אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

ג'נדר והגדרות עצמיות

ארגמןן​(אחרת)
לפני שנתיים • 4 בפבר׳ 2022
ארגמןן​(אחרת) • 4 בפבר׳ 2022
BizarreMind כתב/ה:
שמות התואר בעברית מייחסים זכר ונקבה גם לחפצים, מסכים שזה קצת מיותר אבל מצד שני זה גם לא מזיק. היעילות של להבדיל בין זכר לנקבה כשמדובר על אנשים (מה שאין באנגלית בהרבה מקרים) גוברת על זה. במקום לשנות את השפה אפשר פשוט להחליט שאפשר להתייחס לשולחן בשני המגדרים.
"שני בנות" או "שתי בנות" אם כבר זה הרבה יותר מיותר לדעתי ועדיף שהאוניברסיטה ללשון תוריד את הצורך בהבדלה הזאת.


הלוואי שהשולחן היה הסיפור פה.. לא כזה קריטי לנו או לשולחן באיזה לשון מדברים עליו. בעיניי יותר קריטי שמדברים לקהל שלם (או רוב גדול) של נשים, בחורות, ילדות בלשון זכר. הוספתי את החלק של החפצים רק כדיי להנכיח את האבסורד שיכול להיות בהחלטות שלקחו לגבי השפה העברית. אבל, אגב, אני באמת מאמינה שיהיו בעתיד הלא רחוק החלטות חדשות ויתחילו לקחת בחשבון את הנשים גם בשפה. כי שפה יוצרת מציאות.
Lady Galadriel
לפני שנתיים • 4 בפבר׳ 2022
Lady Galadriel • 4 בפבר׳ 2022
הרמאפרודיטה כתב/ה:
אל תיתממי. לו היית רוצה להחכים בנושא היית קוראת עליו. או משוחחת עם אנשים טרנסג'נדרים. לא מפרסמת פוסט שמזמין תגובות כאלו ואז משתמשת ברטוריקת ה"מישהו עם איבר מין זכרי וכו". מאוכזבת ממך.


חבל, הייתה כאן אחלה הזדמנות למסמס אי הבנות ומורכבויות לא ממקום מתכתש.
ברור שנוכח החוויות הקשות שעוברות על הקהילה ועל טרנסים בפרט כל משפט שעלול להשתמע כלא רגיש, מרגיש כמו חומצה על העור הוירטואלי.
סתם רוצה להוסיף הערה שלפעמים דווקא להניח לרגע לעור הרגיש יעיל יותר בטווח הארוך,
הדיון עלה כי הנושא מבלבל,( וברור שהוא לא מבלבל למי שהנושא בדמו.)
אבל הייתה כאן הזדמנות לשגרירות של רצון טוב, לקדם אג׳נדה, להבהיר תפישת עולם וגישה נכונה, אולי אפילו להסביר איפה הרגישויות נמצאות בכדי לאפשר לסביבה ללמוד.

אני יכולה לומר לך שכשאני פוגשת איש/ה שלא ברור לי במאה אחוז איך הוא/היא רוצה שאני אתייחס אליו/אליה מגדרית, אני הולכת על בייצים, ולא כי אני נטולת בטחון עצמי או חדלת אישים בכל הקשור לתקשורת, אלא כי הרצון הטוב שלי שלא לפגוע עלול לגרום לי לפגוע בטעות.
לכן בהתאם לסיטואציה אני שואלת (אם אני מרגישה שיש קרקע פורייה ואפשרות לדיון) או ממתינה בסבלנות לקלוט איך הוא/היא מתייחס לעצמו/ה ומתאימה את עצמי בזמן אמת.

בתכל׳ס שיפוטיות ורגישות יתר גורמת לסגרגציה, ועושה בדיוק את הפעולה ההפוכה.
בתקווה שנצליח למצוא דרכים להתדיין בלי להכנס למלחמות מיותרות.
בכוח המוח{Aion}
לפני שנתיים • 5 בפבר׳ 2022
בכוח המוח{Aion} • 5 בפבר׳ 2022
זו התגובה של cuddleslut(ג׳נדר קוויר מתחלפת), שמשום מה לא הצליחה להכניס אותה אתמול:



cuddleslut(ג׳נדר קוויר מתחלפת)
אוקי בתור תרנסית אני אנסה לענות על הכל הכי טוב שאני יכולה
למי שאין כוח שידלג לסיכום.

