צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

פסיכופט

מחנך ומכאיב
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
מחנך ומכאיב • 12 באוג׳ 2020
כולם יודעים את החוק,אמרה לו לא אמרה לעצור והמשיך,זה אונס,גם אם הם נשואים, לא תופס להגיד נשלטת,ישר להגיש תלונה למשטרה
ותכתבי לכלובי!
ותמיד שכותבים את הדברים האלה,לא מבין קשה לכם לפרסם את הניק שלו כי מה? יחסמו לכם את הכרטיס? אה עדיף שיפגע באחרות?

באופן אישי לא מאמין ל99.9 ממה שנכתב בכלוב
אם יש בחורה/אישה/זקנה/בן אדם שיודע ולא הולך למשטרה או לא מפרסם מי זה כי כלובי יחסום אותו ועוד זה לא פעם ראשונה,אתם א/נשים בלי לב
danniella
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
danniella • 12 באוג׳ 2020
אני חושבת אפילו שיש לי מושג קל לגביו...
אשמח לפרטים.
כאן
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
כאן • 12 באוג׳ 2020
נו,
היא תפרסם את הניק,
היא רק תכנס למלחמה ולהצקות
הוא ימשיך, בניק אחר חדש,
לא קשה להרשם לכלוב...

צר לי על חברה שלך..
זה פשוט, עצוב.
אבל זה בכל מקום, היא יכלה להתקל ב"גבר המושלם", בכל מקום, בכל מדיה.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020

Re: פסיכופט

kelly-k כתב/ה:
לפני כמה שבועות חברה טובה נכנסה פעם ראשונה לכלוב. תוך פחות משעה היה לה בהודעות בחור שהציג את עצמו מדהים. היא נשלטת, הוא השולט המושלם למתחילה. שלח תמונות נתן פייסבוק, לוחם לשעבר. דיברו במשך שבוע, שיחות לתןך הלילה, מה היא אוהבת, איפה הגבולות שלה וכמה הוא מכבד אותם. היא הגיעה אליו, הוא בעיר אחרת, הבטיח לה שיישנו ביחד ובבוקר יבשל לה. מרגע שהגיעה, הוא היה אכזרי, לא כיבד אותה, לא הקשיב לרצונות שלה. הכי נורא בעיניי, זה שהוא אמר שבשבילה יש רק אדום. או שהיא נותנת לו לעשות מה שהוא רוצה או שעוצרים והיא מתלבשת והולכת. הוא עשה כמה וכמה דברים ששברו את הגבולות שלה, היא התחננה שרק יוריד מינון והיא לא רוצה להפסיק ולהיות מגורשת. זה לא עניין אותו. באיזשהו שלב הוא פשוט אמר שלא בא לו יותר, שיש בה דברים שמגעילים אותו (לא הפריע לזין שלו כנראה כי הוא עמד כמו טיל כשהוא עשה לה דברים שהיא לא רצתה). הוא אמר כל מה שיכל כדי להשפיל אותה ולהקטין אותה. הוא לא קיבל את הצעצוע שהוא רצה, אז הוא יקבל ריגוש אחר. כעבור שבוע חברה שלי מצאה במקרה מישהי שדיברה איתה על הכלוב, היא רק תיארה מה קרה לה, ותוך רגע הבחורה השניה אמרה שהיא יודעת במי מדובר, והוא עשה לה אותו הדבר לפני שנתיים!! אני לא יודעת אם לפרסם את שמו או אפילו את הכינוי.. "חוקית" הוא בסדר. בפועל, הוא מסמן חדשות ועושה להן טראומה מהעולם הזה.


