ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

דיון מחודש: איך אפליה נראית במציאות

Bite Twice Shai
לפני שנתיים • 6 במרץ 2022

דיון מחודש: איך אפליה נראית במציאות

Bite Twice Shai • 6 במרץ 2022
הבנתי מהתגובות בשרשור שזה ארוך מידי ומלא גברים ונשים לא יכולים לקרוא את זה, אז סידרתי וקיצרתי, בתקווה שזה יתרום להבנה ולדיון. אבל קחו בחשבון שהחיים כנראה יותר מורכבים ממה שאנשים רגילים לקרוא, אז זה 800 מילה.

* משהו שאני חש צורך להבהיר בעקבות התגובות: מן הסתם הפניה לגופים נעשית באופן המקובל פורמאלית ושיחות טלפון ופגישות נשמעות כמו שיחה מסורתית icon_smile.gif

אז דוגמא על איך שאפליה ועידוד תפיסת הבדס"מ וא-מונוגמיה נראית נראית בארץ בפועל ואפשרויות לפיתרון:

1. בין שלל הפרויקטים שלנו - מערך סיוע ויעוץ סביב פגיעות מיניות ויחסים פוגעניים, קורס DM, הכשרות למטפלים, הסברה וכולי, יש גם מעגלי שיח -
מעגל שיח זה מפגש שיח של שיתוף, התלבטות, העברת מידע, השתלבות וחשיפה באווירה לא מינית ומובנה - וזהו - ליושבי הכלוב אני מניח שזה קל להבין שמעגל שיח, זה רק שיח בלי BDSM בפועל.

2. מעגלי השיח מועברים על ידי מתנדבים שעברו אצלינו הכשרה. המתנדבים מקבלים ליווי מקצועי. להרבה מהמתנדבים שלנו יש גם הכשרות מקצועיות ותארים נוספים משיקים שמוסיפים לרמה המקצועית - זה משנה לסעיף בהמשך.

3. בהרבה מהפעמים לאורך הדרך בהן פנינו למוסדות של הרשויות המקומויות, אירגונים גאים או אירגונים קהילתיים אחרים, אנחנו נתקלים בסירוב בצורות שונות ומסיבות שונות - זה יכול להיות גוסטינג וזה יכול להיות משיכה מאוד ארוכה עד יאוש או עד שמישהו עבר תפקיד, או שנותנים פתאום איזה תנאי בלתי אפשרי או שזה פשוט שאומרים "לא". הסיבות למה לא הן מגוונות וכוללות טענות כמו "זה בניין עירייה", "אנחנו עמותת להט"ב, אז מה קשור?", "זה בעיה להזדהות עם תוכן כזה", "אנחנו לא מסכימים שיהיו אנשים בני 18 ובני 25 ומעלה באותה קבוצה", "אנחנו לא מוכנים לתת במה לדבר כזה". כמו שאמרתי, חלק מהאירגונים האלה הם להט"ביים. יש לציין שיש גם כאלו שכן מבינים את החשיבות ואפילו משתמשים בשירותים שלנו בצורות ככל שזה נוגע לאירגון שלהם או כאנשים פרטיים, אבל לא יכולים להזדהות, אפילו שהם בעדינו.

4. באותו זמן שאנחנו מקבלים "לא" מכל המקומות האלה, בהרבה מהמקומות האלה (לא הלהט"ביים, אבל האחרים) יש קבוצות למכורים למין, שזה דבר חשוב, אבל בחלק מהקבוצות למכורים למין יש גם טיפולי המרה. מי שלא יודע, טיפולי המרה זה משהו שנועד לשנות נטיה מינית של בן-אדם, זה תהליך פסיכולוגי שיכול להשאיר טראומות של שנים או כל החיים וזה יכול לכלול תהליכים מאוד מאוד לא נעימים. הטיפולי המרה האלו נוגעים גם לבדס"מ וגם ללהט"ב - הם נחשבים לחלק מההתמכרות או אפילו לגרעין הבעייתי לשמו האנשים צריכים להגיע ובכל מקרה הופכים למשהו שצריך להמנע ממנו.
בכל מקרה, אף אחד לא מפקח שם על מה שקורה, אין בהכרח איזו רמה מקצועית מתבקשת, לא בהכרח בדקו את האג'נדה או את המקורות שעליהם האג'נדה מתבססת - לדעתי אם היו יודעים מה קורה שם היו פועלים להפסיק את זה, לפחות בחלק מהמקומות.