1. את יכולה להגדיר את עצמך איך שאת רוצה אבל ההגדרה הזאת באה מאיפה שהו, ואם את רק תגדירי את עצמך כמשהו ולא תעשי כלום בנושא סימן שמשהו בהדגרה שלך לא אמיתי, כי תכלס ההגדרה שלך זה רק מילה, מה שמשנה זה מעשים.
2. זה תאמת שאלה ממש טובה, אבל היא נוגעת יותר לחלק הקווירי, כי מי שרוצה להיות אישה, אותה קצת יותר מלהראות או להתנהג נשי, בשבילי לפחות זה הרגשה של להיות אישה, כי זה פשוט מרגיש לי יותר נכון כך, זה די קשה להסביר ומאוד קשה להבין אבל משהו בהתנהלות כאישה מרגיש טבעי, ובתכלס אין מה לעשות גם גבר שיתנהג איך שהוא רוצה לא יקבל את אותו יחס מהחברה כמו אישה. יותר מזה נסי לשים את עצמך במקום השני, תארי לעצמך שכולם היו מתיחסים אליך כגבר, זה בטוח היה מרגיש לך פחות נוח.
3. תאמת שאני לא יודעת איך זה אצל אחרים אבל לי פשוט אין אומץ להיות תרנסית, זה קשה ממש לעשות את התהליך הזה ואני לא חושבת שאני מוכנה נפשית לזה, בנוסף אני מפחדת ממש חח, אבל בעולם וירטואלי זה הרבה יותר קל לכן אני תמיד הגדרתי את עצמי כתרנסית אבל התחלתי לעשות אם זה דברים באינטרנט לפני העולם האמיתי כי זה יותר קל.
4. אני אישית רוצה להיות אישה 24/7 לא משנה כמה אני פעילה מינית, יש רגעים שזה יותר בולט אבל אין לזה קשר לחרמנות, ואני נמשכת גם לנשים וגם לגברים.
5. לא קריטי ולא הולך לקרות בחיים חח
6. כל שיח הוא לגיטימי כל עוד הוא נעשה באופן מכבד, אני אישית חושבת שצריך לדבר על זה כמה שיותר, כי זה נושא שבאמת קשה להבין אותו וכל השאלות שלך מאוד מוצדקות.

לסיכום - מין הוא איבר המין שנולדת איתו, וכל עוד לא עשית שינוי מין את תקועה איתו
מצד שני יש מגדר, כל אחד יכול להגדיר את עצמו איך שהוא רוצה, כי המגדר מראה מי את באמת ואיך את רוצה שהחברה תתפוס אותך.

אם יש למישהו עוד שאלות מוזמן לפנות הכי בכיף ☺️
הלן הדובה
לפני שנתיים • 5 בפבר׳ 2022
הלן הדובה • 5 בפבר׳ 2022
אאוץ'... "מגדר" יקירה. בעברית צחה. ג'נדר כואב במוח.

1. ו2. את יכולה להגדיר את עצמך איך שאת רוצה ואת לא חייבת לשנות משהו במראה למרות שרוב אלו המזדהים כמגדר כזה או אחר לרוב יבחרו לבטא את עצמם כנשיים יותר או גבריים יותר. אני לדוגמא לעיתים מזדהה יותר כאישה ולמרות זאת - אני לא מגלחת את הזקן שלי. אני אוהבת את הזקן. כדי להרגיש נשית יותר אני לובשת חצאית או תחתונים נשיים או שמה איפור ולק.

3. יש פה בעצם עירבוב מסויים. ישנם המתלבשים שלפי מה שראיתי זה לרוב גברים שמתלבשים כנשים ואז עונים לשם נשי ומדברים בנקבה ויש את אלה שמזדהים כמגדר אחר - אני למשל. ואפשר להגיד ג'נדרקוויר אבל אני מעדיפה ג'נדרפלויד או מגדר נזיל כי יש תנועה בין לבין.

4. המגדר שלי לא משנה את המיניות שלי. אני נמשכת למי שאני נמשכת. יש ימים שבהם אני יותר חופשיה מינית וזה לרוב בימים שאני מרגישה נשית מאוד אבל יש ימים שזה בדיוק הפוך אז זה לא ממש משנה בקטע של ליבידו.

