צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

תקשיבו לה. היא מסבירה מה באמת קרה פה בשלושה חודשים האחרונים.

WhoreDaddy
לפני 3 שנים • 16 במאי 2020
WhoreDaddy • 16 במאי 2020
בשבדיה מתו מספר זהה מקורונה כמו משפעת ודלקת ריאות בשנת 2017. בבלגיה גם לא רחוק ממספר המתים ב-2018. הגיל הממוצע בשתי המדינות הוא 41 כשאצלנו 29. אי אפשר להשוות את המספרים לישראל בלי נורמליזציה של הגיל הממוצע ומספר התושבים.

מקור שבדיה: https://www.worldlifeexpectancy.com/sweden-influenza-pneumonia

מקור בלגיה (עמוד 36): https://epidemio.wiv-isp.be/ID/diseases/SiteAssets/Pages/Influenza/National%20Influenza%20Centre%20Belgium%202017-2018.pdf
James Bondage​(מתחלף)
לפני 3 שנים • 16 במאי 2020
James Bondage​(מתחלף) • 16 במאי 2020
ללא ספק מדובר במחלה שונה ממה שאנחנו מכירים, וזה כנראה מקור הפאניקה -- לדוגמא, עד תחילת 2020 הייתה ידועה מחלה אחת בלבד (מחלת גבהים) שבה אדם יכול להיות בהכרה ולהרגיש בסדר עם רוויון חמצן בדם של 70% - ישנן עוד עשרות סיבות שיגרמו לרוויון חמצן נמוך בדם, ובכולן מגיע אובדן הכרה ותחושת מחנק הרבה לפני שיורדים ל- 70% -- למעט במחלת גבהים - ועכשיו גם COVID-19; זוכרים שרק לפני חודשיים דיברו על זה שקיים מחסור במכונות הנשמה בכל העולם? ופתאום לא? זה קשור (אבל לא זהה) לעניין רוויון החמצן בדם, שמסתבר שמכונת הנשמה בקושי עוזרת בו (ומצד שני, עצם תהליך ההנשמה/הרדמה גורם נזק עצום וידוע - כמו כל דבר ברפואה, זה עניין של נזק/תועלת). מסתבר שאחד הסימפטומים של COVID-19 הוא קרישי דם קטנים בכל מני מקומות בגוף (ויתכן שכל הסימפטומים הם תולדה של קרישים כאלה - בריאות, במוח ועוד). גם זה לא משהו מוכר מוירוסים אחרים, בטח שלא כאלה שמדבקים בקלות.

מקור שני של הפאניקה הוא שמקבלי ההחלטות נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה בעצמם. לאותם אנשים שאין להם בעיה לשלוח צעירים בני 18 להלחם ולמות על כל מני דברים שחלקם אקראיים, יש בעיה קשה יותר להסכים למות (באחוז נמוך, באופן אקראי) מאויב שעדיין אין ידיעה איך להתגונן מולו. עם סרטן והתקף לב, השלימו כבר, אבל אויב חדש? אפשר להקריב את הכלכלה על המזבח.

המספרים בפועל, כמו שאמר bigdawg, לא תואמים אף אחד מהמודלים עד היום שלפיהם קיבלו החלטות. המודל שלפיו הטילו סגר על רוב העולם, שידוע בשם Imperial College Model (ע"ש האוניברסיטה באנגליה שבה פותח) חזה ב-1 במאי בארה"ב 3 מיליון מתים אם לא יוטל סגר, ו- 300,000 מתים אם כן יוטל סגר. הסגר הוטל הרבה אחרי מתי שהמודל הניח, כך שלפי אותו מודל היינו צריכים להיות לפני שבועיים עם משהו כמו 500,000-1,000,000 מתים בארה"ב. אז כנראה שיש איזשהי טעות בהנחות היסוד, כי אנחנו רחוקים מאוד משם, וגם - אחוז גבוה מהמתים הם אנשים שהיו מתים בכל מקרה מתישהו ב- 6 החודשים הקרובים; ולא שאני מזלזל חלילה ב- 6 חודשים, אבל שום סגר או התערבות לא הייתה מורידה את המספר הזה לאורך 6 חודשים ל- 0 או קרוב אליו, וצריך לקחת את זה בפרופורציה.

האיש שעומד מאחורי המודל הזה, אגב, התפטר בשבוע שעבר אחרי שהפר את הסגר כדי לפגוש את המאהבת שלו. Do as I say, not as I do.