זה חשוב לעניינינו כי אנחנו מגיעים למעגלים עם ידע מקצועי שהוא מבוסס מחקרית ועם אג'נדות של הסכמה, רווחה נפשית, הפגת סטיגמה - כל זה תחת מטריה מקצועית שעומדת בסטנדרטים של אירגונים דומים - כלמר, אנחנו אירגון ללא מטרות רווח, אני עושה את כל הפעילות הזאת בתור עובד סוציאלי, אנחנו מכשירים את המנחים, מלווים אותם ואת המערכים.

5. יש קשר מאוד חזק וענייני בין BDSM, יחסים לא מונוגמיים ולהט"ב, זה מהסיבה הפשוטה שאותו מקום שמחליט שלהט"ב זה לא טוב מחליט גם על BDSM את אותו דבר. זה חלק מאותה תפיסה וסובלים מאותם דברים. מעבר לזה, כמו שבטח שמתם לב, יש לא מעט להט"ב, אז זאת אפילו אותה אוכלוסיה בהרבה מקרים. אפילו באופן היסטורי, חברי תנועת ה-leather movement היו מאוד פעילים באקטיביזם להט"בי ויש לזה סיבות, זה הכל דיכוי מיני שנובע בדיוק מאותם מקומות.

6. איך שאני מבין - העובדה שלא נותנים לנו מרחבים היא צורה של אפליה שהיא מנגודת לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000. הטיעונים שלא לתת לנו מרחב קשורים חד-משמעית בסטיגמה שיש על BDSM. אם יש מקום במתנ"ס לקבוצות מכורים למין שאף אחד לא בודק אותן, ויש מקום, ולפעמים יש מקום גם כל יום, אז יש מקום גם בשבילינו פעם בחודש. ולי לא איכפת שאפילו יבדקו מה אנחנו עושים ומה הרמה. אני חושב שהעיריות וגם אירגונים אחרים צריכים להיות שמחים לתת מקום לאירגון שמקדם הסכמה, נותנת שירותי סיוע, שיח על ביטחון במיניות, תקשורת, מקום לאנשים לדבר את הדברים שקשה להם - יש להם הרבה מה להרוויח וללמוד מזה. אבל הם מפחדים "מה יגידו" ומה יגידו זה צורה של סטיגמה וגם סתם "לא מוכנים לתת במה לדבר כזה".

7. זה חשוב בעיני ללכת גם לרשויות ולא רק לקהילה שלנו או לאירגונים להט"ביים כי השינוי עובר גם אצלם והם אלו שצריכים ללמוד איך לעבוד איתנו כבדס"מיים או לא מונוגמיים והמקומות האלו הם מוקדי כח.

8. בסוף זה כל אחד ואחת מכם - ציניים, ביקורתיים ו"לא קהילה" ככל שתהיו, בסוף גם אתם נפגעים מזה באופן חד משמעי, גם אם אתם לא באים למעגלים או לשום פעילות שלנו, הסטיגמה הזאת תישאר עליכם - אם תלכו למשטרה, תרצו לקבל עזרה, להתייעץ, אם הרווחה קפצה לבקר על משהו שלא קשור בכלל, בבית משפט לענייני משפחה בגירושין, בעבודה, בזוגיות. ואנחנו פה בשביל לשנות את זה ואתם גם יכולים לקחת בזה חלק.
morningdew​(שולט)
לפני שנתיים • 6 במרץ 2022
morningdew​(שולט) • 6 במרץ 2022
הבחירה שלך לנהל את אותו הדיון לגבי אפליה הן בהקשר של רשויות מקומיות והן בהקשר של ארגונים נראית לא נכונה בעיניי. שים לב שהנימוקים שלך לגבי כל סוג של גוף שונים.

ואני חושב שיהיה אפקטיבי להזכיר שאתם מחפשים מתנדבים מעת לעת -
https://yahasim.org.il/volunteer/
    התגובה האהובה בשרשור