5. עברית היא שפה ישנה וזקנה ומגדרית... לכן אני מעדיפה אנגלית במצבים מסויימים. יש פה ושם מאמצים בכיוון אבל אני לא חושבת שזה יקרה בזמן הקרוב. אנחנו פשוט צריכים להיות פתוחים יותר לשונה. זה הכל. יש ימים שלנשלטת שלי יש הרגשה גברית ואני אפנה אליה בזכר.

6. הנושא עצמו לא מזיק ואפילו מועיל. תמיד טוב לדבר על דברים. אבל נושאים כאלה לרוב יוצרים בעיות כי יש דעות רבות ואנשים שמקובעים בצורה זו או אחרת.
למרות שאני אוהבת להיות מי שאני וטוב לי שמקבלים בקהילה הבדסמית מגדרים רבים ואת חברי קהילת הלהט"ב השונים - זה לחוד וזה לחוד. לא כל קינקסטר הוא גם גיי או לסבית.

מעבר לזה "מין" - זו ההגדרה הביולוגית שלנו. אני זכר ביולוגית. "מגדר" - לאיזו קבוצה אני שייכ/ת - גבר,אישה, אחר וכו. "מיניות" - עם מי אני רוצה לשכב.
Mary Jane
לפני שנתיים • 5 בפבר׳ 2022
Mary Jane • 5 בפבר׳ 2022
ההבהרות של הלן חשובות לדיון - ההבחנה בין מין שהוא מולד, המאפיינים הפיזיים הביולוגיים האנטומיים - כרומוזומים, איברי מין - ובין מגדר, כלומר, מאפייני ההתנהגות, נשיים או גבריים, עניין שנחשב כשייך לזהות ולהגדרה האישית הפרטית והייחודית של הפרט. ההבחנה בין מין ומגדר היא הבחנה חדשה יחסית במחשבה ובשיח, עניין של עשרות שנים… ויש גם את מי שכופר בקיום ״מגדר״ וטוען שהשיח הפרוגרסיבי אובססיבי לפירוק והרכבה של כל מה שהוא אנושי ובסיסי, ושבעצם הכל זה מין ותולדה של מין, נקבה או זכר, וישאר כך..

על כל פנים, אצל אנשים על הקשת הטרנסית יש חוסר התאמה בין הזהות המינית והזהות המגדרית. חלק מהם בוחרים לעבור ניתוח כדי להתמודד עם תחושת הפער והניכור ולהתאים את הגוף לתחושה הפנימית. כלומר הם לא מבקשים להיות פלואידיים או לאמץ בהכרח חופש תנועה בין זהויות או חירויות מיוחדות לנשים או לגברים, אלא יש להם זהות אחת והם בוחרים בתהליך בלתי הפיך לעתים של התאמת הגוף לזהות הפנימית. בנוסף, בין הטרנסים, יש אנשים שנעים בין זהויות, ג׳נדרפלואיד.

וכפי שצוין לעיל, יש הבחנה משמעותית בין מי שחש את חוסר ההתאמה המגדרי באופן עמוק שנוגע לכל אורחות חייו, ובין מי שעושה זאת, אולי כפי שאתרים מסוג זה מאפשרים לו, כשעיקר המוטיביציה טמון בגירוי מיני ספציפי מהפוזיציה החדשה/השונה. ועל כן טוב להבחין במקרים השונים גם ביחס הראוי להם (:

בנוגע לשאלה בראש השרשור בדבר מי שהחליט להגדיר את עצמו ללא כל עדות חיצונית או ביטוי לכך ומבקש התייחסות בהתאם - אצל טרנסים בדר״כ מדובר בחוסר התאמה בסיסי, עמוק, הרבה פעמים גם מייסר, שבא לידי ביטוי פיזי והתנהגותי. לכן השאלה, שיתכן שהיא מוקצנת לצורך הדיון או תרגול מחשבתי, אינה מאוד חשובה כשמדברים על אנשים טרנסים. לטעמי אם הדבר הוא בליבו ובנפשו של האדם וכך הוא מעדיף, אשתדל לכבד אותו ולפנות אליו בפניה המועדפת, מבלי לפשפש בענייני ״נראות״ והאם הוא מספיק אישה/גבר כדי שאתייחס אליו כך.