זוכרים שכל הדיבורים לפני חודשיים שלושה היו על "שיטוח העקומה"? על כך שאין חיסון ואין תרופה, אז המטרה היא לדאוג שמערכת הבריאות לא תקרוס? אז, נעזוב רגע את הדיוק העלוב של המודלים - מערכת הבריאות לא קרסה, ואפילו לא התקרבה לקרוס, באף מקום בעולם - אפילו באיטליה, שהייתה המדינה היחידה שנראתה במסלול לכיוון אותה קריסה, לא הגיעו אליה. אוקי, שיטחנו את העקומה. גילינו שהמודלים לא משהו, מה עכשיו? עדיין אין תרופה, עדיין אין חיסון, מה עכשיו?

רוב ההערכות מדברות על חיסון בעוד 12-18 חודשים. אני אגלה לכם סוד - מספר הקסם הזה מצוץ מהאצבע. הוא מספיק רחוק בשביל שעד אז הציבור ישכח, והוא מספיק קרוב בשביל שאפשר יהיה להצדיק דברים בלתי מוצדקים כמו מעקב שב"כ אחרי כל האזרחים, שאם היו אומרים "10 שנים" היה קשה יותר לבלוע. זה לא וירוס הקורונה הראשון שמנסים לפתח חיסון נגדו (וירוסי קורונה גורמים ל15-30% מההצטננויות - מי לא רוצה חיסון להצטננות?) אבל אם יצליחו לפתח חיסון נגדו, זה יהיה וירוס קורונה הראשון שיצליחו לגביו. הסיבה היחידה לאופטימיות היא כמות המשאבים שמושקעת (40 קבוצות שונות ברחבי העולם, שזה בערך פי 40 יותר מבדרך כלל), ולא איזשהי התקדמות מדעית.

מצאתי ראיון עם Dr. Anthony Fauci, האיש שעומד בראש המערך הרפואי האמריקאי שמתמודד עם הקורונה, ושהוא אחד מאלו שמאמינים שהחיסון יימצא ב-12 עד 24 החודשים הקרובים. הראיון הוא משנת 1993, אז עמד אותו רופא בראש המערך שהתמודד עם האיידס בארה"ב, והעריך (11 שנים לאחר שבודד ה- HIV), שתוך 10 שנים יימצא חיסון לאיידס. סתם, אנקדוטה.

תרגיל למי שעוד לא בדק את הנתונים - כמה אנשים מתו בממוצע ליום בישראל בשנת 2019 (לפני היות SARSCOV2?) אנא זירקו ניחוש ורק אחר כך בידקו את עצמכם. כנ"ל לגבי איטליה.

אני לא טוען שאני יודע מה האסטרטגיה הנכונה להתמודד עם המחלה, ואני לא טוען שאין פה מידע שמוסתר בכוונה - כמו לדוגמא, שהמוסד יודע שמדובר בוירוס מהונדס גנטית שגורם למומים שנה אחרי ההדבקה ו/או לאנשים להקשיב לשירים של אנגלברט המפרדינק ואברהם פריד. אבל הנתונים הפומביים פשוט לא מתיישבים עם הצעדים שננקטו, או עם הניסיון עם מחלות וחיסונים. אם הם מתיישבים עם משהו, זה עם פאניקה וכסת"ח.
כותב לך
לפני 3 שנים • 17 במאי 2020
כותב לך • 17 במאי 2020
היסטריית המונים
מגיפה של רשתות חברתיות

רק שאף אחד לא יכול לרדת מהעץ שטיפסו עליו
התקשורת שפימפמה פחד חייבת להמשיך לפמפם.
הפולטיקאים שלקחו את ההחלטות - חייבים להמשיך את הסיפור
והציבור....תקוע בפייסבוק

דבר אחד בטוח - יש עודף מידע היום
כל אחד מדביק לו שיצדיק את הסיפור שלו
מלווה בגרפים, הסברים מדעיים, סטאטיסטיקות
תאמינו פשוט להיגיון שלכם

ולא - אני לא מאמין בתאוריות קונספירציות
רק בדבר המאוד פשוט - היום בעידן הרשתות החברתיות, ההיסטריה מתפשטת מהר מדי

ושאלה קטנה אחרונה - ותענו בכנות.
אם לפני שנה הייתי מבקש ממכם לתאר מגיפה - ככה הייתם מתארים אותה?
200 הרוגים בני 80?
כותב לך
לפני 3 שנים • 17 במאי 2020

אף אחד לא טען שאין קורונה

כותב לך • 17 במאי 2020
slave for ever כתב/ה:
יש קורונה.

תפסיקו עם הפרוניה והזיון שכל.


יש גם תאונות דרכים ולא זוכר שמישהו נשאר בבית בגלל הסיכוי למות בתאונת דרכים.