1. לתעד הכל. כתבי את, אם לה זה קשה, בדיוק-בדיוק מה קרה, הכי גרפי והכי מדוייק שאפשר. אבל אם את כותבת אז מהפה שלה. ציטוטים. לא לתמצת, לא לשפר ניסוח, כלום. מילה במילה. בלי מונחים כלליים, בלי רמזים. לתעד את העובדות כדי לא להתבלבל אחר כך אם יהיה צורך לתת עדות. זה גם מקנה אמינות. לצלם את החבורות וכדאי גם לראות רופא אם זה רלוונטי. וגם להיבדק למחלות מין. להדפיס ולשמור את כל התכתובות איתו בכל הערוצים.
2. לטובת הציבור, אפשר לשתף בדברים שהוא אמר לה ומה הוא עשה כדי לגרום לה להגיע למצב הזה. לא לפרסם ניק, זה חסר משמעות, ניק אפשר לשנות. לתאר את המעשים והאמירות כדי שמי שיתקל בו יוכל לזהות את דפוס הפעולה.
3. זה שהיא "יכלה ללכת" לא אומר שמה שהוא עשה חוקי. זה לא חוקי. ולא מוסרי. חשוב שהיא תבין את זה. זה לא "תאונה" וזה לא "בחירה שלה" וכל זה. אנשים יגידו את זה - להתעלם. בן אדם רע פגע בה בזדון. אין לזה לגיטימציה. שוב, אנשים יגידו הרבה דברים. להתעלם. לא להקשיב לאנשים שלא מכירים אותה ולא יודעים מה בדיוק קרה.
4. אם היא מסוגלת, אז ללכת למשטרה. למרות שזה קשה, למרות שאולי לא יאמינו לה, למרות שיהיה קשה להוכיח (לא בטוח שקשה. תלוי בנסיבות). עצם האקט של נקיטת עמדה יכול מאד לעזור להחזיר תחושת סוכנות. דבר שחשוב לקחת בחשבון בהקשר הזה הוא ש"טורפים" נוטים להיות סדרתיים. נדיר שיש רק קורבן אחד, וכבר אמרת שזיהיתן דפוס. תלונה אחת לא תמיד מספיקה כדי לעצור אותו, אבל כשיש כמה עדויות זה נראה אחת והמשטרה יכולה לזהות דפוס ולהביא יותר ראיות. אם מישהי התלוננה עליו בעבר - יהיה תיעוד והתלונה החדשה תצטרף לקודמת ותעניק לה משנה תוקף. אם מישהי תתלונן עליו בעתיד - יאמינו לה יותר כשיראו שיש תקדים.
אז גם אם המקרה הספציפי הזה לא יגיע לבית משפט (אי אפשר לדעת וזה תלוי בהמון דברים וגם בנכונות שלה עצמה) - עדיין שווה להגיש תלונה.
5. את יכולה לבוא איתה? יהיה לה יותר קל אם מישהו יחזיק לה את היד ויזכיר לה שהיא בסדר וזו זכותה להתלונן.
6. במקביל, ובהקדם, ולאחר תיעוד של כל התקשורת איתו, לדווח לכלובי. לפחות יקבל חסימה. בונוס - כשמישהו נחסם על מעשים רעים אז למי שהתכתב איתו מופיעה הודעה "משתמש זה נחסם למען בטיחותך" או משהו כזה, שזה בדיוק מה שמי שמתכתבת איתו ברגעים אלו צריכה לשמוע.