לדעתי צריך להיזהר בשימוש במילה ״פובי״ ולעשות בו במשורה. אנשים יכולים להביע דעות שונות ומגוונות וכדאי שיעשו זאת, ללא פחד. כך נתפתח, נשתכלל, נדייק רעיונות ותפיסות. לא כל השקפה שונה נובעת מ״פוביה״. מותר וכדאי לנו לחשוב על דברים ולהפוך בהם, לבחון אותם מחדש, להבין אותם בצורות חדשות, להשתכנע לכאן או לכאן, ואולי אף לשנות דיעה (:

השיח הוא לא רק לגיטימי, כשהוא נעשה בצורה עניינית, אלא מעניין, רלוונטי, חשוב ונחוץ, שכן, אנשים על הקשת הטרנסית מבקשים לא רק לקבל יחס מסוים, אלא גם זכויות בפני החוק - למשל, קראתי לאחרונה על שינוי מין/מגדר סמוך לגיל הפרישה, ותביעה מהרשויות לפרוש מוקדם יותר כפי שנשים זכאיות ולקבל קצבה בהתאם. בכלל, הסוגיה מעוררת שאלות והתחבטויות רבות, כך למשל בנוגע למקרה נוסף לאחרונה של שחיין אולימפי שהפך לשחיינית אולימפית, החלה להתמודד במקצה נשים, מנצחת את כולן בפער גדול והופכת את תחרות הנשים לחסרת סיכוי עבור נשים ביולוגיות, בענף הספורט המסוים.
    התגובה האהובה בשרשור
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני שנתיים • 5 בפבר׳ 2022
פרלין​(נשלטת){ש} • 5 בפבר׳ 2022
איך אמורים לדעת דברים אם אי אפשר לשאול עליהם כלום? (אינעאל רבאק זמבבור)
Mary Jane
לפני שנתיים • 5 בפבר׳ 2022
Mary Jane • 5 בפבר׳ 2022
בנוגע לשפה העברית - שפה יפה, מה אפשר לומר, כל אחת אוהבת את שפת אימה… אך לא ניתן להתעלם מכך שלצד אוצר מילים מוגבל מאוד ביחס לשפות אחרות, העברית היא תמונה של העולם העתיק והתפיסות הבינאריות והפטריאכליות מעמדיות שאיפיינו את המחשבה אי אז: הזכר כמבטא וניצב בלב הקיום האנושי, הוא הוא ברירת המחדל של המחשבה כשחושבים על ״אדם״ (או על ״אלוהים״ ואפילו על בע״ח), ההכרח לבחור בלשון זכר או נקבה, העדיפות ללשון רבים ולא רבות ברגע שיש ולו זכר אחד - הכל כאילו יש איזו שיכחה או דווקנות (כנראה מפחדים icon_wink.gif) בנוגע לעובדה הפשוטה שהם יצאו מהכוס של אמא שלהם שהעניקה להם קיום ובלעדיה אין. וכמובן, הטיפשות האינסופית של להצמיד לחפצים מין. שפה קטסטרופלית. פלא שאנחנו מצליחים לדבר מבלי לקרוס (;
-X-
-X-
לפני שנתיים • 5 בפבר׳ 2022
-X- • 5 בפבר׳ 2022
בלי קשר לדיון על המגדר והמיניות, אני דווקא אוהב את השפה העברית בגלל הפטריארכליות העתיקה שבה.
לדוגמא: בעל ואישה. וזה מדבר בעד עצמו.
מה שאני לא אוהב בעברית זה חוסר המגוון בקללות. בגלל זה יש בה הרבה השאלות משפות זרות כמו למשל: סעמק וקיבינימאט.
ברוסית לדוגמא אפשר לדבר בקללות נטו.
Netrunner​(נשלט)
לפני שנתיים • 5 בפבר׳ 2022
Netrunner​(נשלט) • 5 בפבר׳ 2022
KתBO כתב/ה:
בלי קשר לדיון על המגדר והמיניות, אני דווקא אוהב את השפה העברית בגלל הפטריארכליות העתיקה שבה.
לדוגמא: בעל ואישה. וזה מדבר בעד עצמו.
מה שאני לא אוהב בעברית זה חוסר המגוון בקללות. בגלל זה יש בה הרבה השאלות משפות זרות כמו למשל: סעמק וקיבינימאט.
ברוסית לדוגמא אפשר לדבר בקללות נטו.



ככה?
https://www.instagram.com/p/CZjs-RdAqLn/