זה גם מוחק דעות. ולטעון שזה מגובה במחקר, או שהממסד יודע ומסתיר- לזה כבר יש מענה אובייקטיבי.
מדעים "לא מדוייקים" זה לא מזנון בופה. לא מדוייק לך? אל תקח כלום, או תמצא משהו מדוייק. רובנו לוקחים פשוט מה שמתאים לנו, וזורקים את השאר. מה שלקחנו מאוד מדויק, מה שלא - שקרים!
פסיכולוגיה די נפרדת מסוציולוגיה ולימודי מגדר, והפסיכיאטריה בכלל לא שם. מה גם שטיפול ואבחון זה לא באקדמיה, לא ישירות.
כשהמדע יחוקק חוקים, נתלונן למדע. כרגע, חוקים זה בכנסת. הם והאקטיביסטים זה הכתובת לחוקים. לאקדמיה תתלונן על דברים אקדמיים (ולא חסרה ביקורת).
כדאי לבדוק מאיפה דברים באים. מאיזה אסכולה אקדמית, למשל. שהביקורת תפנה לאן שצריך, חבל לבזבז כוחות.