בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

איך נראית אפליה במציאות

Bite Twice Shai
לפני שנתיים • 7 במרץ 2022
Bite Twice Shai • 7 במרץ 2022
טוב, אני אענה פה לכמה פוסטים מעלי, אני מניח שהמבינים יבינו.

נתחיל מהקורבנות - אני בסך הכל הארתי על זה שתרבות הדיון נמוכה. אני לא חווה את עצמי כקרבן בכלל. להיפך, יש לי זכות לעשות מה שאני אוהב, לעזור לאחרים וגם לפרסם לפעמים באמצעות בדיחות סקס. אני גם לא חווה את עצמי כקרבן של המערכת, אני לא מסתכל על המערכת כיישות אחידה ואני לא חושב שיש רדיפה שיטתית של א.נשים בדס"מיים, אבל אפליה וסטיגמה אני כן חווה בהרבה מקומות, זה לא חייב להיות מישהו רע בצד המפלה.
אני לא חושב שאני אהיה האדם הראשון שאומר שהאווירה של הדיונים פה לא נעימה. יכול להיות שמישהו אחר היה אומר, שהתכחשות לאגרסיה ואנטגוניזם שנובע מגישה מוקדמת היא בגדר בכייתו של הקוזאק הנגזל. אבל אני חושב שזה יותר בכיוון התגלמות של אותו אנטגוניזם ולא מתוך הרגשת חולשה בהכרח.

ביקורת בונה זה מבורך, כל מי שלוקח חלק באירגון חשוף כל הזמן לביקורת, בונה או לא בונה. אני מאמין שהיום אני יודע להבדיל בין הגישה של הכותב כשהוא מעוניין לתת ביקורת בונה, או כאשר הוא מעוניין לעקוץ ומגיע ממקום מתנגד באופן כללי. נתנו פה בפוסט גם ביקורת בונה, גם ביקורת עניינית אך לא בונה וגם משהו שנראה לי יותר כמו ביטוי של תוקפנות מבטלת ולא בהכרח היה קשור כל כך לנושא.

עד עכשיו מהפוסט הזה עולות לי המסקנות הבאות:

- הרבה אנשים לא מבינים כשכותבים בשפה מעורבת. אז שווה לצמצם את זה.
- צריך למצוא דרך לתמצת את המסרים כדי שאנשים יוכלו להבין על מה אני מדבר.
- במקום להתרגז, אני מבין שיש לי בעיה הסברתית די רצינית, כי אנשים לא מבינים מה אנחנו עושים ולמה צריך את זה

אני אסביר פה קצת בהקשר למעגלים לאור התגובות, מקווה שזה יבהיר קצת:

- המעגלי שיח זה מקום לדבר, לשתף, להתלבט, ללמוד, להשתלב - בסביבה בטוחה - זה משהו שעושים בכל העולם בקהילות בדסמ ועשו את זה גם בארץ לפני שהיה את האירגון, עם שני הבדלים עיקריים - א. אנחנו שואפים להמשכיות, כלמר, שלא ברגע שנמאס למישהו אחד או שאין קהל, אז הפרויקט יגמר. אלא להביא מנחה אחר או למצוא מה כן עושים עם הצוות. ב. לתת איזשהו סטנדרט שלא בהכרח תמיד יש, לגבי הציפייה שלנו מהתנהלות של מנחה מעגל, שמקבל לידיו כח.

- הפעילות של המעגל לא מחליפה את כל הפעילויות האחרות שלנו, זה לא שאם יש בעיה של פגיעות או חוסר במטפלים, או חוסר גיבוש, או סטיגמה בבתי משפט, אז זה הדבר היחיד שצריך ללכת עליו. אנחנו הולכים על כמה דברים. במקרה יש יותר אנשים שיש להם בעיות שאפשר לקדם במעגל, מאשר כאלו שאפשר בבית משפט אני חושב, אבל אולי אם הייתי עו"ד היו מגיעים אלי יותר סיפורים משפטיים. אם יש פה עו"ד שרוצה להתנדב אני אישית אהיה מאושר ממש!

- ברור לי שהעירייה או אירגון גאה לא מעוניינים במיניות הזאת, לא רק שחלקם מפחדים מההשלכות הפוליטיות, או לא מבינים את הערך, אלא שאולי הם אמינים בעצמם שזה פסול. וזאת בדיוק הבעיה וזאת בדיוק הסיבה ללכת אליהם ולשכנע אותם. זאת בעיני הרגל בדלת לפעולות היותר גדולות שנוגעות במדיניות וכולי שנרמז עליהן.

- שירותים מותאמים לקהילת הבדסמ הם שירותים כמה שיותר נקיים משיפוטיות. כיום המערכות נגועות בה. מעבר לזה אלו שירותים שמכירים תהליכים, מושגים ודינאמיקות בסיסיים. אלו יועילו מאוד ליצירת קשר עם פונים מהקהילה וטיפול בבעיות שאנשים עשויים להגיע איתם, אבל זה בעיקר הנושא של שיפוטיות בעיני לרוב. תלוי בשירות הספציפי.
Jeanne
לפני שנתיים • 7 במרץ 2022
Jeanne • 7 במרץ 2022
אם אני מבינה נכון, אתם נתקלים בקושי ובהתנגדות לעריכה של מעגלי שיח בתחום של בדסמ וא-מונוגמיה. אני חושבת שאם הכותרת תהיה מעגלי שיח "מדברים על מיניות אחרת" יהיה יותר קל להתחבר ולשווק את זה. כשהדגשים והמסרים הם אותם דגשים: קידום מיניות בריאה, מה בין פנטזיות להגשמה, איך לדבר על צרכים, רצונות וגבולות, הסכמה, פגיעות מיניות, מוגנות מינית, מה זה מיניות אחרת/אלטרנטיבית, צעצועי מין ועוד ועוד.

בסוף, הקהילה הזו מורכבת גם מאנשים שכבר כאן ומכירים את התחום וגם מאלה שעוד לא כאן. חלק משבירת סטיגמות היא גם היכולת לדבר על מיניות אחרת לקהל מעורב. לקהל סקרן. חלק ישארו ויגלו בעצמם עוד נדבכים וחלק יבינו שזה לא בשבילם.. אבל על הדרך אולי ילמדו משהו ויבינו של-'שד האלטרנטיבי' יש סטראפאון אבל אין קרניים.

בגדול, נראה לי שמשהו שדומה למידע אמין על מין אבל כזה שמכוון לבגירים, יכול להיות כיוון להשגת המטרות שתיארת. מבלי לפגוע במהות של מעגלי השיח.