בקיצור. זה לא עניין פנים-כלובי. מדובר בעבירה פלילית ויש לטפל בה בהתאם. זה מצויין לשתף פה ולהזהיר ולהיות סולידריים, בהחלט, אבל זה בנוסף לטיפול המנהלתי ולא במקום.
Calathea​(אחרת)
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
Calathea​(אחרת) • 12 באוג׳ 2020
תפרסמי, תפני לכלובי, כמו שאמרו כאן. ברגע שאין כיבוד של גבולות ורצון ומתרחשים מעשים שאינם רצויים ואינם בהסכמה- זו תקיפה מינית ואפילו אונס וזה לא משהו שאפשר ונכון לעבור עליו בשתיקה. צר לי על חברה שלך, צר לי על אחרות שנפגעו וכן, השם שלו צריך להיות מוצג ומופץ, כדי שנשים יוכלו להזהר ממנו, אבל מעבר לזה- אות קלון, שנשמע שהרוויח בצורה יפה מאוד בעצמו. לחלוטין מדובר באדם שיש להוקיע, בראש ובראשונה וכן, עדיף גם שנדע מהם סממני ההתנהגות וההצגה כדי שנוכל להתגונן היטב.
הכול במידה
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
הכול במידה • 12 באוג׳ 2020
חשוב ונכון לפרסם את הניק ואת אופן הפעולה, כדי שנשים אחרות תוכלנה להיזהר. במיוחד לתאר את התהליך של השכנוע, את הניסוחים, ההבטחות וכו'.
חשוב להזהיר חד משמעית מפני פגישה ראשונה בעיר אחרת, בבית שלו, בכל מקום שמעמיד את האישה במצב מוחלש מראש.
לגבי פנייה למשטרה: לפי התיאור שמובא כאן, ובהנחה שהוא מדויק ולא חסרים פרטים, לדעתי אין טעם לפנות למשטרה.
הוא אמר את מה שצריך לומר, והיא אמרה (אם זה מדויק) דברים מיותרים. לא ראיתי בסיפור האירוע - שוב בהנחה שהכול מדויק- את היסודות של אונס או עבירה פלילית אחרת. לדעתי סתם תיגרם לה עוגמת נפש רצינית במשטרה, תכל'ס לא יעשו לו כלום.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
הכל במידה,
נראה לי שמוטב לא לשער מה יקרה או לא יקרה. התיאור שקיבלנו הוא די כללי. לי זה מאד נשמע פלילי, לך לא, אבל שתינו לא חוקרות וגם שתינו לא יודעות מה בדיוק-בדיוק קרה. לכן אני אומרת, קודם כל לתעד את העובדות, אחרי זה אפשר לחשוב מה לעשות עם זה.
אפשר להתייעץ עם עו"ד או עו"ס ולחשוב ביחד אם כדאי להתלונן.
וגם, נכון, הרבה פעמים לא עושים כלום, אבל אם על אותו בן אדם יש כמה תלונות אז זה גם משפיע. אם זה מישהו שהתלוננו עליו בעבר, עשויים כן לקחת ברצינות.

בכל מקרה אני חושבת שמוטב לא להעלות ספקולציות על האם כדאי או לא כדאי ללכת למשטרה. זו עצה שצריכה להגיע ממישהו שמכיר אותה ואת הסיפור המלא על כל פרטיו. כי הפרטים הקטנים הם כנראה מה שיקבע אם יש בסיס לכתב אישום או לא. וזו גם שאלה של המצב הנפשי שלה. יש קורבנות שהחקירה מאד קשה להן ויש קורבנות שעצם הנסיון להתלונן עוזר להן להחזיר לעצמן את תחושת השליטה והאייג'נסי.

אנחנו לא יודעות מה בדיוק הנסיבות כאן.
הכול במידה
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
הכול במידה • 12 באוג׳ 2020
יולי, סייגתי 3 פעמים במילים - אם התיאור מדויק, אם לא היו עוד דברים, אם הפרטים נכונים.
ברור שאם יש דברים נוספים, הכול משתנה והתמונה יכולה בהחלט להיות פלילית.
התייחסתי רק לתיאור היבש שהובא כאן וכרגע כמו שמתואר - זה לא פלילי.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
לא מסכימה איתך גם לגבי התיאור כמו שהוא כרגע.

(אני חושבת שמוטב שלא ניכנס פה לניתוח מפורט של האם זה פלילי או לא, כי זה יכול לקחת את הדיון למקום לא טוב. מציעה שנסתפק בכך ששתינו קראנו את אותו התיאור ולאחת הוא נשמע פלילי ולשניה לא. מקובל עלייך?)
הכול במידה
לפני 3 שנים • 12 באוג׳ 2020
הכול במידה • 12 באוג׳ 2020
מקובל לחלוטין.